Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2006, 21:13
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 21-02-2006 @ 21:02 :
Dan nog, een T-biljet kun je toch gewoon niet gebruiken als gewone scholier/student zijnde?
Ik download het dan ook nooit, ik bestel hem gewoon via internet en krijg dan het formulier per post.
Dit jaar kreeg ik van de Belastingdienst zelf het T-biljet opgestuurd, foutje.
Jah hoor dit kan je gewoon als student/scholier invullen. Je hoeft dan alleeen het grootste gedeelte van het formulier niet in te vullen

grtz
ivo
Oud 02-03-2006, 15:35
DvoorA
DvoorA is offline
Ik heb een vraagje over de jaaropgave.
Ik heb een internetspaarrekening bij ABN-AMRO, waarvan ik zelf niet eens wist dat ie bestond. Ik had er niets op gestort, maar toen ik een overzicht van mn rekeningen en saldo's opvroeg kreeg ik daarop te zien dat er op die internetspaarrekening (die automatisch wordt geopend bij een studentenrekening, wist ik veel) 112,04 stond. Afkomstig van "Leidse Rijn 1 11" met de vermelding "jaaropgave".

De ABN-AMRO-man kon niet achterhalen welk bedrijf dat geld op mn rekening had gestort. Het was gestort in december '05.

Heeft iemand enig idee waarvan het kan zijn? Ik snap er echt helemaal niets van, ik zit bij Oxxio, Essent en Vitens dus daarvan kan het niet zijn, en de jaaropgave van mn baantjes heb ik al binnen...ik hoop dat iemand weet waar dat mysterieuze geld vandaan kan komen.

Alvast bedankt!
Oud 03-03-2006, 09:23
Go
Go is offline
Niet druk om maken, mooi op je rekening laten staan. Vang je nog een klein beetje rente en als je er jarenlang niks meer van hoort, heb jij mooi dat bedrag plus de inmiddels opgebouwde rente erbij. Ik zou daarom zelf maar niet opzoek gaan naar wie het zou kunnen zijn, dan snijd je je straks nog in je vingers.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 19:17
Verwijderd
Help! Ik wordt gek!

Op aanraden van mijn vader heb ik afgelopen week teruggaaf-formulieren van een aantal jaren opgevraagd. Deze heb ik inmiddels ontvangen, maar ik kan er dus echt geen wijs uit, zelfs niet ná het zoeken van informatie op het World Wide Web...

Op mijn Jaaropgaaf van mijn bijbaantje staan de volgende zaken en bedragen:
Sofi- nummer xxxxxxxxx
Ingehouden loonheffing
Loon 2995
Reiskosten onbelast
Premie ziekenfonds/ziektekostenverzekering 231
verkende arbeidskorting 50

Het vreemde is dus, dat er bij de inghouden loonheffing niets staat ingevuld. Welke bedragen moet ik nu invullen bij ingehouden loonheffing op het t-biljet ?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 19:28
Go
Go is offline
Ik ben er geen expert in maar het lijkt mij dat je even na moet gaan of je inderdaad niks ingehouden is. Als dat zo is krijg je ook niks terug, of je moet volgens mij met hoge ziektekosten zitten ofzo, maar dat weet ik niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 19:39
ikbenschipper1
Citaat:
Jive. schreef op 20-03-2006 @ 20:17 :
Help! Ik wordt gek!

Op aanraden van mijn vader heb ik afgelopen week teruggaaf-formulieren van een aantal jaren opgevraagd. Deze heb ik inmiddels ontvangen, maar ik kan er dus echt geen wijs uit, zelfs niet ná het zoeken van informatie op het World Wide Web...

Op mijn Jaaropgaaf van mijn bijbaantje staan de volgende zaken en bedragen:
Sofi- nummer xxxxxxxxx
Ingehouden loonheffing
Loon 2995
Reiskosten onbelast
Premie ziekenfonds/ziektekostenverzekering 231
verkende arbeidskorting 50

Het vreemde is dus, dat er bij de inghouden loonheffing niets staat ingevuld. Welke bedragen moet ik nu invullen bij ingehouden loonheffing op het t-biljet ?
Ik zie dat er geen loonheffing is ingehouden dus dan kan je niks terug vragen ook.
Citaat:
gerwin schreef op 20-03-2006 @ 20:28 :
Ik ben er geen expert in maar het lijkt mij dat je even na moet gaan of je inderdaad niks ingehouden is. Als dat zo is krijg je ook niks terug, of je moet volgens mij met hoge ziektekosten zitten ofzo, maar dat weet ik niet zeker.
Nope dat maakt niks uit want er is niks ingehouden dus kan je ook niks terug vragen
Oud 20-03-2006, 19:44
Verwijderd
Maar hoe is het dan mogelijk dat er bij mij helemaal niets is ingehouden?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 20:09
ikbenschipper1
Citaat:
Jive. schreef op 20-03-2006 @ 20:44 :
Maar hoe is het dan mogelijk dat er bij mij helemaal niets is ingehouden?
Je hebt op het moment dat je in dienst bent getreden een formulier ingevuld voor loonheffing. Je hebt daar waarschijnlijk ingevuld dat je de loonheffingskorting wil toepassen.

Dit houd in dat zolang je onder de +/- 400 euro per maand zit je geen loonbelasting betaald.
Oud 21-03-2006, 08:56
Verwijderd
Misschien even een stomme vraag, maar vast voor volgend jaar.. Ik werk nu in de horeca waar ik ook fooien krijg. Niet veel, 10 euro - 15 euro per week. Hoe zit het daar eigenlijk mee, want dat moet je ook opgeven, maar een exact bedrag weet ik natuurlijk niet. En als ik niks opgeef, dan trekken ze zelf hun conclusies wel...

Anyone?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 16:03
TommytheCat
TommytheCat is offline
Ik heb even een kort vraagje: Bij het invullen van mn t-biljet (op papier) moet ik de ingehouden loonheffing invullen. Dit kan ik op mijn jaaropgave niet vinden, maar op internet vind ik het volgende: "De loonheffing is de nieuwe term op de loonaangifte 2006 voor de dan oude loonbelasting en premie volksverzekering." Klopt het dan dat ik mijn ziekenfonds bij mijn loonbelasting moet optelling om mijn loonheffing te krijgen of gaat het enkel om de loonbelasting?

Edit: My bad, ik had het niet goed gelezen. Ik haalde ziekenfonds met de premie v. verz. door elkaar.

Laatst gewijzigd op 21-03-2006 om 16:06.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 14:10
pillbox tales
pillbox tales is offline
Ik heb via de site van de belastingdienst zowel een T als een TJ biljet aangevraagd, en heb die vandaag ontvangen. Nu vraag ik me af welke ik het best kan gebruiken...

Ben 20 jaar, werk +/- 20 uur per week, en zit tijdelijk (sinds augustus 2005) niet meer op school...
Oud 24-03-2006, 20:01
ikbenschipper1
Citaat:
pillbox tales schreef op 24-03-2006 @ 15:10 :
Ik heb via de site van de belastingdienst zowel een T als een TJ biljet aangevraagd, en heb die vandaag ontvangen. Nu vraag ik me af welke ik het best kan gebruiken...

Ben 20 jaar, werk +/- 20 uur per week, en zit tijdelijk (sinds augustus 2005) niet meer op school...
Je kan ziektenkosten aftrekken als je onder de drempel blijft dus ik zou het T-biljet invullen, dit kan ook via een prograama op de PC

grtz
ivo
Oud 24-03-2006, 20:40
phink
phink is offline
Weet iemand misschien hoeveel belasting je als 15-jarige moet afdragen?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 20:58
ikbenschipper1
Citaat:
phink schreef op 24-03-2006 @ 21:40 :
Weet iemand misschien hoeveel belasting je als 15-jarige moet afdragen?
Dat ligt er helemaal aan hoeveel je werkt als je onder de 400 euro per maand zit (en dat denk ik wel) dan hoef je niks af te dragen, als je wel afdraagt kan je dit doormiddel van een TJ biljet terug vragen

Groetjes,
Ivo Jan
Oud 01-04-2006, 19:45
Die Happy
Die Happy is offline
Ik heb misschien een hele stomme vraag, maar ik heb er geen verstand van dus ik stel m toch maar.

Ik heb nog nooit een echt baantje gehad, alleen een paar zomerbaantjes en een stage. Je moet dan altijd wel een of ander formulier invullen voor de belasting. Maar verder heb ik nog nooit wat ingevuld voor de belasting, ook nog nooit wat toegestuurd gekregen ofzo (dat ik aangifte moet doen ofzo), klopt dit, of vergeet ik iets te doen? Als het heel stom is mag je het zeggen hoor ;-)
Oud 01-04-2006, 23:10
ikbenschipper1
Citaat:
Die Happy schreef op 01-04-2006 @ 20:45 :
Ik heb misschien een hele stomme vraag, maar ik heb er geen verstand van dus ik stel m toch maar.

