Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2006, 11:50
moon
moon is offline
Vannacht 2 nachtmerries gehad. 1 van die nachtmerrie's is gewoon te gruwelijk om te vertellen, waar mijn geest zulke walgelijke dingen vandaan haalt weet ik niet. Ik kan gewoon niet begrijpen dat dat uit mij komt.
Die andere nachtmerrie kwam gewoon voort uit examenstress. Ik droomde dat ik een 3,5 stond voor maatschappijleer en daar ontzettend ruzie over had met mijn ouders en dat het nu bovendien al vrijwel zeker was dat ik niet zou slagen.
Oud 17-05-2006, 11:50
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Nog niks gedaan vandaag en het moét. Ik heb mezelf een deadline opgelegd door voor morgen een afspraak te maken met mijn scriptiebegeleider, maar dan moet er vandaag dus wel wat op papier. Anders kan ik die afspraak - weer - gaan afzeggen en zal hij ook wel weer denken. Waarom moet ik altijd zoveel uitdaging zoeken? Ik altijd met m'n moeilijke complexe onderwerpen.
Oud 17-05-2006, 11:56
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Ruudje schreef op 16-05-2006 @ 18:29 :
maak je nou maar niet te druk
Ehh,, ik maak me ook helemaal niet druk? Dat maak jij ervan.

OT: Nu op school, PO is eindelijk af, maar heb er een ontzettend slecht gevoel over! Zal ik naar mijn leraar gaan om te vertellen dat ik driekwart alleen heb gemaakt, of niet? Is dat geen matennaaien, ik kan het toch net zo goed achteraf zeggen als het cijfer echt heel erg tegenvalt? Ben ook alweer met andere PO begonnen, moet alles maar zo goed mogelijk proberen te plannen. *zucht* Ik heb het echt nodig om eventjes met M. te praten, maar wil haar ook niet lastig vallen. Goed, ik druk het wel weer weg en neem the easy way out, als het maar goed gaat op school! En nu eerst pauze en een sigaretje
Oud 17-05-2006, 12:45
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Xonzo schreef op 17-05-2006 @ 00:33 :
ik ben verliefd, iedereen mag het weten, ik ben verliefd en daarom zing ik zo luid!
Samson en Gert!

Mag op sollicitatiegesprek komen! Volgens mij zijn er wel veel anderen, maar goed. Even zien hoe ik goed voor de dag kan komen. Ik móet weg op mijn huidige werk.

En verder: concentratie, concentratie, concentratie.. Het moet. En bij beetje lukt het me meer.

Laatst gewijzigd op 17-05-2006 om 12:48.
Oud 17-05-2006, 12:49
fractuur
fractuur is offline
Om op Xonzo aan te sluiten:

Repeteren repeteren wie zijn best doet zal het leren
repeteren en studeren en proberen

Oud 17-05-2006, 13:32
Verwijderd
Bah, ik heb er helemaal geen zin meer in al dat leren. Ik ben even, nouja even, eigenlijk al zes weken, totaal motivatieloos, terwijl ik het op zich best interessant vind.

Ik heb veel meer zin om op terrasjes te hangen en te voetballen en vooral geen zin om te studeren, op kamers gaan (naja, eigenlijk wel, maar ik vraag me af of ik daar klaar voor ben ) en het vooruitzicht om nog twee maanden in de collegebanken te zitten.

En damn, waarom kan ik veel sneller mensen leuk gaan vinden dan een paar maanden geleden
Oud 17-05-2006, 14:20
Moustache
Moustache is offline
Leren ja, daar heb ik ook wel even genoeg van.
Oud 17-05-2006, 14:24
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Mijn vriendje was vandaag superlief .
En ik moet maar gaan leren hè?
Oud 17-05-2006, 15:22
Verwijderd
Hoe lang nog voor je me gewoon helemaal niets meer kunt schelen?

Nou ja. *raapt zichzelf bij elkaar en leeft rustig door*

Ow en zenuwen voor dit weekend. Aaaaaah. Volgens mij is dit bij nader inzien helemáál geen goed plan.
Oud 17-05-2006, 15:33
darkfairy
darkfairy is offline
koppijn heet joepie
Oud 17-05-2006, 15:54
rare kwast
rare kwast is offline
join the club darkfairy..
als ik een dag geen hoofdpijn heb geef ik een groot feest voor iedereen op scholieren

morgen naar de efteling

heb wel wat leuks verdient
Oud 17-05-2006, 16:14
moon
moon is offline
weer exact een 6,0! Ik heb nu 3 oefenexamens duits gemaakt en alle 3 gewoon exact een 6,0 voor gehaald!!! Dan vind ik dat ik op het examen ook een 6,0 moet kunnen halen.

Met mijn moeder gehad over am naar aanleiding van een programma van dhr. phill. Ik ben er al een half jaar vanaf en weet vrij zeker dat het niet meer terug komt. Ik ga waarschijnlijk in de zomervakantie de littekens weg laten halen dmv. plastische chirurgie of misschien via een andere mogelijkheid als die er is.
Oud 17-05-2006, 16:23
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
moon schreef op 17-05-2006 @ 17:14 :
weer exact een 6,0! Ik heb nu 3 oefenexamens duits gemaakt en alle 3 gewoon exact een 6,0 voor gehaald!!! Dan vind ik dat ik op het examen ook een 6,0 moet kunnen halen.

Met mijn moeder gehad over am naar aanleiding van een programma van dhr. phill. Ik ben er al een half jaar vanaf en weet vrij zeker dat het niet meer terug komt. Ik ga waarschijnlijk in de zomervakantie de littekens weg laten halen dmv. plastische chirurgie of misschien via een andere mogelijkheid als die er is.
Even over die littekens van am. Kan dat echt dmv plastische chirugie en is dat dan niet ontzettend duur?
Oud 17-05-2006, 16:25
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 17-05-2006 @ 14:32 :
Bah, ik heb er helemaal geen zin meer in al dat leren. Ik ben even, nouja even, eigenlijk al zes weken, totaal motivatieloos, terwijl ik het op zich best interessant vind.

Ik heb veel meer zin om op terrasjes te hangen en te voetballen en vooral geen zin om te studeren, op kamers gaan (naja, eigenlijk wel, maar ik vraag me af of ik daar klaar voor ben ) en het vooruitzicht om nog twee maanden in de collegebanken te zitten.

En damn, waarom kan ik veel sneller mensen leuk gaan vinden dan een paar maanden geleden
Misschien omdat het lente is?

PM? Dan zal ik je snel een PM reply-en, want daar ben ik nogal laks in geworden de laatste weken (waarin niet eigenlijk? )
Oud 17-05-2006, 16:34
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 17-05-2006 @ 17:23 :
Even over die littekens van am. Kan dat echt dmv plastische chirugie en is dat dan niet ontzettend duur?
natuurlijk kun je littekens zo weghalen, ze snijden gewoon een ovaalvormig stuk uit de huid en maken de huid dan weer aan elkaar. Wel krijg je dan een nieuw litteken, maar opzich vervagen die tegenwoordig behoorlijk met oplosbare hechtingen en onderhuids hechten ed...

en ja plastische chirurgie is erg duur. Wordt ook niet vergoed voor dit soort dingen...
Oud 17-05-2006, 17:11
Redhair
Redhair is offline
Fuck, fuckfuckfuck. Smste hem vanmiddag, hij belde me. Hij klonk verkankerd, zo voelde hij zich ook. Zat bij zijn vader, had al een paar dagen last van paniek- en angstaanvallen. Hij zou bij zijn oma op ziekenbezoek gaan, daarna zou hij mij weer bellen.

Ondertussen ging ik met mijn hond en D. naar de ijssel. We werden lekker high en melig. Voerden elkaar stukjes koek, vertelden oprecht aan elkaar dat we elkaars beste vriendinnen waren, zaten ons samen te verheugen op Berlijn. Er kwamen nog wat vrienden, het was gezellig. Rond half vijf belde hij weer.
Jezus, hij klonk echt verschrikkelijk. Altijd opgewekt, met een lieve stem. Nu klonk hij zo klein, zo depressief. Zijn stem trilde, hij was angstig. Ik mocht niet langskomen. Zo mocht ik hem niet zien, ik had toch niks aan hem.
Ik zei dat het niet uitmaakte, dat ik er voor hem wilde zijn. Maar nee, hij zou me deze week nog bellen, wilde me wel zien, maar niet nu.
We hadden het over zijn angstaanvallen. Godverdomme, hij leek altijd zo sterk. Hij vertelde wel eens over zijn jeugd, dan zag je wel dat er veel pijn in hem zat, maar hij uitte het nooit. Nu is hij naar de tering, zichzelf gek aan het maken in het kraakpand. Hij probeert niets te blowen, ik hoop zo dat hij het volhoudt.
Hij zit daar en ik zit hier en ik ben zo bang. Hij was mijn steunpilaar, al weet hij zo weinig van mij. En nu is hij kapot en ik kan niks doen, behalve wachten.
Oud 17-05-2006, 17:17
darkfairy
darkfairy is offline
fuck
Oud 17-05-2006, 17:34
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Dit gaat echt nachtwerk worden.
Enige voordeel dat ik morgen dan wel wat op papier heb.
Voortaan neem ik een makkelijker onderwerp. Ja vast.
Oud 17-05-2006, 18:10
anterx
anterx is offline
Citaat:
Er schijnen ook zalfjes te zijn om zulke littekens te laten vervagen/verdwijnen.
Oud 17-05-2006, 18:12
moon
moon is offline
Citaat:
Eerlijk gezegd weet ik het ook nog niet zo goed. Het is nog geen super vast plan, ik wilde eerst eens samen met mijn moeder gaan informeren enz.
Ik dacht dat ik weleens gehoord had dat het wel vergoed werd, maar misschien is het inmiddels anders.
Is het trouwens ook niet mogelijk om je littekens weg te laten lazeren ofzo? dacht dat ik zoiets ook weleens gehoord had.
Oud 17-05-2006, 18:22
Verwijderd
Ik voel me goed .
Oud 17-05-2006, 19:24
Verwijderd
Citaat:
fractuur schreef op 17-05-2006 @ 17:25 :
Misschien omdat het lente is?

PM? Dan zal ik je snel een PM reply-en, want daar ben ik nogal laks in geworden de laatste weken (waarin niet eigenlijk? )
Dat zal het inderdaad wel zijn

Tis niet boeiend hoor, maar ik PM je morgen wel even als ik er aan denk.

OT: Ik begrijp het, ik begrijp het Maar ik heb nog steeds geen zin om te leren
Oud 17-05-2006, 19:27
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
moon schreef op 17-05-2006 @ 19:12 :
Eerlijk gezegd weet ik het ook nog niet zo goed. Het is nog geen super vast plan, ik wilde eerst eens samen met mijn moeder gaan informeren enz.
Ik dacht dat ik weleens gehoord had dat het wel vergoed werd, maar misschien is het inmiddels anders.
Is het trouwens ook niet mogelijk om je littekens weg te laten lazeren ofzo? dacht dat ik zoiets ook weleens gehoord had.
Ja, daar heb ik wel eens van gehoord, dat laseren maar goed meer dan dat het kan volgens mij, weet ik er ook niet van.
@ anterx: Ik heb talloze littekencrèmes geprobeerd, ook homeopatische maar niets helpt.

OT: Grr, heb niets gedaan vandaag, maar goed ben ook echt doodop. Ben nog steeds overstuur van mijn droom van vannacht, heb geprobeerd 'm te analyseren maar het lukte niet echt. Ik krijg er nog een naar gevoel van als ik eraan denk.
Oud 17-05-2006, 19:29
da leentjuh
da leentjuh is offline
Aaargh morgen beginnen mijn examens
Oud 17-05-2006, 19:45
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Mijn Wiskundeleraar zei dat ik niet kon blijven zitten op Wiskunde, die man is zo geweldig. Mijn werkhouding was serieus en netjes en ik kloot niet. Verder kan ik er weinig aan doen. Volgend jaar word alles makkelijker.
Jee dat lucht op .

Ik ben weer heel verliefd, ik dacht dat dat gevoel af was gezwakt (wat ik afschuwelijk vond) maar het is weer helemaal terug. Wel op een positieve manier, ik kan me nog concentreren.

Ik ga nu dan maar Wiskunde afmaken. Ik red het wel, echt wel!
Oud 17-05-2006, 19:49
Verwijderd
Aaaahhhh!!! En dan zit je opeens over precies 12 uur aan je eerste examen!!! Goeie god... Ik ben zoo vreselijk zenuwachtig! En ik ben veel minder goed voorbereid dan het plan was al die zes jaar lang... Zes jaar lang hard gewerkt en ik ben zoo bang dat ik het dan nu volledig ga verknallen. Morgen ook werkelijk 6 uur lang examens... pff. Zo nog eventjes wat griekse tekstjes en wat grammatica en cultuur, dan nog wat bio... en dan maar proberen te slapen. Ik wil niet dat het morgen wordt, was er maar een manier om de tijd te laten stilstaan... Maar die is er jammer genoeg niet. De seconden tikken weg en ik sta erbij. Ik hoop dat ik kan slapen, kreeg net al nauwelijks een hap door mn keel van de zenuwen, hoe zal dat morgen zijn... Gelukkig ben ik niet heeel bang voor grieks, al wil ik wel minstens een 8.6 halen eigenlijk . Maarja, dat zien we wel weer. Ik doe mn best, meer kan ik niet doen.
Wish me luck!
Oud 17-05-2006, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Nijn* schreef op 17-05-2006 @ 20:27 :
@ anterx: Ik heb talloze littekencrèmes geprobeerd, ook homeopatische maar niets helpt.
Ook crème's op recept? Die schijnen nl wel te helpen en ik denk dat hij die ook bedoeld?
Oud 17-05-2006, 20:04
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-05-2006 @ 20:53 :
Ook crème's op recept? Die schijnen nl wel te helpen en ik denk dat hij die ook bedoeld?
Nee, die niet. Ik hou er niet van om naar de dokter te gaan , maar ik zal binnekort dan maar eens een afspraak maken.
Oud 17-05-2006, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Nijn* schreef op 17-05-2006 @ 21:04 :
Nee, die niet. Ik hou er niet van om naar de dokter te gaan , maar ik zal binnekort dan maar eens een afspraak maken.
Het zal er, denk ik, niet voor 100% van weg gaan, maar naar wat ik heb gehoord helpen ze wel (iig stukken beter dan van die dingen die je gewoon los kunt kopen).
Oud 17-05-2006, 20:12
Verwijderd
Citaat:
darkfairy schreef op 17-05-2006 @ 18:17 :
fuck, waarom loopt het nooit lekker?
Oud 17-05-2006, 20:20
moon
moon is offline
Citaat:
Ja, daar heb ik wel eens van gehoord, dat laseren maar goed meer dan dat het kan volgens mij, weet ik er ook niet van.

OT: Grr, heb niets gedaan vandaag, maar goed ben ook echt doodop. Ben nog steeds overstuur van mijn droom van vannacht, heb geprobeerd 'm te analyseren maar het lukte niet echt. Ik krijg er nog een naar gevoel van als ik eraan denk.
Ja ik heb inderdaad ook littekencrèmes gebruikt, maar die helpen nauwelijks. Misschien inderdaad maar naar de dokter ja. Ik was dat zelf sowiezo al van plan om gewoon even te vragen wat er het beste aan die littekens te doen is.
Oud 17-05-2006, 20:38
Redhair
Redhair is offline
Machteloos. Ik probeer maar te leren, alleen kan mijn gedachten er niet bij houden. Ik wil bij hem zijn. Hem troosten. Hem vasthouden als hij een angstaanval heeft. Hem gewoon vasthouden.
Maar ik kan niets. Alleen hem met rust laten, wachten tot hij me belt. Hij wil me hier niet bij hebben, wil het alleen doormaken, en dat moet ik accepteren. Zijn verleden komt omhoog, hij moet het opnieuw doormaken. Als hij maar geen slechte dingen gaat doen. Als hij maar van de harddrugs afblijft. Fuck.
Dan maar voetbal kijken.
Oud 17-05-2006, 20:48
rare kwast
rare kwast is offline
*wenst iedereen super veel succes op de examens..*

zal duimen..

*knuffels strooit*
Oud 17-05-2006, 21:01
Verwijderd
Oh joy. Uit mijn beroepskeuzetest kwam dat ik leraar moest worden.
Oud 17-05-2006, 21:03
Moustache
Moustache is offline
Hmm, rare mensen, rare tijd, ik ben raar, maar het is allemaal wel leuk enzo
Oud 17-05-2006, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Mushu schreef op 17-05-2006 @ 22:01 :
Bij mij zeggen die dingen ook de gekste beroepen, maar ik vind het nooit iets. Ik heb nog een maand om te kiezen ofzo
Oud 17-05-2006, 21:38
Verwijderd
Ik zit met een kutgevoel, en ik weet niet waar het vandaan komt en dat is kut, ik voel me echt slecht nu en ik kan er niet eens iets aan doen.
Oud 17-05-2006, 21:48
Meissiej
Meissiej is offline
Herinneringen. Zou ik ze ooit een plaats kunnen geven zodat ze me niet langer dwars zitten? Ik weet het niet.
Geen idee wat realistisch is. Het gaat niet goed met me, maar dat is geen nieuws. Er zijn wel momenten dat het wel goed gaat, maar dat is meestal alleen als ik in zijn armen lig. Daar voel ik me veilig en kan ik soms de dingen even wat minder aanwezig laten zijn. Gevoelens wat moet ik ermee. Gedachten, dezelfde als zo vaak. En toch zijn ze elke keer weer verwarrend.
Oud 17-05-2006, 21:49
Verwijderd
over 2 dagen heb ik mn eerste examen gehad, wow nu beginnen de zenuwen wel een beetje te komen, maar het gaat vast goedkomen.
Oud 17-05-2006, 21:49
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Mushu schreef op 17-05-2006 @ 22:01 :
ik huisvrouw
Oud 17-05-2006, 22:01
Verwijderd
Kijk je kut voelen is niet het ergste. maar ik weetn iet hoe het komt, wtf moet ik hier nou mee !?
Oud 17-05-2006, 22:04
Xonzo
Xonzo is offline
Citaat:
Mala schreef op 17-05-2006 @ 23:01 :
Kijk je kut voelen is niet het ergste. maar ik weetn iet hoe het komt, wtf moet ik hier nou mee !?
dat heb ik heeeeel erg vaak.
zoals
NU
Oud 17-05-2006, 22:24
Roosje
Roosje is offline
Ik zeg ja en doe ja. (Nee.)

Het gaat eigenlijk ècht best goed met me.
Oud 17-05-2006, 23:19
Hawahaai
Hawahaai is offline
Hier mag een hele hele hele grote 'zie je wel' staan... Maar dat valt zo op, dus dat doe ik niet. Maar zo voel ik me wel.

- zie je wel ... dat ik het al die tijd al fout heb gedaan; hij zei dat het prima was zo, maar stiekem vonden zijn ouders het dus niet goed. dat is dus het eerste wat door mij komt.
- zie je wel ... dat ik eigenlijk voor alle moeilijke obstakels zorg in onze zoektocht... als als als... dan was het veel makkelijker. en dat is het tweede wat door mij komt.
- zie je wel ... dat ik veel te weinig discipline heb en dus nooit voor de zomervakantie kan afstuderen. en dat heb ik dus allemaal aan mezelf te danken.

Ik heb dan wel een 'leuke' avond gehad, maar zit met een hoofd vol chaos en moet nu nog het gesprek voor morgen voorbereiden, het onderzoek van vandaag uitwerken en de spullen klaarleggen die ik morgenmiddag nodig heb. En dan moet ik morgenvroeg er om half 7 weer uit.
Oud 17-05-2006, 23:43
fractuur
fractuur is offline
Ten eerste: jongens. Wat heb ik met die gasten? Mijn vriend betekent heel veel voor me, maar ook komt elke maand weer een jongen naar me toe die me of mee uit vraagt, of me "gewoon" probeert te versieren. Ik ben best flirt, maar dit wordt ik af en toe zo zat: vooral de laatste jongen was puur als vriend bedoeld, niets meer, niets minder.

Ten tweede: broertjes. Dr slaat er hier een de boel kort en klein als Arsenal heeft verloren. Hij was net terug van drie dagen weg met school. Er zit iets mis, maar wat. Gelukkig heb ik het gemist, maar toch ben ik weer degene die als crisisopvang en bemiddelaar moet fungeren.

En ik heb wel wat beters aan mn hoofd. *zucht*
Oud 17-05-2006, 23:49
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Ik heb even de aanleiding en het soort litteken gemist, maar ik kan wel zeggen wat ik heb gehad. Ooit ben ik letterlijk op mijn bek gegaan bij het fietsen, en het resultaat was (de huid boven) mijn bovenlip vol asfalt. Een jaar later ben ik drie keer onder het mes geweest bij de plastische chirurg om het asfalt eruit te laten halen, en ik werd gewoon verzekerd. Het is een stuk minder geworden, en ook met de jaren (het ongeluk is nu 6 jaar geleden) is de plek lichter geworden. Ik heb wel littekenweefsel overgehouden, maar het zit op een gunstige plek, het valt niet zo op. Zorg dat het litteken niet verbrand oid, want dat is alleen maar schadelijk. Aldus mijn arts. Succes verder!
Oud 18-05-2006, 06:48
farai
farai is offline
Maargoed dat ik gisteravond al in bed lag anders had ik mss wel domme dingen gedaan. En nee mensen, denk nou aub niet meteen het allerergste Mijn lichamelijk probleem is weer trug. Misschien moet ik trug naar 't ziekenhuis. Kan ik niet nog is aan, echt niet.
Och, mss ben ik idd depressief en moet ik maar aan de AD ofzo, maar dat gaat mijn lichamelijke miserie ni oplossen.

offtopic: Lieverdje ik weet dat je dit leest. Kwil je hier absoluut niet bang mee maken dus sorry als ik da wel doe.
Oud 18-05-2006, 07:44
Verwijderd
Hm, nieuwe dag, nieuwe kansen?
Oud 18-05-2006, 08:34
farai
farai is offline
Shit. Ik ben een zwakkeling, ik ben een aanstelster, ik ben dom.

en vooral: hoe moet ik hem dit nou gaan vertellen?????
Oud 18-05-2006, 08:50
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
~oceangirl~ schreef op 18-05-2006 @ 09:34 :
Shit. Ik ben een zwakkeling, ik ben een aanstelster, ik ben dom.

en vooral: hoe moet ik hem dit nou gaan vertellen?????
Rustig maar meis. Dom ben je niet, en misschien wel een zwakkeling en een aanstelster. Onderneem nu dan iets, misschien raak je dat gevoel dan kwijt.

Regels voor berichten