Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De bewindsvrouw wilde vrijdag niet veel kwijt over de situatie. Uitgezet Wel liet zij na de ministerraad doorschemeren dat de leugens van haar partijgenote wat haar betreft geen gevolgen hebben. Wel erkende zij opnieuw dat zij Hirsi Ali zou hebben uitgezet als zij in 1992 minister was geweest. "Ik hou niet van leugens", zei Verdonk. Verder wees ze erop dat de zaak veertien jaar geleden speelde. Rechtsongelijkheid Volgens de wet is deze termijn echter geen beletsel om maatregelen te nemen. De voorzitter van de vereniging voor asieladvocaten (VAJN), Loes Vellenga-Van Nieuwkerk, vindt dat er sprake is van rechtsongelijkheid. Volgens haar wordt mensen het Nederlanderschap ontnomen bij minder ernstige onjuistheden. "Hier wordt gemeten met twee maten." Ze is er niet op uit om Hirsi Ali dwars te zitten maar zal dit gegeven wel gebruiken in zaken voor haar eigen cliënten. Misdaden Volgens de wet kunnen mensen die hebben gelogen bij hun asielaanvraag en op oneigenlijke gronden het Nederlanderschap kregen, later alsnog hun verblijfsrecht kwijtraken. Sinds de nieuwe Rijkswet op het Nederlanderschap uit 2003 is fraude een reden om de naturalisatie en vluchtelingenstatus ongedaan te maken. Dat kan tot twaalf jaar na de naturalisatie. Voorheen was dit alleen mogelijk als later uitkwam dat een persoon misdaden tegen de menselijkheid had gepleegd. Risico Hirsi Ali kreeg in 1992 een asielstatus en werd in 1997 genaturaliseerd. Dat betekent dat zij tot 2009 het risico zou lopen Nederland uit te moeten door valse voorwendselen bij het krijgen van een verblijfsstatus. Volgens Vellenga worden dergelijke zaken voor de rechter uitgevochten, maar heeft de minister van Justitie uiteindelijk het laatste woord. http://nu.nl/news/731454/11/Verleden..._staartje.html |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
'Naturalisatie Hirsi Ali niet rechtsgeldig'
Uitgegeven: 13 mei 2006 09:51 DEN HAAG - Ayaan Hirsi Ali raakt haar Nederlandse paspoort mogelijk kwijt. Uit eerdere uitspraken van de Hoge Raad, het hoogste Nederlandse rechtsorgaan, blijkt dat het Tweede-Kamerlid van de VVD waarschijnlijk ten onrechte het Nederlanderschap bezit. Dat meldt Trouw zaterdag. De Hoge Raad bepaalde vorig jaar dat een naturalisatiebesluit waarin valse persoonsgegevens zijn opgenomen niet rechtsgeldig is. De krant wijst erop dat de raad in november het beroep heeft verworpen van een Iraaks gezin dat na een beslissing van de rechtbank in Den Haag de Nederlandse nationaliteit was kwijtgeraakt. De ouders hadden valse namen en geboortedata opgegeven bij hun verzoek tot het verkrijgen van een Nederlands paspoort. Minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD) moet daarom 'ogenblikkelijk' een onderzoek instellen naar het Nederlanderschap van Hirsi Ali, zegt naturalisatiedeskundige en hoogleraar René de Groot in de krant. Hij sluit niet uit dat het Kamerlid identiteitsfraude heeft gepleegd bij het aanvragen van de Nederlandse nationaliteit. Zembla Hirsi Ali herhaalde donderdag in het televisieprogramma Zembla dat zij bij haar komst naar Nederland, in het begin van de jaren negentig, een valse naam en een onjuist geboortejaar heeft opgegeven. Eigenlijk heet ze Hirsi Magan. De Groot vindt dat Verdonk snel moet reageren. "Ook omdat het hier om een Kamerlid gaat. Als het hier werkelijk identiteitsfraude betreft, zit zij ten onrechte in de Kamer." http://www.nu.nl/news/731575/11/%27N...geldig%27.html ------- Aan het einde van de opzienbarende Zembla-uitzending kon je op een gegeven moment van het gezicht van Ayaan Hirsi Magan 'liegen alsof het gedrukt staat' aflezen. De interviewer confronteerde de door het volk gekozen Kamerlid met zijn bevindingen, je kon werkelijk de angst op haar gezicht zien. Haar antwoorden waren niet meer zo vol overtuiging maar werden twijfelend naar voren gebracht. Het einde is nabij Ayaan, nabij... |
![]() |
|||
Citaat:
Stond hier nog wat over: http://www.ad.nl/binnenland/article333591.ece Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Rijkswet op het Nederlanderschap
Hoofdstuk 5. Verlies van het Nederlanderschap Artikel 14 1. Onze Minister kan de verkrijging of verlening van het Nederlanderschap intrekken, indien zij berust op een door de betrokken persoon gegeven valse verklaring of bedrog, dan wel op het verzwijgen van enig voor de verkrijging of verlening relevant feit. De intrekking werkt terug tot het tijdstip van verkrijging of verlening van het Nederlanderschap. De intrekking is niet mogelijk indien sedert de verkrijging of verlening een periode van twaalf jaar is verstreken. (...) 4. Met uitzondering van het geval, bedoeld in het eerste lid, heeft geen verlies van het Nederlanderschap plaats indien staatloosheid daarvan het gevolg zou zijn. Ik weet niet of punt 4 voor haar geldt, maar anders is het voor frau Verdonk wel mogelijk om haar paspoort in te trekken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Cherish the moment, we zijn het eens. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik wil haar heus niet weghebben. Maar als men dit nu met een sisser laat aflopen vind ik dat er toegegeven moet worden dat het beleid niet zo consequent is als wordt beweerd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ook voor verdonk, want hoe gaat ze dit oplossen. Als ze hier haar genade recht op toepast komt dat ook niet bepaald geloofwaardig over. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zat gisteren trouwens te denken, is hirsi ali wel echt besneden. Misschien moet er maar net zoiets plaatsvinden als toen georgina verbaan ging bewijzen dat haar borsten echt waren. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
I don't care wat er met haar gebeurd. Als ik haar smoel maar niet weer zie op tv. ![]()
||
Citaat:
En dan nog raar kijken als dat ontkend wordt. ![]() Overigens is het hele verschil dat Hirsi Ali in 1992 Nederlander werd en Taïda dit nooit is geworden en dat pas poogde in 2005, 2 jaar nadat die wet die terugdraaien van naturalisatie mogelijk maakte.
||
Citaat:
??? ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Lezingen houden over hoe erg ze misbruikt is blablabla terwijl het blijkt ze een redelijk comfortabel leven had in Kenia waar ze gewoon een opleiding kon volgen en haar toekomst in handen had. Als je zulke erge dingen die dagelijks voorkomen wil sumileren moet je niet goed bij je hoofd zijn. Trouwens T_id, wat lul jij nou weer dom, haar vader was A niet eens aan het woord gekomen en B een erudiete man die gekant was tegen vrouwenbesnijdenis, haar moeder en tante hebben haar alsnog stiekem laten besnijden. Dat heeft ze dan ook gewoon toegegeven ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik zou ook wel willen uit mijn familie als mijn moeder me zoiets aandeed en niemand dat sterk afkeurde.
|
![]() |
|
|