Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2006, 12:07
Eenzaam789
Eenzaam789 is offline
Hallo,

Na 4.5 jarige relatie met mijn droomvrouw/meisje heeft mijn vriendin het gisteren uitgemaakt . Ik zit nu in zo n benarde situatie dat ik zelfmoord wil plegen. Ik ben zo erg gehecht aan haar ze betekend zoveel voor mij ik heb nu echt genoeg van het leven. IK kan dit niet meer aan. Plannen had ik om de auto te pakken en dan keihard met hoge snelheid tegen iets aan te rijden. Alleen ben ik dan bang dat ik er levend uit zal komen of dat ik er uit zal komen als een invalide. Soms vraag ik mijn of er manieren zijn om zelfmoord te plegen waar je zeker van bent dat je dood gaat. Het leven is zo klote ik hoop snel dood te gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2006, 12:12
muisje1986
muisje1986 is offline
Ik ken het gevoel, ondanks dat mijn relatie vele malen korter was dan de jouwe, maar vragen stellen over hoe je zelfmoord moet plegen is naar mijn weet verboden op scholieren.com. Zoek iemand waarmee je kan praten, misschien iemand in de familie of vrienden. Maar zelfmoord is niet een goede oplossing op je probleem, het is alleen een snelle manier om van je probleem af te komen.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 12:32
Verwijderd
Als ze het uitmaakte, was ze dus niet je droomvrouw. Naar, maar waar. En het is vreselijk kut, ja, maar zelfmoord zou ik er niet om plegen. Dan ben je van alle ellende af, ja, maar gelukkig word je dan ook nooit meer
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 13:05
mepsteen
mepsteen is offline
er zijn genoeg vissen in de zee
geen hand vol maar een land vol
ect... ect...

Je moet nooit iets te overhaast en ondoordacht doen, en zelfmoord moet je sowieso nooit doen, het is zwak en laf.
Als je je er eenmaal doorheen hebt gesleept ben je een sterker en beter mens, en je hebt iets geleerd.
Oud 03-05-2006, 14:06
belli
belli is offline
Iemand kan jou niet gelukkig maken. je meot je eigen geluk ontwikkelen, zij kan daar slechts een aanvulling op zijn.

En zelfmoord plegen. Tjah, dood ga je toch wel. Als je nog 70 jaar door vecht, zullen er heus nog een paar hele mooie dingen gebeuren. en zo niet, dan heb je het in iedergeval geprobeerd.

en idd... dit forum is niet de plaats om vragen te stellen over zelfmoord. Zoek hulp.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 14:17
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Eenzaam789 schreef op 03-05-2006 @ 13:07 :
Het leven is zo klote ik hoop snel dood te gaan.
welnee. is ook niet leuk voor je omgeving hoor, als er iemand zelfmoord pleegt. En ja, ik spreek uit ervaring, en je laat een hoop verdrietige en radeloze mensen achter, die zichzelf verwijten gaan maken. Je maakt echt wel wat meer stuk dan je eigen leven.

daarnaast, voordat je je ex-vriendin leerde kennen was je vast ook wel af en toe gelukkig; de pijn wordt minder, totdat je uiteindelijk geen pijn meer voelt. Het is logisch dat je je nu kut voelt, maar zelfmoord lijkt me geen goed plan, echt niet.

Dat zou je ex-vriendin vermoedelijk ook vreselijk vinden. Je hebt veel van haar gehouden (misschien doe je dat nog steeds) en zelfmoord plegen om iets wat zij gedaan heeft is zo ongeveer het ergste wat je haar aan kan doen.
Oud 03-05-2006, 14:39
Ramia
Ramia is offline
Je schrijft dat ze het gisteren heeft uitgemaakt... Je moet het eerst laten bezinken en dan kan je er ook beter tegenaan kijken. Dat rotgevoel neemt met de tijd vast wel af...
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 16:20
luna_p
luna_p is offline
De pijn en vedriet heeft tijd nodig om te slijten.
Als je die tijd neemt zal je zien dat er nog steeds een mooie leven op je wacht zonder je vriendin.

Na regen komt zonnen schijn
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 17:30
whertus
whertus is offline
precies, mijn vriendin heeft het zaterdag met me uitgemaakt.. ik zag het ook niet meer zitten en ben toen gaan schrijven. Ik heb alles op papier gezet hoe ik me voelde en wat ik nog allemaal tegen haar wilde zeggen. Uiteindelijk heb ik het haar opgestuurd (geen reactie erop teruggekregen.. bah) maar ik voelde me hierna best wel wat beter. Het is fijn om alles op papier uit te schrijven. 4,5 jaar is best lang ja.. maar kom op jonge, gewoon doorzetten.. LEEF!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 18:50
Stefanie
Stefanie is offline
Ik zou zeggen ga meer tijd doorbrengen met je vrienden, thuis zitten kniezen heeft geen nut.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 19:28
luna_p
luna_p is offline
Citaat:
Napopila schreef op 03-05-2006 @ 20:17 :
Ha, durf je toch niet
laf hoor zo antwoord
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 22:02
Maaike.
Maaike. is offline
Tip:
Doe het niet

Dan krijg je een koekje van me

Maar even serieus, echt niet doen, het leven is teveel waard om alleen maar om zoiets ermee te stoppen.
Oud 03-05-2006, 22:10
Nona
Nona is offline
1. Geen tips voor zelfmoord.
2. Laat dit geen aankondiging zijn, maar een vraag om goede raad. Een paar weten er meer dan één en mensen hier kunnen je adviezen geven om verder te komen en je leven weer op te pikken, zonder haar. Maak hier dankbaar gebruik van.
Oud 04-05-2006, 20:46
nnnn
nnnn is offline
Je moet wel eerst in een brief duidelijk maken aan je vriendin dat zij de oorzaak is van je eventuele zelfmoord, zal ze leuk vinden
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 07:57
Verwijderd
aanstellen is ook een kunst.

kijk eens, knul: je kan heel erg pathetisch gaan zemelen en er een einde aan maken, dan weet je een ding zeker: respect verdien je er niet mee, en je nabestaanden zullen absoluut ongelukkig zijn. Dus ipv ze toe te laten dat ze je troosten, stort je ze in een hel van ellende.
Je kunt ook uithuilen en de draad weer oppakken.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 14:43
Maaike.
Maaike. is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 05-05-2006 @ 08:57 :
aanstellen is ook een kunst.

kijk eens, knul: je kan heel erg pathetisch gaan zemelen en er een einde aan maken, dan weet je een ding zeker: respect verdien je er niet mee, en je nabestaanden zullen absoluut ongelukkig zijn. Dus ipv ze toe te laten dat ze je troosten, stort je ze in een hel van ellende.
Je kunt ook uithuilen en de draad weer oppakken.
Niks aan toe te voegen.
Oud 05-05-2006, 18:41
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Die dingen gebeuren nou eenmaal. Probeer er nog wat van te maken. Zelfmoord plegen ga je in ieder geval niet doen. Ik hoop dat je pijn zo snel mogelijk afzwakt.
Oud 09-05-2006, 10:35
pfano
pfano is offline
Huil. Huil dagen,.. weken zoveel het nodig is. Zet je gedachten op een rijtje. Laat het iemand weten, lucht bij iemand je hart. Er zijn genoeg mensen die je willen helpen.

Anders pm je mij maar.

Verwerk je verdriet. Geef je leven niet op. Ook al zie je nu geen uitweg voor jezelf. Dat is maar tijdelijk, als jij je er door heen sleept zal je er rijkelijk door beloont worden.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 13:50
Verwijderd
ik denk dat al jullie reacties te laat zijn....
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 14:00
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Fishy schreef op 09-05-2006 @ 14:50 :
ik denk dat al jullie reacties te laat zijn....
Want? Misschien komt diegene hier gewoon niet meer.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 15:59
pfano
pfano is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 09-05-2006 @ 15:00 :
Want? Misschien komt diegene hier gewoon niet meer.
ja precies

of wil hij gewoon niet reageren op onze adviesjes
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 18:41
Warsocket
Warsocket is offline
zijn alle mensen die zelfmoord overwegen tijdelijk zwakbegaafd ofzo. Ze zeggen altij dat ze bang zijn dat ze ergens leven uitkomen ofzo.

