![]() |
|
Nick Cave speelt 24 september in de Koningin Elisabethzaal in Antwerpen. Nadat ik hem vorigjaar op Lowlands had gezien was ik helemaal verkocht. Heb de nodige albums van Nick Cave and The Bad Seeds, maar had ze nog nooit live gezien. Optreden was geweldig. Hij behoort echt tot een van de betere artiesten. In september dus een nieuwe kans om hem live te zien. Hij tourt namelijk solo.
Zie persbericht: Nick Cave treedt op 24 september solo op in de Koningin Elisabethzaal in Antwerpen. Een aantal leden van zijn Bad Seeds komen wel mee voor de begeleiding, maar toch zal het een intiem concert worden. Tickets kosten tussen 45 en 70 euro. Nick Cave wordt beschouwd als een van de betere songwriters van de laatste jaren. Hij kreeg in 2005 de Q Classic Songwriter Award. In 2004 was er de release van zijn jongste album "Abbatoir Blues/The Lyre of Orpheus", waarna er een lange tournee volgde. Hij schreef samen met Warren Ellis ook de soundtrack voor "The Proposition". Voor het concert op 24 september in de Koningin Elisabethzaal wordt Nick Cave vergezeld door Warren Ellis (viool), Martyn P. Caasey (bas) en Jim Sclavunos (drum) van The Bad Seeds. De rest van de muzikanten blijft thuis. Nick Cave zal zelf achter de piano plaats nemen. Het concert start om 20 uur en tickets kosten 45, 55 of 70 euro. Reserveren kan vanaf donderdag via Goformusic op 0900/2.60.60 of www.goformusic.be.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Kan me voorstellen. Kaartjes waren ook gigantisch duur. Had derde rangs kaarten, dus op het achterste balkon, betaalde alsnog 50 euro. Veel geld, klopt. Maar invergelijking met het optreden op Lowlands 2005, was dit veel en veel beter.
Citaat:
|
|