Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2006, 13:28
Roosje
Roosje is offline
Ik lees dit later wel, moet eerst even melden dat ik terug en verbrand ben en niet meer kan typen.
Oud 05-05-2006, 15:50
Verwijderd
Allo!

Ik lees voor uit het boek van De Steen, vers 1 tot 10.

1. In den beginne kwam De Steen op het Bureaublad neder en De Steen zag dat het Blad leeg was. 2. Laat het bekend zijn dat Het Woord aan De Steen was en dat De Steen het Woord is. 3. En De Steen sprak tot het Blad en De Steen zeide: 'plok'. 4. Het Bureaublad galmde door dit Woord en keek geschrokken op. 5. En De Steen, aan wie het Woord was, rolde over het Blad tot aan de Muur. 6. En tegen de Muur zeide De Steen 'plok' en de Muur fluisterde terug; 'plok'. 7. Na zeven maal zeven omwentelingen kwam De Steen tot rust tegen de Muur en op het Blad. 8. En de mens kwam tevoorschijn en zag dat het kwaad geweken was. En de mens keek en de mens luisterde. 9. De mens hoorde dat De Steen zeide 'Dertien (13)' en de mens zag dat het goed was. 10. En de mens bekeek de stenen tabletten met de plusminus vijftien mogelijkheden en knikte gehoorzaam. De Steen had gesproken.

De beddelende L. had eerder het getal negetien gegooid, maar in mijn telling kwam ik niet tot negentien opties. Ik heb dus opnieuw gegooid en kwam op de dertien. Op mijn papier zag ik dat dit het idee was dat mensen een verhaal zouden schrijven bij een foto. Allemaal bij dezelfde foto, trouwens.

In lijn met de recente ideeën over joint ventures (kijk naar mijn zonnebril!) met andere fora, lijkt het me een leuk idee om aan Artistiek te vragen of zij een foto/beeld willen leveren. Ik stel voor dat we hen een week de tijd geven om beelden te leveren, waarna de dobbelsteen opnieuw zal spreken om ons te verlossen uit onze twijfel. Ik zal direct een topic op Artistiek maken.

LUH-3417
Oud 05-05-2006, 16:11
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 05-05-2006 @ 16:50 :
Ik stel voor dat we hen een week de tijd geven om beelden te leveren, waarna de dobbelsteen opnieuw zal spreken om ons te verlossen uit onze twijfel. Ik zal direct een topic op Artistiek maken.

LUH-3417
Puik idee!
Oud 05-05-2006, 16:41
Roosje
Roosje is offline
Ja, hé, nu heb ik niets meer in te brengen, alleen maar omdat ik toevallig weg was.
Oud 05-05-2006, 16:45
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Roosje schreef op 05-05-2006 @ 17:41 :
Ja, hé, nu heb ik niets meer in te brengen, alleen maar omdat ik toevallig weg was.
Moet je maar niet op vakantie gaan Ik had best met je willen ruilen hoor
Oud 05-05-2006, 17:08
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Ieke schreef op 05-05-2006 @ 17:45 :
Moet je maar niet op vakantie gaan Ik had best met je willen ruilen hoor
Hmja, daar zit wat in. (a)
Oud 06-05-2006, 12:28
Changshan
Changshan is offline
Fantastisch plan!
Oud 06-05-2006, 17:13
Azaelia
Azaelia is offline
D'accord
Oud 06-05-2006, 17:31
Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Jeeej!

Ode aan het samenwerkingsproject!
Oud 07-05-2006, 19:46
Marlou!
Marlou! is offline
Oo oké: Jullie houden hier dus verhalenwedstryden?

Waarom zou je newbies uit willen sluiten? Even een vraagje tussendoor hoor, maar dat slaat in principe nergens op: Want daardoor sluit je eigenlyk uit waarop een forum gebaseerd is: Meninguitwisseling tussen verschillende personen met andere standpunten. En als je alleen nog maar een beperkte groep wil houden, dan gaat dat niet echt lukken, ofwel?

En verder ga ik dit even volgen, en misschien wel meedoen. OOK AL BEN IK EEN NEWBIE!
Oud 07-05-2006, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Marlou! schreef op 07-05-2006 @ 20:46 :
Oo oké: Jullie houden hier dus verhalenwedstryden?

Waarom zou je newbies uit willen sluiten? Even een vraagje tussendoor hoor, maar dat slaat in principe nergens op: Want daardoor sluit je eigenlyk uit waarop een forum gebaseerd is: Meninguitwisseling tussen verschillende personen met andere standpunten. En als je alleen nog maar een beperkte groep wil houden, dan gaat dat niet echt lukken, ofwel?

En verder ga ik dit even volgen, en misschien wel meedoen. OOK AL BEN IK EEN NEWBIE!

Je neemt dingen te serieus.
We schrijven wat en we lezen wat, daar hebben we echt niet de hele wereld bij nodig. Maar nieuwkomers mogen gerust meedoen met een verhalenwedstrijd, dat is zelfs aardig wenselijk.

En alsjeblieft, typ de lange ij zoals hij bedoeld is. i j.
Oud 07-05-2006, 19:52
Marlou!
Marlou! is offline
Citaat:
Grimm schreef op 07-05-2006 @ 20:51 :

Je neemt dingen te serieus.
We schrijven wat en we lezen wat, daar hebben we echt niet de hele wereld bij nodig. Maar nieuwkomers mogen gerust meedoen met een verhalenwedstrijd, dat is zelfs aardig wenselijk.

En alsjeblieft, typ de lange ij zoals hij bedoeld is. i j.
Haha, ja: Dat klopt wel maar aan de andere kant vond ik het nergens op slaan en ik dacht: Laat ik maar eens met een aardige post beginnen

En vooruit dan maar voor jou of jij een lange i j !
Oud 07-05-2006, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Marlou! schreef op 07-05-2006 @ 20:52 :
Haha, ja: Dat klopt wel maar aan de andere kant vond ik het nergens op slaan en ik dacht: Laat ik maar eens met een aardige post beginnen

En vooruit dan maar voor jou of jij een lange i j !
Altijd kritisch blijven...
Oud 07-05-2006, 20:40
Changshan
Changshan is offline
Dat newbies niet mochten meedoen, is bij mijn weten alleen als grapje in een post van Grimm geopperd...
Oud 07-05-2006, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Changshan schreef op 07-05-2006 @ 21:40 :
Dat newbies niet mochten meedoen, is bij mijn weten alleen als grapje in een post van Grimm geopperd...
Zeg het ze!

Je moet weten dat ik niet zo gemeen ben, dat ik nieuwelingen wil uitsluiten. De meeste nieuwelingen zijn aardig. De personen die dat niet zijn, verdwijnen vanzelf weer.
Spoiler
.
Oud 07-05-2006, 21:55
Roosje
Roosje is offline
Lief doen.
Oud 07-05-2006, 22:09
Verwijderd
liev&sagt
Oud 07-05-2006, 22:11
Changshan
Changshan is offline
Gna. Oioi, en wij weten van verbaal wegpesten, literaire hoogstandjes zullen ieder booswicht om de oren vliegen!
Oud 08-05-2006, 06:59
Verwijderd
I Fancy it.
Oud 08-05-2006, 15:00
Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Citaat:
Grimm schreef op 07-05-2006 @ 22:54 :
Zeg het ze!

Je moet weten dat ik niet zo gemeen ben, dat ik nieuwelingen wil uitsluiten. De meeste nieuwelingen zijn aardig. De personen die dat niet zijn, verdwijnen vanzelf weer.
Spoiler
Huh, ik wist niet dat digitaal pesten ook op zeer serieuze, kanarietjesgele fora voorkwam.
Oud 08-05-2006, 15:03
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Rita Pavlovic schreef op 08-05-2006 @ 16:00 :
Huh, ik wist niet dat digitaal pesten ook op zeer serieuze, kanarietjesgele fora voorkwam.
You wouldn't know...
Oud 08-05-2006, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Rita Pavlovic schreef op 08-05-2006 @ 16:00 :
Valt ook wel mee hoor. Er was eens een Fancyaanval op dit forum met allerlei fucking n00bs die geen kritiek konden verdragen. De meesten waren ook snel weer weg.
Oud 08-05-2006, 15:10
Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Citaat:
Grimm schreef op 08-05-2006 @ 16:03 :
Valt ook wel mee hoor. Er was eens een Fancyaanval op dit forum met allerlei fucking n00bs die geen kritiek konden verdragen. De meesten waren ook snel weer weg.
VaN cHiCkIeS dIe AlLeMaAl Zo ScHrIjVeN?

