Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Leeftijd:
18 Geslacht: man 1. Welke uitspraak past het beste bij wat jij de zin van je/het leven vindt? a) Er is geen zin toelichting, er is geen zin van het leven, de enige zin van het leven, is de "zin" die je er zelf aan geeft 2. Vindt je de zin in het leven belangrijk? a) Ja, heel erg. toelichting, beetje raar misschien, gezien mijn vorige antwoord, maar ik ben dagelijks bezig met levensvragen, Religie, etc. 3. Geloof je in God? b) Nee toelichting: Nee, maar ik zeg niet dat Hij niet bestaat!, ik ben een agnost, ik weet niet of God bestaat of niet, ik denk ook niet dat wij daar ooit sluitend bewijs voor kunnen krijgen. 4. Wie of wat is God volgens jou? b) Een hogere macht, wat houvast en hoop geeft. dat is het beeld dat ik het waarschijnlijkst acht. 5. Is geloof belangrijk? a) Ja, men kan er een enorme steun aan hebben. 6. Wie of wat is de mens? c) Een dier dat vraagt naar de zin van het leven. een dier, met een grotere hersencapaciteit* 7. Is de mens eindig? b) Ja en Nee, de persoon is eindig maar door reïncarnatie kom je terug als iemand anders. misschien kom je terug, misschien niet, waar dat van af hangt, geen idee, motivatie voor reïncarnatie = regressietherapie (zie bijv: http://www.tvopjepc.nl/programma/283 voor meer info) 8. Zijn alle mensen gelijkwaardig aan elkaar? b) Nee toelichting: denk nu alsjeblieft niet aan rassenhaat oid hoor, maar "ieder mens is gelijk" is een illussie naar mijn mening (je voegt je altijd onder, of boven iemand, bijv in de klas. leiders en volgelingen, recht van de sterkste) 9. Accepteer je mensen die een andere kijk op het leven hebben als jij? d) Ja, altijd. behalve natuurlijk, als een kerel mij de mes op de keel legt omdat ik zijn geloof niet aanhang. (dan kan ie de boom in met z'n geloof) |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() In principe accepteer ik iedereen, in praktijk niet. Eerlijkheid.
||
Citaat:
![]() Als je niets te melden hebt, demonstreer dan in ieder geval niet je infantiliteit door zo iets te zeggen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() bij mij net andersom |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat mensen onderling onderscheid maken tussen mens x en mens y is wat anders dan zeggen dat je mensen in zijn algemeenheid als aan elkaar gelijkwaardig beschouwd. Dat je je moeder eerder helpt als die aan het verdrinken is dan de buurvrouw, betekent niet dat je moeder meer waard is dan je buurvrouw - dan alleen in jouw eigen ogen (dat overigens logisch is). Als je antwoordt dat een ieder mens gelijkwaardig is, moet je dat dan ook meer vanuit religieus/levensbeschouwelijk opzicht zien. Er wordt van uit gegaan dat een ieder gelijkwaardig geboren wordt en het evenveel verdiend gered te worden in tijden van bv verdrinken (zoals in mijn voorbeeld). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Mocht je dit werkstuk nog uitgewerkt willen krijgen, ik heb hem hier nog wel op de PC staan... De Winder leest hier vast niet ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Je opties om te kiezen liggen nogal ver uit elkaar. Er moeten meer keuzemogelijkheden zijn vind ik. Laatst gewijzigd op 10-04-2006 om 21:28. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Hoe kun je geloof als een verzinsel en onzin afdoen maar tegelijkertijd wel in een belachelijk en ongefundeerd concept als reincarnatie geloven?
||
![]() |
Citaat:
Hoe kun je reincarnatie als een verzinsel en onzin afdoen maar tegelijkertijd wel in een belachelijk en ongefundeerd concept als geloof geloven. Snap je wat je hier deed? Je gaf hetzelfde soort commentaar als het commentaar waar je op reageerde. ![]() *** Laatst gewijzigd op 25-04-2006 om 20:45. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||