Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2006, 10:49
Verwijderd
Merkte ik op, maar het viel niet zo ehhh goed zeg maar. Nu ben ik benieuwd naar het volgende. Selecteer jij vriendschappen/liefde-relaties op basis van uiterlijk of juist op het innerlijke? Of misschien op een combi van beide? Verschilt dat misschien per persoon?

Ik ben benieuwd!

En nee, dit is niet iets voor L&R.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2006, 10:52
Verwijderd
Als ik mijn vriendschappen zou uitkiezen op uiterlijk dan zou ik vreselijk oppervlakkige vriendschappen hebben. Denk dat je ze dan niet eens zo kan noemen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 10:52
Rodion
Rodion is offline
vriendschappen: Neen.

liefde-relaties: In het begin wel, maar daarna gaat het juist om het innerlijk. Maar er goed uitzien vind ik toch wel een must.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 10:55
Rodion
Rodion is offline
Heeft TS ook een mening?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 11:06
Verwijderd
Ik eh, ben het wel met jou eens.
Vriendschappen doe ik niet aan selectie op uiterlijk enkel op innerlijk, liefde-relaties selecteer ik wel weer op basis van zowel uiterlijk als innerlijk.
Hoe stom het ook klinkt.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 11:17
TopDrop
TopDrop is offline
Een vriendschap ontstaat volgens mij meer 'vanzelf' dan dat je specifiek iemand uitkiest. Stel je komt in een nieuwe klas, dan is het toch leuk als je tenminste een iemand hebt om bijvoorbeeld je pauzes mee door te komen. Bijvoorbeeld met de persoon die in eerste instantie naast je zit. Als je dan met die iemand dat eerste contact hebt gelegd ga je daarna wel vrij veel met elkaar om en is de kans wel groot dat je er een normale vriendschap aan overhoudt.

Een liefdesrelatie daarentegen is volgens mij wel specifieker, en ik denk ook dat uiterlijk dan meer een rol speelt. Je kiest elkaar meer uit zeg maar. Ofzo..
Oud 16-05-2006, 11:39
Uice
Uice is offline
Kleding, haardracht en dergelijken kunnen de reden vormen dat ik besluit bij kennismaking eerder met de één dan met de ander om te gaan, ik denk dat dat voor bijna iedereen geldt.

Zij gaan nu eenmaal minder snel door mij aangesproken worden dan bijvoorbeeld hij

Trouwens, ik heb ook mensen leren kennen door ze eerst in een bar te zoenen, dus dan bij kennismaking gaat het puur om uiterlijk.
Oud 16-05-2006, 11:40
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
innerlijk, 100%
Oud 16-05-2006, 11:47
Verwijderd
Een combinatie, natuurlijk. Dat geldt overigens voor iedereen, dus iedereen die het hier ontkent zit gewoon glashard te liegen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 11:51
JJ13
JJ13 is offline
vriendschap niet, liefderelatie in het bgein wel, als je iemand ziet, voel je je eerst aangetrokken tot het uiterlijk, later gaat het om het innerlijk. als iemand er goed uitziet, maar een slecht karakter heeft komt er geen relatie.
Oud 16-05-2006, 11:51
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
ja maar je gaat toch je hele leven voor het innerlijk

het uiterlijk helpt alleen...
Oud 16-05-2006, 11:56
Lelle_*
Lelle_* is offline
Ik zou niet iets met een lelijkerd willen nee, dus in die zin heeft Mephostophilis zeker gelijk. Uiterlijk is zeker van belang. In vriendschappen minder, maar in een relatie wel.
Oud 16-05-2006, 11:59
Verwijderd
Allebei he. Op innerlijk ben ik alleen een stuk kritischer dan op uiterlijk.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 16-05-2006 @ 12:59 :
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 12:29
Roos
Roos is offline
Allebei. Je trekt toch automatisch het snelst op met mensen die op jou lijken, ook qua uiterlijk.
Oud 16-05-2006, 12:52
Vice
Vice is offline
vriendschap: Zowel uiterlijk als innelijk. Mijn vrienden zijn niet bepaald knap, maar ik goed met ze overweg.

relatie/liefde: Vooral uiterlijk.
Oud 16-05-2006, 12:54
Myuki
Myuki is offline
in een relatie vind ik aantrekkelijkheid belangrijk maar mijn andere vriendjes en vriendinnetjes hoeven niet sexy te zijn.
Oud 16-05-2006, 13:30
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-05-2006 @ 12:47 :
Een combinatie, natuurlijk. Dat geldt overigens voor iedereen, dus iedereen die het hier ontkent zit gewoon glashard te liegen.
Dit en voor een relatie is uiterlijk belangrijker dan voor vriendschap.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 16-05-2006 @ 12:39 :
Kleding, haardracht en dergelijken kunnen de reden vormen dat ik besluit bij kennismaking eerder met de één dan met de ander om te gaan, ik denk dat dat voor bijna iedereen geldt.

[afbeelding]

Zij gaan nu eenmaal minder snel door mij aangesproken worden dan bijvoorbeeld hij

[afbeelding]

Trouwens, ik heb ook mensen leren kennen door ze eerst in een bar te zoenen, dus dan bij kennismaking gaat het puur om uiterlijk.
Ik zou beiden types niet aanspreken, haha. Wat een opgeschmukte dozen. Ze stralen allemaal (ja, die gozer ook) onintelligentie uit.

OT:

Zowel voor vriendschap als liefde/relatie ga ik af op beide. Ik ga gewoon liever om met mensen die -voorop gesteld- intelligent en leuk in de omgang gaan, máár er ook enigszins fatsoenlijk/goed uitzien.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 13:48
Menahem
Menahem is offline
*zucht* @ topic
Oud 16-05-2006, 13:53
Uice
Uice is offline
Citaat:
N00dles schreef op 16-05-2006 @ 14:45 :
Ik zou beiden types niet aanspreken, haha. Wat een opgeschmukte dozen. Ze stralen allemaal (ja, die gozer ook) onintelligentie uit.
Het was ook maar een voorbeeld. Die gast is ook niet mijn ideaalbeeld van iemand die ik snel aan zou spreken, maar in ieder geval eerder dan de Breezerdames.
Oud 16-05-2006, 13:58
Verwijderd
Vriendschap: innerlijk, 100 %.

Liefde: Het uiterlijk speelt bij mij vooral in eerste instantie een rol, je voelt je nu eenmaal sneller aangetrokken tot mooie mensen. Maar ik kan pas echt verliefd worden op het innerlijk.
Dus in de liefde is het innerlijk voor mij écht belangrijker.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 14:19
planckton
planckton is offline
Uiterlijk kun je nooit verwaarlozen, de helft gaat automatisch. Is het dan niet het typische 'mooi' wat je aanspreekt, dan wel een blik of de manier waarop iemand beweegt. Bij vriendschappen maakt het me niet heel erg uit hoe iemand eruit ziet (minder concurrentieie ), liefdesrelatie zou ik denk ik niet kunnen hebben met iemand die heel lelijk is. Maar dat kan ik niet uitsluiten voor de rest van mijn leven, vallen op iemand met een vervelend innerlijk wel.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 16:10
mavet
mavet is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 16:14
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
aangezien ik nog te jong ben voor relatie-shit enzo, heb ik het maar over vriendschappen. Die gaan mij echt om het innerlijk. Maar hoe de mensen overkomen qua kleding en gedrag enzo, dan vind ik dan wel erg belangrijk voor een eerste indruk, zeg maar.
Het oog wil ook wat, maar als je oog sterker is dan je hart, is er toch wat mis.
Oud 16-05-2006, 16:19
Verwijderd
Bij beide zowel uiterlijk als innerlijk, je kunt sowieso al veel over iemand zien aan het uiterlijk, iemand die er niets aan doet en er maar wat vies bij loopt is 9 van de 10 keer al iemand waarmee ik niet goed op zou kunnen schieten.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 16:23
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 16-05-2006 @ 14:58 :
Vriendschap: innerlijk, 100 %.

Liefde: Het uiterlijk speelt bij mij vooral in eerste instantie een rol, je voelt je nu eenmaal sneller aangetrokken tot mooie mensen. Maar ik kan pas echt verliefd worden op het innerlijk.
Dus in de liefde is het innerlijk voor mij écht belangrijker.
Denk ik, ik ben nog nooit echt verliefd geweest.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 16:46
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik ga alleen maar om met mensen die lelijker zijn dan ik zelf. Dat vind ik prettig. Goed voor m'n ego en zo.
Oud 16-05-2006, 16:47
Verwijderd
verliefdheid tja, ik denk wel dat de eerste aantrekking door het uiterlijk komt, maar dat de verliefdheid bij mij vooral opwelt door het innerlijk.

Vriendschappen is vooral innerlijk.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 16-05-2006 @ 17:46 :
Ik ga alleen maar om met mensen die lelijker zijn dan ik zelf. Dat vind ik prettig. Goed voor m'n ego en zo.
En? Heb je veel vrienden?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 18:05
Qimm
Qimm is offline
Hmm binnen mijn vriendengroep zijn er toch wel afwijkende uiterlijken. Er zit niets extreems bij, van dik naar dun en de een is wat doziger (je weet wie je bent ) en wat meer alto achtig en gewoon doorsnee.

[edit] Het gaat me bij het wel of niet 'accepteren' van nieuwe vrienden voornamelijk om of het klikt, en dat is voornamelijk humors en intresse gewijs.