Ik heb nog nooit een echt baantje gehad, alleen een paar zomerbaantjes en een stage. Je moet dan altijd wel een of ander formulier invullen voor de belasting. Maar verder heb ik nog nooit wat ingevuld voor de belasting, ook nog nooit wat toegestuurd gekregen ofzo (dat ik aangifte moet doen ofzo), klopt dit, of vergeet ik iets te doen? Als het heel stom is mag je het zeggen hoor ;-)
Zolang je geen belasting betaald over hetgeen je verdiend bij die baantjes hoef je niks te doen
Het is in deze situatie wel logisch dat je niks hoort van de belastingdienst dus daar gaat het niet fout iig

Groetjes
Ivo Jan
Oud 04-04-2006, 10:45
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Die Happy schreef op 01-04-2006 @ 20:45 :

Als het goed is heb je wel jaaropgaven ontvangen van je werkgever(s) denk ik. Dan staat daar op hoeveel je hebt betaald, dus check dat ns zou ik zeggen.
Oud 06-04-2006, 10:07
Tińo
Tińo is offline
ik heb ruim voor 1april mijn TJ biljet ingestuurd,
wanneer kan ik de betaling van dat geld tegemoet zien?

iemand enig idee?
Oud 06-04-2006, 10:12
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Tińo schreef op 06-04-2006 @ 11:07 :
ik heb ruim voor 1april mijn TJ biljet ingestuurd,
wanneer kan ik de betaling van dat geld tegemoet zien?

iemand enig idee?
rond 1 juni ofzo dacht ik
Oud 06-04-2006, 12:01
Tińo
Tińo is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 06-04-2006 @ 11:12 :
rond 1 juni ofzo dacht ik
okee, bedankt
Oud 04-05-2006, 15:30
Tripo
Tripo is offline
pfff, heb het nu nodig, zon! bier!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 18:44
Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Ik ken mensen om me heen die het al wel gehad hebben (en zelfs later op gestuurd). Hoe werkt dat bij de belastingdienst?
Oud 05-05-2006, 17:14
Chaucus
Chaucus is offline
Hij is niet meer sticky, omdat er op het moment minder vraag naar deze zaken is. Hij blijft natuurlijk wel open
Oud 12-05-2006, 11:32
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
Pinkish Dress schreef op 04-05-2006 @ 19:44 :
Ik ken mensen om me heen die het al wel gehad hebben (en zelfs later op gestuurd). Hoe werkt dat bij de belastingdienst?
Dat gebeurt compleet willekeurig, dus je kunt geen vaste datum aanhouden eigenlijk.
Oud 12-05-2006, 12:47
Tińo
Tińo is offline
voor 1juli dacht ik.

Geldt dat ook voor TJ biljet eigenlijk?
Oud 13-05-2006, 05:46
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Tińo schreef op 12-05-2006 @ 13:47 :
voor 1juli dacht ik.

Geldt dat ook voor TJ biljet eigenlijk?
1 Juni toch?

& Ik dacht het wel.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 10:41
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik heb ook een vraag

Ik heb een Tj-biljet en er staat "ingehouden loonheffing". Welk bedrag moet ik daar invullen?
(Ik dacht zelf of 219 of 340 euro (219+121))

Mijn jaaropgaaf zegt:
Fiscaal loon: 1564
Verrekende arb.krt.: 96
Inhoudingen loonbelasting/ premie v.verz: 219
Inhoudingen ziekenfonds/z.k.v. premie: 121
Oud 13-05-2006, 17:03
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 13-05-2006 @ 11:41 :
Ik heb ook een vraag

Ik heb een Tj-biljet en er staat "ingehouden loonheffing". Welk bedrag moet ik daar invullen?
(Ik dacht zelf of 219 of 340 euro (219+121))

Mijn jaaropgaaf zegt:
Fiscaal loon: 1564
Verrekende arb.krt.: 96
Inhoudingen loonbelasting/ premie v.verz: 219
Inhoudingen ziekenfonds/z.k.v. premie: 121
219
Oud 13-05-2006, 17:57
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 13-05-2006 @ 18:03 :
219

Die ingehouden ziektekosten ben ik dus gewoon kwijt?
Oud 13-05-2006, 22:19
ikbenschipper1
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 13-05-2006 @ 18:57 :

Die ingehouden ziektekosten ben ik dus gewoon kwijt?
Jah dat betaal je namelijk om ziekenfonds verzekerd te zijn. Tot afgelopen jaar dus.
Oud 14-05-2006, 06:14
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 13-05-2006 @ 23:19 :
Jah dat betaal je namelijk om ziekenfonds verzekerd te zijn. Tot afgelopen jaar dus.
Okay.
Maar ik was ondertussen al particulier verzekerd (ŕ heel veel euro's in de maand - vanwege de goede dekking van die verzekering). Is er dan niet iets wat ik terug kan krijgen omdat ik dubbel verzekerd was?
Oud 14-05-2006, 08:42
ikbenschipper1
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 14-05-2006 @ 07:14 :
Okay.
Maar ik was ondertussen al particulier verzekerd (ŕ heel veel euro's in de maand - vanwege de goede dekking van die verzekering). Is er dan niet iets wat ik terug kan krijgen omdat ik dubbel verzekerd was?
Dit geld wel in het geval van vakantiebaantjes en relatief korte baantjes dan moet je dit terug kunnen krijgen jah.
Hoe precies? Ik weet het niet nooit gedaan
Oud 14-05-2006, 11:29
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 14-05-2006 @ 07:14 :
Okay.
Even contact opnemen met je particuliere verzekering en dan kunnen die je een formulier sturen of iig verder helpen.
Oud 14-05-2006, 13:04
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 14-05-2006 @ 12:29 :
Even contact opnemen met je particuliere verzekering en dan kunnen die je een formulier sturen of iig verder helpen.
Dankje
Oud 23-05-2006, 22:51
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Paar vraagjes

In 2005 heb ik zo'n 2000 euro verdient en moest ik 162 Ingehouden loonbelasting betalen en 52 euro verrekende arbeidskorting ( )

Ik heb nu een TJ-Biljet aangevraagt voor 2005 dus als ik die 162 invul krijg ik dat gewoon terug en ben ik klaar?

Wat is die arbeidskorting overigens?

Over 2006 heb ik nu 4450 bruto waarvan 1203,75 loonheffing ingehouden is en 34,60 Ingehouden WW ( wat is dit? Dit had ik vorig jaar niet)

Hoe kan ik dit nu weer terugvragen? Wachten tot over een jaar ik pas weer het volgende TJ-biljet kan invullen (kan het niet voorlopig teruggevraagd worden o.i.d.)? Ik ben nog student maar weet niet zeker of het aan de accountant was doorgegeven. "Hij zou er naar kijken". Zou iemand mij duidelijkheid kunnen geven voordat ik hem aan de tand voel?

Alvast bedankt.
Oud 23-05-2006, 23:07
ikbenschipper1
Citaat:
WillKillForSex schreef op 23-05-2006 @ 23:51 :
Paar vraagjes

In 2005 heb ik zo'n 2000 euro verdient en moest ik 162 Ingehouden loonbelasting betalen en 52 euro verrekende arbeidskorting ( )

Ik heb nu een TJ-Biljet aangevraagt voor 2005 dus als ik die 162 invul krijg ik dat gewoon terug en ben ik klaar?

Wat is die arbeidskorting overigens?

Over 2006 heb ik nu 4450 bruto waarvan 1203,75 loonheffing ingehouden is en 34,60 Ingehouden WW ( wat is dit? Dit had ik vorig jaar niet)

Hoe kan ik dit nu weer terugvragen? Wachten tot over een jaar ik pas weer het volgende TJ-biljet kan invullen (kan het niet voorlopig teruggevraagd worden o.i.d.)? Ik ben nog student maar weet niet zeker of het aan de accountant was doorgegeven. "Hij zou er naar kijken". Zou iemand mij duidelijkheid kunnen geven voordat ik hem aan de tand voel?

Alvast bedankt.
arbeidskorting dat is een extra aftrekpost zoals je ook de heffingskorting hebt.
Over 2005 ben je idd klaar.

Over 2006 kan je aan het einde van 2006 terug vragen, verlopende teruggaaf geld als je veel aftrekposten e.d. hebt, in jou geval dus niet. WW is Werkeloosheids Wet je bent dus bloijkbaar vorige keer niet verzekerd geweest voor deze wet wat raar is als je wel belasting hebt betaald.
Oud 23-05-2006, 23:11
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 24-05-2006 @ 00:07 :
arbeidskorting dat is een extra aftrekpost zoals je ook de heffingskorting hebt.
Over 2005 ben je idd klaar.

Over 2006 kan je aan het einde van 2006 terug vragen, verlopende teruggaaf geld als je veel aftrekposten e.d. hebt, in jou geval dus niet. WW is Werkeloosheids Wet je bent dus bloijkbaar vorige keer niet verzekerd geweest voor deze wet wat raar is als je wel belasting hebt betaald.
Ik snap er zelf ook weinig van maar zolang ik het terug kan claimen ben ik blij. Bedankt voor de reply. Over een jaar heb ik weer een appeltje voor de dorst

Laatst gewijzigd op 23-05-2006 om 23:17.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 08:43
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 14-05-2006 @ 14:04 :
Dankje
Mijn belastinggeld teruggekregen deze week
(Dat is dus binnen 2 maanden )
Reageren

Regels voor berichten