Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2006, 12:17
Bloompje
Bloompje is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 30-05-2006 @ 13:06 :
Heb ik ook heel lang gedaan hoor, met mijn ex. Maar uiteindelijk merk je zelf dat dat niet genoeg is voor jou en durf je ook de stap te zetten om duidelijk te maken wat je wél wilt. Of door daar zelf voor te kiezen, of door dat aan je partner aan te geven
Dat weet ik, ik ben nu ook weer vrijgezel.. Maar ik vind het moeilijk om alleen te zijn, ik moet mijn aanhankelijkheid en lijflijkheid kwijt en heb enorm veel aandacht nodig.. En dan ga ik het op de verkeerde plaatsen zoeken
De afgelopen dagen heel erg veel confronterende gesprekken gehad met mensen die om mij geven. Veel gehuild, voornamelijk omdat ik weet dat ze gelijk hebben maar dat het zo moeilijk is om te veranderen..
Oud 30-05-2006, 12:30
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Bloompje schreef op 30-05-2006 @ 13:17 :
Dat weet ik, ik ben nu ook weer vrijgezel.. Maar ik vind het moeilijk om alleen te zijn, ik moet mijn aanhankelijkheid en lijflijkheid kwijt en heb enorm veel aandacht nodig.. En dan ga ik het op de verkeerde plaatsen zoeken
De afgelopen dagen heel erg veel confronterende gesprekken gehad met mensen die om mij geven. Veel gehuild, voornamelijk omdat ik weet dat ze gelijk hebben maar dat het zo moeilijk is om te veranderen..
Dat verander je ook niet zomaar even. In de relatie tussen mij en mijn ex heeft het ruim een half jaar geduurd voordat ik echt toe durfde te geven dat dit niet was wat ik wilde (eigenlijk wist ik dat heel snel na het begin van onze relatie al). Want dat betekende dat ik hem kwijt zou zijn en dat kon ik toen nog niet. Maar uiteindelijk heb ik toch die keuze gemaakt, omdat ik gewoon echt niet gelukkig werd van hoe het ging en ik wist dat ik meer van hem verlangde dan hij mij kon geven. Maar tegen dat tijd dat ik echt de keuze maakte om er mee te stoppen, stond ik er ook echt achter. En drie weken later zat ik in de relatie met mijn huidige vriend

Ik ben zelf ook wel iemand die niet graag alleen is en heel graag dingen met een ander wil delen. En als ik dat eenmaal bij iemand gevonden heb, duurt het bij mij ook heel lang om weer los te kunnen laten als ik me realiseer dat die persoon me niet kan geven waar ik behoefte aan heb. En wat er andersom ook toe leidt dat ik bereid ben heel ver te gaan voor iemand waar ik van hou en heel veel van die persoon kan pikken. Zowel in liefdesrelaties als in vriendschappelijke relaties. Ik heb vaak 1 of 2 personen die heel belangrijk voor mij zijn en waar ik me ook volledig op stort, omdat ik daar alles bij kan vinden. Wat contacten uiteindelijk zo intens maakt, dat het op gegeven moment verkeerd gaat lopen op bepaalde vlakken. En ik dus uiteindelijk heel veel afstand ga nemen en dus mensen opeens helemaal los laat of kwijtraak. Is me de laatste paar jaar een aantal keer gebeurd met mensen die heel belangrijk voor mij waren, wat me best veel pijn heeft gedaan. Daarom was dat in de relatie met mijn huidige vriend ook best even zoeken om een goede balans te vinden tussen afstand en nabijheid. Maar dat lukt tot nu toe heel goed, door deze relatie ben ik daar wel veel in veranderd eigenlijk
Oud 30-05-2006, 12:32
Verwijderd
Ik wil eigenlijk wel graag dat hij terugkomt. Zonder schrammetjes en nieuwe liefde, tenzij ik dat ben

En verder: ik heb zin in mijn verjaardag! Het wordt een gedoe en ik vraag me af of het goed gaat, maar ik heb al aangegeven dat het op zaterdag mijn probleem niet is en ze het lekker van te voren moeten regelen allemaal. Zaterdag is mijn dag ja. Ha.

Ik moet nog twee mensen vinden, de een moet met mij yoga doen en de ander zwemmen. Als ik dat drie maanden volhoud, dan heb ik een goddelijk lichaam in september 3x sporten in de week, werken en uitgaan. Meer niet. Wat een leven.
Oud 30-05-2006, 12:36
Bloompje
Bloompje is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 30-05-2006 @ 13:30 :
Dat verander je ook niet zomaar even. In de relatie tussen mij en mijn ex heeft het ruim een half jaar geduurd voordat ik echt toe durfde te geven dat dit niet was wat ik wilde (eigenlijk wist ik dat heel snel na het begin van onze relatie al). Want dat betekende dat ik hem kwijt zou zijn en dat kon ik toen nog niet. Maar uiteindelijk heb ik toch die keuze gemaakt, omdat ik gewoon echt niet gelukkig werd van hoe het ging en ik wist dat ik meer van hem verlangde dan hij mij kon geven. Maar tegen dat tijd dat ik echt de keuze maakte om er mee te stoppen, stond ik er ook echt achter. En drie weken later zat ik in de relatie met mijn huidige vriend

Ik ben zelf ook wel iemand die niet graag alleen is en heel graag dingen met een ander wil delen. En als ik dat eenmaal bij iemand gevonden heb, duurt het bij mij ook heel lang om weer los te kunnen laten als ik me realiseer dat die persoon me niet kan geven waar ik behoefte aan heb. En wat er andersom ook toe leidt dat ik bereid ben heel ver te gaan voor iemand waar ik van hou en heel veel van die persoon kan pikken. Zowel in liefdesrelaties als in vriendschappelijke relaties. Ik heb vaak 1 of 2 personen die heel belangrijk voor mij zijn en waar ik me ook volledig op stort, omdat ik daar alles bij kan vinden. Wat contacten uiteindelijk zo intens maakt, dat het op gegeven moment verkeerd gaat lopen op bepaalde vlakken. En ik dus uiteindelijk heel veel afstand ga nemen en dus mensen opeens helemaal los laat of kwijtraak. Is me de laatste paar jaar een aantal keer gebeurd met mensen die heel belangrijk voor mij waren, wat me best veel pijn heeft gedaan. Daarom was dat in de relatie met mijn huidige vriend ook best even zoeken om een goede balans te vinden tussen afstand en nabijheid. Maar dat lukt tot nu toe heel goed, door deze relatie ben ik daar wel veel in veranderd eigenlijk
Ik herken zoveel in je antwoord, het geeft deels ook hoop dat ik het ook allemaal nog wel vind. Dank je wel
Oud 30-05-2006, 12:38
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Bloompje schreef op 30-05-2006 @ 13:36 :
Ik herken zoveel in je antwoord, het geeft deels ook hoop dat ik het ook allemaal nog wel vind. Dank je wel
Oud 30-05-2006, 13:15
JJ13
JJ13 is offline
heel goed, t klinkt raar, maar ik kan me niet voorstellen dat het ooit over gaat. wek merk ik dat we meer kleine ruzietjes hebben en wel eens geirriteerd zijn, maar dat vind ik niet erg. altijd leuk is ook niet leuk
Oud 30-05-2006, 13:24
Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
Hij heeft gister besloten dat hij volgend jaar over de wereld wilt gaan reizen. Hij was er al heel vaak over bezig, maar hij glimlachte daarna altijd en pakte me dan vast en zei iets als "maar dan zie ik jou zolang niet". Nu is hij echter werkelijk met plannen bezig, hij weet nog niet hoe lang hij blijft maar het idee is "tot mijn geld op is, en desnoods kan ik daar ook werken". Ik schrok er nogal van, we waren namelijk altijd aan't dromen om samen zo'n reis te maken.

Ik weet niet wat ik erbij moet denken. Ik denk dat dit anders is dan wanneer je vriend een jaar op Eramus gaat, wanneer hij in een Westerse universiteit zit, of toch allesinds in dat milieu. Mijn vriend wilt back to basics, zonder al te veel spullen bij zich te hebben van plaats naar plaats trekken. Volledig op zichzelf toegewezen en zonder enige verplichting t.o.v. iemand. Ik denk dat zo'n enorme cultuurshock een persoon echt volledig verandert. Ik ken een aantal mensen die hetzelfde gedaan hebben en nu hun levenstijl volledig gewijzigd hebben en die ik nog amper herken (qua karakter) of die gewoon in India of iets dergelijks gebleven zijn (de broer van mijn vader is vroeger gaan trekken in Afrika voor 6 maanden en is vervolgens 10 jaar gebleven). Ik kan me niet voorstellen dat als hij terugkomt, na meer dan een jaar complete vrijheid en complete open natuur, dat hij dan zin heeft om met mij in een kleine stad te zitten in studentencafe's nog te eten ofzo, of uberhaupt gebonden aan iemand te zijn en verplichtingen te hebben t.o.v. die persoon...

Ik weet echt niet zo goed wat ik ermee moet.. Ik heb het gevoel dat ik hem kwijt ben, en natuurlijk denk je niet direct "dit is voor eeuwig" als je iemand leert kennen maar toch denk je aan een voorlopige eeuwigheid. Ik zag het echt nog volledig zitten met hem, om samen dingen te ontdekken en ik weet niet.. We hadden het over samenwonen en ja, samen reizen enzo. Misschien moet ik het gewoon aanzien, verder gaan met m'n leven volgend jaar en kijken wat we voor elkaar voelen op het moment dat ik hem terug zie. Maar toch lijkt het zo'n afscheid.

Nu ja, ik heb in ieder geval tegen hem gezegd dat als dit zijn droom is hij er volledig voor moet gaan, en dat ik als vriendin geen moment een obstakel mag zijn om zijn dromen achterna te gaan. Alleen had ik zo gehoop om dit samen te doen, snik.

Heeft iemand overigens ervaringen met liefdes die een jaar zijn gaan rondtrekken? Hmm anyone?
Oud 30-05-2006, 13:55
Myuki
Myuki is offline
Ik denk er zelf over om ongeveer een half jaar vrijwilligerswerk te gaan doen in weetikveelverweggistan. Maar ik wil niet thuis bij mijn ouders wonen en werken (in de rest v.d. tijd) en ik wil ook niet langer weg omdat ik mijn lief dan zo lang moet missen...

Ik vind het erg lastig ik weet echt niet wat ik moet doen.

Hij heeft dit jaar 6 maanden in 't Zwitserse leger gezeten, en dat was wel zwaar, maar ging ook wel goed. Ik heb hem tussendoor ook 2 keer gezien. Maar hij gaat nu studeren en alles gaat veranderen.

Het ligt er een beetje aan hoe veel zin ik straks heb om te gaan studeren...
Oud 30-05-2006, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Myuki schreef op 30-05-2006 @ 14:55 :
Ik denk er zelf over om ongeveer een half jaar vrijwilligerswerk te gaan doen in weetikveelverweggistan. Maar ik wil niet thuis bij mijn ouders wonen en werken (in de rest v.d. tijd) en ik wil ook niet langer weg omdat ik mijn lief dan zo lang moet missen...

Ik vind het erg lastig ik weet echt niet wat ik moet doen.

Hij heeft dit jaar 6 maanden in 't Zwitserse leger gezeten, en dat was wel zwaar, maar ging ook wel goed. Ik heb hem tussendoor ook 2 keer gezien. Maar hij gaat nu studeren en alles gaat veranderen.

Het ligt er een beetje aan hoe veel zin ik straks heb om te gaan studeren...
misschien kun je bv. 3 keer een periode van 3 maanden weg? Veel vrijwilligersorganisaties organiseren dingen voor 3 maanden.
Oud 30-05-2006, 14:02
Th0masz
Th0masz is offline
Op het moment heel goed eigenlijk!

Alles gaat lekker soepel en het is weer super gezellig! Kijk nou al uit naar de dag dat ik haar weer zie
Oud 30-05-2006, 15:01
I C U
I C U is offline
@ Secret Agent: tis alleen maar dat dat soort dingen bij mij nooit werken Maar wie weet ben jij wel veeeeeeeeel standvastiger

OT: Komende tijd wordt echt een tijd van feestjes Tis gewoon eng!
Oud 30-05-2006, 15:28
Papillon
Papillon is offline
Goed! Ik zou hem alleen wel wat vaker willen zien, maar ik heb goede hoop, want hij komt misschien weer in de buurt wonen!

Verder is er hier thuis nog steeds weinig veranderd.

Laatst gewijzigd op 30-05-2006 om 15:32.
Oud 30-05-2006, 15:49
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Sarah schreef op 30-05-2006 @ 14:59 :
misschien kun je bv. 3 keer een periode van 3 maanden weg? Veel vrijwilligersorganisaties organiseren dingen voor 3 maanden.
Dat is wel omslachtig. Ik wil wel echt helemaal daar zijn en niet half met mijn hoofd in Nederland rondhangen. Als ik volgend jaar niet ga studeren wil ik ook minstens een nieuwe taal leren (Spaans ofzo) en dan kan ik beter langer op 1 plaats zijn...

