Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2006, 13:02
Anoniem

Gemaakt met mijn ouwe trouwe waterverdunbare olieverf Flink wat werk aan gehad, ook omdat ik in het begin helemaal overnieuw ben begonnen.

De foto geeft alles helaas niet zo getrouw weer, met name de huid is hier wat fletser en minder gelaagd dan in het echt.

Om reacties op het misschien ietwat brede lijf/schouders voor te zijn: ik ben in het bezig van een prachtig colbertje dat schouders helaas wat mannelijker doet voorkomen. Mag de pret niet drukken misschien past het ook bij dit personage

Ik zit er nog over te denken om de titel in het schilderij te verwerken, zou ik het doen? Andere tips/kritiek zeer welkom!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2006, 14:26
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik vind het eerlijk gezegd niet mooi. Het ziet er een beetje makkelijk uit, als ik het zo kan zeggen. Te weinig geschaduwd, denk ik. Het topje en het gezicht zien er niet afgewerkt uit, geen echte schaduwen enzo. Vooral doordat ze geen schaduw heeft boven haar ogen ziet het gezicht er makkelijk uit.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Oud 05-06-2006, 15:13
Vice
Vice is offline
Waarschijmlijk hoort dat bij die stijl.
Oud 05-06-2006, 15:17
Cherry Springs
Dat kan natuurlijk ook. Maar dan vind ik persoonlijk die stijl niet mooi.
Oud 05-06-2006, 16:50
Anoniem
Zoals ik al zei zijn de foto's niet echt van bejubelende kwaliteit. Als je er behoefte aan hebt, en ik wil je natuurlijk graag ervan overtuigen dat dit schilderij geheel niet 'zo makkelijk' was als jij misschien denkt, kan ik nog wat detailfoto's maken, waarop goed te zien is dat bijvoorbeeld onder haar ogen (licht weliswaar, het is nog altijd mijn stijl) wallen zijn aangebracht, dat het topje bestaat uit kleine streekjes donker en lichtrood, die op deze foto dus niet te zien zijn. Ik heb er van te voren ook goed over nagedacht, het was geen "ik flodder effe lekker iets en dan post ik het"-schilderij.
Maar natuurlijk, je kan het mooi vinden en niet mooi vinden, en ik ben blij dat je eerlijk je mening geeft

Laatst gewijzigd op 05-06-2006 om 16:53.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 17:11
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Zepp schreef op 05-06-2006 @ 17:50 :
Zoals ik al zei zijn de foto's niet echt van bejubelende kwaliteit. Als je er behoefte aan hebt, en ik wil je natuurlijk graag ervan overtuigen dat dit schilderij geheel niet 'zo makkelijk' was als jij misschien denkt, kan ik nog wat detailfoto's maken, waarop goed te zien is dat bijvoorbeeld onder haar ogen (licht weliswaar, het is nog altijd mijn stijl) wallen zijn aangebracht, dat het topje bestaat uit kleine streekjes donker en lichtrood, die op deze foto dus niet te zien zijn. Ik heb er van te voren ook goed over nagedacht, het was geen "ik flodder effe lekker iets en dan post ik het"-schilderij.
Maar natuurlijk, je kan het mooi vinden en niet mooi vinden, en ik ben blij dat je eerlijk je mening geeft
Ze zegt dat het makkelijk eruit ziet, wat dus niet wil zeggen dat het voor jou makkelijk was . En ik kan me wel vinden in haar mening, ik heb niet het gevoel dat jij al heel goed de technieken van het tekenen/schilderen beheerst.
Dat zie je bijvoorbeeld aan de handen (met name de rechterhand), lichaamsbouw, haren, jasje, de manier waarop het verf is aangebracht, het komt heel erg plat over etc etc.

Opzich vind ik het zekers niet lelijk, maar eigenlijk ook niet mooi. Het straalt niet zoveel uit om eerlijk te zijn, maar wel leuk gedaan en je hebt genoeg potentie om je verder te ontwikkelen als je daar de behoefte aan hebt .
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 17:13
Cherry Springs
Citaat:
Boebsie schreef op 05-06-2006 @ 18:11 :
Ze zegt dat het makkelijk eruit ziet, wat dus niet wil zeggen dat het voor jou makkelijk was . En ik kan me wel vinden in haar mening, ik heb niet het gevoel dat jij al heel goed de technieken van het tekenen/schilderen beheerst.
Dat zie je bijvoorbeeld aan de handen (met name de rechterhand), lichaamsbouw, haren, jasje, de manier waarop het verf is aangebracht, het komt heel erg plat over etc etc.

Opzich vind ik het zekers niet lelijk, maar eigenlijk ook niet mooi. Het straalt niet zoveel uit om eerlijk te zijn, maar wel leuk gedaan en je hebt genoeg potentie om je verder te ontwikkelen als je daar de behoefte aan hebt .
Dat bedoelde ik inderdaad.
Oud 05-06-2006, 17:55
Verwijderd
Ik vind dat het schilderij mij niet echt het idee geeft dat het bloed gaat regenen. Ten eerste houd zij een paraplu omhoog terwijl het nog niet regent. Ook vind ik niet dat je het terug ziet in de gelaatsuitdrukking van het meisje, en ik kan het ook niet echt uit de omgeving halen. Het enige wat mij aan de titel vanavond gaat het regenen doet denken is het haar.
Haar onderlip is donker terwijl daar normaal wat licht op hoort te vallen. Ik weet niet of dat de bedoeling was. Het gedeelte van het truitje onder haar jas lijkt gewoon 'ingekleurd', terwijl je de textuur van het jasje zo mooi hebt gedaan naar mijn mening. Dat vind ik wat jammer. En ook dat het tshirt helemaal recht afloopt, nu lijkt het meer alsof ze gewoon een plakje is. Ook bij de andere hand die de paraplu niet vasthoud bolt de jas niet om de hand heen waardoor het ook net lijkt alsof het een hand is van papier.
Die andere hand daarentegen vind ik juist erg mooi gelukt, jammer dat het bij de andere hand minder mooi is. Van die wallen, die had ik in dit geval wat meer overdreven omdat ze me nu niet echt het idee geven alsof het wallen zijn. En volgensmij ligt dat niet aan de foto, want ik zie ze wel.

Hoop dat je er wat aan hebt ofzo..
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 18:01
Anoniem
Ok, hier heb ik zeker wat aan! Ik zal eens kijken of ik er wat meer aan kan veranderen, met name ook het truitje dan. Maargoed, dit rechte en platte is ook mijn stijl, als je ook kijkt naar mijn tekeningen enzo. Ik vind het knap als mensen iets zo gruwelijk waarheidsgetrouw kunnen weergeven, maar het is niet per se mijn doel om dat te doen. Anyway, ik zal er over nadenken, maar ik ben bang dat ik hem nu ga verkloten ofzo als ik er gelijk in ga werken. Maar bedankt
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Zepp schreef op 05-06-2006 @ 19:01 :
Ok, hier heb ik zeker wat aan! Ik zal eens kijken of ik er wat meer aan kan veranderen, met name ook het truitje dan. Maargoed, dit rechte en platte is ook mijn stijl, als je ook kijkt naar mijn tekeningen enzo. Ik vind het knap als mensen iets zo gruwelijk waarheidsgetrouw kunnen weergeven, maar het is niet per se mijn doel om dat te doen. Anyway, ik zal er over nadenken, maar ik ben bang dat ik hem nu ga verkloten ofzo als ik er gelijk in ga werken. Maar bedankt
Astje Als dat je stijl is, waarom doe je het dan in het jasje wel goed op andere plaatsen? dat spreekt mij veel meer aan. Vind het platte wel leuk, maar dan moet je het niet in combinatie doen. Vind ik want nu lijkt het alsof het niet de bedoeling was.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 22:16
Venster
Venster is offline
Plat in combinatie met ruimtelijk vind ik juist wel zo spannend.

En extra schaduwen aanmaken om het er 'moeilijker' uit te laten zien vind ik een heel dom idee.

Laat maar lekker plat, zorg gewoon dat het er cool uitziet, en ga ns nog wat meer rommelen met de combinatie plat-ruimtelijk. Beetje extreem doen ofzo.
Oud 10-06-2006, 22:00
Azaelia
Azaelia is offline
Zoals al gezegd straalt het schilderij niet veel van de titel uit. Het is vrij emotieloos. Je haalt uit het schilderij niet wat jou gevoel erbij is. De anatomie klopt niet maar daar ga ik verder niet op in. Het schaduwgebruik vooral bij de handen en bij de nek vind ik erg jammer. Bij de nek zou ik misschien iets donkerdere kleuren gebruiken, in het gezicht komt de lichtbron van voor de kijker van rechts, terwijl het in de nek juist overall lijkt. Verder haar rechterhand is erg roze vergeleken juist die belichte nek en het gezicht aan de (voor kijker) rechter kant. Gewoon oefenen, het is absoluut niet slecht ofzo.
Oud 11-06-2006, 14:09
Sacrilege
Sacrilege is offline
Persoonlijk vind ik het schilderij erg lelijk, het is plat en gevoelloos. De titel slaat totaal niet op het schilderij en het lijkt net of je gewoon wat verf tegen een plaat heb aan gesmeten. De kleuren combinaties zijn ook flink pet en het lijkt net of er een poepvlek in de nek zit.

De ogen echter vind ik wel mooi gelukt
Oud 11-06-2006, 16:46
polysix
polysix is offline
de hand ziet er uit als een soort inktvis, je ziet geen vingers met knokkels maar meer tentakels.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 09:12
XIII
XIII is offline
Wat Sacrilege zegt, ik vind het nietszeggend, geen greintje gevoel/emotie/bla. Terwijl de titel me nieuwschierig maakte, jammer. Met 'plat' werk is opzich niets mis, maar dan moet je het óf helemaal doorvoeren, óf het afwisselen met diepte, en er dan wel over nadenken want dat gevoel krijg ik er niet bij. Verder vind ik het een vrij lastige manier om een paraplu beet te pakken, met dat zwaartepunt zou het ding best wel uit je handen flikkeren denk ik zo? Verder meer anatomische dingetjes. En de kleuren zijn niet 'spannend'. Probeer wat meer contrast. Kleuren van het jasje vind ik dan weer wel geslaagd.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Cherry Springs schreef op 05-06-2006 @ 15:26 :
Ik vind het eerlijk gezegd niet mooi. Het ziet er een beetje makkelijk uit, als ik het zo kan zeggen. Te weinig geschaduwd, denk ik. Het topje en het gezicht zien er niet afgewerkt uit, geen echte schaduwen enzo. Vooral doordat ze geen schaduw heeft boven haar ogen ziet het gezicht er makkelijk uit.
Hoop dat je er wat aan hebt.
zo is de stijl..

ik vind 'm niccccce alleen jammer dat de wenkbrauwen verschillend zijn en personelijk vind ik dat de hand beter kon.

voor de rest leuk !
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 18:12
Cherry Springs
Citaat:
Rode Panda schreef op 12-06-2006 @ 13:30 :
zo is de stijl..
Zoals ik al zei, dan vind ik denk ik de stijl persoonlijk niet leuk.
En ik bedoel vooral dat rode topje met plat zijn, dat kan net zo goed een plank van hout zijn, want het heeft gewoon geen vorm.
Oud 12-06-2006, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Cherry Springs schreef op 12-06-2006 @ 19:12 :
Zoals ik al zei, dan vind ik denk ik de stijl persoonlijk niet leuk.
En ik bedoel vooral dat rode topje met plat zijn, dat kan net zo goed een plank van hout zijn, want het heeft gewoon geen vorm.
je moet ook kijken naar de bedoelingen van een schilder, als diegene het zo wou, en het vervolgend met succes heeft gemaakt valt dat te respecteren.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 19:48
Cherry Springs
Citaat:
Rode Panda schreef op 12-06-2006 @ 19:49 :
je moet ook kijken naar de bedoelingen van een schilder, als diegene het zo wou, en het vervolgend met succes heeft gemaakt valt dat te respecteren.
Als ik naar die schildering kijk zi eik niet of het de bedoeling was dat het topje plat lijkt en het jasje wel diepte heeft. En dat topje is wat mij betreft ook geen succes.
Reageren

Regels voor berichten