Oud 14-05-2006, 14:44
tigertje
tigertje is offline
Citaat:
Lies schreef op 14-05-2006 @ 12:36 :
op www.havovwo.nl staat:
"ontstaan en opbouw continenten (en delen daarvan) en de daarbij horende processen beschrijven en verklaren.
daarbij betrekken: reliefvormen, vulkanisme, aardbevingen"

weet iemand wat ze dan bedoelen bij reliefvormen?
het enige dat ik zo bedenken kan is het botsen van twee continentale platen.
je hebt ook nog plooiingsgebergte door ee subductizone en het zoeken naar het isostatisch evenwicht

en dan nog de geosynclinalen(sediment van ouder gebergte)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2006, 18:52
Cheenna
Avatar van Cheenna
Cheenna is offline
Citaat:
lord tiger schreef op 14-05-2006 @ 14:44 :
je hebt ook nog plooiingsgebergte door ee subductizone en het zoeken naar het isostatisch evenwicht

en dan nog de geosynclinalen(sediment van ouder gebergte)
Overduidelijk dat ik dat allemaal nog goed moet gaan leren .
Ga er morgen denk ik maar is aan beginnen.
__________________
Everybody makes mistakes!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 20:29
Urineer de beer
Avatar van Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Het zijn vooral inzichtvragen bij aardrijkskunde... valt niet zo goed voor te leren eigenlijk
__________________
You're so afraid of what people might say
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 08:46
Cheenna
Avatar van Cheenna
Cheenna is offline
Citaat:
Urineer de beer schreef op 14-05-2006 @ 20:29 :
Het zijn vooral inzichtvragen bij aardrijkskunde... valt niet zo goed voor te leren eigenlijk
Nee, dat is nog het ergste!
Maar goed ik ga wel is kijken vandaag hoe het allemaal gaat. En anders gewoon maar veel oefenen.
__________________
Everybody makes mistakes!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 08:51
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
Ik vind het ook irritant dat je het niet écht kunt leren. Dan ga ik toch met een minder zeker gevoel dat examen in.
__________________
Guitarred and feathered
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 11:02
Cheenna
Avatar van Cheenna
Cheenna is offline
Citaat:
Doavid schreef op 15-05-2006 @ 08:51 :
Ik vind het ook irritant dat je het niet écht kunt leren. Dan ga ik toch met een minder zeker gevoel dat examen in.
Ja, ik ook. Ga bij de vragen altijd heel erg twijfelen over wat ze nou eigenlijk willen, omdat je vooral veel moet toepassen.
__________________
Everybody makes mistakes!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Doavid schreef op 15-05-2006 @ 08:51 :
Ik vind het ook irritant dat je het niet écht kunt leren. Dan ga ik toch met een minder zeker gevoel dat examen in.
Ik heb gisteren de herkansing van actieve aarde gemaakt van vorig jaar en het viel mij mee hoeveel je er aan kunt leren
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 12:16
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Neem vooral je rekenmachine, je passer en je geodriehoek mee naar het examen... vorig jaar moesten we een circeldiagram maken
__________________
Dromendief
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 12:37
kimvdv18
kimvdv18 is offline
Hey ik las net dat je een paar gesteenten en mineralen etc moet kennen. Mijn leraar zei dat ook al maar volgens mij is het de bedoeling dat je ze van een plaatje kan herkennen... weet iemand welke dat precies zijn? dan kan ik die plaatjes evn opzoeken alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 13:27
Nyawa
Citaat:
Hey ik las net dat je een paar gesteenten en mineralen etc moet kennen. Mijn leraar zei dat ook al maar volgens mij is het de bedoeling dat je ze van een plaatje kan herkennen...
Ik zal het even opzoeken in een begrippenlijst die ik begin dit jaar ergens van internet heb geplukt...

"Ertsen = metaalhoudende gesteenten en mineralen waaruit voor de mensen nuttige dingen kunnen worden gehaald. Genoemd worden voor het c.e: ijzer, koper, nikkel en aluminium. We kennen 2 soorten ertsen:
A primaire ertsen = koper, goud, zilver enz. ontstaan aan de randen van de schollen
B secondaire ertsen = goud! ,tin, bauxiet (aluminium!), die ontstaan zijn door verwering en erosie. (dus goud gezeefd uit riviertjes is secondair)
Metamorfe gesteenten = gesteenten die onder hoge druk en temperatuur en ( niet in een laboratorium na te booten) lange tijd omgezet worden in een ander soort gesteente (een metamorfose ondergaan). Je moet er 2 kennen:
1. Marmer = ontstaan uit kalksteen. En omdat er in kalksteen vaak fossielen te vinden zijn, kun je in de marmeren platen van je bankgebouw vaak nog de (langgerekte!) fossielen herkennen. Marmer verweerd in ons klimaat snel, maar in een droog klimaat veel minder, vandaar de prachtige beelden in de Italiaanse steden.
2. Leisteen = ontstaan uit kleisedimenten. Vaak prachtig in platte vlakken te splijten, dus ideaal voor dakbedekking.
Mineralen = het grondmateriaal voor gesteenten. Veel mineralen komen voor in gekristalliseerde vorm.Voor het c.e. moet je er 3 kennen:
1. gips = is de chemische neerslag uit zeewater na verdamping, wordt soms aan de oevers van binnenzeeën afgezet. Zeer zacht gesteente.
2. Steenzout = gaat bovengenoemde indamping nog verder, dan vormt zich steenzout (NaCl).
3. Kwarts = hier bestaan de kristallen als ze de ruimte kregen om uit te kristalliseren vaak prachtige zeszijdige prisma’s.
Sedimentsgesteenten of afzettingsgesteenten = zijn sedimenten, bezonken in oceanen en meren uit water, of op het land uit stromend water of uit de lucht en later aan elkaar gekit.
Je moet de volgende 4 kennen:
1. kalksteen = uit calcietkristallen opgebouwd. Als ze zijn ontstaan door bezinking van 000.000 zeediertjes met kalkskeletten zijn er vaak nog prachtige fossielen in te vinden
2. schalie = zachte kleilagen zijn veranderd in harde steenlagen. Soms wordt de (lelijke) naam kleisteen gebruikt.
3. steenkool = doordat 000.000 - en planten 000.000 – en jaren geleden zijn begraven onder het aardoppervlak zijn door inkolingsprocessen dunnere of dikkere lagen steenkool ontstaan.
4. zandsteen = of ontstaan door aanelkaar gekitte zandkorrels van zeebodems of door opeenhoping van zandhopen, bijeengewaaid door de winden uit woestijngebieden. De ene soort is dus in zee, de andere op het land afgezet.
Stollingsgesteenten = zijn gesteenten die ontstaan zijn door stolling van magma, zowel diep in de aarde als aan het aardoppervlak.
Je hoeft er maar 2 te kennen:
1. Basalt = als gloeiend hete magma, met temperaturen van 1200 graden Celsius borrelt de lava uit vulkaanpijpen en spleten in de aardkorst. Dit donkergrijze tot zwarte lava kan ver weg vloeien en zeer dikke basaltdekken vormen. Het stolt vaak karakteristiek in zeshoekige zuilen. Als ze verzaagd worden kunnen we de basaltblokken prima gebruiken voor onze dijkenbouw.
2. Graniet = de naam komt van granum = korrel. Deze korrels zijn de duidelijk zichtbare kristallen, meestal van een peper en zout kleur. De mineralen konden zo goed uitkristalliseren omdat de stolling niet aan de oppervlakte plaats vond (zoals bij basalt), maar rustig diep in de aardkorst. Daardoor is het ook zeer hard geworden en is het geschikt als bouwmateriaal."
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 14:06
*Sbien
Avatar van *Sbien
*Sbien is offline
ik heb vorig jaar ook al examen gedaan.. gezakt en nu zit ik er weer

maar wat ik wou zeggen, ik dacht ook dat je voor ak niet echt kon leren.. nou, pff wel dus. dit jaar heb ik veeeel meer geleerd en dan snap je alles veel beter hoor. het zijn idd inzichtsvragen, maar met je geleerde spul kan je alles veel beter toepassen.

en je moet een gewone rekenmachine meenemen bij ak he. geen grafische, die is verboden en nemen ze in en dan heb je niks. en een passer iid en een paar kleurpotloden is ook niet weg.
__________________
"Hun liever als mij"
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 14:21
Cheenna
Avatar van Cheenna
Cheenna is offline
Citaat:
Nyawa schreef op 16-05-2006 @ 13:27 :
Ik zal het even opzoeken in een begrippenlijst die ik begin dit jaar ergens van internet heb geplukt...
Heb net actieve aarde zitten leren en ken de meeste dingen gelukkig al . Maar wel fijn dat het lijstje hier staat! Anders had ik aantal dingen waarschijnlijk niet geleerd!
__________________
Everybody makes mistakes!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 15:09
Urineer de beer
Avatar van Urineer de beer
Urineer de beer is offline
sjah ik denk dat het handig is dat je de examens van vorig bekijkt en maakt (vooral omdat je dan weet wat ze bij ak willen)... maar das voor ieder vak zo
__________________
You're so afraid of what people might say
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 15:53
Cheenna
Avatar van Cheenna
Cheenna is offline
Citaat:
Urineer de beer schreef op 16-05-2006 @ 15:09 :
sjah ik denk dat het handig is dat je de examens van vorig bekijkt en maakt (vooral omdat je dan weet wat ze bij ak willen)... maar das voor ieder vak zo
Klopt, ga ik ook zeker doen. Het geeft je in ieder geval een beeld van wat je kan verwachten, hoe de vraagstelling is en hoe ze willen dat je er antwoord op geeft.
__________________
Everybody makes mistakes!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 01:02
reno
reno is offline
Examen van vorige jaar bekeken, en het valt best mee allemaal. Alleen actieve aarde moet je echt de termen van kennen, en dingen als de wet van Ullman. We halen allemaal vast wel een voldoende .
__________________
"Give us the child for 8 years and it will be a Bolshevik forever."
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 10:16
Brack
Brack is offline
Citaat:
reno schreef op 18-05-2006 @ 01:02 :
Examen van vorige jaar bekeken, en het valt best mee allemaal. Alleen actieve aarde moet je echt de termen van kennen, en dingen als de wet van Ullman. We halen allemaal vast wel een voldoende .
De wet van Ullman?!? nooit van gehoord Maarja, actieve aarde is ook vaag
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 11:00
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
Brack schreef op 18-05-2006 @ 10:16 :
De wet van Ullman?!? nooit van gehoord Maarja, actieve aarde is ook vaag
Nooit van Ullman gehoord??
Complementariteit, afstandsverval & tussenliggende gelegenheid/hindernis
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 11:04
Verwijderd
Je hebt inderdaad het inzicht nodig, maar als je niet weet hoe je de termen moet gebruiken of als je de vraagstelling al niet snapt heb je er nog niets aan.

Ik heb die drie boekjes samengevat en neem die goed door, verder oefen ik wat examens. Meer kun je er denk ik niet aan doen
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 13:39
Denkie
Denkie is offline
Aardrijkskunde: mijn favoriete vak, mijn beste vak en ik straks ook in die richting studeren... kortom: ik sta daarom ook niet voor niets méér dan ruim voldoende voor dit vak.

Al met al heb ik al examen gedaan op mavo-niveau (2002) voor dit vak (nu vmbo-t), havo-niveau (2004) en dit jaar mag ik dan het vwo-examen trotseren... heb ervaren dat je aardrijkskunde vooral NIET moet onderschatten... een tip waarmee je in ieder geval mee vooruit kunt: begin je antwoord met de vraag die gesteld wordt, met een beetje geluk krijg je al een punt er voor en richt je jezelf al op de richting waarin je moet gaan antwoorden. Kijk ook naar de punten die je krijgt: staan er 2 punten, antwoord dan minimaal in twee onderdelen. Verder is inzicht in de materie heel erg belangrijk... en bij aardrijkskunde gaat het om vergelijken en verklaren. Waarom komt een vulkaan daar wel voor en waarom niet daar... waarom ontstaat er op de ene plek wel filevorming en op de andere plek niet... je moet dus vergelijken (ene en andere gebied) en verklaren (waarom ene gebied wel en andere gebied niet)... kortom, dit zijn wat tips

