![]() |
|
VS willen toegang tot Europese telecomgegevens.
Het lijkt erop dat de EU-verplichting tot het bewaren van telecomgegevens nog verder strekkende gevolgen gaat krijgen dan eerder was gedacht, omdat de gegevens mogelijk ook ter beschikking van de Verenigde Staten worden gesteld. In februari van dit jaar werd na felle discussies de EU-richtlijn voor de bewaarplicht van telecomgegevens aangenomen. Een week later vond in Wenen een informele bespreking over justitie- en veiligheidszaken plaats tussen hoge vertegenwoordigers van de VS en de EU. Op deze ontmoeting gaven de vertegenwoordigers van de VS aan ook graag toegang te hebben tot de opgeslagen telecomgegevens. Oostenrijk, destijds EU-voorzitter, gaf aan dat de VS op basis van de bestaande overeenkomsten toegang konden vragen tot de gegevens. De bestaande overeenkomsten houden in dat wanneer de Amerikaanse justitie zaken wil weten over burgers uit een EU-land, zij dit kan vragen aan een openbaar aanklager uit het desbetreffende land. Ook de telecomgegevens zouden op deze manier kunnen worden opgevraagd. De mogelijkheid dat de VS vrijwel onbeperkt toegang zullen krijgen tot de gegevens heeft op Slashdot al tot heftige discussies geleid. Ironisch genoeg is er in de VS zelf woedend gereageerd op de onthulling dat de regering-Bush na de 11 september-aanslagen in het geheim de telefoongegevens van miljoenen Amerikaanse burgers heeft verzameld. ![]() Bron: tweakers & EUObserver Dit is toch te belachelijk voor woorden. Het is al kwalijk dat de EU alles wil opslaan, maar dat de VS zonder problemen gegevens kan opvragen gaat mij te ver ![]() ![]() Laat jullie hart spreken. Wat vinden jullie hiervan? ![]()
Laatst gewijzigd op 14-05-2006 om 16:39. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Met dit beleid krijgen ze alleen maar meer terroristen dan het kunnen verkomen. Maarja Amerikaanse domheid. |
![]() |
||
Citaat:
---------------------------------------------- En EU heeft kenbaar gemaakt dit geen probleem te vinden. Dit betekent dus dat Amerika mag doen wat ze wil.
||
Citaat:
||
Citaat:
Het grootste deel van de amerikanen is het er niet mee eens. Maargoed, de amerikanen zullen hunzin wel weer krijgen aangezien onze regering en eigenlijk het grootste deel bush zn centen wel willen en dus zn kontje likken. (bij wijze van spreken) |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() tja wat zal ik er eens van zeggen, uiteraard is het te belachelijk voor woorden dat de EU die dingen opslaan, en nog idioter dat de VS inzage kan hebben in die dingen
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() goed toegegeven ik als westeuropeaan heb weinig te vrezen...
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nee, van mij hoeft het niet. Als de VS bepaalde gegevens nodig hebben mogen ze daarom vragen, waar hebben ze zelf toegang voor nodig? En over die eerlijke processen: die bestaan niet in de VS, aangezien ze daar gebruik maken van een jury systeem waarbij veroordelingen geheel op gevoel geveld worden. Nee, tot kijk zeg.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
De VS als geheel neemt het heel nauw met de mensenrechten is mijn standpunt.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ontopic: De EU moeten duidelijk meer weerstand bieden aan de VS, maar ik ben bang dat zoiets niet gaat gebeuren. Natuurlijk vind ik dat ze toegang moeten krijgen tot bepaalde informatie over bepaalde groepen mensen als ze daar een gegronde reden voor hebben. Maar dat moeten ze dan altijd in iedere individuele situatie gewoon bespreken. Daarom moeten ze nu duidelijke weerstand gaan bieden, want ik ben bang dat als ze hier te makkelijk mee ingaan, dat de VS dan zeer binnenkort onvoorwaardelijke toegang krijgt tot alle Telecomgegevens. Laatst gewijzigd op 17-05-2006 om 02:12. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar waar baseert Bush zich op als hij sancties uitdeelt aan andere landen? Want daarvoor moeten toch verdragen geschonden worden enzo? En wat zijn die sancties dan?
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|