Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2006, 21:13
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 16-05-2006 @ 22:07 :
Ik zou het toejuichen.
Mooi niet. Formaliteit de gekste. Als die van As aan het woord komt, zit ik me écht te verbijten. En die valt eigenlijk nog wel mee.
Oud 16-05-2006, 21:13
Boebsie
Boebsie is offline
Hoe debateren die amerikanen trouwens? Zou dat weleens willen zien.
Oud 16-05-2006, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Boebsie schreef op 16-05-2006 @ 22:13 :
Niet, alles gaat volgens het boekje (Bush en zijn adviseurs)!
Oud 16-05-2006, 21:14
Gimme more beer
Citaat:
Dat is een ander systeem, dus dat is bijvoorbeeld heel anders dan in Nederland of Engeland.
Oud 16-05-2006, 21:16
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 16-05-2006 @ 22:07 :
Ik zou het toejuichen.
Aan de interruptiemicrofoon: "Hey jij, voorzitter dude, ik wil ook wat zeggen ja"
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-05-2006 @ 22:10 :
Ik niet, het is echt een matig debat. De gevolgen kunnen echter wel erg groot zijn.
Yeah, klopt, erg veel overbodige herhalingen. Ik vond dat Van der Laan echt puur fel bezig was om zieltjes te winnen, want een punt had ze verder niet.

De VVD schijnt overigens voor de kill te gaan met een motie om af te dwingen dat Hirsi Ali of haar nationaliteit niet kwijt raakt of er ogenblikkelijk een nieuwe procedure begonnen wordt die moet slagen. (hoewel er een klein voorbehoud werd gemaakt)

Nu ja, 35 minuten reces. Zometeen meer dus.
Oud 16-05-2006, 21:16
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Vrij saai. Vergelijkbaar met Nederland. Stevig ingrijpen als er geluid wordt gemaakt.
Oud 16-05-2006, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-05-2006 @ 22:11 :
Ze moeten ook de personalia opgeven van de ouders. Dat er geen logisch gevolg ontstaat, moet dan toch opgevallen zijn (tenzij er nagelaten is te vragen anar de personalia van de ouders, dan wel dat deze namen ook incorrect zouden zijn doorgegeven).
Somalie kent 12 warlords en een exil regering, hoe wil jij dat checken, het is nauwelijks na te gaan. Denk je dat de IND daarvoor speciaal mensen kan uitzenden naar die landen om het zelf te gaan uitzoeken omdat daar geen echt gezag en regering bestaan zoals wij die kennen. Dat is onmogelijk.
Oud 16-05-2006, 21:18
Gatara
Gatara is offline
Ah, in het Europees Parlement had je een tijdje terug nog de clown Berlusconi die tegen een Duits parlementslid zei dat ie kon spelen in de Italiaanse film die op dit moment opgenomen zou worden. Hij meette hem de rol van kampbewaarder aan in de film over de Tweede Wereldoorlog.

Ik zie zijn big smile op zijn gezicht nog steeds voor me. Ook overigens de woede op het gezicht van die duitser die eigenlijk had moeten zeggen dat in Duitsland een film opgenomen werd over Italiaans fascisme en Berlusconi best de rol van Mussolini kon innemen, maar zich inhield en wat murmelde van ongehoord en dit kan niet enzo.

geweldig bij een fles rode volle wijn, dat soort debatten

of gewoon wat popcorn.
Oud 16-05-2006, 21:19
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
A. Ze heeft geen recht op Nederlanderschap.

Er bestaat immers geen Ayaan Hirsi Ali geboren in 1967.

B. Ze moet dit ontnomen worden.

Aan gezien de gegevens op dr paspoort niet kloppen.

C. Ze kan dit niet ontnomen krijgen.

(worden)
Je mag iemand niet statenloos maken.

D. Ze moet dit ontnomen worden.

Wat ookal mag je niet iemand statenloos maken, een paspoort met valse gegevens is simpelweg niet geldig.

E. Ze krijgt een vluchtelingenpaspoort
(zie wetten.nl

Beschrijving
Indien u in Nederland woont, niet de Nederlandse nationaliteit bezit, maar wel erkend bent als vluchteling komt u mogelijk in aanmerking voor een vluchtelingenpaspoort.
Voorwaarden
U komt mogelijk in aanmerking voor een vluchtelingenpaspoort indien ten minste aan de volgende voorwaarden is voldaan:
- U woont in Nederland.
- Aan u is in het kader van een asielprocedure een verblijfsvergunning voor bepaalde of onbepaalde tijd verleend.
- U bent door de vreemdelingendienst erkend als vluchteling en bent niet als zodanig tot de Nederlandse Antillen of Aruba toegelaten.

Dat ze een erkend vluchteling is blijft staan want die uitspraak is niet teruggedraait. Dr naturalisatie verzoek wel.

F. Ze is niet statenloos.

Met een nederlands vluchtelingen paspoort is ze dan wel geen nederlander, maar valt wel onder de verantwoordelijkheid van de nederlandse staat.

G. Ze krijgt een Amerikaans visum. Ze kan naar de VS.

Dat is aan de amerikanen.
Oud 16-05-2006, 21:19
Gimme more beer
Citaat:
T_ID schreef op 16-05-2006 @ 22:16 :
Yeah, klopt, erg veel overbodige herhalingen. Ik vond dat Van der Laan echt puur fel bezig was om zieltjes te winnen, want een punt had ze verder niet.
Bijvoorbeeld. En het stuk voor de dinerpauze bevatte ook gewoon veel te veel herhaling. Alleen het stuk van Rouvoet en het pak slaag aan Nawijn vond ik echt de moeite waard. De rest was erg voorspelbaar.

Citaat:
De VVD schijnt overigens voor de kill te gaan met een motie om af te dwingen dat Hirsi Ali of haar nationaliteit niet kwijt raakt of er ogenblikkelijk een nieuwe procedure begonnen wordt die moet slagen. (hoewel er een klein voorbehoud werd gemaakt)
Dat zou dom zijn, want ze vertrekt tóch uit Nederland.
Oud 16-05-2006, 21:20
Gimme more beer
Citaat:
Pruttelpot schreef op 16-05-2006 @ 22:19 :
G. Ze krijgt een Amerikaans visum. Ze kan naar de VS.

Dat is aan de amerikanen.
Dat is inmiddels al toegezegd.
Oud 16-05-2006, 21:20
Levitating Nun
Een visum is nog geen greencard.
Oud 16-05-2006, 21:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 16-05-2006 @ 22:18 :
Somalie kent 12 warlords en een exil regering, hoe wil jij dat checken, het is nauwelijks na te gaan. Denk je dat de IND daarvoor speciaal mensen kan uitzenden naar die landen om het zelf te gaan uitzoeken omdat daar geen echt gezag en regering bestaan zoals wij die kennen. Dat is onmogelijk.
dude

het gaat niet om papiertjes hier. Het gaat erom dat als ik zeg dat mijn vader Freek Dobbelsteen Poepjes heet en ik mijn moeder Klara de Koe en ikzelf heet Mies Freek Opdenzolder, dat dit niet logisch heet, wat ik zou eigenlijk Mies Freek Dobbelsteen moeten heten.
Oud 16-05-2006, 21:22
Gimme more beer
Wat een namen
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 16-05-2006 @ 22:16 :
Dat is onmogelijk en zou het gehele rechtsysteem ondermijnen.

Hirsi ali kan het bij de officieele instanties uitvechten (dus eerst bezwaar, dan in beroep, en dan naar de raad van state) en anders moet de kamer nieuwe beleidsregels en wetten maken om dit soort situaties anders te regelen.
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-05-2006 @ 22:22 :
Wat een namen
Gimme more beer
Citaat:
Levitating Nun schreef op 16-05-2006 @ 22:20 :
Een visum is nog geen greencard.
Nou ja, als je voor de regering Bush gaat werken, lijken me dat niet de dingen waar het vast gaat lopen
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-05-2006 @ 22:20 :
Dat is inmiddels al toegezegd.
Ah. Dat krijg je van de hele dag werken. Ik ben weer niet goed op de hoogte.

Mn nieuws overzicht van vanavond begint weer om 0:00 met het nieuws, twee vandaag, netwerk en dan nova. Ik hou van nachtelijke herhalingen.
Oud 16-05-2006, 21:23
Levitating Nun
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-05-2006 @ 22:22 :
Nou ja, als je voor de regering Bush gaat werken, lijken me dat niet de dingen waar het vast gaat lopen
True, true.
Oud 16-05-2006, 21:23
Gimme more beer
Citaat:
Pruttelpot schreef op 16-05-2006 @ 22:22 :
Ah. Dat krijg je van de hele dag werken. Ik ben weer niet goed op de hoogte.

Mn nieuws overzicht van vanavond begint weer om 0:00 met het nieuws, twee vandaag, netwerk en dan nova. Ik hou van nachtelijke herhalingen.
Ja, ik probeer de hele dag op de hoogte te blijven. Ik studeer eigenlijk wanneer jij het nieuws kijkt, zeg maar
Oud 16-05-2006, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-05-2006 @ 22:21 :
dude

het gaat niet om papiertjes hier. Het gaat erom dat als ik zeg dat mijn vader Freek Dobbelsteen Poepjes heet en ik mijn moeder Klara de Koe en ikzelf heet Mies Freek Opdenzolder, dat dit niet logisch heet, wat ik zou eigenlijk Mies Freek Dobbelsteen moeten heten.
Jij gaat ervanuit dat hirsi ali de echte namen van haar ouders heeft gebruikt, wat niet gezegt is, en daarbij komt dat de IND het waarschijnlijk nieteens kan controleren ongeacht welke namen zijn opgegeven.

Dit soort zaken zijn toch juist de problemen die asielzaken zo moeilijk maken.
Oud 16-05-2006, 21:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 16-05-2006 @ 22:24 :
Jij gaat ervanuit dat hirsi ali de echte namen van haar ouders heeft gebruikt, wat niet gezegt is, en daarbij komt dat de IND het waarschijnlijk nieteens kan controleren ongeacht welke namen zijn opgegeven.

Het gaat niet om controleren en aankomen met bewijzen, maar om het aannemelijk maken
Als je een verkeerde naam hanteert, terwijl toch bekend moet zijn hoe het namensysteem werkt, dan moet dit vraagtekens hebben opgeleverd.

Ik ben dan ook benieuwd wat er in de gehoren over dit gezegd is. En ik vind het jammer dat niemand dit (nog) heeft aangekaart.

Citaat:
Dit soort zaken zijn toch juist de problemen die asielzaken zo moeilijk maken.
Ja maar daar heb je ambassades, onderzoekers en beleidsmedewerkers en dergelijk grut voor
Oud 16-05-2006, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-05-2006 @ 22:26 :
Het gaat niet om controleren en aankomen met bewijzen, maar om het aannemelijk maken
Als je een verkeerde naam hanteert, terwijl toch bekend moet zijn hoe het namensysteem werkt, dan moet dit vraagtekens hebben opgeleverd.

Ik ben dan ook benieuwd wat er in de gehoren over dit gezegd is. En ik vind het jammer dat niemand dit (nog) heeft aangekaart.

Ja maar daar heb je ambassades, onderzoekers en beleidsmedewerkers en dergelijk grut voor
Daarvoor zouden we het dossier moeten kunnen zien, maar ik denk dat de IND het zelf wel door had gehad als er iets niet klopte met de namen van de ouders in combinatie met die van haar.

Ik denk niet dat die zomaar worden ingezet, en ik heb geen idee wat voor omvang die ambassade in somalie heeft, maar ik neem aan dat die vrij klein is aangezien nederland er weinig belangen heeft.
Oud 16-05-2006, 21:30
Gimme more beer
Jullie houden ook allemaal reces?
Oud 16-05-2006, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-05-2006 @ 22:30 :
De hele dag al om van dit hele debat te kunnen genieten.
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 16-05-2006 @ 22:19 :

C. Ze kan dit niet ontnomen krijgen.

(worden)
Je mag iemand niet statenloos maken.

Als iemand geen paspoort heeft van het land waar hij/zij op dat moment is,heeft hij/zij de nationaliteit nog van het land waar hij/zij als laatste ingeschreven stond.
Ayaan zou na het ontnomen zijn van haar Nederlandse paspoort niet statenloos worden.
Gimme more beer
Citaat:
Gauloises schreef op 16-05-2006 @ 22:32 :
De hele dag al om van dit hele debat te kunnen genieten.
Ik ben vandaag lekker niet naar college geweest

Het zal sowieso wel rustig geweest zijn daar in de laatste paar uurtjes
Oud 16-05-2006, 21:33
Levitating Nun
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-05-2006 @ 22:30 :
Een flinke ook.

Ik zal morgen alles moeten inhalen
Gimme more beer
Citaat:
langejongen schreef op 16-05-2006 @ 22:32 :
Als iemand geen paspoort heeft van het land waar hij/zij op dat moment is,heeft hij/zij de nationaliteit nog van het land waar hij/zij als laatste ingeschreven stond.
Ayaan zou na het ontnomen zijn van haar Nederlandse paspoort niet statenloos worden.
Het punt is dus dat Verdonk het steeds als "niet verkregen" omschrijft, wat dus suggereert dat ze inderdaad statenloos zou worden.
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-05-2006 @ 22:23 :
Ja, ik probeer de hele dag op de hoogte te blijven. Ik studeer eigenlijk wanneer jij het nieuws kijkt, zeg maar
Mja, achja, ik heb alles nieuwssites weer uitgebreid gelezen vandaag, was weer eens geen zak te doen op mn werk. Maar dat van t visum heb ik toch echt niet mee gekregen.

Ik lees het nu en vind het eigenlijk nog grappiger wat ik nu lees:

"Als Hirsi Ali ervoor zorgt dat de juiste gegevens in de gemeentelijke basisadministratie komen, kan de VVD'er opnieuw de Nederlandse nationaliteit aanvragen. Die kan dan volgens Verdonk ook worden verleend."

Citaat:
Pruttelpot
21M - Lid
gepost op 16-05-2006 @ 02:47

Achja, er zit wel wat in. De naam en geboortedatum kloppen niet en dat is opzich best een essentieel bestandsdeel voor de geldigheid van dit paspoort.

Voor hetzelfdegeld is dr paspoort danwel ingetrokken maar krijgt ze gewoon een nieuwe via de versnelde procedure ofzo onder dr echte naam.
Oud 16-05-2006, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-05-2006 @ 22:32 :

Ik had vandaag geen colleges maar had wel de hele dag willen studeren
Oud 16-05-2006, 21:36
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Kunnen we eigenlijk niet concluderen dat we het er eigenlijk allemaal over eens zijn dat Hirsi Ali dr naturalisatie haar zal worden ontnomen?

Zijn we het er eigenlijk ook niet allemaal over eens dat een Hirsi Magan wel in aanmerking komt voor een versnelde procedure?
Oud 16-05-2006, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-05-2006 @ 22:02 :
Zoals ik zei:
als de IND het verzaakt om door te vragen waarom er een verkeerde naam gedragen wordt, is het de asielzoeker in kwestie aan te rekenen? De IND zal verder gaan met de gegevens die de asielzoeker in kwestie gegeven heeft, terwijl in principe de IND behoord te weten dat de naam incorrect is.
Wat de neuk? Het lijkt me niet meer dan vanzelfsprekend dat de asielzoeker cq. aanvrager alle gegevens overlegt die nodig zijn om tot een beslissing te komen. Niks 'de IND behoord te weten dat'. De IND behoort te beslissen op gegevens die worden aangeleverd en het is aan de aanvrager om nauwkeurige en juiste gegevens te overleggen. Wordt de vergunning op onjuiste gronden verleend omdat de asielzoeker niet genoeg gegevens heeft ingediend dan is dat de asielzoeker aan te rekenen, ja.
Oud 16-05-2006, 21:37
Gimme more beer
Citaat:
Gauloises schreef op 16-05-2006 @ 22:34 :
Ik had vandaag geen colleges maar had wel de hele dag willen studeren
Hehe, ik had wel college, maar het heette "Economics of infrastructures" en om die reden probeer ik het te mijden
Oud 16-05-2006, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-05-2006 @ 22:33 :
Het punt is dus dat Verdonk het steeds als "niet verkregen" omschrijft, wat dus suggereert dat ze inderdaad statenloos zou worden.
Enige wat het suggereert is dat ze geen nederlandse heeft, maar wel een aantoonbare somalische aangezien haar familie en dergelijke is achterhaald.

Trouwens zou ze nooit canada zijn binnengekomen en daarna rustig naar duitsland zijn gevlogen als ze niet over documenten had beschikt, oftewel een paspoort.
Oud 16-05-2006, 21:38
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-05-2006 @ 22:32 :

aankomend politicoloog?
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 16-05-2006 @ 22:36 :
Wat de neuk? Het lijkt me niet meer dan vanzelfsprekend dat de asielzoeker cq. aanvrager alle gegevens overlegt die nodig zijn om tot een beslissing te komen. Niks 'de IND behoord te weten dat'. De IND behoort te beslissen op gegevens die worden aangeleverd en het is aan de aanvrager om nauwkeurige en juiste gegevens te overleggen. Wordt de vergunning op onjuiste gronden verleend omdat de asielzoeker niet genoeg gegevens heeft ingediend dan is dat de asielzoeker aan te rekenen, ja.
Ja, met die redenatie kwam Donner ook en hij zei vervolgens dat Hirsi Ali op dat moment niet de juiste papieren kon overleggen. Maar dan denk ik op mijn beurt "wat de neuk?", waarom heeft ze dan überhaupt die vergunning verkregen?
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-05-2006 @ 22:37 :
Hehe, ik had wel college, maar het heette "Economics of infrastructures" en om die reden probeer ik het te mijden
Om een vergelijkbare reden had ik geen zin om mij in het belastingrecht te verdiepen.
Oud 16-05-2006, 21:40
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 16-05-2006 @ 22:36 :
Kunnen we eigenlijk niet concluderen dat we het er eigenlijk allemaal over eens zijn dat Hirsi Ali dr naturalisatie haar zal worden ontnomen?
Als 100% zeker is dat ze valse gegevens heeft verstrekt,wat mij betreft wel.

Citaat:
Zijn we het er eigenlijk ook niet allemaal over eens dat een Hirsi Magan wel in aanmerking komt voor een versnelde procedure?
Nee.Gewoon het traject van elke asielzoeker volgen. Gelijke monniken,gelijke kappen.
Oud 16-05-2006, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-05-2006 @ 22:38 :
Ja, met die redenatie kwam Donner ook en hij zei vervolgens dat Hirsi Ali op dat moment niet de juiste papieren kon overleggen. Maar dan denk ik op mijn beurt "wat de neuk?", waarom heeft ze dan überhaupt die vergunning verkregen?
Omdat vluchtelingen vaak geen papieren hebben omdat deze hen vaak zijn ontnomen. Daarom is er de mogelijkheid ook zonder die papieren een vergunning te krijgen mits het wel aannemelijk is. Dat is ook de reden waarom al die economische vluchtelingen hun paspoort verbranden en dan net doen alsof ze een politieke/oorlogs vluchteling zijn om een verblijfsvergunning te krijgen.
Oud 16-05-2006, 21:41
Gimme more beer
Citaat:
Gauloises schreef op 16-05-2006 @ 22:38 :
Om een vergelijkbare reden had ik geen zin om mij in het belastingrecht te verdiepen.
Ai ja

Ik heb een fobie voor alles waar het woordje "recht" in voorkomt, want ik heb nu al te vaak meegemaakt dat er ineens één of ander verschrikkelijk mens, dat ons al vanaf ons allereerste college op TBM achtervolgt, voor de zaal staat, die niet kan vertellen en verschrikkelijk onoverzichtelijke sheets maakt. Bij alles waar ik tot nu toe haar uitleg bij heb aangehoord ben ik finaal in de war geraakt

Er loopt nog één kerel rond die wel goed is, maar ik ben echt bang dat mens tegen te komen.
Oud 16-05-2006, 21:42
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 16-05-2006 @ 22:37 :
Enige wat het suggereert is dat ze geen nederlandse heeft, maar wel een aantoonbare somalische aangezien haar familie en dergelijke is achterhaald.
Juist,en dus is ze niet statenloos.
Oud 16-05-2006, 21:42
Levitating Nun
Ik word gek van die mevrouw die telkens herhaalt dat de Kamer om kwart voor 11 begint met haar tweede termijn.
Oud 16-05-2006, 21:44
Gimme more beer
Citaat:
Gauloises schreef op 16-05-2006 @ 22:41 :
Omdat vluchtelingen vaak geen papieren hebben omdat deze hen vaak zijn ontnomen. Daarom is er de mogelijkheid ook zonder die papieren een vergunning te krijgen mits het wel aannemelijk is. Dat is ook de reden waarom al die economische vluchtelingen hun paspoort verbranden en dan net doen alsof ze een politieke/oorlogs vluchteling zijn om een verblijfsvergunning te krijgen.
Ik zei in de gequote tekst Donner en ik bedoelde natuurlijk Nawijn (toenmalig directeur van het IND). Mijn excuses voor de grove fout

Het punt blijft dat Nawijn letterlijk zegt dat Hirsi Ali op dat moment niet de juiste papieren kon overleggen. Wat heb je dan aan een bewijslast voor de aanvrager als diegene, als hij of zij het niet kan bewijzen, toch nog goede kans maakt op verlening van de vergunning?
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 16-05-2006 @ 22:42 :
Ik word gek van die mevrouw die telkens herhaalt dat de Kamer om kwart voor 11 begint met haar tweede termijn.
Waar kan ik dat volgen?
Gimme more beer
Citaat:
Levitating Nun schreef op 16-05-2006 @ 22:42 :
Haha, je moet gewoon het geluid uitzetten.

EDIT: Nu niet meer trouwens
Levitating Nun
Citaat:
Pruttelpot schreef op 16-05-2006 @ 22:44 :
Waar kan ik dat volgen?
http://www.tweedekamer.nl/applicatie...ebat/index.jsp
Verwijderd
Ik lach me kapot.

Op nederland 3 is nu te zien hoe ze aankomt bij haar nieuwe Amerikaanse werkgever, tot 3x toe vraagt de baliemedewerkster haar naam, zegt ze: Ayaan Hirsi Ali.

Flikt ze nu niet hetzelfde geintje weer???....
Oud 16-05-2006, 21:45
Levitating Nun
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-05-2006 @ 22:44 :
Haha, je moet gewoon het geluid uitzetten.

EDIT: Nu niet meer trouwens
Dan hoor ik m'n muziek niet meer
Oud 16-05-2006, 21:45
Gimme more beer
Hey Wilders

Regels voor berichten