Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2006, 08:56
Verwijderd
Drunk Monkeys Mirror People
By Jennifer Viegas, Discovery News

May 9, 2006 — Monkeys drink more alcohol when housed alone, and some like to end a long day in the lab with a boozy cocktail, according to a new analysis of alcohol consumption among members of a rhesus macaque social group.

These and other observed behaviors strongly correspond with human patterns of alcohol use. Researchers attribute a predisposition to alcohol abuse in some monkeys and people to a combination of genetic and environmental factors.

In the study subjects, "blood alcohol levels often exceeded the .08 percent level, which is the legal limit for most states in the U.S.," said Scott Chen, one of the study's authors and a researcher at the National Institutes of Health Animal Center in Maryland.

The study, recently published in the journal Methods, also found that booze affects monkeys much the same way it affects people.

"It was not unusual to see some of the monkeys stumble and fall, sway, and vomit," Chen added. "In a few of our heavy drinkers, they would drink until they fell asleep."

For the initial experiment, 21 females gained access to an aspartame-sweetened ethanol concoction during a group "happy hour." Neck collars registered the amount of fluid consumed, and each monkey received a blood alcohol level test at the end of the period.

In a follow-up experiment, 10 monkeys were housed individually during the "happy hour."

"The singly housed monkeys certainly drank more than the socially housed monkeys- at least two to three-fold more," Chen told Discovery News. "With the socially housed monkeys, there are a number of factors that can potentially compete with access to alcohol, such as social status or dominance ranking."

Lower-ranked monkeys and males tended to drink more overall, but certain individuals consistently drank more than others, regardless of status or housing conditions.

"Similar to humans, rhesus macaques have individual differences in taste preference, stress levels, drug tolerance and genetic background that lead to differences in alcohol intake," explained Chen.

In yet another study, the scientists gave a group of male monkeys 24-hour access to the beverage dispensers. According to the researchers, a spike in consumption immediately followed the facility's working hours.

"Like humans, monkeys are more likely to drink after stressful periods, such as soon after the daily 8-5 testing hours and after a long week of testing," said Chen.

Judy Cameron, a professor and senior scientist at Oregon Health & Science University, told Discovery News, "The fact that different animals consume very different amounts of ethanol suggests that the neural systems in the brain that govern alcohol consumption differ in macaques as they do in humans."

"Monkeys show highly individual responses in their choice to drink alcohol excessively," agreed Kathleen Grant, a senior scientist at the Oregon National Primate Research Center. "There are important parallels to human alcoholism."

Since the monkeys appeared to go through withdrawal, Chen and his team hope to investigate drugs that may help prevent related symptoms, which often result in relapse in human alcoholics.Bron
Advertentie
Oud 10-05-2006, 11:15
Verwijderd
Ik vind het een grappig artikel maar tis best wel Tiswah.
Misschien is het beter om dergelijke dingen in het IZSADC-topic te posten?
Oud 10-05-2006, 13:42
Outlaw
Outlaw is offline
daar kijk ik niet zo raar van op.

wat is de discussiewaarde, behalve dat het schandalig is dat zulke experimenten waarschijnlijk tegen de wil van de apen in uitgevoerd zijn? (dwz geen ander drinken aanwezig, of ze zien het in het begin gewoon aan voor water)
Oud 10-05-2006, 15:26
Verwijderd
Makaken zijn heel leuke beestjes.
Oud 10-05-2006, 16:58
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 10-05-2006 @ 12:15 :
Ik vind het een grappig artikel maar tis best wel Tiswah.
Misschien is het beter om dergelijke dingen in het IZSADC-topic te posten?
waar dient dit forum dan verder nog voor?
Oud 10-05-2006, 22:48
My Info
My Info is offline
ja, dus? wat moeten we hiermee?
Oud 11-05-2006, 09:11
Verwijderd
dit forum is dus echt alleen bedoeld alleen voor onzin
mmmkay
Oud 11-05-2006, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Oma schreef op 11-05-2006 @ 10:11 :
mmmkay
Helemaal niet.

Ik zeg toch niet dat het daar moet, deadlockje is al lang geen fb meer... ^^.

Ik vind je nieuwsberichten wel interessant, de ene keer heeft het meer discussiewaarde dan anders, maar dat maakt niet uit. We zijn N&A niet.
Oud 11-05-2006, 10:12
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Oma schreef op 11-05-2006 @ 10:11 :
mmmkay
Nee, dit forum is bedoeld voor discussies omtrent drugs, ervaringen uit wisselen etc etc, niet om zomaar loze nieuwsberichten te droppen.
Oud 11-05-2006, 10:25
Verwijderd
dat veel mensen dat hier zo zien ligt eerder aan in hoeverre hun interesse rijkt voor drugs (niet ver dus). ook moet het hier vooral niet te wetenschappelijk zijn. bijna alles wat hier gezegt wordt is subjectief, daardoor is het niveau nogal laag. maar ieder zijn ding natuurlijk.
Oud 11-05-2006, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Mephisto schreef op 11-05-2006 @ 11:12 :
Nee, dit forum is bedoeld voor discussies omtrent drugs, ervaringen uit wisselen etc etc, niet om zomaar loze nieuwsberichten te droppen.
Volgens mij bepaal jij het beleid niet?
Oud 11-05-2006, 14:50
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Oma schreef op 11-05-2006 @ 11:25 :
dat veel mensen dat hier zo zien ligt eerder aan in hoeverre hun interesse rijkt voor drugs (niet ver dus). ook moet het hier vooral niet te wetenschappelijk zijn. bijna alles wat hier gezegt wordt is subjectief, daardoor is het niveau nogal laag. maar ieder zijn ding natuurlijk.
Ik krijg dagelijks al genoeg wetenschappelijke verhalen voor mn kiezen, ook over drugs. Als je daar echt zo'n interesse in hebt kan je het zelf opzoeken in plaats van dat je een lap tekst voor je neus gekwakt krijgt.
Oud 11-05-2006, 14:53
zeehond23
zeehond23 is offline
je hoeft het niet te lezen toch?
Oud 11-05-2006, 14:58
Verwijderd
Inderdaad, wie het niet boeit moet zo'n topic gewoon niet lezen (en er dus ook geen onzin in posten die in het IZSADC hoort).
Sommige artikelen hebben minder discussiewaarde dan andere, maar kunnen in ieder geval interessant zijn om te lezen. En aangezien dit het DRUGS & ALCOHOL forum is, lijkt het me de aangewezen plaats om DRUGS & ALCOHOL gerelateerde artikelen te dumpen.
Oud 11-05-2006, 15:38
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Katje schreef op 11-05-2006 @ 15:58 :
Inderdaad, wie het niet boeit moet zo'n topic gewoon niet lezen (en er dus ook geen onzin in posten die in het IZSADC hoort).
Sommige artikelen hebben minder discussiewaarde dan andere, maar kunnen in ieder geval interessant zijn om te lezen. En aangezien dit het DRUGS & ALCOHOL forum is, lijkt het me de aangewezen plaats om DRUGS & ALCOHOL gerelateerde artikelen te dumpen.
Ik zeg niet dat het niet de bedoeling is om wetenschappelijke meuk hier te droppen, maar dit soort berichten verschillen qua waarde niet veel dan dat van een nieuwssite; probeer er tenminste iets van een discussie bij los te weken.
Oud 11-05-2006, 18:52
Verwijderd
ok nogal veel mensen hebben het er moeilijk mee
maar no worries. het probleem is opgelost, in de toekomst géén interessante artikelen meer
Oud 11-05-2006, 21:50
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Oma schreef op 11-05-2006 @ 19:52 :
maar no worries. het probleem is opgelost, in de toekomst géén interessante artikelen meer
Probeer er gewoon voor te zorgen dat het het "tiswah"-gehalte overstijgt door te zorgen dat er over gepraat kan worden; geef bijvoorbeeld eens een mening erbij.
Oud 11-05-2006, 22:48
My Info
My Info is offline
Citaat:
Oma schreef op 11-05-2006 @ 19:52 :
lijkt me een goed idee
Oud 12-05-2006, 09:05
Verwijderd
Oud 12-05-2006, 10:23
suvórov
suvórov is offline
Dat is inderdaad wel kankernuttige informatie verzamelen.
Oud 12-05-2006, 10:25
Verwijderd
Genoeg nou toch dan. Bah zeg!
Als je wil flamen ga je maar naar onzin stelletje *R*#$^#
Oud 12-05-2006, 18:56
Hulk
Hulk is offline
sjonge jonge wat een gezeur..

leuk artikel
Oud 13-05-2006, 11:21
My Info
My Info is offline
Citaat:
Oma schreef op 11-05-2006 @ 11:25 :
En je bent pas tof natuurlijk als je intresse voor drugs heeeeeel veel rijkt Maar ik ben blij dat jouw niveau erg hoog is, maakt het allemaal toch weer goed
Oud 13-05-2006, 19:25
Verwijderd
Citaat:
My Info schreef op 13-05-2006 @ 12:21 :
En je bent pas tof natuurlijk als je intresse voor drugs heeeeeel veel rijkt Maar ik ben blij dat jouw niveau erg hoog is, maakt het allemaal toch weer goed
Grrmmmblll.

Ik ben blij dat jouw niveau zo hoog is, dat vooral het niveau op D&A niet naar beneden gehaald wordt.

Als je niets toe te voegen hebt aan de discussie, houd je vingers dan van het toetsenbord en klik naar een andere topic in een ander subforum.....
Oud 13-05-2006, 20:43
My Info
My Info is offline
Citaat:
deadlock schreef op 13-05-2006 @ 20:25 :
Grrmmmblll.

Ik ben blij dat jouw niveau zo hoog is, dat vooral het niveau op D&A niet naar beneden gehaald wordt.

Als je niets toe te voegen hebt aan de discussie, houd je vingers dan van het toetsenbord en klik naar een andere topic in een ander subforum.....
Ik ben ook erg blij dat er veel toe te voegen valt aan deze zogenaamde 'discussie'
Oud 16-05-2006, 10:08
Verwijderd
Bij deze sluit ik hem op vraag van Oma. My Info en suvórov kunnen hun pm/mail bekijken. De volgende keer wil ik dit niet meer zien. Oma, ik hoop dat je nog steeds geïnteresseerd bent om zulke dingen te posten, want ik vind het wél interessant, ook al heeft het wat minder discussie waarde. Uiteindelijk wordt het beleid hier nog altijd door Coop en mij bepaald. Wie daar problemen mee heeft, kan zijn beklag doen op BZ.

Buiten dat vind ik het bijzonder zielig deze reacties. Het hoeft niet zo te zijn dat elk topic op D&A interessant voor iedereen is of lollig moet zijn. Als het je niet interesseert, sla je het topic maar over.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten