Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2002, 17:56
TheBlob
TheBlob is offline
ik vraag me eigenlijk af wat jullie vinden van het homohuwelijk en van het feit dat homo paren een kind mogen adopteren.
Kijk dan niet alleen uit het oogpunt van het homo paar maar ook uit het oogpunt van het kind.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2002, 18:10
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Geen problemen mee. Als de vaders/moeders duidelijk zijn tegen het kind zal dat ook geen probleem zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 18:23
Angel Dust
Angel Dust is offline
Citaat:
TheBlob schreef:
ik vraag me eigenlijk af wat jullie vinden van het homohuwelijk en van het feit dat homo paren een kind mogen adopteren.
Kijk dan niet alleen uit het oogpunt van het homo paar maar ook uit het oogpunt van het kind.....
Ik ben het er absoluut niet mee, eens, niet dat ik iets tegen homohuwelijken heb, maar ik vind het gewoon sneu voor het kind, omdat die waarschijnlijk erg gepest zal worden. Dan kunnen ze wel zeggen dat alles helemaal geaccepteerd is maar dat is natuurlijk nog lang niet zo. En ik ben ook van mening dat kinderen energie moeten krijgen van een mannelijk en een vrouwelijk persoon.

greetzzz Angel Dust
Oud 12-09-2002, 19:11
Verwijderd
ik vind homo huwelijk prima,zelfde als hetro maar dan mannen of vrouwen met elkaar.

en kinderen vind ik ook prima, volgens mij zijn homo paren lievere ouders dan hetro ouders...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 19:30
Revelation15
Revelation15 is offline
homo huwelijk; Prrima, moeten ze zelf weten;

homo huwelijk + adoptie; Nee, ik vind dat elk kind recht heeft op een normale set normale ouders.. Natuurlijk zullen 2 homo vaders prima een kind kunnen grootbrengen, maar het lijkt me gewoon niet echt goed voor het kind..

Hier mee insueer ik natuurlijk weer dat homo's abnormaal zijn en on-natuurlijk, maar ik ga me niet in die discussie mengen.. Ik denk dat dat kind het ontzettend zwaar te verduren zou krijgen, al was het alleen al op het schoolplein.
Oud 12-09-2002, 19:42
Amidala
Amidala is offline
Vind het prima.

Dat kinderen gepest kunnen gaan worden: Iedereen kan gepest worden, of het opvoedsetje nou vader&moeder of vader&vader/moeder&moeder is. Er wordt áltijd wel een reden gevonden om iemand te pesten, hoe onbenullig die ook is.

Het recht hebben op een 'normaal setje ouders': Elk soort 'setje ouders' brengt weer andere voor- en nadelen met zich mee. Ik kom zelf uit een eenouder gezin, kan je zo een hele rits voor- én nadelen geven van een eenouder gezin tov van een 'normaal' twee-oudergezin. En zo zal het ook zijn bij homo-paar-gezinnen.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 18:04
girl18
girl18 is offline
als ze een kind van baby af aan adopteren maakt het niet echt veel uit dan wend het kind vanaf het begin weet je.. maar een kind van 5.6.7.8.9.10.11.12.13.14.15.16 adopteren gaat problemen zorgen.. hoeft niet maar meestal als homo paren (zoals mannen of vrouwen) kinderen adopteren in die leeftijd word het moeilijk..

maar er zijn natuurlijk homo paren waar een daarvan de moeder of de vader is van de kinderen kortom uit een vorige relatie..

een vriendin van mij woont bij haar moeder en haar vriendin in huis.. toen haar ouders gingen scheiden op haar 10de.. was het al een harde klap maar dat haar moeder een lesbie bleekt te zijn was erger maar nou hebt ze het geaccepteerd en heeft ze een baby stiefzusje erbij die ze we geadopteerd hebben

en ik ken weer een ander stel nou ja me ouders kennen ze beter... dat zijn twee mannen en die hebben een koter van 9 geadopteert een aantal jaren terug en die koter kon er echt niet tegen dat hij bij flikkers in huis woonde.. inmiddels is die koter eraan gewend en is ie 18 en vind ie het reuze cool dat ie met twee mannen in huis woont.. en die stel heeft inmiddels een adoptie zoontje genomen van 2 jaar en die heeft geen moeite..

maar kijk dat is al een voorbeeld dat er een bepaalde leeftijdgroep is wat je het beste kan adopteren in homo paren..

zelf heb ik er niks tegen homo,s (zowel vrouwen of mannen) en ook niet tegen huwelijken

ik vind dat paul de leeuw slim is geweest hij en ze vriend hebben een zoontje geaddopteerd wat nog heel jong is als zij een kind hadden geadopteerd wat ouder dan 6 is hadden ze het moeilijk gehad..
Reageren

Regels voor berichten