Advertentie | |
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Hij noemt zichzelf een skinhead, en of andere skinheads hem dan wel of niet als een mislukt exemplaar beschouwen doet dan voor de dader zelf niet ter zake. Hij beschouwt zichzelf als een skinhead, of in ieder geval als wat hij denkt dat een skinhead is.
Hij heeft doelbewust op willekeurige allochtonen geschoten, dit is een staaltje racistische doorgedraaide idioterie van de eerste orde. Hij zal vast in zijn jeugd hele nare dingen hebben meegemaakt, maar voor op het straat zomaar mensen gaan neerschieten is geen excuus. Dat de mensen in kwestie allochtoon zijn vind ik trouwens voor het afkeurenswaardige van zijn daad nog niet eens een verzwarende factor. Hij heeft ménsen neergeknald, erger kan gewoon niet, en of die nou bruin of wit of voor mijn part pimpelpaars met een groen randje zijn, maakt dan niks meer uit. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wapenhandelaar zit met schuldgevoel ,,Je kon dat niet op zijn gezicht lezen'' Antwerpen - De moorden werden gepleegd met een wapen dat de fabrikant omschrijft als het ideale om een hert of een zwarte beer neer te leggen. Hans Van Themsche bood zich donderdagmorgen rond tien uur een eerste keer aan bij wapenhandelaar Georges Lang in Antwerpen. Hij kwam zich even informeren over wapens die hij zonder vergunning zou kunnen aanschaffen. De handelaar vond dat de jongeman er al bij al redelijk en rustig uitzag, ook al hij had een merkwaardig uiterlijk en zwarte lange jas. ,,Ondanks het feit dat hij er vrij jong uitzag en die zwarte jas droeg, leek hij toch een degelijk iemand. Ik had ook de indruk dat hij iets van wapens kende. Hij pakte alleszins het hem gepresenteerde jachtgeweer bedeesd, maar rustig vast.'' Nauwelijks vijftien minuten na de uiteenzetting over de spelregels en de werking van het wapen, stond Van Themsche weer in de winkel met het nodige geld. Hij telde de gevraagde 500 euro neer en verliet de zaak met een keurig in een doos ingepakt vuurwapen, en een doosje met twintig kogels. Handelaar Lang zag geen graten in de transactie. ,,Het ging om een echt sportwapen, de munitie is vrij te koop.'' Van Themsche moest enkel zijn identiteitskaart tonen, voor een kopie. Zijn naam werd genoteerd op een fiche, om aan de politie te worden doorgegeven. ,,Je kon dat niet op zijn gezicht lezen, echt waar. Je kon niet vermoeden dat hij dat van plan was.'' Van Themsche ging buiten met een Marlin jachtgeweer, type 336W. Een Marlin is de concurrent van de veel bekendere Winchester, het type wapen waarmee cowboys zoals John Wayne in westerns rondlopen. Het kan geladen worden met zes patronen, die in een koker zitten net onder de loop. De kogels hebben een diameter van 7.65 mm. In de catalogus prijst de producent het vuurwapen aan als het ideale instrument voor de ,, no-nonsense deer hunter '', en zegt die ook dat het ideaal is om een bruine beer mee te doden. De verkoper geeft toe dat het inderdaad een vuurwapen is waarmee geen klein wild wordt neergeschoten, maar veeleer voor de jacht op een ree in de Ardennen is. ,,Ik sta recht in mijn schoenen, deontologisch was alles in orde, maar ik zit natuurlijk met een enorm schuldgevoel'', zegt de wapenhandelaar. ,,Dit kan iedereen overkomen in onze sector. Ik heb het nog nooit meegemaakt. Mannen die zoiets doen, halen hun wapens doorgaans in het illegale circuit. Ik heb zelf drie kinderen, mijn zoontje was in de stad voor een wandeling toen het schot viel. Ik mag er niet aan denken.'' De handelaar heeft zweetplekken onder de oksels, terwijl hij diverse steunende telefoons van collega's-wapenhandelaars beantwoordt. Op de toonbank ligt wel een oproep van de Nationale Unie der Wapenmakers, Jagers en Sportschutters om in actie te komen. Want: ,,Uw rechten op het bezit van een legaal wapen worden bedreigd'', meldt het pamflet. http://www.nieuwsblad.be/GT/Index.as...cleID=G2CS8788 |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Lees anders voor de lol hun site eens. Ik dacht dat organisaties als de hamas goed waren in haatretoriek zonder inhoud, maar tjee, de AEL kan er ook wat van. Een kleine samenvatting: "Boycott normalisering met zionisten in Amsterdam" Dat gaat dus over het Joods Marokkaans Netwerk Amsterdam, een samenwerkingsorganisatie. "Zionisten zien af van terroristische aanslag na verzetsoperatie" Dat gaat dus over het feit dat Israël afziet van een vergeldingsactie na een terreuraanslag. Zij weten dat krom te trekken tot dat Israël er schuldig aan zou zijn. Ranzig gewoon. En dan nog plaatjes als deze: ![]() De AEL preekt gewoon domweg haat en nijd, nuff said. Citaat:
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De AEL heeft hier zeker wel wat mee te maken met hun hypocriete verklaringen. Aan de ene kant is het een schande wat er hier gebeurd is zeggen ze (en dat is natuurlijk ook zo), maar aan de andere kant bagetaliseren ze geweld van hun eigen achterban jegens anderen. Citaat:
Een motief begrijpen (en dan heb ik het nog niet eens over sympathiseren met) is iets anders dan het eens zijn met een daad. Laatst gewijzigd op 13-05-2006 om 13:00. |
![]() |
||
Citaat:
lees: je weet niet hoeveel iemand heeft meegemaakt en hoeveel die persoon kan hebben. Als je maar lang genoeg op hun drukpunten blijft drukken, komt er vanzelf wel een x die grens waar te ver ook daadwerkelijk te vér is en dan draait zo'n persoon door. Wat er daarna gebeurt met hemzelf en/of met anderen, doet er dan niet meer toe... Althans..niet voor die persoon.
||
Verwijderd
|
Offtopic:
Citaat:
http://photos1.blogger.com/blogger/9...00/alive.0.jpg (Van Postsecret.) |
![]() |
||
Citaat:
(Gisteren op VTM en in Terzake.)
||
Citaat:
(2) Stop alsjeblieft met die onzin. Het gaat niet zomaar om een blanke maar om kleine Luna van 2 jaar die vanop een driewieler op een zonnige dag een beetje naar de grote mensen kijkt. (3) Kijk, behalve over het feit dat die moordenaar een enorm verachtbaar type is, zullen we het hier nooit over eensgeraken. Ik heb een bloedhekel aan alles wat nog maar naar extreem-rechts en Vlaams Nationalisme ruikt, tot het persoonlijke toe. Dat de meesten gewoon beschaafde en goedopgevoede jonge en oudere mensen zijn zul je me nooit horen zeggen. Verder kan het Vlaams Blok op dit moment zeggen wat ze willen, en het zou me nog meer verwonderen als ze deze moord niet voor de volle 100% afkeuren. Vlaams Blok is niet verantwoordelijk voor deze moord, maar Vlaams Blok is wél de politieke poot van extreem-rechts. + Vlaams Blok heeft wel degelijk zijn verantwoordelijkheid in het promoten van Vlaanderen als een unicultureel territorium met één land voor één bevolkingsgroep, waarin er geen plaats is voor eender welke andere cultuur.
||
Citaat:
Het AEL heeft hier wel iets mee te maken. Zij noemen België/Vlaanderen een racisitische staat. Dat klopt niet. Het AEL beweert dat het een georchestreerde moord is, en niet de daad van een individu. Niks wijst erop dat dat klopt. Het AEL misbruikt deze moord om nog meer polarisatie te creëren tussen de autochtone Vlaming en de Arabische gemeenschap in Vlaanderen.
|
Ik snap anders ook niet waarom de AEL erbij betrokken wordt hoor. Nogmaals: de AEL heeft in België amper aanhang, ligt onder vuur bij zowat alle gemeenschappen, kwam op bij verkiezingen en haalde nog geen procent stemmen.
Wat de AEL ook zegt, er is hier (in Belgie) geen haan die erom kraait. Dat deze moord door links en rechts gebruikt zal worden is (helaas) logisch, het is een politiek geladen moord, omdat het een racistische moord is én er staan gemeenteraadsverkiezingen voor de deur in oktober.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Dat is geen 'maar' zoals ik het bedoel, naar mijn mening. De 'maar' van bijvoorbeeld de AEL probeert verwerpelijke daden haast goed te spreken, dat doet het VB in mijn ogen nu totaal niet. |
![]() |
||
Citaat:
Door aandacht te geven aan absurde meningen mbt een bepaald onderwerp, zorg je ervoor dat dat onderwerp 'het' onderwerp wordt, waarover wordt gesproken. Zo kun je doorzien welke onderwerpen media in de schijnwerpers willen zetten, en welke negeren. Bij discussies over bijvoorbeeld privatisering van elektriciteitsbedrijven komt er geen communist op beeld, die roept dat alle bedrijven in handen van de overheid moeten komen oid. Dat moet dus stilletjes aan gebeuren. |
![]() |
|
Ik moest eigenlijk beetje lachen met T_ID die zelfs in dit topic over zionisme begint.
Maar je hebt zeker gelijk. De media lijken allemaal naar het Vlaams Belang te kijken maar zouden beter in eigen boezem kijken. Zowel bij de cartoonrellen als bij de mp3-moord zijn ze zwaar uit de bocht gegaan. Bovendien vereenvoudigen ze bij het zogenaamd "doorlichten" van gemeenschappen, de verscheidenheid ervan. Mensen krijgen zo het idee dat de AEL, de moslimexecutive en een hoopje imams de spreekbuis zijn van de allochtone bevolking, wat een nogal domme veronderstelling is. Ik weet niet hoe dat in Nederland zit, maar elke week opnieuw zijn het dezelfde 'experts' van de moslimexecutive, de AEL of weer dezelfde imam die in Terzake, P&D, Morgen Beter, Frontlijn, enz... hun praatje komen doen 'in naam van hun gemeenschap'. Ernstig probleem is dat.
||
Citaat:
![]() De AEL die overigens gelukkig geen aanhang heeft, maar hun beweging is exemplarisch voor de tegenhanger van extreem-rechts die net zo racistisch en gevaarlijk is. Bij dit soort moorden spinnen zij garen, dus ze leken me ondanks dat ze marginaal zijn best relevantie te hebben.
|
Verwijderd
|
zaag toch ni over details als 'wie is nu wel of niet skin(head)'
het debat mag daar niet over gaan!! het moet gaan over de groeiende onverdraagzaamheid, over de samenlevingsproblemen, over integratie, over het Vlaams Belang, over Justitie, over jeugdinstellingen, over de betrokkenheid of het gebrek er aan van de maatschappij........ |
![]() |
|
Verwijderd
|
ter info: http://www.indymedia.be/nl/node/2444
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben uitermate blij dat hij uiteindelijk niet nog meer ondschuldige slachtoffers heeft kunnen maken maar ik vind het vrij typisch.. Die frust loopt in een redelijk drukke straat, met een jachtgeweer.. en weet welgeteld 2 niet blanken + 1 blank kindje op de fiets te raken.. Op dat onderste plaatje zie ik al 3 allochtonen, in een buurt die geloof ik 50% allochtoon en 50% autochtoon.. Die vent heeft dus óf mensen (allochtonen voor het gemak) laten lopen, óf hij is meteen in de armen gelopen van die wijkagent (die hij vervolgens niet beschoten heeft terwijl hij uiteindelijk toch zelfmoord wilde plegen). Ik ben uitermate blij dat hij uiteindelijk niet nog meer ondschuldige slachtoffers heeft kunnen maken.. Kan iemand mij dit uitleggen? En watvoor straf kan deze vent ongeveer verwachten? Hij is 18, dus valt hij dan automatisch onder volwassenenstrafrecht? Ik stel voor dat hij een Saw-achtig scenario met allochtonen met jachtgeweren ofzo.. en dan live uitgezonden op Talpa.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat is dus killing voor de geloofwaardigheid. Al eerder dat ik Planet Internet een bericht over genetische manipulatie van straatkinderen in de VS (dit was namelijk pure bullshit) kon laten schrappen. Zo zie je dus wat de fout kan zijn in sites als Indymedia als serieuze bron zien.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat probeer je te bewijzen? Ik heb nooit een geweer aangeraakt, maar ik kan me genoeg praktische redenen indenken waarom hij niet meer mensen gepakt heeft (herladen, problemen met richten, in een powertrip rondlopen). Veel mensen doken weg of schoten winkels en huizen binnen. Volgens De Standaard was de jongen binnen 4 minuten na het eerste schot overmeesterd. Misschien heeft hij een enkeling laten lopen, maar een bijzondere reden of verband zie ik niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En dan zeiken dat soort mensen dat de media een fout beeld geven over sommige zaken. Hahahahhahaa! |
![]() |
|
Jezus zeg. Het gaat echt nergens meer over.
Bijvoorbeeld: " Skinhead Tijdens het eerste verhoor nam Van Themsche zelf het woord ''skinhead'' in de mond. Getuigen meldden eerder dat de verdachte zich net had laten kaalscheren maar nog wel een paardestaart droeg. Hoelang de jongen die beweging al aanhangt, kon het parket niet zeggen. " Die beweging?! Sinds waneer is skin zijn deel van een beweging zijn? Wat een onzin, 3 kwart van de lui heeft geen eens een flauw idee wat een skin eigenlijk is. Even een paar stellingen over skins van tafel vegen: 1) Een skinhead hoeft neit rechts te zijn. 2) Een skinhead hoeft geen racist te zijn (fuck, skins zijn afgeleiden van rude boys) 3) negers, turken, weet ik veel wat kunnen ook skins zijn. 4) een skinhead is zeker geen vaststaand begrip en al helemaal geen beweging. De naam skinhead misbruiken op deze manier vind ik triest. Zeker als je weet dat skinheads hun oorsprong vinden in de ska en reaggae uit jamaica. Echte skins noemen dit soort lui boneheads. Dat dit een erg triest voorval is staat buiten kijf. De onzin en de opgekloptheid die de pers eromheen gooit vind ik belachelijk. "Extreem-rechts moreel medeplichtig Allochtone verenigingen in Antwerpen houden de leiders van extreem-rechtse partijen moreel medeplichtig aan de moorden. Ze eisen een nul-tolerantie voor racisme en discriminatie." Hoe fucking hypocriet is dat. Jullie zouden allemaal het boek "IN DE NAAM VAN DE VROUW, DE HOMO EN DE ALLOCHTOON" van Bart Croughs eens moeten lezen. Door het geblaat wat keer op keer weer uit de allochtonen hoek komt over de slachtoffer rol en het vingertje wijzen. Of het nou is bij een blanke die een neger en een blanke doodschiet, de politie die een marokkaan die met een mes op em af komt neerschiet of een conducteur die iemand een boete geeft en vervolgens een klap op zn smoel krijgt. Het is overtrokken bullshit. In een ding zijn allochtonen erg goed, in de slachtoffer spelen en in met het vingertje wijzen. Grappig dat nu politieke partijen de schuldigen zijn van daden van een enkeling, maar dat als er weer eens ergens een paar bommen ontploffen... Volgens de logica die gevolgd word door rechtse partijen verantwoordelijk te houden, uit die logica mag dus af te leiden vallen dat je verantwoordelijkbent als je bepaalde ideeen deelt (een rechtse overtuiging in dit geval) in welke mate of of je het uebrhaupt met elkaar eens bent maakt neit uit dus. Volgende keer dat er weer eens wat mensen worden opgeblazen ergens, zal ik ook weer even met mn vingertje wijzen en zeggen dat alle moslims er mede schuldig aan zijn. Ja. Hypocriet. Nul tollerantie.. Inderdaad. Ook voor tasjes diefen, overvallen, noem maar op. De allochtoonse gemeenschap geeft weer eens definitie aan het woord slachtoffer rol. 1 gek maakt niet iedereen zo. Dat is immers toch ook "jullie" argument als er ergens weer eens iemand zichzelf opblaast? In dit geval gaat dat echter niet op omdat....? Laatst gewijzigd op 14-05-2006 om 10:05. |
![]() |
|
Pruttelpot, de opgekloptheid komt door de mp3-moord in het centraal-station van Brussel. Ik geloof dat jullie in NL ook een tijdje zo'n "zinloos geweld"-periode hebben gehad met heel wat protest enz.
VB dan. Als je hun propaganda van de voorbije 10 jaar bekijkt en de manier waarop ze élk probleem in de schoenen van de allochtone bevolking of de Walen steken hebben ze wel degelijk een voedingsbodem gegeven aan dit soort racistisch geweld. Net zoals problemen met allochtonen voor een beperkt deel de voedingsbodem vormen voor het succes van het VB. Niemand beweert dat het VB rechtstreeks verantwoordelijk is voor deze moord. Ik vind btw dat de allochtonen in Antwerpen deze situatie ontzettend sereen en kalm opvatten. Ik denk dat, wat het VB ons ook vertellen wil, er daar serieuze stappen vooruit zijn gezet met de gemeenschappen. Over dat hele gedoe over skinheads en zo, de media is er al uitvoerig op ingegaan, heel Vlaanderen weet nu ook wel ondertussen dat je linkse, rechtse, homoseksuele, enz... skinheads hebt.
Laatst gewijzigd op 14-05-2006 om 10:20. |
![]() |
||
Citaat:
"Extreem-rechts moreel medeplichtig Allochtone verenigingen in Antwerpen houden de leiders van extreem-rechtse partijen moreel medeplichtig aan de moorden. Ze eisen een nul-tolerantie voor racisme en discriminatie." Dat de AEL dat soort debiele stellingen uitbrengt is tot daar aan toe, dan zeggen we weer even jaaahjah en lachen we smadelijk. Nu zijn het nog meer verenigingen. Nu lach ik erom en denk ik, jullie hebben geen flauw idee he. Maargoed. Overtrokken bullshit weer eens allemaal. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
"Extreem-rechts moreel medeplichtig Allochtone verenigingen in Antwerpen houden de leiders van extreem-rechtse partijen moreel medeplichtig aan de moorden. Ze eisen een nul-tolerantie voor racisme en discriminatie." Beide zijn bij wet verboden. Again, moreel medeplichtig aan moorden. Dat stellen is hypocriet aangezien we volgens die stelling elke moslims moreel verantwoordelijk mogen houden voor het religieus terrorisme. Het is weer een perfect staaltje vingertje wijzen en de eeuwige onschuld spelen. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mensen die beweerden dat alle Moslims medeplichtig zijn aan de moord op Theo van Gogh werden terecht als achterlijke gladiolen bestempelt, dus wat zegt dat over die allochtone organisaties die die uitspraak deden?
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is natuurlijk belachlijk dat allochtoonse verenigingen extreem rechtse partijen direct verantwoordelijk achten. Daar ben ik het uiteraard mee eens. Maar pruttelpot brengt het alsof het merendeel van de allochtoonse gemeenschap in belgie er zo overdenkt, terwijl Cartuso (volgens mij belg) al aangeeft dat het best meevalt en nuchter wordt opgevat. Die enkele verenigingen zijn toch niet representatief voor de meeste allochtonen. Hij heeft het over generalisaties uit allochtone hoek, maar hij generaliseert zelf even hard, door bijvoorbeeld te stellen dat: "De allochtoonse gemeenschap geeft weer eens definitie aan het woord slachtoffer rol". Terwijl enkele allochtoonse verenigingen met zo een belachlijke uitspraak komen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maargoed, als je inderdaad wilt gaan mierenneuken generaliseer ik inderdaad, heerlijk he. Ik mag van jou toch wel verwachten dat je begrijpt wat een quote is en waarvoor die dienen. Om erop te reageren. Je kan vervolgens wel hetgene wat ik zeg uit verband rukken en in een andere contaxt plaatsen, maar da's neit de bedoeling want daar hebben we die quote voor. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 14-05-2006 om 11:56. |
![]() |
||
Citaat:
Hoe gestoord en wat voor vreemde denkbeelden sommig van de VB lui erop na houden maakt me weinig uit en is compleet irrelevant. Dat allochtoonse groeperingen de VB moreel verantwoordelijk achten is wel degelijk net zo hypocriet als te stellen dat elke moslim mede verantwoordelijk is aan 9/11. |
![]() |
||
Citaat:
Belangrijke PS: Het VB zelf reageerde vandaag en wilt 'in de toekomst extremisten uit hun partij verweren'.
||
Citaat:
Overigens zijn ze niet veroordeeld voor het creëren van een racistisch klimaat maargoed de VB heeft met dit hele topic niets te maken (De veroordeling is gebaseerd op artikel 3 van de antiracismewet. Deze verbiedt "het behoren tot en het verlenen van medewerking aan een vereniging die kennelijk en herhaaldelijk discriminatie bedrijft of verkondigt". Het Hof van Beroep van Gent heeft het in haar uitspraak enkel over het verkondigen van discriminatie en stelde dat het Vlaams Blok nooit effectief discriminatie heeft bedreven. Het verkondigen van discriminatie werd in deze zaak gelijkgesteld met twee strafbepalingen uit de antiracismewet: "het aanzetten tot haat" en "het aanzetten tot discriminatie". Naar oordeel van het Hof van Beroep van Gent zette het Vlaams Blok aan tot haat jegens allochtonen doordat het, om de kiezer te overtuigen van haar partijprogramma, een stereotiep en negatief beeld van hen het algemeen schetste. Het aanzetten tot discriminatie bestond er dan weer in dat de kiezer een politiek programma werd aangeboden dat naar oordeel van de rechters "duidelijk discriminerend" is.) |
![]() |
||
Citaat:
De rechter die het vonnis velde zei wel degelijk dat de veroordeelde VZW's in naam van het Belang hielpen met het aanzetten tot haat in een racistisch klimaat. Ik ben zelf btw geen voorstander van dat arrest.
||
Citaat:
Het gaat om het beschuldigende vingertje van die groeperingen. Die is fout. Want precies zo'n beschuldigende vingertje is waar ze zelf constant over klagen. Welke ook fout is van een politieke partij, maar alsnog, daar gaat het niet om. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Krantenbericht gevecht Verwijderd | 26 | 15-03-2007 14:52 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Gatara | 500 | 05-11-2006 15:35 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 501 | 18-09-2006 07:15 | |
Vind jij jezelf racistisch? Relief | 284 | 05-07-2006 15:01 | |
Marokkanen moeten integreren? Hou op! Vervreemd | 500 | 26-06-2003 16:15 |