![]() |
||
![]() |
Citaat:
Over de managers: wie bepaalt er dat zo overbetaald worden? Als de aandeelhouders de Ad Scheepbouwer van KPN een salaris van €500.000 per jaar + optionele bonus van een miljoen willen geven, wie ben jij dan om hun dat negatieve recht te ontnemen? Kijk, in de zorg, het onderwijs en de nutsbedrijven kan ik het me voorstellen. Dat zijn toch min of meer publieke instellingen, waarvan vanuit mag worden gegaan dat ze niet 100% commercieel zijn. Maar een private onderneming als Philips of whatever multinational gaan voorschrijven hoeveel ze hun topmannen mogen betalen? Liever niet. En zelfs al is het onevenredig veel, dat is blijkbaar wat de aandeelhouders bereid zijn om te betalen. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Overigens: fok de innovatie. Ik ben er helemaal niet van overtuigd dat er per definitie een verband bestaat tussen innovatie en economisch gewin. Wat de truc is met topmanagers is dat ze een prestatiebeloning verdienen, en dus geen aandelenbonus t.w.v. tig ton krijgen als ze het halve bedrijf vernield hebben. Dat gebeurd is sommige gevallen nu wel. Als ze daarna dik betaald worden dan is dat verdiend.
|
![]() |
Juist... Volgens mij moet Zweden het naast die munt met name van het onderwijs hebben. Als het onderwijs daar niet zo goed zou zijn geweest, vraag ik me sterk af wat er naast de Ikea en de vrouwen nog zo aantrekkelijk zou zijn aan Zweden. Ze zijn overigens ook veel minder liberaal mbt zaken als alcohol en prostitutie e.d. (Niet dat dat veel met de economie van doen heeft).
En ja, ik weet dat het onderwijs van de belastingcenten is gefinancierd daar. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Picknicken in de lentesaai #1402 Verwijderd | 500 | 10-06-2011 17:58 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Kapitalisme is inherent aan liefde AsianDF | 153 | 25-08-2006 12:05 | |
" De nachtmerrie van een links Kabinet " Sanctus | 296 | 06-04-2006 10:24 | |
Vlaktax AsianDF | 40 | 11-11-2005 11:36 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Maatschappijleer: Euh... wat is marktwerking? ikkeleerlinge | 7 | 18-06-2005 19:50 | |
Wouter Bos als nieuwe politiek leider van de PvdA NN | 19 | 21-09-2002 23:03 |