In ieder geval iedereen succes ermee!!! Met goed vertrouwen kom je in heel eind...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 11:52
Verwijderd
Even een vraagje:
net een examen van vervoer en ruimtelijke inrichting gemaakt, op een gegeven moment vragenze naar Dimensies, wat wordt hiermee bedoeld? Want ze geven er al 2, economie en milieu, maar zijn er nog meer?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 11:57
Cheenna
Avatar van Cheenna
Cheenna is offline
Citaat:
Anneka schreef op 20-05-2006 @ 11:52 :
Even een vraagje:
net een examen van vervoer en ruimtelijke inrichting gemaakt, op een gegeven moment vragenze naar Dimensies, wat wordt hiermee bedoeld? Want ze geven er al 2, economie en milieu, maar zijn er nog meer?
Politiek en Sociaal ?
__________________
Everybody makes mistakes!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Brack schreef op 18-05-2006 @ 10:16 :
De wet van Ullman?!? nooit van gehoord Maarja, actieve aarde is ook vaag
dat komt ook niet uit actieve aarde
uit migratie en mobiliteit
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 12:06
Cheenna
Avatar van Cheenna
Cheenna is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 20-05-2006 @ 11:58 :
dat komt ook niet uit actieve aarde
uit migratie en mobiliteit
En het komt ook voor bij vervoer en ruimtelijke inrichting
__________________
Everybody makes mistakes!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 12:23
Fides
Fides is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 18-05-2006 @ 11:00 :
Nooit van Ullman gehoord??
Complementariteit, afstandsverval & tussenliggende gelegenheid/hindernis
In mijn boekje wordt de naam Ullman ook niet zo genoemd dacht ik. Gewoon de complementariteitstheorie ofzo.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 12:26
Nyawa
Citaat:
Anneka schreef op 20-05-2006 @ 11:52 :
Even een vraagje:
net een examen van vervoer en ruimtelijke inrichting gemaakt, op een gegeven moment vragenze naar Dimensies, wat wordt hiermee bedoeld? Want ze geven er al 2, economie en milieu, maar zijn er nog meer?
Je hebt de sociaal-culturele, de politieke, de economische en de natuur-milieu dimensie.

O, en weet iemand misschien of er ergens op internet een goede, uitgebreide uitwerking van de eindtermen te vinden is?

Laatst gewijzigd op 20-05-2006 om 12:29.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Nyawa schreef op 20-05-2006 @ 12:26 :
Je hebt de sociaal-culturele, de politieke, de economische en de natuur-milieu dimensie.

O, en weet iemand misschien of er ergens op internet een goede, uitgebreide uitwerking van de eindtermen te vinden is?
ooh dat zijn die dimensies, kende de term dus gewoon niet.

havovwo.nl heeft wel een redelijk uitwerking volgens mij
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 12:53
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
Ik heb gisteren een proefexamen gemaakt, en ik had zonder de atlasvragen te maken en zonder te leren een 6,3. Nu wel geleerd maar nog steeds geen atlas, ik ben benieuwd wat ik voor mijn tweede proefexamen ga halen
__________________
Guitarred and feathered
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 13:10
Verwijderd
o ik ben wel blij met da tlijstje met die steensoorten, want in mijn actieve aardeboekje (van atlantis) staat dat dus helemaal niet goed beschreven. In ieder geval helemaal niets over hoe je de verschillende soorten gesteenten herkent :/
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 13:14
Verwijderd
Bij mij staat er ook echt helemaal niks over gesteentes