Ik kan zo in 10 tellen al 5 manieren bedenken die zeker werken.
En verder beweren ze dat het tijd kost en die moet hebben, ook hier geld voor als ik perse wil ben ik over 5 minuten de pijp uit

kan iemand mij uitleggen waarom mensen die zelfmoord het graagste willen er de meeste obstakels zien ?

desnoods PM, want dit is iets wat ik me al langer afvraag
Oud 09-05-2006, 20:01
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Haha. Een mens gaat niet zomaar dood hoor. Ook niet door een overdosis en ook niet door een sprong ergens vanaf. En mensen die zelfmoord willen plegen maar niet durven zijn bang dat ze het overleven en dus gewoon niet in staat zelfmoord te plegen -> ze willen het dus diep van binnen niet.
Oud 10-05-2006, 14:56
At the Drive-in
At the Drive-in is offline
vind vrede in jezelf, besef je dat je niemand anders in dit leven nodig hebt dan jezelf en pak je leven weer op zoals ze bestemd was te zijn..(kennelijk dus niet met haar..je mag rouwen..maar op den duur zal je, om wille van jezelf, je erover heen moeten zetten..)

acceptatie is in deze de weg..en niet vluchtgedrag ga in zien dat je beter verdient dan een voortijdig einde dmv suicide..

het alles verwerken kost kracht en tijd...maar het is het waard..geloof daarin..of zoek een manier om er weer in te kunnen geloven..
Oud 13-05-2006, 00:04
Afwezig
Afwezig is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 09-05-2006 @ 21:01 :
Haha. Een mens gaat niet zomaar dood hoor. Ook niet door een overdosis en ook niet door een sprong ergens vanaf. En mensen die zelfmoord willen plegen maar niet durven zijn bang dat ze het overleven en dus gewoon niet in staat zelfmoord te plegen -> ze willen het dus diep van binnen niet.
Ooit weleens van "op slag dood" gehoord ? Een mens kan dus zeker zo plotseling dood gaan. Bij een overdosis begeeft je hart het gewoon op een gegeven moment of je krijgt een hersenbloeding o.i.d.

Wanneer je van een 12e etage afkeilderd reken maar dat je dan op slag dood bent.

Eve ontopic:

Och... opzich ken ik het gevoel wel maar heb alleen niet aan zulke radicale "oplossingen" gedacht. Als iedereen zo dacht dan zouden er weinig mensen overblijven.

Je zult je zeker een tijd kut voelen maar daar is niets aan te doen, het zij zo.

Trekt wel weer weg, ook al lijkt het niet zo. Maar het gaat heus wel weg.
Oud 13-05-2006, 11:20
Verwijderd
Ik denk dat ze onbewust eigenlijk niet echt dood willen dan, dat ze smoesjes bedenken waarom het zou mislukken. Maar een overdosis mislukt nogal vaak geloof ik, omdat je soms vanzelf alles weer uitkotst ofzo. Lekker dan.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 02:08
snowboarder944
snowboarder944 is offline
voor niet een ieder is het genot van leven een standaard die het gevoel van vreugde teweeg brengt. Soms kunnen mensen het groen van de bladeren beter zien met het idee dat dit misschien wel de laatste keer is dat je er naar kijkt.
P.S. in mijn leven ben ik soms ook boos geweest dat ik de gekste dingen zonder al te veel botbreuken er van af heb gebracht.
Maar na 7 maanden rolstoel voel je je nog hetzelfde maar geniet je meer van de momenten die je wel of niet hebt.

See a lator
Oud 20-05-2006, 08:47
anterx
anterx is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 09-05-2006 @ 19:41 :
zijn alle mensen die zelfmoord overwegen tijdelijk zwakbegaafd ofzo. Ze zeggen altij dat ze bang zijn dat ze ergens leven uitkomen ofzo.

Ik kan zo in 10 tellen al 5 manieren bedenken die zeker werken.
En verder beweren ze dat het tijd kost en die moet hebben, ook hier geld voor als ik perse wil ben ik over 5 minuten de pijp uit

kan iemand mij uitleggen waarom mensen die zelfmoord het graagste willen er de meeste obstakels zien ?

desnoods PM, want dit is iets wat ik me al langer afvraag
Het zal er wel mee te maken hebben dat mensen die zelfmoord overwegen vaak depressief zijn en mensen die lijden aan een depressie zien allerlei obstakels in het leven dus ook bij het zoeken naar de dood.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 10:46
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
pfano schreef op 09-05-2006 @ 16:59 :
ja precies

of wil hij gewoon niet reageren op onze adviesjes
Ja, misschien is hij verstandig geworden.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Kid Morbid schreef op 09-05-2006 @ 21:01 :
Haha. Een mens gaat niet zomaar dood hoor. Ook niet door een overdosis en ook niet door een sprong ergens vanaf.
Ik werk op de vijfentwintigste verdieping en naar aanleiding van de vraag of we zouden springen als er brand was en we er niet uit konden, kwamen we tot de unanieme conclusie dat springen van meer dan tachtig meter hoogstwaarschijnlijk wel vrij dodelijk is.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 13:56
[CP]Grinttegel
[CP]Grinttegel is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-05-2006 @ 12:23 :
Ik werk op de vijfentwintigste verdieping en naar aanleiding van de vraag of we zouden springen als er brand was en we er niet uit konden, kwamen we tot de unanieme conclusie dat springen van meer dan tachtig meter hoogstwaarschijnlijk wel vrij dodelijk is.
Zo is het maar net. Als je een beetje je best doet door met je hoofd naar beneden te springen is succes verzekerd.

En als spingen wat te dolletjes is staat hierrr ook nog wel wat.
Oud 20-05-2006, 13:58
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-05-2006 @ 12:23 :
En wat is het antwoord op de vraag geworden?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 14:20
[CP]Grinttegel
Citaat:
N00dles schreef op 20-05-2006 @ 14:58 :
En wat is het antwoord op de vraag geworden?
"Hoe pleeg ik goed zelfmoord?"

Nou de de poster vraagt niet echt wat, behalve aandacht. Edoch is het een interessant onderwerp en vandaar alle reacties denk ik.
Oud 20-05-2006, 15:10
Verwijderd
Het antwoord was springen omdat verbranden ons erger leek. Maar dan wel springen terwijl je heel hard denkt 'ik heb een parachute, dus geniet ervan!' zodat je pas op het laatste moment echt baalt
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 15:46
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
je kunt ook ff wachten of er meschien brandweer is die je komt redden
Oud 20-05-2006, 15:47
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
en dat filmpje is echt minder
zielig filmpje
Oud 20-05-2006, 16:28
Verwijderd
Citaat:
[CP]Grinttegel schreef op 20-05-2006 @ 15:20 :
"Hoe pleeg ik goed zelfmoord?"

Nou de de poster vraagt niet echt wat, behalve aandacht. Edoch is het een interessant onderwerp en vandaar alle reacties denk ik.
Nee, op:

"Zou je springen van de 25e verdieping als je kantoor in brand stond?"

Citaat:
nare man schreef op 20-05-2006 @ 16:10 :
Het antwoord was springen omdat verbranden ons erger leek. Maar dan wel springen terwijl je heel hard denkt 'ik heb een parachute, dus geniet ervan!' zodat je pas op het laatste moment echt baalt
Hm, dus toch Dat dacht ik al Persoonlijk heb ik zoiets van: ik loop wel liever door het vuur heen
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 16:55
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
N00dles schreef op 20-05-2006 @ 17:28 :

Hm, dus toch Dat dacht ik al Persoonlijk heb ik zoiets van: ik loop wel liever door het vuur heen
Dat is zo'n pijnlijke door die veel langer duurt dan gewoon springen:\
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 17:31
DanseMacabre
DanseMacabre is offline
Niemand is het waard om zelfmoord voor te plegen..
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 21:34
Milos
Milos is offline
Zoeiets is altijd vereselijk gedumpt worden. Het snijd dwars door je ziel ik weet het. Pleeg alsjeblieft geen zelfmoord ook al zou je dat op z'n moment het liefst willen. Je gaat nog zo veel mooie dingen meemaken. Echt waar. Tuurlijk zal het een tijdje duren voordat je hier over heen bent, even door de zure appel heen bijten en dan zul je vanzelf de zonnige kant van het leven weer zien. Ik ben zelf twee maanden geleden gedumpt na 16 maanden, maar met mij gaat het nu weer redelijk. Heb m'n studie en mijn dieren en vrienden en die slepen me er allemaal doorheen.
Oud 20-05-2006, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 20-05-2006 @ 17:55 :
Dat is zo'n pijnlijke door die veel langer duurt dan gewoon springen:\
Misschien. Je zou wel snel bewusteloos raken door verstikking o.i.d. Maar door het vuur lopen doodt niet per definitie, als je snel kunt zijn
Springen is wel per definitie dodelijk. Ik zou dus de gok wagen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 12:42
Verwijderd
als je echt echt niet zonder haar kan leven moet je het maar doen he
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 19:20
[CP]Grinttegel
Citaat:
Rode Panda schreef op 21-05-2006 @ 13:42 :
als je echt echt niet zonder haar kan leven moet je het maar doen he
Dachten alle mensen maar zo realistisch...
Reageren

Regels voor berichten