(duurt trouwens ellendig lang voor je zoiets getypt krijgt, ik zie er het nut echt niet van?)
Oud 08-05-2006, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Rita Pavlovic schreef op 08-05-2006 @ 16:10 :
VaN cHiCkIeS dIe AlLeMaAl Zo ScHrIjVeN?

(duurt trouwens ellendig lang voor je zoiets getypt krijgt, ik zie er het nut echt niet van?)
Iet sminder erg, maar wel met alle soorten spelfouten er nog in. En verhaallijnen die allemaal hetzelfde zijn. Meisje, wordt misbruikt door iemand, heeft het moeilijk, enzo.
Oud 08-05-2006, 16:26
Marlou!
Marlou! is offline
Je moet het fancy-forum eens bekijken: Dáár word je bang van! *Rolt met ogen* Meisje: Als je het verschil niet eens kent tussen een E of een U: Verwacht je dan dat je boeken kan gaan schryven?

En op het EG-forum gaat het in feite alleen maar over modellen, en shopaholics, op een paar hele goede verhalen na dan.
Oud 08-05-2006, 16:47
Changshan
Changshan is offline
Maar vanwaar dan die Fancy kleur?
Oud 08-05-2006, 17:59
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Changshan schreef op 08-05-2006 @ 17:47 :
Maar vanwaar dan die Fancy kleur?
Inderdaad... Rood is bloed en zo

Wat is het EG-forum?

Eigenlijk is de ij wel één letter (toch?) dus het is net zo logisch om dat als een y te schrijven dan als een ij. Maar ÿ zou misschien het beste zijn. Maar zo doen we dat nu eenmaal niet.

Kom maar op met die foto/ tekening wat dan ook, heb er zin in
Oud 08-05-2006, 18:10
I C U
I C U is offline
Laat die foto maar komen
Oud 08-05-2006, 20:14
Roosje
Roosje is offline
Ik vind de ij stiekem een heel mooie letter. Oké, offtopic en zo, maar dat moest ik wel even melden. En het is eigenlijk niet één letter, maar een dubbelklank. Mja.
Oud 09-05-2006, 12:45
Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Fohóótoooo....

*wordt ongeduldig, want wil best wel eens een keertje meedoen aan zoiets als een schrijfwedstrijd*
Oud 09-05-2006, 14:02
Changshan
Changshan is offline
Sst, de forumbazen zijn aan het bijslapen en energie aan het verzamelen voor dit nieuwe ambitieuze. Daarbij heb ik deze week ook nog even helemaal geen tijd om te schrijven buiten school om, hoezeer ik ook wil. (a)
Oud 09-05-2006, 18:26
Verwijderd
De Artistiekelingen hebben tot vrijdag de tijd om foto's/beeldmateriaal aan te leveren, dus pas daarna kan duidelijk worden waarmee we aan de slag gaan.

Het loopt alleen nog niet echt storm op Art. Ik hoop dat we meer dan de drie inzendingen die we nu hebben krijgen.

LUH-3417
Oud 09-05-2006, 18:46
Verwijderd
Ze zijn daar nog luier dan wij
Oud 09-05-2006, 19:09
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Grimm schreef op 09-05-2006 @ 19:46 :
Ze zijn daar nog luier dan wij
Veul luier.
Oud 11-05-2006, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 08-05-2006 @ 18:59 :
Eigenlijk is de ij wel één letter (toch?) dus het is net zo logisch om dat als een y te schrijven dan als een ij. Maar ÿ zou misschien het beste zijn. Maar zo doen we dat nu eenmaal niet.
Waar staat die dan in het alfabet?

De ei en de ui zijn toch ook niet 1 letter?

Die flauwekul ook in Nederlandse kruiswoordpuzzels dat de ij in één hokje past. Het zijn verdorie 2 letters!

En er zijn al meer inzendingen.
Oud 11-05-2006, 13:16
Verwijderd
Mja, neem maar gewoon tijd voor je boodschap. Als je geen tijd hebt voor een ij, ga dan gerust wat anders doen in plaats van een bericht typen.
Oud 11-05-2006, 13:27
Changshan
Changshan is offline
Helemaal waar. Letteren heeft ook gevoel; het verdient aandacht en tijd, geen halve relaties.
Oud 11-05-2006, 13:37
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Mutant schreef op 11-05-2006 @ 11:04 :
Waar staat die dan in het alfabet?

De ei en de ui zijn toch ook niet 1 letter?

Die flauwekul ook in Nederlandse kruiswoordpuzzels dat de ij in één hokje past. Het zijn verdorie 2 letters!

En er zijn al meer inzendingen.
Argh, ik had een heel verhaal getypt.

In ieder geval, de ij wordt inderdaad niet genoemd als letter in het alfabet, tenzij je daarvoor in de plaats de y neemt. Ik beschouw de ij wel als één letter, omdat ik hem ook als één letter schrijf. Een ij ziet er bij mij anders uit dan een j na een i, zeg maar. En van kruiswoordpuzzels weet ik niets, maar die zijn het dus met mij eens? Het is best interessant, eigenlijk, zelfs wiki besteed er aandacht aan:

http://nl.wikipedia.org/wiki/IJ_(letter)
Oud 11-05-2006, 14:53
Verwijderd
Ach ja, maar wie schrijft nog correct zodra je geen schoonschrift meer hebt...

En Nederlandse kruiswoordpuzzelmakers zijn lui. Dat is net zoiet als de van weglaten bij een naam omdat de V anders te groot wordt. Iemand heeft Van Loon en niet Loon. Het brengt nog extra verwarring als je Vanloon heet. Leg die gekken maar eens uit dat je naam aan elkaar is en dat het bij de V moet en niet bij de L. En stug blijven doen, terwijl de naam echt Vanloon is.

Argh... frustraties met dit warme weer.
Oud 11-05-2006, 14:54
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Mutant schreef op 11-05-2006 @ 15:53 :
Ach ja, maar wie schrijft nog correct zodra je geen schoonschrift meer hebt...

En Nederlandse kruiswoordpuzzelmakers zijn lui. Dat is net zoiet als de van weglaten bij een naam omdat de V anders te groot wordt. Iemand heeft Van Loon en niet Loon. Het brengt nog extra verwarring als je Vanloon heet. Leg die gekken maar eens uit dat je naam aan elkaar is en dat het bij de V moet en niet bij de L. En stug blijven doen, terwijl de naam echt Vanloon is.

Argh... frustraties met dit warme weer.
Nou, correct schrijf ik niet, maar wel nog aan elkaar, dus bij mij zie je het wel duidelijk

Ow, maar daar ben ik het mee eens, mijn achternaam dient ook correct gespeld te worden en waag het eens de r van der te vergeten
Oud 11-05-2006, 15:13
Verwijderd
Gelukkig ^^. Ergerlijk die namen.

(nee, ik bedoelde meer, in schoonschrift leer je nog echt een i aan een j te schrijven, net zoals de x eigenlijk zo'n school-s met een c eraan vast is, boogje aan de h, dat soort dingen. Mijn ij lijkt ook op een ÿ maar is nog steeds een lange ij, dus een i+j )
Oud 13-05-2006, 10:39
Verwijderd
Ik heb geworpen en zal direct een topic maken met de uitkomst erin.

LUH-3417
Oud 13-05-2006, 10:51
Verwijderd
KLIK!

LUH-3417
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten