Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2006, 19:49
Yellowcard
Yellowcard is offline
ik heb een onregelmatige hartslag, het ene seconde is mn hartslag langzaam, en dan opeens heel snel... (ook gewoon voor 1 of 2 seconden) ookal zit ik gewoon stil. en soms gaat mn hart echt snel te keer terwijl ik rustig tv zit te kijken. het was mezelf niet echt opgevallen, maar een vriendin van me merkte het.
heeft iemand dit ook? en wat kan het zijn?
Oud 08-05-2006, 20:05
Koen M
Koen M is offline
Even langs de cardioloog als je er niet gerust in bent...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 20:10
Nebel
Nebel is offline
Is het dat je hart af en toe heel snel gaat, en af en toe langzamer, of zijn de kloppingen heel onregelmatig, voel je het ook overslaan? Het kan vanalles zijn en het kan niets zijn (stress, beetje hoge adrenaline, wat te veel koffie, noem maar op), dus als je ongerust bent moet je even naar de dokter.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 20:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb je al eens geteld per minuut hoe vaak je hart dan slaat? Soms lijkt het alsof het snel gaat maar als je het dan telt valt het best mee.
Oud 08-05-2006, 20:20
Yellowcard
Yellowcard is offline
het is steeds anders, het ene minuut zijn er veel meer dan een ander
soms zijn er 2 hartslagen direct achter elkaar en soms duurt het een tijdje... maar meestal is het gewoon langzaam.
Oud 08-05-2006, 22:05
rare kwast
rare kwast is offline
volgens mij is dat vrij normaal.. meerdere mensen/jongeren hebben hier last van ook in rust..

maar als je het zeker wil weten ff langs de huisarts
Oud 09-05-2006, 06:30
Nebel
Nebel is offline
ja, dat komt idd wel vrij veel voor, zeker als je een beetje last van stress hebt, of veel caffeine consumeert
maar als je er onzeker over bent moet je je even na laten kijken, heb je wel zekerheid
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 07:52
Gothic
Gothic is offline
adem je wel rustig door als je naar je hart luistert?
Oud 09-05-2006, 09:08
lennuzz
lennuzz is offline
ik heb het ook, dat je hart in een keer heel hard/snel kan gaan kloppen, ook al zit je al een half uur niks te doen.
ik ben naar de dokter gegaan en die constateerde een te lage bloeddruk, waarmee je alsnog 110 kunt worden.

en toen mocht ik naar huis en nu heb ik er nog last van :/
Oud 11-05-2006, 14:05
MickeyV
MickeyV is offline
Ik heb hetzelfde, en ook af en toe van die kleine hartslagsprongetjes, maar mijn bloeddruk is juist wat aan de hoge kant. Die onregelmatigheden hoeven op zichzelf niets te betekenen. Bij mij is het overigens erg verminderd sinds ik gestopt ben met de peuken en hardlopen heb opgepikt.
Oud 11-05-2006, 20:30
ScRaN
ScRaN is offline
Heb ik ook last van, maar het helpt al veel als je je ademhaling onder controle kunt houden. Volgens mijn dokter is het bij mij hyperventilatie, maar met je hart moet je altijd voorzichtig zijn, dus zou 'k naar de dokter gaan als 'k van jouw was
Oud 11-05-2006, 22:20
Yellowcard
Yellowcard is offline
ik ben dus vandaag naar mn dokter geweest, hij zei dat ik een normale bloeddruk had maar door mn onregelmatige adem (waar ik nix aan kan doen) gaat mn hart onregelmatig ofzo... toen moest ik naar de polikliniek van hem, en daar hebben ze mn hartslag gemeten. en de persoon die dat allemaal deed kon de blaadje niet lezen, en moest naar een ziekenhuis gestuurd worden. en ik moet nog voor de uitslag wachten. het enige wat ze wist is dat mn hart af en toe niet klopte, maar en dan opeens 2 keer snel achterelkaar.
maja... ik ben benieuwd...
Oud 11-05-2006, 23:30
Verwijderd
Het kan ook een teken van stress zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 00:17
QT
QT is offline
Citaat:
Yellowcard schreef op 11-05-2006 @ 23:20 :
en de persoon die dat allemaal deed kon de blaadje niet lezen

Citaat:
dat mn hart af en toe niet klopte, maar en dan opeens 2 keer snel achterelkaar.
Kan normaal zijn, zeker bij jonge mensen. Hartkloppingen komen bij vrijwel iedereen wel voor, maar niet iedereen merkt het of heeft er last van.
Zou ook nog een ritme stoornis kunnen zijn. Kunnen we over het forum niet echt beoordelen...

Ben wel benieuwd wat ze nu uiteindelijk als diagnose stellen. Keep us posted.
Oud 12-05-2006, 23:24
Yellowcard
Yellowcard is offline
Citaat:
QT schreef op 12-05-2006 @ 01:17 :
ja, sorry... ik ben ook maar een allochtoon.

ik ben ook benieuwd, maar ik kan maandag wel bellen voor de uitslag.
Oud 16-05-2006, 07:23
LoeLoe
LoeLoe is offline
Gelul dat het normaal kan zijn bij jonge mensen. Dat is het smoesje dat veel artsen gebruiken om maar niet verder te onderzoeken.

Ik ben 21 en heb al vanaf mijn 14e hartklachten. Nooit is er echt aandacht aan geschonken want ik was nog jong. Geen reden om ongerust te zijn want dat kon nooit een hartafwijking zijn. Ik had ook last van hartkloppingen en de hartslag was heel onregelmatig.

Nu is het ongeveer 2 maanden terug ontzettend uit de hand gelopen op mijn stage. Ze hebben me toen met een noodgang met de ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Blijkt achteraf gewoon dat wat ik voelde verdacht veel leek op een lichte hartaanval.

Wat nu, het komt niet snel voor bij jongeren? Sindsdien, als ik iemand van mijn leeftijd hier over hoor praten: Ga alsjeblieft naar de dokter toe en laat je nakijken!!
Niet genoegen nemen met fdie smoesjes van: 'Je bent nog jong'. Want ik heb dat ook een paar jaar geslikt, totdat het echt uit de hand begon te lopen.

Nu is EN me hart beschadigd EN zit ik voor de rest van mijn leven aan de betablokkers.. En da's geen pretje, zeker niet op 21-jarige leeftijd.

Da's echt de domste smoes die ik ooit gehoord heb: 'Het komt niet veel voor bij jonge mensen'.
Jij hebt toch last van die klachten?? Jij voelt je toch zo?? Laat het alsjeblieft nakijken!

Stel dat het niks is, dan wordt dat vrij snel duidelijk. Stel dat het wel wat is, dan hoef je jezelf niet voor je kop te slaan omdat je pas zo laat er wat mee bent gaan doen.
Oud 16-05-2006, 07:25
LoeLoe
LoeLoe is offline
Citaat:
ScRaN schreef op 11-05-2006 @ 21:30 :
Heb ik ook last van, maar het helpt al veel als je je ademhaling onder controle kunt houden. Volgens mijn dokter is het bij mij hyperventilatie, maar met je hart moet je altijd voorzichtig zijn, dus zou 'k naar de dokter gaan als 'k van jouw was
Bij mij bleven ze het ook steeds gooien op hyperventilatie. Later bleek dat ik dat inderdaad ben gaan ontwikkelen door de angst die ik kreeg wanneer mijn hart weer op hol sloeg. Dus het kan best gepaard gaan met .. maar het wil niet zeggen dat het dat alleen is.

Als jij serieus denkt dat er iets niet klopt aan je lichaam moet je soms een beetje doordrammen. Niet meteen van het eerste het beste uitgaan dat een huisarts je wijs wil maken.
Oud 16-05-2006, 07:40
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
LoeLoe schreef op 16-05-2006 @ 08:23 :
Gelul dat het normaal kan zijn bij jonge mensen. Dat is het smoesje dat veel artsen gebruiken om maar niet verder te onderzoeken.

Ik ben 21 en heb al vanaf mijn 14e hartklachten. Nooit is er echt aandacht aan geschonken want ik was nog jong. Geen reden om ongerust te zijn want dat kon nooit een hartafwijking zijn. Ik had ook last van hartkloppingen en de hartslag was heel onregelmatig.

Nu is het ongeveer 2 maanden terug ontzettend uit de hand gelopen op mijn stage. Ze hebben me toen met een noodgang met de ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Blijkt achteraf gewoon dat wat ik voelde verdacht veel leek op een lichte hartaanval.

Wat nu, het komt niet snel voor bij jongeren? Sindsdien, als ik iemand van mijn leeftijd hier over hoor praten: Ga alsjeblieft naar de dokter toe en laat je nakijken!!
Niet genoegen nemen met fdie smoesjes van: 'Je bent nog jong'. Want ik heb dat ook een paar jaar geslikt, totdat het echt uit de hand begon te lopen.

Nu is EN me hart beschadigd EN zit ik voor de rest van mijn leven aan de betablokkers.. En da's geen pretje, zeker niet op 21-jarige leeftijd.

Da's echt de domste smoes die ik ooit gehoord heb: 'Het komt niet veel voor bij jonge mensen'.
Jij hebt toch last van die klachten?? Jij voelt je toch zo?? Laat het alsjeblieft nakijken!

Stel dat het niks is, dan wordt dat vrij snel duidelijk. Stel dat het wel wat is, dan hoef je jezelf niet voor je kop te slaan omdat je pas zo laat er wat mee bent gaan doen.
Pff dat slaat echt idd nergens op, ik ben ermee geboren, en een deel van de klachten bestond toch echt uit wat jij beschrijft
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 20:28
Yellowcard
Yellowcard is offline
sorry voor de late reactie, maar de docter zei dat het nix ergstig is. opgelucht

Regels voor berichten