En daarbij is dat waarschijnlijk heel erg duur.
Oud 30-05-2006, 16:14
stout!
stout! is offline
Ik voel sinds gisteren een soort afstand in me. Bijna lichamelijk. Ik weet niet waar dat zo opeens vandaan komt en wat ik ermee moet. Aan de ene kant voel ik minder dat ik hem nodig heb maar aan de andere kant voelt dat ook helemaal niet zo goed. Ik mis bijna het gevoel van aan elkaar blijven hangen. Want t is best eenzaam zo. Misschien gaan we vanavond wat drinken. Ik zie wel. Ik heb opeens het gevoel dat ik zijn gezelschap op prijs zou stellen maar dat we niet perse weer bij elkaar hoeven komen oid. Ik weet echt niet waar dit vandaan komt. I'll see.
Oud 30-05-2006, 16:18
Verwijderd
Citaat:
luchtballon schreef op 29-05-2006 @ 20:55 :
Dronken mensen spreken niet de waarheid.
Hmmm daar ben ik niet zo zeker van.

OT: Eh ja heb 'm vandaag niet gesproken. Goh ik praat ook echt over 'm of we wat hebben, wat echt niet waar is. Maar ja.
Oud 30-05-2006, 17:56
Stefanie
Stefanie is offline
Goed, fijn, gezellig en leuk!
Oud 30-05-2006, 18:20
Verwijderd
Voel me echt alleen nu. Vanmorgen ging de wekker al om kwart voor zes, nja, wekker.. Mn vriend was al wakker en had de wekker uitgezet, zodat ik verder kon slapen.
Hij is nu dus weg, geen idee voor hoelang. Maximaal een week, komende maandagavond is de planning dat we weer samen zijn. Ik hoop het zo, want het idee dat het nog zolang duurt, maakt het gemis alleen maar erger..
Oud 30-05-2006, 18:42
Verwijderd
Had ik al gezegd dat ik hem wil zien? Dat ik zin heb in vlindertjes? In mooie momenten? In nieuwe herinneringen? Dat ik helemaal wil opgaan in een ander? Dat ik wil dat hij mijn haar achter mijn oor doet en me een zachte zoen geeft? Dat ik een fijne knuffel wil? Had ik dat al gezegd?

Waar is de romantiek?!
Oud 30-05-2006, 19:21
T!ne
T!ne is offline
Hij had vandaag een mindere dag (merkte ik wel bij het eten..) en tijdens de speeltijd (toen de bel al was gegaan), legde hij zijn arm om mijn schouder en verontschuldigde zich. Ik moest niet denken dat hij boos is op mij ofzo.. Hij voelde zich gewoon slecht en zou er met mij wel eens over praten. Ik stuurde hem dan dat hij altijd bij mij terecht kon voor eender wat. Een uurtje later krijg ik een bericht: hij wil het uitmaken met zijn vriendin. Hij heeft geen gevoelens meer voor haar.
Braaf als ik ben heb ik teruggestuurd dat hij wel zeker moet zijn van zijn beslissing. Ik heb het liefst niet op mijn geweten dat ik hun uit elkaar heb gedreven. Nu het is natuurlijk niet zo dat hij het wil uitmaken voor mij hoor Daar is geen woord over gerept.. Maar ik hoop wel stiekem
Oud 30-05-2006, 19:49
Ladii..Inge
Ladii..Inge is offline
Ik uhmm geloof dat ik iets met hem heb..

Ik vind het (en hem ) zo leuk, en lief vooral... Ben stiekem wel benieuwd hoe het loopt, maar ik ken hem al van voor mijn vorige relatie, hij weet hoe het zit en dat we het héél rustig aan gaan pakken...

Ik word eindelijk weer met een glimlach wakker!
Ik loop stage op de basisschool, en zelfs 'mijn kindjes' viel het op dat ik vrolijk was
Oud 30-05-2006, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Ladii..Inge schreef op 30-05-2006 @ 20:49 :

Oud 30-05-2006, 20:46
Methuselah
Methuselah is offline
Vandaag zo ongeveer de schrik van m'n leven gehad, en zij ook. Maar alles is normaal gezien in orde.

En ze is vandaag ziekjes, heb de hele dag bij haar gezeten, beetje geknuffeld, 's avonds eten gemaakt voor haar en de afwas gedaan, koffie gezet, water gaan halen... Ze is zo'n schatje.
Oud 30-05-2006, 21:04
Ruudje
Ruudje is offline
kut
Oud 30-05-2006, 21:15
Flip!
Flip! is offline
Wel goed.
Oud 30-05-2006, 21:28
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ladii..Inge schreef op 30-05-2006 @ 19:49 :

Ik vind het (en hem ) zo leuk, en lief vooral... Ben stiekem wel benieuwd hoe het loopt, maar ik ken hem al van voor mijn vorige relatie, hij weet hoe het zit en dat we het héél rustig aan gaan pakken...

Ik loop stage op de basisschool, en zelfs 'mijn kindjes' viel het op dat ik vrolijk was
haha dat is mooi joh!

Hmmm zo fijn als je vriendje de zelfde series leuk vindt, kun je samen heerlijk bankhangen
Oud 30-05-2006, 21:32
Verwijderd
She makes me feel good
Oud 30-05-2006, 21:35
Verwijderd
Morgen.
Oud 30-05-2006, 22:01
Inga
Inga is offline
Nu even niet
Oud 30-05-2006, 22:27
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ladii..Inge schreef op 30-05-2006 @ 20:49 :
Jeeeeh!

ot: Potverdorie, die jongen van de FRS is wel errug leuk, en steeds ga ik maar weer CD's bij hem kopen en dan ga ik onzin lopen praten omdat ik eigenlijk niks weet om te zeggen en dan voel ik me stom, maar hij is wel cute en lijkt een beetje op een knuffelaapje hihihi.

En qua ex ben ik nu op het punt dat ik hem ontzettend zielig en kinderachtig vind en ik zou hem met liefde voor z'n lelijke bakkes willen slaan en hem in willen prenten dat hij een 'pretentious fucking wanker' is. Alles wat hij doet en zegt is om stoer over te komen, hij geeft vaak als argument 'ja maar iedereen doet 't' en dan nog durven zeggen dat hij een 'individual' is ook.
En dat gaat dan studeren.
Oud 30-05-2006, 23:08
Ladii..Inge
Ladii..Inge is offline
ik voelde me al een verliefd pubertje Maar nu door julllie reacties ga ik nog meer lachen

En natuurlijk door zijn lieve smsjes: "Lieve Inge, je maakt me gelukkiger dan je zelf denkt, ik vind je echt heel leuk. liefs"
Oud 30-05-2006, 23:09
Verwijderd
Oud 31-05-2006, 00:58
Luna
Luna is offline
DE BOM!
Oud 31-05-2006, 06:47
T!ne
T!ne is offline
Hij heeft gevoelens voor mij ! Mijn God, sinds gisterenavond (we hebben gechat via sms) kan die brede smile niet van mijn gezicht.. Ik voel me als een echt verliefde bakvis
Hij is wel nog steeds samen met zijn vriendin hoor. Dus het kan nog even duren of het kan natuurlijk nog altijd mislopen.. Maar gewoon wetende dat ook hij verliefd is.. *zucht*
Oud 31-05-2006, 07:55
Pruts0r
Pruts0r is offline
Ik kon er al niet onderuit dat ik haar echt wilde, maar zeker nu ik me zwaar kut voel en haar echt nodig heb, wordt het denk ik tijd het haar te zeggen
Oud 31-05-2006, 08:36
KiMZz
KiMZz is offline
Ik voel me echt super! Alles gaat goed, nooit ruzie, samen zijn is heerlijk en hij stuurt van die lieve smsjes.. *zwijmel* Nog steeds helemaal gek op m!
Oud 31-05-2006, 08:48
Verwijderd
Citaat:
T!ne schreef op 31-05-2006 @ 07:47 :
Hij heeft gevoelens voor mij ! Mijn God, sinds gisterenavond (we hebben gechat via sms) kan die brede smile niet van mijn gezicht.. Ik voel me als een echt verliefde bakvis
Hij is wel nog steeds samen met zijn vriendin hoor. Dus het kan nog even duren of het kan natuurlijk nog altijd mislopen.. Maar gewoon wetende dat ook hij verliefd is.. *zucht*
Aah waarom maakt hij het nou niet gewoon uit
Oud 31-05-2006, 09:09
__
__ is offline
Citaat:
Morgan schreef op 30-05-2006 @ 22:35 :
Morgen.
succes vandaag
Oud 31-05-2006, 09:24
Ladii..Inge
Ladii..Inge is offline
Citaat:
__ schreef op 31-05-2006 @ 10:09 :
succes vandaag
inderdaad
Oud 31-05-2006, 09:28
Verwijderd
Citaat:
Mustang_Sally schreef op 30-05-2006 @ 14:24 :

Heeft iemand overigens ervaringen met liefdes die een jaar zijn gaan rondtrekken? Hmm anyone?
Ja, ik ken wel een stel. Ze zijn nu twee jaar samen (misschien al bijna drie.. dat weet ik eigenlijk niet) en na de zomervakantie gaan ze alle twee weg.
Het meisje gaat een jaar lang vrijwilligerswerk in Thailand doen en haar vriend gaat een jaar lang rondtrekken in New Zeeland.
Ik denk dat het wel best slim is dat ze tegelijk weg gaan. Ieder heeft zo zijn eigen dingen waar ze zich op kunnen storten en er is niet een die thuis zit en de ander mist.
Misschien moet je ook iets bedenken wat je in dat jaar kun doen zodat je even wat andere/nieuwe dingen aan je hoofd hebt?
(heb niet heel je post gelezen.)
Oud 31-05-2006, 09:34
stout!
stout! is offline
Ik wil gewoon dat het weer eens echt goed met me gaat, ik ben voor m'n gevoel al iets te lang 'net niet helemaal gelukkig'. Het gaat niet echt slecht, maar ik wil gewoon dat het weer een keer echt goed gaat. Ik denk alleen dat ik daarvoor echt even afstand moet nemen van hier, weg moet zijn. Ik merk ook dat ik me al een beetje aan het losmaken ben en dat is natuurlijk nodig maar niet echt fijn, want soms kijk ik nu heel erg van buitenaf naar mijn leven/wereld en voel ik me een beetje eenzaam.
Geen goede dag vandaag, maarja we gaan maar door hè .

@Morgan: Succes .
Oud 31-05-2006, 09:36
I C U
I C U is offline
Dus! Soms... Argh! Maar ja, daar ben je vrouw voor, nietwaar?
Oud 31-05-2006, 09:38
Verwijderd
Citaat:

Ik ken een stel waarbij het meisje 6 maanden door Nieuw-Zeeland is gaan trekken, haar vriend is na 5 maanden daarheen afgereisd om de laatste maand samen door te maken. Dat werkte goed. Zo hebben ze een deel ervan kunnen delen en heeft hij een hoop plekken waar zij was geweest en mensen die ze had ontmoet ook leren kennen. Ze zijn nu 2 maanden weer terug ofzo en het gaat nog steeds goed met ze.

Een andere vriendin van me is 6 maanden gaan reizen door Thailand en omstreken toen ze een relatie had. Het is nu uit, maar dat had met veel meer dan alleen de reis te maken. Vervolgens kreeg ze een vriend die zelf 6 maanden ging reizen, die relatie is daaraan kapot gegaan. Maar zij hadden dan ook nog maar heel kort met elkaar toen hij weg ging.

Het valt niet te voorspellen hoe het zal gaan, denk ik.
Oud 31-05-2006, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Ladii..Inge schreef op 31-05-2006 @ 00:08 :
ik voelde me al een verliefd pubertje Maar nu door julllie reacties ga ik nog meer lachen

En natuurlijk door zijn lieve smsjes: "Lieve Inge, je maakt me gelukkiger dan je zelf denkt, ik vind je echt heel leuk. liefs"
Jaaaaaah Super meid

ot: Hij belde gisteravond, en is niet zo hoopvol als ik verwacht had. Daar ben ik welblij mee. We hebben twintig minuten gebeld, en het was net alsof er niks aan de hand was. Er werd in ieder geval niet moeilijk over gedaan, gewoon praten kan dus toch. Ben blij dat ik hem toch wel heb laten zien dat het wel goed kan gaan met exen, want dat geloofde hij niet.
Het komt goed met ons, want wij kunnen dat.
Oud 31-05-2006, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Thee Muts schreef op 30-05-2006 @ 13:30 :

Ik was een beetje aan het lezen en toen kwam ik jouw post tegen. Ik herken hier wel heel veel in en zit er ook wel mee de laatste tijd.
Ik heb me nooit echt aanhankelijk en afhankelijk naar andere mensen opgesteld. Kon het allemaal wel alleen en had niemand nodig waar ik mijn gevoelens kwijt kon.
Totdat ik merkte dat ik dat wel nodig had, en eindelijk eens wilde voelen dat iemand van me hield. Dat voelde ik altijd ook wel bij mijn ouders, familie en vrienden maar ik ben eigenlijk nooit close met mensen dus de laatste echte knuffel was alweer zo lang geleden.
En ja.. toen heb ik iemand gevonden die mijn leven wat dat betreft nogal veranderd heeft. Al heel snel waren we close met elkaar.. misschien wel te snel. Ik vond/vind dit echt fijn en stortte me dus ook helemaal op hem.
Werd verliefd en was bang hem kwijt te raken. En dat nog steeds..
We hadden nogal een rare band met elkaar. We hadden geen relatie maar voor mijn gevoel was dat wel zo. Totdat ik daar niet meer tegen kon. Ik wilde duidelijkheid, en hij was ook duidelijk. Hij wilde geen relatie.
Ik heb het daar echt moeilijk mee gehad maar probeerde en wilde het wel accepteren. Dat is toen ook wel goed gelukt en ik wilde het niet eens meer..
We hebben toen een tijd veel contact gehouden maar elkaar niet gezien. Na een tijd gingen we weer af en toe afspreken wat goed ging.
Totdat weer dat moment kwam dat ik merke dat ik echt om hem gaf. Ik miste hem en wilde hem (terug).
Dit hem ik hem (nogal duidelijk) laten merken. Er zijn toen weer wat dingen gebeurt waardoor ik nogal verward raakte..
Wat wil hij nou wel/niet.. en wat moet ik er mee?
Er volgde weer een lang gesprek en het was weer erg duidelijk dat hij geen relatie wilde.
En nu komt echt het besef.. Jeej, wat heb ik me kut gedragen .
Al die maanden was het niet echt makkelijk, maar ik heb het hem ook echt niet makkelijk gemaakt. Telkens kwam ik weer met een verhaal over dat ik een relatie wilde en hoeveel in van hem hield (want dat doe ik ook echt).
Ik bleef maar zeuren, probeerde hem over te halen en ik blijf hoop houden.. en toch weet ik diep van binnen dat het nooit iets zal worden.
IK had echt nooit verwacht dat ik me zo zou gedragen . Ik schaam me er eigenlijk ook wel voor.. dat ik ooit zo zou kunnen zeuren tegen iemand.
Maar ik heb ook nooit eerder meegemaakt dat ik zoveel om iemand geef en zo bang ben om iemand kwijt te raken.
Achteraf gezien heb ik er (gelukkig) toch wel wat van geleerd. IK weet nu wel zeker dat ik me nooit meer zo snel en zo veel op een persoon zal richten. Maanden lang draaide alles om hem en ons waardoor het heel moeilijk is om het los te laten.
Tegelijk ben ik er wel achter gekomen wat een goede vriend ik er bij heb gekregen. Na al die tijd en dat gezeur is hij toch altijd geduldig gebleven en nooit (zover ik weet) boos geworden.
Ik ben daar echt blij mee en probeer nu eindelijk te snappen dat ik hem echt niet helemaal kwijt ga raken.. ook al laat ik hem los.
Oud 31-05-2006, 10:53
Thee Muts
Thee Muts is offline
@ shining: Ik heb mezelf ook van een heel andere kant leren kennen in die periode hoor. Jeetje, ik wist niet dat ik zo'n manipulatief hysterisch monster kon zijn Nadat het uit was tussen mijn ex en mij, zijn we nog ruim een half jaar op basis van een seksrelatie doorgaan. Vanuit mij een wanhopige poging om hem weer voor mij te winnen en hij kon mij eigenlijk ook niet helemaal los laten. Maar gedurende dat half jaar heeft hij wel 4 keer met het idee gespeeld om er mee te stoppen. Waardoor ik steeds in paniek raakte en hem naar zijn hoofd smeet dat hij dat toch niet zou kunnen. Hij kon mij helemaal niet missen en mij al zeker niet weerstaan. Dat zei ik gewoon ijskoud tegen hem en ging dan weg. En inderdaad, na 3 dagen kwam hij alweer op zijn besluit terug. Wat mij het besef gaf dat hij inderdaad niet zonder mij kon, waardoor ik het spel nog veel harder ging spelen. Ik had een soort macht over hem en dat vond ik heerlijk. Gewoon alleen al het idee dat hij nog steeds naar mij verlangde was genoeg.

Totdat ik zelf ook merkte dat het op deze manier nooit zou gaan werken en dat ik zijn liefde nooit helemaal zou krijgen. Dus heb ik uiteindelijk zelf de stap gezet om er mee te stoppen en daar kon ik me gelukkig ook goed aan houden.

Maar dit heeft er zowel voor hem als voor mij aardig ingehakt. Inmiddels heb ik het helemaal afgesloten (eigenlijk gelijk al nadat ik zelf de beslissing had gemaakt om er mee te stoppen, omdat we al zo lang in zo'n grijs tussenstuk zaten) en ben ik al twee jaar heel gelukkig met mijn huidige vriend. Ik heb af en toe nog wel contact met mijn ex, gewoon vriendschappelijk. Alleen is mij nu dus sinds een half jaar ongeveer duidelijk dat hij mij nog steeds niet los kan laten... Hebben een tijd terug een heel lang telefoongesprek gehad over die hele periode van ons samen waarbij hij heel eerlijk was en wat voor mij veel duidelijk maakte. Maar daaruit bleek dus ook dat hij al die tijd niet eerlijk is geweest en wel heel veel van mij hield maar op dat moment gewoon geen relatie kon hebben om verschillenden redenen. En dat hij nog heel graag een tweede kans zou willen, omdat hij nu pas ziet wat hij heeft laten lopen en nu pas weet hoe hij de relatie zou willen. En dat al zijn relaties die hij in de tussentijd heeft gehad steeds kapot zijn gegaan omdat hij gewoon alleen maar mij wil... Toen best verwarrend om te horen, maar ik heb het ook snel van me af kunnen zetten. Ik heb het immers allemaal achter me gelaten en wil hem helemaal niet terug. Maar de wetenschap dat hij nog steeds in de ban is van mij, doet mij stiekem wel eens goed. Nog steeds een beetje dat gevoel van macht denk ik, want verder doet hij helemaal niks meer met mij...
Oud 31-05-2006, 10:55
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
verhaal
damn, wat herken ik hier veel in
M'n vriend en ik zijn nu 3,5 jaar samen en in die 4 jaar dat ik m ken heeft ie t veel over reizen gehad. We hebben altijd gezegd dat ik met m mee zou gaan, maar laatst hadden we t erover en toen zei ie dat ie graag alleen zou gaan (juist omdat als je samen reist het heel anders is, hij wil op zichzelf aangewezen zijn en met niemand rekening houden).

Ik snap echt wel dat ie het heel erg graag wil, maar ik word er toch heel verdrietig van dat hij ervoor kiest om vrijwillig zo lang bij me weg te gaan (en hij wil naar Nieuw Zeeland dus ook niet echt naast de deur). Hij wilde een halfjaar tot een jaar en ik vind t zo lang...

Ik denk wel dat onze relatie het overleeft (hoewel je dat absoluut niet kunt zeggen, natuurlijk) omdat we heel veel hebben meegemaakt samen en (tegen die tijd) al minstens 7 jaar samen zijn. Ach, de tijd zal het leren, wie weet gaat ie helemaal niet weg en maak ik me zorgen om niks, maar ik wilde je even laten weten dat je niet de enige bent

Oh ja...en om je vraag te beantwoorden: m'n beste vriendin is een halfjaar naar Toronto geweest, toen ze wegging was ze meer dan een jaar samen met haar vriend en ze zijn nu nog samen (3 jaar).

Oh en iets meer ontopic: het gaat goed. Gisteren weer een lekker avondje gehad en... tsja. Ik zei gisteren tegen hem: 'ik blijf voor altijd bij je, tenzij jij bij mij weggaat dan ga ik ook bij jou weg'. t Kwam er een beetje raar uit, maar ik wilde gewoon zeggen: ik ga niet bij je weg!

Laatst gewijzigd op 31-05-2006 om 11:08.
Oud 31-05-2006, 11:18
fractuur
fractuur is offline
Vanavond, vanavond, vanavond! *springspringspring*
Oud 31-05-2006, 11:34
Moustache
Moustache is offline
Eenzaam.
Oud 31-05-2006, 11:35
Verwijderd
Grmbl.... Niet op ingaan, niet op ingaan. *concentreert op muziek*
Stomme troel, waar maak je je druk om? Het is een leuke plaats, dus waarom je zo druk maken?

Ooooooow, en toch pik ik weer. Aargh!
Oud 31-05-2006, 12:37
__
__ is offline
nou ik zal ook maar eens ontopic reageren; het gaat goed, het zit goed, het voelt goed en ik ben superverliefd. niks veranderd dus.
omgwtf leet.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten