Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2006, 23:48
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Jules schreef op 24-04-2006 @ 22:39 :
Ik heb de shampoo voor donkerbruin haar en mijn haar glanst als een gek <3 maar eigenlijk doet het dat de laatste tijd altijd dus ik weet niet of het daardoor komt. MAAR HEY HET RUIKT LEKKER
Ik heb die voor lichtere tinten bruin haar, en hij is inderdaad echt fijn
Oud 29-04-2006, 10:48
Tabla
Tabla is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 28-10-2005 @ 14:36 :
Ik wil het ook anders, maar je kan zo weinig met krulhaar, zonder dat je er uit gaat zien als een SCHAAP
ik heb zelf ook krulhaar, en weet hoe kk irritant t is . als ik er in de ochtend een kam doorheen haal heb ik een afrokapsel. heeeel irritant. en mijn stijltang werkt niet. xje Taar
Oud 30-04-2006, 18:31
Cathinca
Cathinca is offline
Ik heb lang goudblond haar tot over mijn billen. Ik wil het niet afknippen, omdat ik het best wel mooi vind en het niet veel verzorging nodig heeft. Al zit het af en toe wel in de weg.

Wat is jullie mening eigenlijk over lang haar? En wat vinden jullie de ideale lengte?
'
Groet,

Cathinca
Oud 01-05-2006, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Cathinca schreef op 30-04-2006 @ 18:31 :
Ik heb lang goudblond haar tot over mijn billen. Ik wil het niet afknippen, omdat ik het best wel mooi vind en het niet veel verzorging nodig heeft. Al zit het af en toe wel in de weg.

Wat is jullie mening eigenlijk over lang haar? En wat vinden jullie de ideale lengte?
'
Groet,

Cathinca
Ik heb zulk lang haar nog nooit mooi gevonden, omdat het er altijd zo dood bij hangt. Kan bij jou natuurlijk anders zijn..
Oud 01-05-2006, 23:51
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
Cathinca schreef op 30-04-2006 @ 18:31 :

'
Groet,

Cathinca
Hm lang blond haar..is het ook stijl? dan vind ik het maar niks, net n barbie volgens mij.

Ik heb ook wel lang haar, donker en krullend en ik vind t wel oke want t staat niet suf zoals meestal t geval is bij lang haar.

dus.
Oud 02-05-2006, 11:42
barbara.inc
barbara.inc is offline
zaterdag een wedstrijd dus nu weer mooie vlechtjes

Oud 02-05-2006, 19:36
starfishie
starfishie is offline
Ik heb mn haar rood geverft, en de kapper gaf me als advies mn haar minder vaak te wassen en goeie shampoo voor rood haar te kopen. Heeft iemand hier een tip voor?
Oud 02-05-2006, 21:47
Cathinca
Cathinca is offline
Citaat:
CL schreef op 01-05-2006 @ 22:45 :
Ik heb zulk lang haar nog nooit mooi gevonden, omdat het er altijd zo dood bij hangt. Kan bij jou natuurlijk anders zijn..
Bij lang haar gebeurt dat vaak, doordat mensen het niet bijknippen. Ik knip het om de zoveel tijd bij, waardoor het niet dood is. Een goede cremespoeling zorgt er ook voor dat het mooi blijft. En ik weet niet of dit erg barbie achtig is.

Laatst gewijzigd op 02-05-2006 om 21:50.
Oud 03-05-2006, 14:42
TIEN
TIEN is offline
Citaat:
starfishie schreef op 02-05-2006 @ 18:36 :
Ik heb mn haar rood geverft, en de kapper gaf me als advies mn haar minder vaak te wassen en goeie shampoo voor rood haar te kopen. Heeft iemand hier een tip voor?
sommige mensen zeggen dat henna shampoo´s bijv van guhl goed is..
Oud 03-05-2006, 16:22
belli
belli is offline
halverwege rug, vind ik mooi als je donker zwaargolvend haar hebt, voor de rest vind ik half lang het mooist. k vind krullen juist veet mooi. alleen je moet het wel goed verzorgen, schijnt een hel te zijn. maarja. mijn haar is gewoon stijl, tot op me schouders, in honderd laagjes. niet spectaculair.
Oud 03-05-2006, 16:33
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
barbara.inc schreef op 02-05-2006 @ 11:42 :

[afbeelding]
Toooooof .
Oud 03-05-2006, 20:02
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
starfishie schreef op 02-05-2006 @ 19:36 :
Ik gebruik van die tubes andrelon shampoo/conditioner voor rood haar (Sprekend Rood). Met kaneel erin. ruikt echt heel lekker, naar koekjes. En m'n haar blijft echt langer mooi rood. Normaal gesproken was het na 2 keer wassen al dof.
Oud 04-05-2006, 12:28
JJ13
JJ13 is offline
jeeeh, morgen weer naar de kapper. al ben ik eind maart nog geweest, ik wil er n stukje af, nu zit t niet zo leuk
Oud 07-05-2006, 01:19
Verwijderd
Ik ben net naar de kapper geweest, het is nu een centimeter of anderhalf denk/schat ik
Oud 08-05-2006, 14:41
Teun
Teun is offline
Ik moet ook weer eens naar de kapper..
Oud 08-05-2006, 17:52
100%hallal
100%hallal is offline
Ik ben mijn haar aan het laten groeien van kort met lange plukken in mn nek (was ik echt zat!) naar gewoon lang en dan zie ik wel weer verder.
Oud 08-05-2006, 22:19
merels
merels is offline
ik twijfel om er wat af te halen zodat ik heel veel krullen krijg
Oud 09-05-2006, 18:06
Verwijderd
jaaaaa
Oud 09-05-2006, 19:57
merels
merels is offline

zoiets alleen dan wat minder in model gebracht en meer echt krullen. en iets korter. ik kan geen goede foto vinden
Oud 09-05-2006, 20:18
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Moet je doen, volgens mij staat dat wel tof, en n korte pony erbij
Oud 09-05-2006, 23:11
tuttebel
tuttebel is offline
ik ga vrijdag naar de kapper..maar weet niet wat ik ermee wil.

ik heb heel erg veel lang stijl blond haar. nu met laagjes en een schuine pony voor.
zie fotoboek..

tips?
Oud 11-05-2006, 22:58
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Citaat:
barbara.inc schreef op 02-05-2006 @ 11:42 :

[afbeelding]
Koel
Oud 11-05-2006, 23:35
A*
A* is offline
Ik wil van rood naar blond, hoe en wat te doen?
Oud 11-05-2006, 23:36
reno
reno is offline
Niet natuurlijk!
Oud 11-05-2006, 23:42
A*
A* is offline
Wel, want ik ben dat rode zat.
Oud 11-05-2006, 23:43
Verwijderd
Waterstofperoxide.
Oud 11-05-2006, 23:45
A*
A* is offline
En dan kan ik het gelijk daarna verfen?
Oud 11-05-2006, 23:48
Verwijderd
Weet ik veel, ik zeg ook maar wat. Waterstofperoxide ontkleurt en is keislecht voor je haar, dacht ik zo. Daarna meteen verven kan vast wel, maar de kans dat het daarna afbreekt is niet gering.
Oud 11-05-2006, 23:50
A*
A* is offline
Nouja, ik ga wel naar de kapper..
Oud 12-05-2006, 00:02
Verwijderd
ik wil rode plukken maar mn haar is nog steeds zwart
Oud 12-05-2006, 00:54
Verwijderd
Citaat:
A* schreef op 11-05-2006 @ 23:50 :
Nouja, ik ga wel naar de kapper..
daar gooien ze er ook waterstofperoxide overheen hoor
Oud 12-05-2006, 13:37
A*
A* is offline
Waarom kan je geen ontkleuringsmiddel gebruiken op haar dat geverft is met henna?
Oud 12-05-2006, 13:42
Verwijderd
Citaat:
A* schreef op 12-05-2006 @ 13:37 :
Waarom kan je geen ontkleuringsmiddel gebruiken op haar dat geverft is met henna?
omdat de henna daarop reageert en t dus alleen maar erger wordt volgens mij
Oud 12-05-2006, 13:48
A*
A* is offline
Hmm, shit..
Oud 12-05-2006, 15:36
A*
A* is offline
Oke, echt shit. Mijn haar is oranje en geel.
Oud 12-05-2006, 16:20
Verwijderd
Foto.
Oud 13-05-2006, 00:17
grandmommy
grandmommy is offline
hahaha zoiets had ik van de week ook toen ik in een impulsieve bui blond wou worden. gelukkig was het lot me goed gezind en werd het roodbruin en realiseerde ik me dat zwart me toch wat beter staat
Oud 14-05-2006, 22:40
100%hallal
100%hallal is offline
Citaat:
Heroïn Chique schreef op 09-05-2006 @ 20:18 :
Moet je doen, volgens mij staat dat wel tof, en n korte pony erbij
een krullende pony?!
Oud 17-05-2006, 15:32
Bolero
Bolero is offline
Hey,
ik heb nu lang (tot mond), erg dik haar met lichte slag, op dezelfde lengte voor als achter. Als ik er niks in doe gaat het naar buiten krullen waardoor ik een punthoofd krijg, zit het voor mijn ogen en voelt het pluizig aan... met spul erin ongeveer hetzelfde, zakt binnen 5 minuten in. Achter de oren gestopt komt het haar van achterop mijn hoofd naar voren (weet niet hoe ik dit moet uitleggen?), ziet er iig ook niet uit.
Dus, als iemand een middel weet om het redelijk te stylen hoor ik het graag. Anders wordt het afknippen, misschien is dik en lang haar gewoon geen combinatie.
Ik was het overigens 2-3 keer per week met shampoo, elke dag met water. Kammen doe ik niet, al die klitten doen pijn .

Bedankt alvast,
een hopeloze.
Oud 19-05-2006, 18:42
Verwijderd
Afknippen dan. Als je je haar niet kan kammen dan ziet het er wat onverzorgt uit met al die klitten.
Je zou het kunnen wassen met crèmespoeling en iets van frizz gebruiken ofzo.
Oud 22-05-2006, 07:29
robbzooi
robbzooi is offline
Ik heb me maar laten kortwieken.
before:

after:

restafval:

en nu maar weer laten groeien in m'n eigenste kleurtje.
Oud 23-05-2006, 20:18
Synonym
Synonym is offline
HELP!

Ik ga morgen naar de kapper. Wat zal ik doen? Ik wil het in ieder geval weer écht blond. Maar verder?

Oud 24-05-2006, 00:08
Verwijderd
Citaat:
Synonym schreef op 23-05-2006 @ 20:18 :
HELP!

Ik ga morgen naar de kapper. Wat zal ik doen? Ik wil het in ieder geval weer écht blond. Maar verder?

[afbeelding]
Ik geloof dat ik was je nu hebt (of in elk geval een maand terug, oid ) wel bij je gezicht vind passen. En het is ook vrij kort, dus nog veel korter kan niet echt.

Misschien meer laagjes aan de achterkant en voor de rest (al dan niet schuine) pony en kinlengte ongeveer en eehmmm ik weet het niet? Maar eigenlijk moet je niet naar mij luisteren, want ik zet er gewoon zelf een schaar in en zie dan min of meer achteraf wel hoe het geworden is.
Oud 24-05-2006, 00:16
Verwijderd
Citaat:
Bolero schreef op 17-05-2006 @ 15:32 :
Hey,
ik heb nu lang (tot mond), erg dik haar met lichte slag, op dezelfde lengte voor als achter. Als ik er niks in doe gaat het naar buiten krullen waardoor ik een punthoofd krijg, zit het voor mijn ogen en voelt het pluizig aan... met spul erin ongeveer hetzelfde, zakt binnen 5 minuten in. Achter de oren gestopt komt het haar van achterop mijn hoofd naar voren (weet niet hoe ik dit moet uitleggen?), ziet er iig ook niet uit.
Dus, als iemand een middel weet om het redelijk te stylen hoor ik het graag. Anders wordt het afknippen, misschien is dik en lang haar gewoon geen combinatie.
Ik was het overigens 2-3 keer per week met shampoo, elke dag met water. Kammen doe ik niet, al die klitten doen pijn .

Bedankt alvast,
een hopeloze.
Als je nou gewoon je haar regelmatig kamt, dan heb je ook geen klitten meer? (Cremespoeling wil ook wel helpen, maar 't is logisch dat je klitten krijgt als je je haar niet kamt. Gewoon een keer doorbijten dus en vanaf dat moment vaak doen? Dit is echt de eerste keer dat ik van iemand hoor dat 'ie z'n haar niet kamt omdat er klitten in zitten. )

En voor dezelfde lengte als achter is wel heel kut, dat moet je meer opbouwen. Dus vanaf de voorkant/zijkanten een beetje kortig en dan richting de achterkant steeds langer, zeg maar. Dan krijg je ook niet dat je het achter je oren kan stoppen waardoor er haar vanaf de achterkant naar voren gaat hangen. (Vooral omdat je dat eigenlijk ook iets korter moet hebben.)

Dik haar is juist teh win als je lang haar wil, omdat dun haar er vrij lelijk uitziet als je het lang en op één lengte hebt. Dan zie je namelijk heel duidelijk dat het dun haar is, dan lijkt het ook alsof je heel weinig haar hebt, dusss. Sluik haar is ook hel, vooral in combinatie met lang & zelfde lengte.

Dus op zich heb je het ideale type haar om het lang te doen. Of kort. Of wat je ook wil, er kan vrij weinig mee misgaan. Behalve als je het ehm ja, nooit kamt dus. Ik zou het gewoon (laten) bijknippen in iets gaafs en vanaf dat punt gewoon wél kammen, desnoods met cremespoeling omdat het dan langer klitloos blijft.
Oud 24-05-2006, 15:48
Verwijderd
Tja ik heb nu bijna twee-en-half jaar dreads maar die gaan er van de zomer af. ALS ik tenminste een leuk ander kapsel weet. Ik denk dat ik met uitkammen haar overhoud tot ongeveer op m'n schouders. Mijn 'gewone' haar was (is?) medium-dik en zit tussen steil en slag in. Zeg maar van dat haar waar je niet zo veel mee kan. Iemand wel geniale ideeen?
Oud 24-05-2006, 16:03
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Maryk schreef op 24-05-2006 @ 15:48 :
Tja ik heb nu bijna twee-en-half jaar dreads maar die gaan er van de zomer af. ALS ik tenminste een leuk ander kapsel weet. Ik denk dat ik met uitkammen haar overhoud tot ongeveer op m'n schouders. Mijn 'gewone' haar was (is?) medium-dik en zit tussen steil en slag in. Zeg maar van dat haar waar je niet zo veel mee kan. Iemand wel geniale ideeen?
Mijn haar was na het uitkammen tot m'n rug, terwijl m'n dreads maar tot m'n schouders kwamen. Je houdt trouwens niet zoveel haar over als toen je had voor je dreads en het haar dat er nog aanzit is dusdanig beschadigd dat ik als ik jou was zoveel mogelijk kapot haar eraf zou laten knippen. Maar dat kun je ook zelf bekijken als je eenmaal klaar bent met uitkammen. Ik had iig een enorm stuk eraf laten knippen toen.
Oud 24-05-2006, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Ramble On schreef op 24-05-2006 @ 16:03 :
Mijn haar was na het uitkammen tot m'n rug, terwijl m'n dreads maar tot m'n schouders kwamen. Je houdt trouwens niet zoveel haar over als toen je had voor je dreads en het haar dat er nog aanzit is dusdanig beschadigd dat ik als ik jou was zoveel mogelijk kapot haar eraf zou laten knippen. Maar dat kun je ook zelf bekijken als je eenmaal klaar bent met uitkammen. Ik had iig een enorm stuk eraf laten knippen toen.
Hmm... nou dan houd ik dus haar over tot iets boven m'n schouders. Ben de boel al een beetje aan het laten uitgroeien en de bovenste 5 a 10 cm zien er gezond uit, dat scheelt misschien. Ook uitgekamde stukken (onderkant) zien er na een keertje wassen weer acceptabel uit. We zullen wel zien wat er van overblijft.
Oh ja ik wil trouwens natuurlijk wel een kapsel dat makkelijk is en waar ik niet te veel aan moet doen.
Oud 24-05-2006, 19:25
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Maryk schreef op 24-05-2006 @ 18:30 :
Hmm... nou dan houd ik dus haar over tot iets boven m'n schouders. Ben de boel al een beetje aan het laten uitgroeien en de bovenste 5 a 10 cm zien er gezond uit, dat scheelt misschien. Ook uitgekamde stukken (onderkant) zien er na een keertje wassen weer acceptabel uit. We zullen wel zien wat er van overblijft.
Oh ja ik wil trouwens natuurlijk wel een kapsel dat makkelijk is en waar ik niet te veel aan moet doen.
Ik bedoelde dus qua dikte he. Dat van je dikke haar niet zoveel over blijft. Bij mij was het wel heel lang na drie jaar dreads gehad te hebben.
Ik had het tot m'n schouders laten knippen de dag na het uitkammen, maar na een paar maanden zaten er nog steeds stukken 'dood' haar, dus een paar weken terug heb ik het kort laten knippen (wilde ik sowieso wel). Nu is het meeste dode haar wel eraf, maar m'n haar is nog steeds wel dunner dan vroeger.
Succes
Oud 25-05-2006, 14:08
Taekwongirl
Taekwongirl is offline
Hoi,
ik weet niet goed waar ik dit moest zetten, dus als het verkeerd staat, verplaats het dan maar...
Ik heb erg stijl haar, maar ik wil doodgraag krullen, 'k heb al een krultang geprobeerd, maar dat lukt niet, nu wou ik papillotten gebruiken, maar ik snap er niks van hoe je dat in je haar moet draaien... Kan iemand mij helpen?
Groetjes, Sarah
Oud 25-05-2006, 16:52
Roos
Roos is offline
Citaat:
Taekwongirl schreef op 25-05-2006 @ 14:08 :
Hoi,
ik weet niet goed waar ik dit moest zetten, dus als het verkeerd staat, verplaats het dan maar...
Ik heb erg stijl haar, maar ik wil doodgraag krullen, 'k heb al een krultang geprobeerd, maar dat lukt niet, nu wou ik papillotten gebruiken, maar ik snap er niks van hoe je dat in je haar moet draaien... Kan iemand mij helpen?
Groetjes, Sarah
Dat kan je beter door iemand anders laten doen. Heb je geen vriendin die dat kan?
Sowieso moet je je haar van te voren wel wat behandelen met iets verstevigends, mousse ofzo. Als een krultang bij jou niet pakt, zullen papillotten ook niet geweldig werken (of je krultang was gewoon slecht )

Merels: volgens mij heb ik nu een kapsel wat lijkt op het kapsel wat jij bedoelt. Het is iets korter dan dat van Meg Ryan en ook wat meer (kortere) lagen erin. En het krult iets meer.
Heb 't laten knippen bij iemand in Rotterdam, geen idee of je daar in de buurt woont..

Regels voor berichten