Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dan verwacht ik toch ook een verfilming van het boek en niet een verkrachting. Dat is toch de essentie van een boek verfilming? een verfilming van het boek en geen eigen aanpassing? Is toch niet zo raar lijkt mij? Nou is dit niet zozeer een verkrachting, dat is wel sterk uitgedrukt, maar het is wel een smet op de titel "de DaVinci code". De dingen die juist zo goed zijn aan het boek zijn veel te beperkt behandeld. Op the Shining en de Hitchcocks na is er naar mijn idee geen enkele boekverfilming beter dan het boek. De kleine blonde dood is de beste verfilming, die is even goed als het boek ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 30-05-2006 om 15:32. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
en 'the bourne identity' is ook een bijzonder geslaagde boekverfilming. en je zou zelfs kunnen stellen dat 'the lord of the rings' een geslaagde boekverfilming is. (de film is net zo langdradig als het boek, en dat is toch een opmerkelijke prestatie). Niet direct een boekverfilming, maar wel een 'verhaalverfilming' die bijzonder goed geslaagd is, 'Tristran + Isolde'. verder heb je gelijk, boekverfilmingen zijn meestal slecht. (maar niet zo slecht als 'filmverboekingen').
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
[edit] had DE FILM staan waar het HET BOEK moest zijn. Laatst gewijzigd op 30-05-2006 om 16:27. |
![]() |
||
Citaat:
O jee, je voldoet niet aan de verwachtingen van mensen die het gelezen hebben. En? Fuck mensen die naar de bioscoop gaan om een film te zien die precies aan al hun verwachtingen voldoet. Is verrast worden dan zo erg? Ik snap dat echt niet. Als je een boek leest, en je denkt "Hm, leuk verhaal, daar wil ik wel een film van maken, maar het zou nóg beter zijn als het zo en zo zou aflopen.", moet je dan toch maar het in jouw ogen inferieure einde aanhouden in je verfilming omdat er anders een paar puristen gaan huilen omdat ze zo geschrokken zijn van het feit dat je als regisseur blijkbaar zelf ook fantasie hebt? NEEN! Maak een film zoals je hem wilt maken. Verfilm desnoods The Lord of the Rings in Friesland. Mensen die voorspelbaarheid een voorwaarde vinden voor de kwaliteit van een film gaan maar twee keer naar dezelfde.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
NVM, ik heb je verkeerd begrepen denk ik. Maar dan nog is een vergelijking met het boek ongeldig. Laatst gewijzigd op 30-05-2006 om 16:30. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Dan hoop ik dat je die oude versie bedoeld zonder Matt Damon, want in die nieuwe wordt er zo veel weggelaten. Van LOTR kan ik het als een van de weinige verfilmingen niet zeggen, ik heb de boeken niet gelezen. Maarja, de films vond ik ook niks, dus als het een goede verfilming is, hoef ik de boeken ook niet. @Lugosi: die was ik inderdaad vergeten ![]() @DanielC: Citaat:
(moderne versie) |
![]() |
||
Citaat:
Zou het juist nog makkelijker moeten maken.... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Spoiler
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Trouwens, alles wat die kutchristenen met hun protesten hebben bereikt, is dat ik nu al belangrijke punten uit het plot al weet, terwijl ik daar met lezen nog niet ben. Dankjewel, mongolen. Nekschot.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En over het einde ben ik het met Rooster eens.. dat was echt een beetje vreemd. Maar sowieso vind ik het einde niet kloppen, ook niet in het boek. Ik ben alleen nog nergens iemand tegengekomen die dat ook vindt. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In diverse discussieprogramma's komt zuks ook wel voorbij.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
dat vind ik nou ook ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Hedde gij nog fillems gezien of wa? (filmtopic) Verwijderd | 500 | 07-09-2009 09:06 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ('was 't maar wah') Hydrogen | 500 | 07-06-2006 14:17 |