Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2006, 17:31
sten-vvv
sten-vvv is offline
Hallo,

Ik ga volgend jaar NT + bio 1,2 doen.
Zijn er mensen die dit (afgelopen jaar) ook gedaan hebben, en zo ja..wat vonden jullie ervan? Was het moeilijk of goed te doen?

Ik sta het volgende nu in 4vwo:

Wiskunde: 8,0
Biologie: 6,7
Natuurkunde: 7,6
Scheikunde: 8,3

Zal het met deze cijfers wel of geen probleem worden?

Bedankt
Oud 20-05-2006, 17:37
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik denk dat het wel goed te doen is met die cijfers.

(moet je niet ziek worden en de helft van de lessen missen, zoals ik deed)

Ik heb trouwens N&G, maar scheikunde en natuurkunde 2 stellen niet zo heel veel voor. Ik denk dat je wiskunde B2 ook wel aankan, aangezien je nu een 8 staat.

(Je kunt trouwens ook op het laatste moment nog wisselen van profiel als je wiskunde B2 bijv te zwaar vindt)
Oud 20-05-2006, 18:02
Ramia
Ramia is offline
Misschien vind je wiskunde B2 zelfs makkelijker dan B1. Ik ken mensen die hebben B2 om hun cijfer van B1 op te halen... En voor de rest ga je dat wel redden hoor met die cijfers! Ik zou alleen wel je bio bijhouden, dat kan best nog wel lastig zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 19:10
Verwijderd
Ik doe nu 5VWO NT, ik heb wel biologie1 gedaan maar ik zal je even een schets geven van mijn cijfers.

Eind vierde:

scheikunde : 6,4
wiskunde : 5,9
natuurkunde : 6,2
biologie1 : 6,4

Nu vijfde:

scheikunde12 : 4,4 (maar dat komt omdat ik twee van de twee toetsen verknald had omdat ik er geen voorang aangaf)
natuurkunde12 : 6,7
wiskunde12 : 5,8
biologie1 : 6,3 (afgesloten)

Het hangt er vanaf hoe het bij jou op school is geregeld, ik heb in 4V heel veel vakken afgesloten en in de vijfde eigenlijk alleen nog maar ANW als afsluitvak. Hierdoor heb ik eigenlijk alleen maar profiellessen.

Ik vind de vijfde in verhouding tot de vierde veel zwaarder, maar een voordeel vind ik, dat ik heel weinig po's en werkstukken moet maken. (wat proefverslagen van scheikunde, en 2 PO's van Natuurkunde, maar verder niets).

Met jouw cijfers wordt het absoluut geen probleem, misschien kan het wel zijn, dat als je er nu niet voor hoeft te werken (zoals ik in de vierde, ik had gewoon geen zin en haalde zessen dus deed niets) je straks misschien wel wat moet gaan doen, dan kan het dus zijn dat je begin cijfers lager zijn maar dat haal je snel op.

Ik ben het niet met da leentjuh eens dat Natuurkunde 2 niets voorstelt. Natuurkunde 2 is in verhouding tot Natuurkunde 1 wel zwaarder, je hebt meer tekst om te verwerken en het is veel abstracter. Maar scheikunde2 stelt echt geen drol voor, ik heb nu 4 lessen gehad en ik vind het véél leuker in vergelijking tot scheikunde1.

WiskundeB2 is leuk, wel lastig af en toe, maar goed te doen
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 19:55
Verwijderd
cijfers zeggen niet echt zo heel veel... je kan beter aan een leraar vragen of het hem verstandig lijkt
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 11:16
Knots
Knots is offline
Ten eerste: als je het graag wil, moet je het gewoon doen. Je hebt niet dusdanig lage cijfers dat je het niet zal halen denk ik.

Ik heb dit jaar 5vwo met NG+NT gedaan en het was idd zeker wel zwaarder dan de vierde. Vooral wiskunde en natuurkunde (1 en 2) vielen me tegen. Daar moest ik gewoon een stuk meer voor doen om bij te blijven.
Ik heb in de 5e, integenstelling tot Evatjuhh, nog wel veel afsluitvakken (frans, duits, ckv, maatschappijleer) en veel verslagen zooi. Maar dat is dus waarschijnlijk per school verschillend.

Conclusie: het is zeker een goed te doen profiel, als je bereid bent er wat voor te doen. Ik heb het idee dat het (iig bij mij op school) een overschat profiel is, wat ze iedereen eerst altijd afraadden..
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 12:11
Verwijderd
Zo'n dubbel profiel is eigenlijk heel goed te doen. Bij praktisch alle beta's zet halverwege de vijfde een soort beta-moeheid in, hou daar rekening mee, maar met af en toe stof bijhouden is jouw pakket echt haalbaar.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 13:34
Verwijderd
Cijfers zeggen niet zo veel. Het gaat vooral om je inzet. Nu zijn je cijfers in het verleden wel een indicatie van je inzet in het verleden, maar allerminst een garantie.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-05-2006 @ 14:34 :
Cijfers zeggen niet zo veel. Het gaat vooral om je inzet. Nu zijn je cijfers in het verleden wel een indicatie van je inzet in het verleden, maar allerminst een garantie.
Hier ben ik het niet mee eens, in de derde stond ik goed (8 + voor al mijn profielvakken behalve wiskunde dat was een 7) en ik hoefde er niets voor te doen. Hoge cijfers betekende voor mij dus niet heel erg veel inzet.

Daarnaast waren mijn cijfers die ik gaf niet een algemene indicatie ofzo, maar gewoon een weerspiegeling van hoe ik het heb ervaren.

Ik ben het eens met Knots, NT is een overschat profiel wat ze aan iedereen afraden, maar het is goed te doen, ook voor de wat mindere beta's, zoals ik
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten