Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2006, 07:20
Verwijderd
Citaat:
Miari schreef op 17-05-2006 @ 02:51 :
Ik vind dat het, wanneer het door de persoon in kwestie zelf wordt verteld, de roddels wel voorbij is en het als feit geldt.
Dat het later bekend wordt bij de minister, eventueel door eigen mededelingen van de betrokkene, roept niet automatisch een onaantastbaar Nederlanderschap in het leven, ofzo. Hooguit kun je betogen dat door het stilzwijgen van de minister ALS die al op de hoogte was van de leugens, daaruit de verplichting zou voortvloeien op grond van gerechtvaardigd vertrouwen het besluit nog terug te draaien. Maar kennelijk heeft de minister hier geen speelruimte (ja, ik heb de beschikking van de Hoge Raad bestudeerd, en in mijn ogen heeft Verdonk het gelijk aan haar zijde).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2006, 10:07
Verwijderd
Belachelijk dat Verdonk nu onder druk van de Kamer opnieuw naturalisatie voor Hirsi Ali gaat overwegen. Eindelijk een minister die een keer de regels volgt en dan krijg je dit gedonder. Hirsi Ali is hier gewoon illegaal en moet oprotten.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 10:15
Verwijderd
Wat een goed debat was dat weer.
Met citaat reageren
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
bootz schreef op 17-05-2006 @ 11:07 :
Belachelijk dat Verdonk nu onder druk van de Kamer opnieuw naturalisatie voor Hirsi Ali gaat overwegen. Eindelijk een minister die een keer de regels volgt en dan krijg je dit gedonder. Hirsi Ali is hier gewoon illegaal en moet oprotten.
You're so sweet.
Met citaat reageren
Levitating Nun
Anyway, die derde termijn was helemaal niet nodig
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 10:17
Verwijderd
Ik ben een echte Rouvout fan geworden. En volgens stemwijzer past de CU bij me. Hmm, heeft deze hele hype alsnog verlichting gebracht.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 10:19
Levitating Nun
CU is een prima partij, alleen jammer van dat euthanasiestandpunt
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 10:23
Verwijderd
Neuh, alleen jammer van hun steun aan de missie in Afganistan.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 10:36
Hydrogen
Hydrogen is offline
Misschien dat ik het partijprogramma van de CU eens ga bekijken. Het is dat het een christelijke partij is, maar misschien toch interessant. Die Rouvoet is idd een erg goede politicus.
Oud 17-05-2006, 10:37
Hydrogen
Hydrogen is offline
“Opmerkelijk is de steun van de VVD voor Hirsi Ali. Nu het een eigen Kamerlid betreft, wordt opeens de menselijkheid in ogenschouw genomen,” aldus Tweede kamerlid Huizinga.
Oud 17-05-2006, 10:37
Verwijderd
Citaat:
Hydrogen schreef op 17-05-2006 @ 11:37 :
“Opmerkelijk is de steun van de VVD voor Hirsi Ali. Nu het een eigen Kamerlid betreft, wordt opeens de menselijkheid in ogenschouw genomen,” aldus Tweede kamerlid Huizinga.
Ja
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 10:41
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 17-05-2006 @ 11:37 :
Ja
Oud 17-05-2006, 10:42
Hydrogen
Hydrogen is offline
Trouwens de CU is niets voor mij. Hun standpunten wat betreft Afghanistan, Irak het Midden-Oosten conflict en defensie vind ik niet echt bij mij passen. Ik zie liever de uitgaven van defensie omlaag gaan i.p.v omhoog. Verder lijkt het een regelrechte kopie van het CDA. Rouvoet , maar de partij.

Edit: eerlijk is eerlijk. Nationaal hebben ze interessante punten. Maar wat betreft leger/defensie vind ik er weinig aan.

Laatst gewijzigd op 17-05-2006 om 10:47.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Hydrogen schreef op 17-05-2006 @ 11:42 :
Trouwens de CU is niets voor mij. Hun standpunten wat betreft Afghanistan, Irak en het Midden-Oosten conflict vind ik niet echt bij mij passen. Verder lijkt het een regelrechte kopie van de CDA. Rouvoet , maar de partij.
Ohja, dat was ook de reden dat ik de vorige keer niet op hun stemde! Hun standpunten qua het midden-oostengebeuren bevalt me totaal niet! Thanks, voor de herinnering, anders zat ik ze zo weer de hemel in te prjizen.

Alleen het binnenlandsbeleid kan ermee door.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 10:48
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 17-05-2006 @ 11:47 :
Ohja, dat was ook de reden dat ik de vorige keer niet op hun stemde! Hun standpunten qua het midden-oostengebeuren bevalt me totaal niet! Thanks, voor de herinnering, anders zat ik ze zo weer de hemel in te prjizen.

Alleen het binnenlandsbeleid kan ermee door.
Ik heb mijn post net gewijzigd. Qua inhoud lijken we op elkaar
Oud 17-05-2006, 10:53
Verwijderd
Citaat:
Hydrogen schreef op 17-05-2006 @ 11:48 :
Ik heb mijn post net gewijzigd. Qua inhoud lijken we op elkaar
We hebben een nieuwe partij nodig met de binnenlandse standpunten van het CU. En de buitenlandse standpunten moeten een mix worden van GL en PvdA.

Ambities?

GL!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 10:53
Relief
Relief is offline
Pfff verkeerde nick gepost.
Oud 17-05-2006, 10:54
Relief
Relief is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 17-05-2006 @ 11:53 :
We hebben een nieuwe partij nodig met de binnenlandse standpunten van het CU. En de buitenlandse standpunten moeten een mix worden van GL en PvdA.

Ambities?
Schrap PvdA maar weg, want ik weet niet wat ik ermee moet.

Combi van CU + GL = D66?
Oud 17-05-2006, 10:55
Relief
Relief is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 17-05-2006 @ 11:53 :

GL!
Kijk eens aan. Dat is wat ik miste bij de CU.
Oud 17-05-2006, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Relief schreef op 17-05-2006 @ 11:54 :
Schrap PvdA maar weg, want ik weet niet wat ik ermee moet.

Combi van CU + GL = D66?
Enkelingen daar doen het goed, voor de rest is het een amateurspartijtje geworden.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 11:00
Relief
Relief is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 17-05-2006 @ 11:58 :
Enkelingen daar doen het goed, voor de rest is het een amateurspartijtje geworden.
De politici zijn , maar de bedoeling erachter is wel oke als ik een beetje de standpunten doorspit van de partij.
Oud 17-05-2006, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Relief schreef op 17-05-2006 @ 12:00 :
De politici zijn , maar de bedoeling erachter is wel oke als ik een beetje de standpunten doorspit van de partij.
Hans van Mierlo (grondlegger (a)) en Alexander Pechtold, die twee zijn wel oke.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 11:06
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik ben weer wakker
Oud 17-05-2006, 11:11
Gimme more beer
Citaat:
Relief schreef op 17-05-2006 @ 12:00 :
Al is de naam (Democraten) nou júist de reden waarom ik nooit op D'66 zou stemmen.
Oud 17-05-2006, 11:13
Melpomene
Melpomene is offline
Verdonk in het nauw
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 11:26
Verwijderd
Tsja, zal ze nog lijsttrekker worden na al die wantrouwen, is de nieuwe vraag..
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 11:28
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 17-05-2006 @ 12:26 :
Tsja, zal ze nog lijsttrekker worden na al die wantrouwen, is de nieuwe vraag..
Daar was toch sowiezo geen kans op
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 11:29
Verwijderd
Hahaha inderdaad. Maar aan de andere kant heeft ze zich daadkrachtig opgesteld. Wellicht zal de VVD achterban dat juist op prijs stellen. "Een vrouw van haar woord".
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 11:30
Verwijderd
Verdonk zal eruit gekickt worden, en zal samen met Ayaan, e-mail contact houden, hoe ongelukkig ze nu wel niet zijn. Ayaan wordt het christendom opgedrongen en de naaisters van de naaivereniging, waar Verdonk lid van is, vinden dat Verdonk twee linker handen heeft.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 11:32
Verwijderd
Dus zal ze haar ijzersterke vuisten weer aan criminelen tonen in de gevangenis.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 11:33
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 17-05-2006 @ 12:29 :
Hahaha inderdaad. Maar aan de andere kant heeft ze zich daadkrachtig opgesteld. Wellicht zal de VVD achterban dat juist op prijs stellen. "Een vrouw van haar woord".
Viel daarom de halve VVD over haar heen? Hopelijk komt er nu een debat op gang over het onmenselijke asielbeleid.Als er alleen voor Hirsi een uitzondering word gemaakt, vind ik dat ze maar in hartje somalie gedropt moet worden
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Melpomene schreef op 17-05-2006 @ 12:33 :
Viel daarom de halve VVD over haar heen? Hopelijk komt er nu een debat op gang over het onmenselijke asielbeleid.Als er alleen voor Hirsi een uitzondering word gemaakt, vind ik dat ze maar in hartje somalie gedropt moet worden
Het zijn vooral Kamer-leden die over haar heen zijn gevallen. En bij hun spelen natuurlijk emotionele redenen mee, immers zij kennen Hirsi van in de Kamer. En de VVD-achterban bestaat niet enkel uit Kamerleden, lieverd.

Ja, dat is waar o.a GL en PvdA op hammerden gisteren.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 11:38
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 17-05-2006 @ 12:36 :
Het zijn vooral Kamer-leden die over haar heen zijn gevallen. En bij hun spelen natuurlijk emotionele redenen mee, immers zij kennen Hirsi van in de Kamer. En de VVD-achterban bestaat niet enkel uit Kamerleden, lieverd.

Ja, dat is waar o.a GL en PvdA op hammerden gisteren.
Uhuh ik had wat beters te doen dan kijken naar een schijnvertoning Is je pa nog aan het woord gekomen?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Melpomene schreef op 17-05-2006 @ 12:38 :
Uhuh ik had wat beters te doen dan kijken naar een schijnvertoning Is je pa nog aan het woord gekomen?
Als je had gekeken, had je het geweten.

Maar ik kan je vertellen dat-ie een hotelletje heeft gepakt en dat het dus erg laat is geworden.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 11:46
Relief
Relief is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 17-05-2006 @ 12:45 :
hotelletje heeft gepakt
Oud 17-05-2006, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Relief schreef op 17-05-2006 @ 12:46 :
Tsssk, nakker.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 11:49
D@mien
D@mien is offline
Ik heb nu het idee dat er nu al een probleem is.. Verdonk moet de zaak Hisi Ali opnieuw bekijken omdat 'iedereen' wil dat ze nederlander blijft/moet worden OMDAT et Hirsi Ali is. De rode draad van het verhaal van Verdonk klopt, al weet ik niet precies wat er verstaan wordt onder de 'speciale omstandigheden'.
Feit blijft natuurlijk dat 'Hirsi Ali' een alias is.. en een verblijfsvergunning niet op naam van een alias mag staan (AFAIK), waardoor hij nietig is..
De VVD zit nu dus eigelijk het eigen beleid af te keuren omdat het om Hirsi Ali gaat..

Wat de uitkomst ook is, Verdonk heeft een probleem.
Bovendien heeft de kamer nu zo'n 3 jaar met 149 kamerleden (die dus de NL nationaliteit móeten hebben) gezeten.. wat an sich ook een probleem is natuurlijk..
Oud 17-05-2006, 12:01
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 17-05-2006 @ 12:49 :
Ik heb nu het idee dat er nu al een probleem is.. Verdonk moet de zaak Hisi Ali opnieuw bekijken omdat 'iedereen' wil dat ze nederlander blijft/moet worden OMDAT et Hirsi Ali is. De rode draad van het verhaal van Verdonk klopt, al weet ik niet precies wat er verstaan wordt onder de 'speciale omstandigheden'.
Feit blijft natuurlijk dat 'Hirsi Ali' een alias is.. en een verblijfsvergunning niet op naam van een alias mag staan (AFAIK), waardoor hij nietig is..
De VVD zit nu dus eigelijk het eigen beleid af te keuren omdat het om Hirsi Ali gaat..

Wat de uitkomst ook is, Verdonk heeft een probleem.
Bovendien heeft de kamer nu zo'n 3 jaar met 149 kamerleden (die dus de NL nationaliteit móeten hebben) gezeten.. wat an sich ook een probleem is natuurlijk..
Zo'n beetje iedereen in de Kamer wil dat. Het volk is verdeelt: 49% vind dat ze weg moet en niet mag naturaliseren, 43% vind van wel. De rest had geen mening. Ik vind dat de Kamer ook naar het volk moet luisteren ...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 12:14
Relief
Relief is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 17-05-2006 @ 12:48 :
Tsssk, nakker. [afbeelding]
Excuses
Oud 17-05-2006, 12:17
D@mien
D@mien is offline
Dat is dus mijn punt.. als het om Ayaan gaat dan moeten evt de wetten verbogen worden etc. om haar meteen NL te laten worden(want dat ís ze nu niet).. terwijl andere mensen die ook gelogen hebben wél zonder pardon et land uit getrapt worden door Verdonk.. en dan staat het kabinet er wel achter...
Oud 17-05-2006, 12:24
bbyn
bbyn is offline
k hoorde net dat 5 miljoen mensen gisteravond (stukje van) het debat hebben gekeken... das best veel.. 1/3 van de bevolking
Oud 17-05-2006, 12:29
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:

Willens en wetens had een Iraaks gezin in 1997 een valse naam opgegeven bij hun naturalisatie. Eind vorig jaar werd hun Nederlanderschap om die reden definitief ongeldig verklaard. Ze verloren met hun paspoort hun hele bestaanszekerheid. Want terug naar Irak willen ze niet.
DEN HAAG - Een Nederlands rijbewijs aanvragen kunnen de zes kinderen van het Iraakse gezin niet meer. Een uittreksel uit het bevolkingsregister krijgen ze niet. Een uitkering aanvragen, vergeet het maar. Ze bestaan namelijk niet voor de Nederlandse overheid. Ze zijn geen Nederlander, geen Irakees en zelfs geen vluchteling meer. Ze kunnen nergens meer rechten aan ontlenen.

November 2005 maakte de Hoge Raad in een klap een einde aan hun bestaanszekerheid. Omdat ze bij de aanvraag van hun naturalisatie een valse identiteit hadden opgegeven, wordt het Nederlanderschap als nooit gegeven beschouwd. Het zijn immers niet hún namen op dat paspoort en dus zijn zij het niet aan wie het Nederlanderschap is toegekend.

Wrang genoeg was het juist het gezin zelf dat de zaak aanzwengelde. Ze hadden hun echte naam eerder verzwegen uit angst voor vervolging. Maar in 2003 wilden ze hun eigen identiteit weer terug. Ze stapten naar de burgerlijke stand om hun namen te laten wijzigen. Ze kregen echter een brief van de Immigratie en Naturalisatie Dienst (IND) met de mededeling dat hun naturalisatie in dat geval als nooit gebeurd wordt beschouwd, vertelt hun advocaat Frits Koers.

Het is zo'n zelfde brief als Ayaan Hirsi Ali maandag ontving. Ook zij heeft zelf erkend dat zij op een valse naam Nederland is binnen gekomen. Ook zij verliest daarom haar paspoort. Maar er is wel een groot verschil. Hirsi Ali heeft langer dan twaalf jaar een permanente vluchtelingenstatus, waardoor zij volgens Kamerleden ook zonder haar Nederlandse paspoort toch legaal in Nederland is.

Voor het Iraakse gezin geldt dat niet. ,,Ze hebben in 1992 een verblijfsvergunning gekregen op humanitaire gronden, onder meer omdat een van de vijf kinderen die het gezin toen had in een sloot bij een asielzoekerscentrum is verdronken. Nadat zij genaturaliseerd waren, hebben ze die verblijfsvergunning nooit verlengd. Dat was niet nodig, dachten ze. Maar nu hebben ze dus geen enkele status'', legt advocaat Koers uit.

Niet dat het volgens hem veel uitmaakt. Want als de IND de regels echt wil volgen, dan gelden die ook voor het verkrijgen van een verblijfsvergunning. Daar zijn immers ook valse naamgegevens in gebruikt. Die verblijfsvergunning zou dan ook als niet gegeven beschouwd moeten worden. ,,Maar daarover is nog geen uitspraak van de Hoge Raad.''

Voor het Iraakse gezin is een hopeloze situatie ontstaan. Ze kunnen geen nieuw paspoort onder hun echte naam aanvragen, omdat ze daarvoor minstens vijf jaar legaal in Nederland moeten zijn. De verblijfsvergunning waarmee ze Nederland binnenkwamen is echter al vele jaren verlopen. En hun jaren als 'Nederlander' tellen niet, want van dat Nederlanderschap is vanuit ambtelijk oogpunt nooit sprake geweest.

Terug naar Irak gaat ook niet, zegt het gezin, want ze zijn er destijds toch niet voor niets uit weggevlucht? Veertien jaar lang hebben ze gewerkt aan een nieuw leven hier. De kinderen groeiden hier op. De jongste twee zijn hier zelfs geboren. Als Nederlander dachten ze. Ze waren toch geboren uit 'Nederlandse' ouders? Waren. Nu niet meer. Want de ouders zijn niet langer Nederlands en dus zijn zij het ook niet meer.

Koers: ,,En zo zijn er nog velen in Nederland. Ze denken veilig te zijn, maar dat is niet zo. Of ze er nu over tien of twintig jaar achter komen; wie een valse identiteit aanneemt, verliest onherroepelijk zijn Nederlanderschap. Hijzelf en diens kinderen. Dat is het gevolg van de uitspraak van de Hoge Raad.''

Jacqueline Steenwijk
Bron: ND.nl
Herzien die hap dan
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 12:52
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
D@mien schreef op 17-05-2006 @ 12:49 :
Nare stelde eerder al dat het om te schaterlachen is wat voor 'juridische' onzin er af en toe beweerd wordt in dit debat. Van der Laan werd in ieder geval platgewalst in het debat toen ze hierover begon.
Citaat:
Hydrogen schreef op 17-05-2006 @ 11:37 :
Maar ja, Huizinga is dan ook lid van de CU en totaal niet op de hoogte van de verschillen in achtergrond. Niet dat je zou verwachten dat iemand die tien jaar doet over een studie rechten dat zou kunnen, maar toch..
Oud 17-05-2006, 13:14
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 17-05-2006 @ 02:09 :

Ik heb nu overigens voor het eerst Marijnissen gespot. Die houdt zich aardig afzijdig tot nu toe.
Die miste ik ook al ja. Net als Balkenende. Waar was die?
Zo'n verslaggever van de radio is aan Bos gaan vragen waarom ze niet Balkenende opgebeld hebben om hem te zeggen dat hij moest komen. Blijkt dat ze daar dus niet aan gedacht hadden ofzo... En toen kwam het slappe excuus dat ze zich wilden richten op Verdonk.

Het lachwekkende van dit hele gebeuren vind ik dat alles wat Verdonk gedaan zou hebben verkeerd zou zijn geweest.
Zoals je nu ziet: ze hanteert 'regels zijn regels'. En nu valt iedereen over haar heen, want o, die arme Ayaan Hirsi Ali.
Maar had ze niets gedaan dan had ze vast en zeker commentaar gekregen dat ze een uitzondering maakte voor Ayaan en bv niet voor Taïda Pasic en blabla.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 13:17
Verwijderd
Balkenende en Marijnissen zijn niet verplicht aanwezig te zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 13:18
Relief
Relief is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 17-05-2006 @ 14:17 :
Balkenende en Marijnissen zijn niet verplicht aanwezig te zijn.
Die hebben wel andere dingen aan hun hoofd dan zon schijnvertoning.
Oud 17-05-2006, 13:18
Verwijderd
Ze zou dus sowieso de lul zijn. Toch vind ik dat Verdonk moet blijven, juist omdat ze de regels volgt.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 13:20
Verwijderd
Ik ben totaal geen voorstander van Verdonk, maar hierom vind ik niet dat ze moet opstappen.

Het beleid dat ze uitvoert is het beleid van de VVD. Simpel as that.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 13:30
Gimme more beer
Citaat:
Loontjuh schreef op 17-05-2006 @ 14:14 :
Die miste ik ook al ja. Net als Balkenende. Waar was die?
Balkenende zit niet in de Tweede Kamer.
Oud 17-05-2006, 13:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 17-05-2006 @ 14:20 :
Het beleid dat ze uitvoert is het beleid van de VVD. Simpel as that.
Ja, er bestaat immers in Nederland niet zoiets als coalitievorming enzovoorts, je kunt het beste gewoon een partij, of beter nog, een persoon, de schuld van alles geven.
Reageren

Regels voor berichten