Laatst gewijzigd op 16-05-2006 om 18:07.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 18:16
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Vrienden: zoals al eerder is gezegd, bijvoorbeeld mensen bij wie je in de klas zit en waar je daar goed mee op kan schieten, zoiets moet groeien. Dus vrienden is echt 100% innerlijk. Alhoewel ik niet gelijk op een heel erg lelijk iemand zou afstappen om daar vrienden mee proberen te worden. Maar als nou blijkt dat die persoon heel aardig blijkt te zijn (bijvoorbeeld door een grandioze dosis humor) kan het natuurlijk wel een vriendschap worden

Relatie: Voor het overgrote deel innerlijk, maar ook wel uiterlijk natuurlijk. Mijn vriend is bijvoorbeeld ook een van de knappere jongens uit mijn vriendengroep. Ik kende hem ook eerst alleen als vriend (zijn vrienden zijn ook mijn vrienden). Maar na een jaar "gewoon" vrienden te zijn geweest is het meer geworden. Dusja, gezien ook dat vrienden vooral innerlijk is, is mijn relatie ook wel redelijk als innerlijk te beschouwen.

Maar toch moet ik toegeven, zal inderdaad niet snel iets nemen met een heel erg lelijk iemand, of ik moet die persoon zo goed kennen en weten dat hij een fantastisch innerlijk heeft...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 18:17
Maaike.
Maaike. is offline
Ik ga niet voor het uiterlijk ofzo bij vriendschappen, maar je kijkt wel naar kledingstijlen jeweetwel, hoe iemand overkomt dmv zijn/haar uiterlijk. Voor van die breezahsletjes ofzo neem ik niet de moeite om door hun laag makeup e.d. heen te prikken
Oud 16-05-2006, 18:30
JanDeVries
JanDeVries is offline
"Het oog wil ook wat"

VERDOMME!
Oud 16-05-2006, 18:37
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 16-05-2006 @ 17:46 :
Waar vind je mensen die lelijker zijn dan jij?

(sorry, flauw, voor de hand liggend en misschien onterecht, maar ik moest het gewoon even zeggen XD)
Oud 16-05-2006, 18:39
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 16-05-2006 @ 12:06 :

Vriendschappen doe ik niet aan selectie op uiterlijk enkel op innerlijk, liefde-relaties selecteer ik wel weer op basis van zowel uiterlijk als innerlijk.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 18:42
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
Oud 16-05-2006, 18:43
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Combi van beiden (waarbij het innerlijk hoger weegt dan het uiterlijk) + uitstraling.
Oud 16-05-2006, 18:53
Maaike.
Maaike. is offline
Citaat:
Cherry Springs schreef op 16-05-2006 @ 19:37 :

(sorry, flauw, voor de hand liggend en misschien onterecht, maar ik moest het gewoon even zeggen XD)
Flauw, voor de hand liggend maar toch erg leuk

Want ach op sarcasme moet je met sarcasme reageren toch ?
Oud 16-05-2006, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Cherry Springs schreef op 16-05-2006 @ 19:37 :

Ah joh, ik maakte ook al zo'n grandioos goede grap van hetzelfde kaliber.
Hij heeft toch geen fotoboek.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 18:57
MTpower
MTpower is offline
Het innerlijk interesseert vind ik veel belangrijker.
Het uiterlijk maakt me niet zoveel uit, als de uitstraling maar positief is en het er een beetje verzorgd uitziet
Oud 16-05-2006, 19:34
Verwijderd
Ik kies mijn vrienden niet op uiterlijk.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 19:37
JanDeVries
JanDeVries is offline
Mijn vrienden MOETEN bruin haar hebben, tussen de 1.68m en 1.79m zijn (niet te lang natuurlijk, anders val ik niet meer op), slank zijn uiteraard (maar niet te, anders val ik niet meer op) en net iets minder knap zijn dan ik.
Oud 16-05-2006, 19:38
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
RabidRabbit schreef op 16-05-2006 @ 20:37 :
Mijn vrienden MOETEN bruin haar hebben, tussen de 1.68m en 1.79m zijn (niet te lang natuurlijk, anders val ik niet meer op), slank zijn uiteraard (maar niet te, anders val ik niet meer op) en net iets minder knap zijn dan ik.
Wij zullen nooit vrienden worden
Oud 16-05-2006, 19:39
JanDeVries
JanDeVries is offline
Citaat:
Ymir schreef op 16-05-2006 @ 20:38 :
Wij zullen nooit vrienden worden
Oh dus jij vindt dat je knapper bent dan ik?

Nee inderdaad, ik hou niet van arrogante vrienden.
Oud 16-05-2006, 19:43
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
RabidRabbit schreef op 16-05-2006 @ 20:39 :
Oh dus jij vindt dat je knapper bent dan ik?

Nee inderdaad, ik hou niet van arrogante vrienden.
Vanzelfsprekend.

En ik ben eerder blond dan bruin, slank en 2 meter.

Offtopic: En lees je pm ofzo
Oud 16-05-2006, 19:43
Maharani
Maharani is offline
Ik wil alleen mooie mensen om me heen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 19:44
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Maharani schreef op 16-05-2006 @ 20:43 :
Ik wil alleen mooie mensen om me heen.
tsss... n00b
Oud 16-05-2006, 19:48
Maharani
Maharani is offline
Oh nee, ik wil alleen lelijke mensen om me heen. Dan lijk ik mooier.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 20:40
Project 50
Project 50 is offline
Laten we even eerlijk zijn, een trol neuken we niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten