![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb liever Rotterdams ja, of iig Randstads ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik denk dat ik liever niet in Friesland zou wonen, vanwege de taal. En verder ook niet in een klein dorpje maar gewoon een stadje waar dan ook vind ik wel fijn. De randstad vind ik dan weer net iets te druk. ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Kom je hier bijvoorbeeld ergens in één of andere winkel, "Wa moej hebb'n dan? Wel een beej'n opskieten, wie goat zo sluut'n" om maar eens een voorbeeld te geven. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() OT: Ik zou niet in de randstad willen wonen, en in flevoland en zeeland alleen als ik bijna bejaard ben ![]() Limburg zou ik ook niet mn hele leven willen wonen, het accent van sommigen is echt té (ja, ik heb het zelf ook, maar in mindere mate), de meesten zijn vrij anti-hollands (waar idd alles boven limburg bijhoort) en de sociale controle in de dorpjes trekt me niet. Alhoewel je hier natuurlijk ook fatsoenlijke steden hebt he. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik denk trouwens dat ik meer van 'het leven' in de verschillende provincies begrijp dan jij denkt. Ik heb veel tijd doorgebracht bij 'natives' in het hele land, ik kom zelf van de Veluwe, woon in Zwolle, heb een aantal maanden in Den Haag, Delft, Rotterdam, Amsterdam, Dordrecht, Den Bosch, Arnhem, Leeuwarden en Groningen gewoond. Ik merk dat de mentaliteit verschilt in het hele land. Het probleem is over het algemeen niet dat mensen arroganter of wat dan ook zijn, maar is meer de manier van het uitspreken van dezelfde taal, in combinatie met een bepaald niveau van nuchterheid. Ik versta plat-limburgs prima en kijk regelmatig naar L1 bijvoorbeeld, al is het alleen maar om op de hoogte te blijven van de regionale nieuwtjes. Limburg en Brabant zou ik, denk ik, prima permanent kunnen wonen. Alleen Drenthe is me te ver van alles af, en Flevoland, tsjah, heb ik nix mee. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het ook echt typisch een provincie waar je op vakantie gaat (geldt ook voor Friesland trouwens) en ik vind het een raar idee om ergens te wonen waar je ook naar op vakantie zou kunnen gaan. Verder is Drenthe (en Zeeland, Zuid- en Noord-Holland, Groningen, Friesland, Overijssel en Flevoland) gewoon veel te ver weg van waar mijn ouders wonen en van waar ik hoor.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat ik later in Drenthe ga wonen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|