En toen ik dat examen van 2005 over dat basalt aan mijn leraar liet zien zat hij ook echt zo van ehm tja.. dat hebben we idd niet behandeld
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 13:16
Verwijderd
o ik ben wel blij met da tlijstje met die steensoorten, want in mijn actieve aardeboekje (van atlantis) staat dat dus helemaal niet goed beschreven. In ieder geval helemaal niets over hoe je de verschillende soorten gesteenten herkent :/
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 13:38
Nyawa
Wat zou er allemaal belangrijk zijn van Migratie en Mobiliteit en Vervoer en Ruimtelijke Inrichting? De interactietheorie van Ullman dus, het push-pullmodel, het hele urbanisatie-suburbanisatie-desurbanisatie-reurbanisatie verhaal waarschijnlijk wel, maar wat nog meer? Want ik heb de boekjes nu doorgelezen en zo heel veel staat er eigenlijk niet in (ligt ook aan de methode hoor)...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Nyawa schreef op 20-05-2006 @ 13:38 :
Wat zou er allemaal belangrijk zijn van Migratie en Mobiliteit en Vervoer en Ruimtelijke Inrichting? De interactietheorie van Ullman dus, het push-pullmodel, het hele urbanisatie-suburbanisatie-desurbanisatie-reurbanisatie verhaal waarschijnlijk wel, maar wat nog meer? Want ik heb de boekjes nu doorgelezen en zo heel veel staat er eigenlijk niet in (ligt ook aan de methode hoor)...
nee dat idee heb ik ook, allemaal vrij voor de hand liggend
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 13:58
Urineer de beer
Avatar van Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Als je de examens van vorig jaar bekijkt, gaat het allemaal om inzicht, niet zozeer om kennis... Ik bedoel, kon je leren dat Air France veelal naar Afrika vliegt vanwege de vroegere Franse koloniën daar?
Volgens mij ga ik het aardrijkskunde examen niet leuk vinden...
__________________
You're so afraid of what people might say
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 14:03
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
Bij de proefexamens op de site van Uni Leiden staat bij het examen van 2004 'oude stijl', maar wat houdt dat in? 2004 was iig een heel stuk meer kennis dan 2005...
__________________
Guitarred and feathered
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Nyawa schreef op 20-05-2006 @ 13:38 :
Wat zou er allemaal belangrijk zijn van Migratie en Mobiliteit en Vervoer en Ruimtelijke Inrichting? De interactietheorie van Ullman dus, het push-pullmodel, het hele urbanisatie-suburbanisatie-desurbanisatie-reurbanisatie verhaal waarschijnlijk wel, maar wat nog meer? Want ik heb de boekjes nu doorgelezen en zo heel veel staat er eigenlijk niet in (ligt ook aan de methode hoor)...
Er zit van vervoer en ruimtelijke inrichting bijna altijd een vraag in over havens valt mij op. En ook altijd wat over de koloniale vervoerstructuur in Afrika.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 18:44
Lies
Avatar van Lies
Lies is offline
is oude stijl niet gewoon voor de tweede fase?

ik vraag me af wat de bedoeling is met die gesteenten.
en van al die ijstijden word ik gek, in de geo staat dat echt onoverzichtelijk vind ik.

de rest is logisch, en dat zit er ook zo in.
maar na een weekje een beetje actieve aarde weet ik nog maar de helft.
__________________
achja.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 11:42
superpoepdoosje
Avatar van superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
wereldwijsboekjes zijn zo omin slecht

ik ben normaliter goed in ak, sta een 8.4, maar met migratie en mobiliteit en vervoer en ruimtelijke inrichting word ik gewoon geen kont wijzer

actieve aarde is echt zo'n kick onderwerp, en die andere 2 vallen wel mee, maar als ik oefenexamens doen komen mijn antwoorden nauwelijks overeen met die van t boek. dus ik ben maar gestopt met oefenen en ben gewoon rijtjes van gevolgen en oorzaken uit mn hoofd aan t leren. en dan gewoon op het examen bedenken welke rijtjes er bij die vraag thuishoren en dan rijtjes terughalen en opschrijven. ik denk dat dat t beste is voor mij....
__________________
You need piece of mind? Here's a piece of mine
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 09:10
Domenica
Avatar van Domenica
Domenica is offline
Ik heb de geo das pas verschrikkelijk
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 12:10
Thompson
Avatar van Thompson
Thompson is offline
jonge dit wordt echt kut
__________________
jongeee
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 12:42
Verwijderd
Hoe kan je dit nou het beste gaan leren vraag ik mezel af?
Ik denk dat ik zometeen maar eerst de boekjes nog een keer ga doornemen. En dan per boekje een examendeel oefenen, om vervolgens vanavond nog een heel examen te maken.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 12:55
Green87
Green87 is offline
Ik heb 2 weken geleden alle examens die over de 3 onderwerpen gaan die wij ook krijgen, ff door genomen en gekeken naar de antwoorden in de correctiemodel. Zo heb ik mij voorbereid, ik ga straks nog ff de stof goed doornemen, vooral actieve aarde and that's it.

De vaardigheden moet je goed beheersen, want als je niet leert en goed bent in kaartlezen en verklaren dan kun je het examen probleemloos maken.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 12:58
Brack
Brack is offline
Morgen wordt drama..........actieve aarde
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Green87 schreef op 22-05-2006 @ 12:55 :

De vaardigheden moet je goed beheersen, want als je niet leert en goed bent in kaartlezen en verklaren dan kun je het examen probleemloos maken.
hmhm
al moet je wel wat basiskennis hebben denk ik hoor
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 13:32
Inga
Avatar van Inga
Inga is offline
Als je de begrippen in Samengevat goed leest en kent moet het lukken lijkt mij .. het meeste is toch maar een beetje bij elkaar verzinnen Mijn leraar zei dat je de migratiestromen ook redelijk goed moet kennen .. Dus toen de gastarbeiders kwamen , gezinshereniging , daarna gezinsvorming en in 1965 (? of 75? ) de onafhankelijkheid van Suriname

en verder nog die stenen .. waar ik helemaal gek van word
__________________
DJ, play this girl a love song
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 13:34
Lies
Avatar van Lies
Lies is offline
ik ga die stenen niet meer leren. dat kost enorm veel tijd bij mij, en ik denk dat ik mijn tijd beter aan de rest kan besteden, want wat willen ze over die stenen gaan vragen?
de rest kan allemaal terugkomen in atlasvragen enzo.
__________________
achja.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 13:39
DjBumfck
Avatar van DjBumfck
DjBumfck is offline
ik zoek zo een paar mooie samenvattingen ga die leren, maar eerst maar even een passer en kleurpotloden gaan halen, (al 4 jaar niet meer gebruikt ofzo )

heb je ook een rekenmachine nodig? en moet je dan een ander meenemn als je grafisch>?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 13:47
Nyawa
Citaat:
DjBumfck schreef op 22-05-2006 @ 13:39 :
ik zoek zo een paar mooie samenvattingen ga die leren, maar eerst maar even een passer en kleurpotloden gaan halen, (al 4 jaar niet meer gebruikt ofzo )

heb je ook een rekenmachine nodig? en moet je dan een ander meenemn als je grafisch>?
Gewone rekenmachine hoort tot basispakket hulpmiddelen en mag dus bij elk examen mee. Ik zou hem voor de zekerheid meenemen, stel dat je weer een cirkeldiagram moet tekenen en percentages uit moet rekenen is dat wel handig.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 13:49
Nyawa
Wat me opviel: tot nu toe bij Actieve Aarde als ze een gesteente vroegen was het altijd basalt. Voor als je echt helemaal hopeloos bent (niet bij metamorfe gesteenten op gaan schrijven uiteraard) .
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 13:53
beunaldinho
beunaldinho is offline
Ja, die stenen, die gaven vorig jaar ook al 'n hoop geouwehoer. Ik kende er geen een.

Weet nog iemand feitjes die je écht moet kennen (en dan voornamelijk uit M&M en V&RI)?
__________________
===::> GamersNET.nl <::===
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 13:57
Cheenna
Avatar van Cheenna
Cheenna is offline
Wat ik steeds niet helemaal begrijp is het volgende:

Soms krijg je een kaartje en wordt er gevraagd welk vulkaansoort het is.
Nou vroeg ik me af of iemand tips heeft hoe je dat het best kunt zien. Want als ik denk dat het een schildvulkaan is dan blijkt het dus stratovulkaan te zijn enz..
__________________
Everybody makes mistakes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2013 [HAVO] Aardrijkskunde :S
LauraJansen
1 21-05-2013 21:37
Algemene schoolzaken Aardrijkskunde, profielkeuze
Verwijderd
20 24-11-2011 15:32
Algemene schoolzaken duits of aardrijkskunde??
anouk1994
16 26-03-2009 18:38
VMBO Examen aardrijkskunde
brands
9 01-06-2006 14:00
Eindexamens 2003 [aardrijkskunde] Al je vragen & opmerkingen over het CE aardrijkskunde hier!
Verwijderd
220 26-05-2003 10:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.