Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2006, 19:53
Verwijderd
Ken je een persoon die je erg veel inspireert of iemand waar je heel veel tegen hem op kijkt. Is er wel iemand die je kent en waarvan je denkt 'zo wil ik later ook worden'
Heb je wel ooit over nagedacht wie je grote voorbeeld zou kunnen zijn? Het kan natuurlijk ook zijn dat dat heel onbewust gebeurt.

Maar mijn vraag is dus: Wie is jouw grote voorbeeld? En nog belangrijker: Waarom?

Laatst gewijzigd op 06-05-2006 om 20:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2006, 19:59
Verwijderd
Iets meer inhoud in de post zelf mag wel...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 20:18
marrel
marrel is offline
TS begint?

Iig ik vind m'n ouders wel een goed voorbeeld omdat ze enorm veel wilskracht hebben en helemaal gaan voor wat ze willen of waar ze aan beginnen.

Verder m'n bedrijfleidster. Ik vind haar echt een schat, ze weet enorm veel, kan goed luisteren, praten en helpen en snapt zo veel zonder dat je veel woorden hoeft te gebruiken. Ze werkt hard en weet voor alles een oplossing.
Oud 06-05-2006, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 06-05-2006 @ 20:59 :
Iets meer inhoud in de post zelf mag wel...
Zo goed?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 01:19
Magican
Magican is offline
Citaat:
marrel schreef op 06-05-2006 @ 21:18 :
TS begint?

Iig ik vind m'n ouders wel een goed voorbeeld omdat ze enorm veel wilskracht hebben en helemaal gaan voor wat ze willen of waar ze aan beginnen.

Verder m'n bedrijfleidster. Ik vind haar echt een schat, ze weet enorm veel, kan goed luisteren, praten en helpen en snapt zo veel zonder dat je veel woorden hoeft te gebruiken. Ze werkt hard en weet voor alles een oplossing.
Kontenkusser
Oud 07-05-2006, 09:54
Nona
Nona is offline
Mijn oma is de gaafste vrouw ter wereld. Heeft heel wat tegenslagen gehad, maar ze is altijd zo sterk geweest en heeft zich overal met heel veel moed doorheen geslagen. En altijd met een glimlach, zonder anderen de schuld te geven.
Oud 07-05-2006, 14:43
willypirate
willypirate is offline
Mijn grootste voorbeelden zijn de "echte" (dus geen fakers) optimisten die altijd het positieve in alles kunnen blijven zien. Dit soort mensen staan naar mijn idee frisser in het leven en nemen de dingen zoals ze zijn zonder dit opzichzelf te betrekken. Ik vind dat knap.
Oud 07-05-2006, 15:01
Verwijderd
ik heb er een paar

maar te weinig interessant om er op in te gaan, aangezien ze veel met muziek te maken hebben
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 16:14
kroot
kroot is offline
mag ik raden Louis Armstrong?? Wynton Marsalis en Maurice Andre???
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 16:51
Roosje
Roosje is offline
Ik vind mijn papa wel een goed voorbeeld. Hij weet heel veel, maar dan niet alleen "feitenkennis", maar ook over mensen en relaties tussen mensen en dat soort dingen. Hij is heel goed in ruziemaken zonder boos te worden en, nu ja, dat dus. Daarnaast doet hij gewoon waar hij zin in heeft, hij is nu bijvoorbeeld buschauffeur geworden omdat hij dat leuk vindt. Als hij eenmaal iets in zijn hoofd heeft zitten, gaat dat er ook niet meer uit. En hij trekt zich niets aan van wat mensen van hem denken.
Oud 07-05-2006, 17:52
Zebra
Zebra is offline
De moeder van een vriend van mij, is toch wel één van mijn voorbeelden. Eigenlijk heel raar, maar het is echt een schat van een vrouw. Ken haar nu een jaar of 4, en ik heb zelden zo'n gelukkige moeder gezien (die zie ik namelijk niet zo vaak); Altijd aan het lachen, weet alles enorm te relativeren, ontzettend leuke humor, erg assertief, staat altijd klaar voor haar kinderen en voor de mensen in haar omgeving, is helemaal bij de tijd, goed verzorgd, nog altijd werkende, gek op dieren, erg gemotiveerd voor alle dingen die ze doet en die motivatie weet ze ook op anderen over te brengen, erg enthousiast en dan niet alleen voor zichzelf, houd zich zelfs in de moeilijkste situaties staande Etc.etc. Als ik later zo mag zijn, gráág! <3

Huub en Tiny van Helvoirt zijn voor mij toch ook wel voorbeelden. Echtpaar fokt paarden en hebben meerdere (internationale) topdieren uit hun merrie-lijnen weten te fokken. Omdat ik hoop ooit in de toekomst het geluk te mogen hebben een topper te fokken, en hun een grote bijdrage aan de paardenwereld hebben geleverd met o.a. de legendarische Jazz... Zal ik hun toch wel in gedachten houden.
Oud 07-05-2006, 19:34
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Kerstman

Elk jaar cadeaus geven aan alle kinderen in de wereld, dat al meer dan 100 jaar doen, en nog steeds niet failliet zijn.

Zoveel geld wil ik ook
Oud 07-05-2006, 19:36
Verwijderd
Ik heb geen voorbeeld, maar iemand die ik bewonder is eh ja een meisje dat ik heb leren kennen op een theaterkamp drie jaar geleden. We spreken nog steeds regelmatig af en ik weet niet waar het 'm in zit, maar zij is gewoon zo leuk en vrolijk en oprecht en ik heb nog nooit kunnen ontdekken dat ze geen gelijk had terwijl ze iets zei. Ik zou niet willen veranderen van persoonlijkheid maar als het zou moeten, de hare a.u.b.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 21:56
Verwijderd
Citaat:
kroot schreef op 07-05-2006 @ 17:14 :
mag ik raden Louis Armstrong?? Wynton Marsalis en Maurice Andre???
De eerste zeer zeker niet.

De 2e zeer zeker wel
Maar er zijn er veeeeeel meer.

Leuk dat je Maurice Andre kent, dat zijn er hier niet veel
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 15:19
Flip!
Flip! is offline
Mijn vriend is mijn voorbeeld

Waarom? Om de manier waarop hij de dingen ziet. Hij is een lieve optimist, bekommert zich amper om zichzelf, stelt zich niet aan in situaties waar wij allen om lagen te janken waarschijnlijk. Hij heeft grappige humor, en weet je op te vrolijken. Soms is hij een beetje een klunsje maar dat is gewoon grappig.

Verder is hij lekker makkelijk in omgang, is vaak beleefd, maakt graag een praatje. Hij is niet lui, doet graag dingen voor je. Hij geeft je een gevoel dat je er mag zijn.

Hij is voor mij gewoon de beste
Oud 08-05-2006, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 07-05-2006 @ 22:56 :
De eerste zeer zeker niet.

De 2e zeer zeker wel
Maar er zijn er veeeeeel meer.

Leuk dat je Maurice Andre kent, dat zijn er hier niet veel
Niet eens je cavia?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 23:48
thunder110
thunder110 is offline
Ik kijk wel op tegen mijn vader. Komt uit een groot arbeidersgezin, heeft door hard werken de HTS voltooid, vervolgens elke dag al liftend vanaf amsterdam naar delft gereisd om bij de TU te geraken en heeft nu een topfunctie bij een groot bedrijf. Hij is pragmatisch, rationeel en oprecht. Maalt niet om absurde zaken als status, leeft met de zuinigheid van vroeger (maakt zich niet schuldig aan een exorbitante levensstijl nu hij dit zich toch wel kan veroorloven).
Oud 08-05-2006, 23:51
Green Day
Green Day is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 07-05-2006 @ 20:34 :
Kerstman

Elk jaar cadeaus geven aan alle kinderen in de wereld, dat al meer dan 100 jaar doen, en nog steeds niet failliet zijn.

Zoveel geld wil ik ook

meer dan honderd jaar? Right de moderne kerstman is gewoon een uit de hand gelopen Coca Cola reclame
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 23:56
Green Day
Green Day is offline
Ik heb niet echt grote voorbeelden of zoiets dergelijks ik laat me inspireren door 't leven en ben er geloof ik de persoon niet na om er voorbeelden op na te houden..t lijkt me boeiender om in t verlengde van wie ik nu ben uit te groeien naar verdere wasdom Als ik al voorbeelden heb..dan zijn dat de mensen die de vrijheid nemen om volledig zichzelf te zijn ongeacht van hoe anderen daar over denken, die leven en laten leven
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 09:27
Maurice
Maurice is offline
mijn vader, mijn moeder, Bjorn, Henk Gemser, Maarten van Rossum, Thom Yorke en iedereen die mij weet te raken.
Oud 27-05-2006, 21:23
Sasbeest
Sasbeest is offline
Mijn beste vriend heeft het heel moeilijk gehad, vooral toen zijn vader vorig jaar na een kort, heftig ziekbed voor zijn ogen overleed. Door een val op z'n achterhoofd, dus heel eng beeld. Ondanks dat het met mijn vriend heel slecht is gegaan, heeft hij heel hard gewerkt om er weer bovenop te komen. Daarnaast heeft hij in z'n werk als fotograaf al veel bereikt, en dat op z'n 22ste. Dus niet zo van 'zo wil ik later worden', wel iemand voor wie ik heel veel respect heb. Ik weet niet of ik zo sterk zou zijn als ik iemand zo nabij zou verliezen.
Oud 28-05-2006, 02:36
Verwijderd
Voorbeelden schmoorbeelden. Ik doe waar ik zelf zin in heb en waar ik me lekker bij voel.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 10:32
BlackWolf
BlackWolf is offline
Ok dit gaat gek klinken, maar Goku uit Dragonball Z

Omdat hij echt zo rustig is, en hij altijd opkomt voor het goede. Hij is ook altijd in zo'n blije bui. Het gaat bij hem helemaal niet om geld (benoemen ze niet eens in DBZ, en dat hoort zo), maar gewoon om de dingen waar hij echt om geeft, vrienden, natuur, zn irritante vrouw etc. Het gaat bij hem gewoon om het juiste te doen, en niet altijd om wat hij zelf wil. Maar tegelijkertijd vind hij het niet erg en maakt hij er gewoon het beste van. Zo zouden wij eigenlijk allemaal moeten leven...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 11:30
Verwijderd
Citaat:
BlackWolf schreef op 28-05-2006 @ 11:32 :
maar Goku uit Dragonball Z

AREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEGGGGGGGGGHHHHHHHHHh
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 11:59
Verwijderd
Citaat:
BlackWolf schreef op 28-05-2006 @ 11:32 :
Ok dit gaat gek klinken,

Dat vind ik nog best mild uitgedrukt.

HAHAHA
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2006, 19:39
S.Einstein
S.Einstein is offline
Citaat:
misspunky schreef op 06-05-2006 @ 20:53 :
Ken je een persoon die je erg veel inspireert of iemand waar je heel veel tegen hem op kijkt. Is er wel iemand die je kent en waarvan je denkt 'zo wil ik later ook worden'
Heb je wel ooit over nagedacht wie je grote voorbeeld zou kunnen zijn? Het kan natuurlijk ook zijn dat dat heel onbewust gebeurt.

Maar mijn vraag is dus: Wie is jouw grote voorbeeld? En nog belangrijker: Waarom?
Einstein, want wat weet hij nu eigenlijk niet
Ik hoop in mijn volgende leven als hem terug te komen.

Oud 28-05-2006, 20:14
ditismijnnaam
ditismijnnaam is offline
Citaat:
S.Einstein schreef op 28-05-2006 @ 20:39 :
Einstein, want wat weet hij nu eigenlijk niet
Ik hoop in mijn volgende leven als hem terug te komen.

Hij was wel een autist en ik vraag me af hoeveel kennis hij had.
En er zijn wel vlottere mensen in leren.

Maar hij was inderdaad ergens wel heel erg goed in.
Oud 28-05-2006, 23:03
Skilly
Skilly is offline
Einstein.

Geen iedee maar ik vind hem zo slim. Enzo. Enfin het is gewoon me voorbeeld. Vraag me niet waarom
Oud 29-05-2006, 19:38
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
ditismijnnaam schreef op 28-05-2006 @ 21:14 :
Hij was wel een autist en ik vraag me af hoeveel kennis hij had.
En er zijn wel vlottere mensen in leren.

Maar hij was inderdaad ergens wel heel erg goed in.
Om je enig idee te geven wat zijn kennis betreft: toen hij in 1894 de middelbare school verliet en tevens afstand deed van zijn Duitse nationaliteit bezat hij al een wiskundekennis die boven die van het toenmalige gymnasium uitkwam, en toen hij het jaar daarop in Aarau studeerde als voorbereiding op zijn toelating aan de ETH in Zürich, leerde hij zichzelf differentiaal- en integraalrekenen.
Voor mij is Einstein ook mijn grootste voorbeeld omdat hij, misschien wel vanwege het feit dat hij het syndroom van Asperger had, in staat was om op geheel eigen wijze een nieuwe wending te geven aan de toenmalige natuurkunde.
Als iemand die zelf ook het syndroom van Asperger heeft ben ik overigens een aantal opvallende parallellen tussen mij en Einstein tegen gekomen. Zo waren we allebei al op jonge leeftijd geďnteresseerd in wiskunde (hij op zijn elfde, ik op mijn veertiende) en stroopten we allebei alle plaatsen af waar maar wiskundeboeken te vinden waren. Dit laatste doe ik overigens nog steeds. Bovendien was hij net als ik grotendeels een autodidact: hij op het gebied van de natuurkunde en ik op het gebied van de wiskunde.
Oud 30-05-2006, 02:29
D
D is offline
Tom Cruise, wat een held. Famke Janssen, wat een heldin.
Oud 30-05-2006, 02:51
vedetje
vedetje is offline
Een voorbeeld heb ik niet. Maar ik geloof dat ik wel een ideaalbeeld in mijn hoofd heb. Waarschijnlijk een samenraapsel van allerlei goede eigenschappen van mensen die ik ken/iets gepresteerd hebben/misschien zelfs personages uit films en boeken...

Hoe dan ook, dit ideaalbeeld verandert ook, het evolueert mee met mij. De idealen van toen ik 15 was waren tenslotte ook niet dezelfde als nu ik 19 word
Oud 30-05-2006, 21:33
Ms*Sixteen;
Ms*Sixteen; is offline
Wendy van dijk.

Dat is ze al 6 jaar, ze is heel bijzonder (nu denken jullie dak pot ben )

Ik heb haar mogen ontmoeten, haar vader heeft ons heel dicht ibj haar gebracht we hebben wat gedronken op haar kosten.
Het is heel vreemd maar ze is gewoon alles wat een mens moet hebben.
Ze is dan misschien bekend en heeft al 4 zilveren sterren gewonnen maar ze blijft wel heel normaal, ze IS gewoon aardig en doe tniet alleen zo voor tv!
ze heeft een rechtzaak gewonnen tegen de Story van 1 miljoen en heeft alles aan de kankerbestrijding gegeven!!
Ze is ambassadrice van stichting doe een wens..
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 22:23
coopergirl
coopergirl is offline
Nelson Mandela

46664

Need i say more?!
Oud 31-05-2006, 07:27
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Een typisch groot voorbeeld heb ik niet. Daarentegen zijn er wel een aantal mensen die ik bewonder, soms alleen om hun iconische waarde.

Laat ik mij beperken door te verklappen dat ik onlangs bij een schilder een portretje van Bismarck besteld heb
Oud 31-05-2006, 10:08
zeep007
zeep007 is offline
Mijn moeder. Ze had dezelfde soort geestelijke toestand als ik en ze walst maar door. Zelfverzekerd, ambitieus, onafhankelijk en heeft lekker carriere gemaakt en heeft er veel lol in. Dat wil ik nou ook.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 08:30
Verwijderd
misspunky
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 10:31
fractuur
fractuur is offline
Niemand. Ik weet wat en welke eigenschappen ik voor mezelf belangrijk vind, en daar probeer ik naar te handelen.
Oud 01-06-2006, 12:52
Hoii
Hoii is offline
mn p3n0r, omdat ie zo groot en sterk is

jah en ik weet dat ik nu iets doms en kinderachtigs heb gepost

boeie
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 13:44
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
pain from above schreef op 01-06-2006 @ 13:52 :
mn p3n0r, omdat ie zo groot en sterk is

jah en ik weet dat ik nu iets doms en kinderachtigs heb gepost

boeie
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 20:21
Verwijderd
Mn moeder(ookal leeft ze niet meer).. ik weet niet precies waarom.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 07:43
Pruts0r
Pruts0r is offline
iig niet mn ouders, want die maken alleen maar stress, maar aan de ene kant wel, omdat mn moeder en stiefvader met echt heel weinig geld toch uit de schulden kunnen komen en dan ook nog eens elke dag een goede maaltijd en soms zelfs wel döner oid op tafel kunnen krijgen.

En mn danspartner/ex, omdat dat de enige persoon is die ik ken die mensen in hun waarde laat hoe ze ook zijn, en ze is heel begripvol en meelevend enzo

als voorbeeld: Ik heb een relatie met haar gehad, een slecht contact, ruzie en toch hebben we nu weer een goed contact en dansen we zon beetje wekelijks, en dat terwijl ik sowieso al min of meer raar ben voor "gewone" mensen, aangezien ik autisme heb

Laatst gewijzigd op 02-06-2006 om 07:46.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 10:15
Verwijderd
Ergens mijn moeder, maar ook weer niet. Ze heeft al zoveel meegemaakt en toch krijgt ze het min of meer voor elkaar door te gaan. Hoewel dat de laatste tijd steeds minder wordt.. ik moet haar een beetje vooruittrekken.

Ik heb dus eigenlijk geen echt voorbeeld, ik wil ook niet hetzelfde worden als iemand die ik ken, ik wil gewoon het beste uit mezelf halen. Als je gaat leven naar voorbeelden komt er natuurlijk nooit iets origineels uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten