Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2006, 12:30
Severus
Severus is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 13-04-2006 @ 11:16 :
Weet je wat ik belachelijk vind? Dat ze de extra scenes niet gewoon IN de film hebben gezet. Ze zetten de extra scenes op disk twee, én op een plaats waar je ze echt nog moet gaan zoeken... Echt stom.

Bij LotR heeft toch niemand geklaagd dat de extra scenes IN de film zaten? Daar hadden veel mensen juist veel geld voor over...
Bij de DVD's van alle Potter-films zijn de extra scènes apart op de tweede disk gezet, en ik vind dat persoonlijk prima zo. Ik heb liever niet dat ze die scènes ongevraagd in de film zetten - zo had ik bij de 1-disk editie van "Belle en het Beest" deze nare ervaring, en heb ik deze DVD later verkocht voor de 2-disk special edition, waar je dat probleem niet had.

Citaat:
zzB0b schreef op 13-04-2006 @ 12:31 :
ik weet niet hoe snel jij wilt dat ze een boek schrijft maar over deel 6 duurde ze ook al 4 jaar ofsow.. (als het nie meer is) mja ze zullen het vast wel op de een of andere manier halen.
Dat heb je fout. JKR is meteen na het uitbrengen van "Order of the Phoenix" (op 21 juni 2003) begonnen met het schrijven van het 6e boek. Ze had het boek al klaar in het najaar van 2004, waarna het werd uitgebracht op 16 juli 2005 (dat duurt zo lang vanwege het feit dat men heel veel exemplaren ervan moet drukken e.d.). Ze is dus ongeveer anderhalf jaar bezig geweest met het 6e boek, en ik verwacht dat het met het 7e boek ook ongeveer even lang gaat duren. Ze is allang begonnen met het schrijven van het laatste boek, en volgens de recentste berichten heeft ze gezegd dat het boek "goed opschiet."

Ik denk dat het 7e boek ergens in 2007, hoogstens in het voorjaar van 2008 uitgebracht zal worden. En het filmen voor de 6e film zal wel in 2007 of in 2008 worden aangevangen.

Conclusie: de films zullen de boeken nooit inhalen - JKR zal ruim van tevoren klaar zijn met haar boeken (want het is de bedoeling dat de Potter-reeks 7 boeken gaat tellen, en niet meer).
Oud 13-04-2006, 12:33
pino123
pino123 is offline
en ik kan me trouwens niet voorstellen dat de films de boeken gaan inhalen, dan kan je immers niet filmen

en by the way, Rowling moet wel toestemming geven om háár boeken te laten verfilmen, dus ze moet wel wachten
Oud 13-04-2006, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 13-04-2006 @ 13:30 :
Bij de DVD's van alle Potter-films zijn de extra scènes apart op de tweede disk gezet, en ik vind dat persoonlijk prima zo. Ik heb liever niet dat ze die scènes ongevraagd in de film zetten - zo had ik bij de 1-disk editie van "Belle en het Beest" deze nare ervaring, en heb ik deze DVD later verkocht voor de 2-disk special edition, waar je dat probleem niet had.
Ik weet het, dat ze dat bij alle HP-films zo gedaan hebben, maar ik bedoel dat ze het zoals bij LotR hadden moeten doen: de bioscoop-versie en de extended-editions apart verkopen... (en dan niet met die tien miezerige minuten extra, maar een half uur, drie kwartier)

Maar ja, elk zijn goesting hé
Oud 14-04-2006, 09:39
Severus
Severus is offline
Hier twee nieuwe foto's waarop duidelijk te zien is dat Emma Watson, eh, 'volwassener gevormd' is.

Foto 1

Foto 2

Oud 14-04-2006, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 14-04-2006 @ 10:39 :
Hier twee nieuwe foto's waarop duidelijk te zien is dat Emma Watson, eh, 'volwassener gevormd' is.

Foto 1

Foto 2

mooi mooi
Oud 14-04-2006, 10:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:

Foto 1

Foto 2

nice
Oud 16-04-2006, 12:53
Noínden
Noínden is offline
Citaat:
Victor Krum komt!

Laatste nieuws: Tolga Safer en Stanislav Ianevski komen dit jaar naar de Elf Fantasy Fair. Deze twee bekende acteurs spelen in de film "Harry Potter and The Goblet of Fire". Tolga Safer speelt Karkaroff's Aide en Stanislav Ianevski speelt Viktor Krum. Beide heren hebben veel damesharten sneller laten kloppen met hun uitgesproken verschijningen in de laatste Harry Potter film.

Tolga Safer is geboren op 26 Juni 1982 in Engeland. Zijn ouders komen uit Cyprus. Al sinds zijn zevende droomde Tolga om een acteur te worden. Hij speelde in verschillende school toneelstukken en later ging hij naar de toneelschool. In 2003 deed hij een auditie voor de rol van Viktor Krum uit Harry Potter & The Goblet of Fire, maar kreeg deze rol niet, omdat de regisseurs van de film Stanislav Ianevski meer geschikt vonden voor de rol van Viktor.
Tolga kreeg het voorstel om de rol van Karkakoff’s Aide te spelen en hij heeft het met veel enthousiasme geaccepteerd.

Stanislav Ianevski is op 16 Mei 1985 geboren in Bulgaria. Al snel verhuisde hij naar Israel en daarna naar Engeland. Stan zat in Mill Hill School in Engeland toen hij voor een auditie voor Harry Potter was uitgenodigd. Hij was te laat voor de les en ging een briefje halen. Tijdens het gesprek met zijn vriend hoorde Fiona Weir zijn stem en heeft hem uitgenodigd voor een auditie. Stanislav werd uitgekozen uit 600 mannen die ook een auditie voor deze rol deden.
Op de Elf Fantasy Fair zullen ze beide dagen over de film en over hun eigen ervaringen vertellen en is er de mogelijkheid om handtekeningen te krijgen van beide heren. Daarna gaan ze weer snel terug naar de filmset vanwege opnamen van de volgende verfilming van Rowlings vijfde deel.
http://www.elffantasy.nl/wp/?p=525
Oud 22-04-2006, 00:20
Severus
Severus is offline
Rickmaniacs opgelet!

Op zaterdag 22 april zendt RTL 5 om 22:30 uur de film "Die Hard" uit. Alan Rickman is in deze film te zien als de Duitse terrorist Hans Gruber, en deze film betekende voor hem zijn big break - destijds was het een van de eerste (en weinige) films waarin men de slechterik leuker/sympathieker/sexier vond dan de held.

Wie 'm nog niet heeft gezien, moet kijken!

Overigens: bij het gedeelte waar Hans Gruber op het laatst valt, is de doodsbange blik op Alan's gezicht echt, want destijds fopten ze hem op de set ergens mee ofzo (ik weet niet meer wat, moet ik eens opzoeken).
Oud 22-04-2006, 06:25
Igorrrai
Igorrrai is offline
Is die alweer op de tv?
Oud 22-04-2006, 09:02
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 22-04-2006 @ 01:20 :
Rickmaniacs opgelet!

Op zaterdag 22 april zendt RTL 5 om 22:30 uur de film "Die Hard" uit. Alan Rickman is in deze film te zien als de Duitse terrorist Hans Gruber, en deze film betekende voor hem zijn big break - destijds was het een van de eerste (en weinige) films waarin men de slechterik leuker/sympathieker/sexier vond dan de held.

Wie 'm nog niet heeft gezien, moet kijken!

Overigens: bij het gedeelte waar Hans Gruber op het laatst valt, is de doodsbange blik op Alan's gezicht echt, want destijds fopten ze hem op de set ergens mee ofzo (ik weet niet meer wat, moet ik eens opzoeken).
Jaa, ik had het al opgeschreven in mn agenda
Oud 23-04-2006, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 22-04-2006 @ 01:20 :
Ik heb even gezocht:

For the shot where Hans Gruber falls from the top of the building, Alan Rickman was actually falling from a 20-foot high model. He was holding on to a stunt man and falling on to an air bag. To get the right reaction, the stunt man dropped Rickman on the count of two, not three.
Oud 26-04-2006, 01:12
Severus
Severus is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 23-04-2006 @ 12:19 :
Ik heb even gezocht:

For the shot where Hans Gruber falls from the top of the building, Alan Rickman was actually falling from a 20-foot high model. He was holding on to a stunt man and falling on to an air bag. To get the right reaction, the stunt man dropped Rickman on the count of two, not three.
O ja, dat was het.

Btw, hier zijn gruwelijk lekkere high-res foto's van Alan te vinden; je zou gewoon spontaan je computer willen verkrachten wanneer je die ziet.

http://community.livejournal.com/ala...an/745620.html

*happy sigh*
Oud 26-04-2006, 19:21
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Fair: goh, die Stanivlav [/slis] is best een saaie lul...

@Sev: ik kan mijn laptop nog steeds wel weerstaan
Oud 29-04-2006, 13:03
emma watson fan
emma watson fan is offline
Citaat:

Foto 1

Foto 2

vind je het gek! ze is 16 hoor!

@ morgan le fay: ben jij de morgan le fay van de ovdf? Ik ben daar Femmeke
Oud 29-04-2006, 20:38
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
nope, nooit geweest...
Oud 06-05-2006, 11:32
Verwijderd
HP op de tweede pagina, trekt op niks!

* up *
Oud 06-05-2006, 17:54
Severus
Severus is offline
Oeh, er zijn nieuwe foto's van Alan Rickman (gemaakt op 4 mei op het Tribeca film festival, waar hij aanwezig was voor de première van zijn nieuwe film "Snow Cake")! Ik wilde spontaan het scherm van mijn computer aflebberen.

Hier zijn de foto's:

- Foto #1
- Foto #2
- Foto #3
- Foto #4
- Foto #5
- Foto #6
- Foto #7
- Foto #8
- Foto #9
- Foto #10
- Foto #11

*happy sigh*
Oud 07-05-2006, 12:16
Verwijderd
Zucht, ik hou van die man (en ook van Sigourney Weaver)
Oud 07-05-2006, 14:13
Severus
Severus is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 06-05-2006 @ 12:32 :
HP op de tweede pagina, trekt op niks!

* up *
Eigenlijk wonderlijk dat wij dit topic al sinds 2004 op minimaal de 2e pagina van Films & TV weten te houden.
Oud 07-05-2006, 17:31
Verwijderd
Wie kan zich dan ook een leven voorstellen zonder HP / AR ?
Oud 07-05-2006, 17:48
Freshh~
Freshh~ is offline
Snowcake lijkt me trouwens een interessante film
duurt het nog lang voordat hij hier komt?
Oud 07-05-2006, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Freshh~ schreef op 07-05-2006 @ 18:48 :
Snowcake lijkt me trouwens een interessante film
duurt het nog lang voordat hij hier komt?
Hm, als hij hier draait, draait hij ook vast in een paar bioscopen vrees ik. Tis niet bepaald een blockbuster natuurlijk.
Oud 08-05-2006, 18:20
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline

werkelijk mensen, is dit nou aantrekkelijk?

yes, I know, wrong crowd
Oud 08-05-2006, 18:24
Freshh~
Freshh~ is offline
Oud 08-05-2006, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Freshh~ schreef op 08-05-2006 @ 19:24 :
idd
Oud 09-05-2006, 16:56
Severus
Severus is offline
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 08-05-2006 @ 19:20 :
[afbeelding]

yes, I know, wrong crowd
Je hebt mijn hartje pijn gedaan.

Oud 09-05-2006, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 08-05-2006 @ 19:20 :
[afbeelding]

yes, I know, wrong crowd
wie stemt er voor een ban?

Oud 12-05-2006, 10:27
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Very wrong crowd, so it seems

Maar hey, er wordt tenminste weer iets gepost, ook al is het vooral:

My work is done
Oud 12-05-2006, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 12-05-2006 @ 11:27 :
My work is done

mijn broer (methuselah) heeft trouwens een t-shirt waarop dat staat:

"chaos, panic, disaster ...

my work here is done!"

Oud 12-05-2006, 20:14
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:

Foto 1

Foto 2

dit is de enige reden dat menig jongen van plusminus 15 naar de 4e film is geweest
Oud 12-05-2006, 21:09
Severus
Severus is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 12-05-2006 @ 21:14 :
dit is de enige reden dat menig jongen van plusminus 15 naar de 4e film is geweest
Bij mij ook wel een beetje, hoor - en ik ben geen jongen.

Oud 12-05-2006, 22:20
mepsteen
mepsteen is offline
ooooooooooooooooooo

vertel
Oud 13-05-2006, 09:55
Severus
Severus is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 12-05-2006 @ 23:20 :
ooooooooooooooooooo

vertel
Nou, gewoon - dat ik straight ben, wil niet zeggen dat ik een mooi meisje niet kan waarderen. Maar Alan Rickman (Snape) was de belangrijkste reden dat ik naar die baggerfilm van een "GoF" ben geweest.

Ik heb de film trouwens nog steeds niet op DVD gekocht - ik sta niet zo te popelen.
Oud 13-05-2006, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 13-05-2006 @ 10:55 :
Nou, gewoon - dat ik straight ben, wil niet zeggen dat ik een mooi meisje niet kan waarderen. Maar Alan Rickman (Snape) was de belangrijkste reden dat ik naar die baggerfilm van een "GoF" ben geweest.

Ik heb de film trouwens nog steeds niet op DVD gekocht - ik sta niet zo te popelen.
Ooow nog steeds niet, foei

Ik heb hem, maar alleen omdat ik gewoon alle films wil hebben, als er een ontbreekt klopt het niet haha.
Oud 15-05-2006, 16:03
EXBO
EXBO is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 15-10-2005 @ 19:33 :
aaaah hij is echt lief als hij lacht
Oud 21-05-2006, 22:57
Severus
Severus is offline
Dit is wel geinig:

New dinosaur species named after Hogwarts
A new species of dinosaur has been discovered. The species is named 'Dracorex hogwartsia' after Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry. A replica of the dino skull is on exhibit at the Pennsylvania State Museum. On May 22, the Pennsylvania Satellite News Service will have a special live video feed to the Pennsylvania Historical Museum where paleontologist Robert Sullivan will describe the naming of the species.

Bron: Mugglenet
Oud 23-05-2006, 08:11
Verwijderd
Hehe, grappig idd
Oud 26-05-2006, 14:34
Severus
Severus is offline
Dit is wel major news!

Movie 5 casting changes and announcements

Helen McCrory will no longer play the part of Bellatrix Lestrange in the fifth Harry Potter movie as she is currently pregnant and will be heavily so by the time they film the Ministry scenes. She is set to be replaced by Helena Bonham Carter. Helena played the part of Charlie's mother in Charlie and the Chocolate Factory.

Apple Brook, who's appeared in stage, TV and film productions for more than 25 years, will portray Care of Magical Creatures substitute teacher Professor Grubbly-Plank.

Finally, the younger versions of Sirius, Lupin, and Snape (who all appear in "Snape's Worst Memory") will be played by James Walters, James Utechin, and Alec Hopkins, respectively. Also, Jason Piper will "play" the part of Bane the Centaur. Whether or not he'll simply lend his voice for the role, we don't yet know.

Nou, dat vind ik toch wel jammer. Als Helen de perfecte Bellatrix was (voor de regisseur en producers in ieder geval) en ze haar vanwege haar zwangerschap moeten inruilen voor 'een mindere' actrice (of ja, de tweede keus), dan vraag ik me af in hoeverre dat de film zal beïnvloeden. Helena Bonham Carter is wel goed in het spelen van gestoorde gekken, maar of ze nou precies de evil uitstraling heeft voor de rol van Bellatrix? Dat weet ik zo net nog niet.....

Maar laten we maar het beste hopen.

Verder: die Alex Hopkins gaat dus de jonge Snape spelen uit die herinnering van de O.W.L.'s. Konden ze iemand nemen die nóg minder op Snape leek?
Oud 26-05-2006, 20:18
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
HBC als Bellatrix? Ik zie het nog niet echt gebeuren, nou ja, let's wait and see...
Oud 27-05-2006, 07:58
Verwijderd
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 26-05-2006 @ 21:18 :
HBC als Bellatrix? Ik zie het nog niet echt gebeuren, nou ja, let's wait and see...
da's toch de vrouw van Tim Burton hé?

Ik vind haar wel heel goed spelen, en ik denk eigenlijk wel dat ze daar iets heel 'tof' van kunnen maken!

trouwens, die Alec kunnen ze wel op Snape doen lijken...

En die kerel die Bane gaat spelen... :

Laatst gewijzigd op 27-05-2006 om 08:01.
Oud 27-05-2006, 20:05
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Idd Tim's vrouw. Vindt haar alleen wel sympthieke uitstraling hebben. ken haar eik ook niet van heel veel films dus mss kan ze ook wel evil xijn. Maar Bella ga ik toch wel haten.
Oud 03-06-2006, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 27-05-2006 @ 21:05 :
Maar Bella ga ik toch wel haten.
ik ook

ik hoop dat er veel grappige stukjes komen in de volgende film
ik kijk vooral uit naar het stukje waarin F&G "do a Weasley"

en Loena, daarvan lig ik altijd strijk in de boeken, dus ik hoop dat dat in de films ook zo gaat zijn...
Oud 08-06-2006, 19:24
Severus
Severus is offline
Hier weer eens wat leuke fan art.

Redemption door Snapesnogger

The Malfoys 1 door Makani

The Malfoys 2 door Makani

HP sketchdump door Makani

Teammates door Makani

Oud 08-06-2006, 20:32
Noínden
Noínden is offline
Ik adoreer Makani echt, ze was echt 1 vd eerste mensen op m'n DevWatch-lijst Vooral Teammates... Geniaal
Oud 08-06-2006, 20:40
Verwijderd
Ik vind de sfeer in die twee Malfoys zoo goed
Oud 09-06-2006, 06:56
Verwijderd
Hell, die is zoooo goed
Oud 09-06-2006, 10:18
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
aye, she's brilliant met van die stripachtige-figuurtjes, wou datik dan kon....
Oud 09-06-2006, 10:23
Verwijderd
Ja, ik ook. Ik kan echt níet tekenen...
Oud 09-06-2006, 21:38
Severus
Severus is offline
Over de Malfoys gesproken - als ik IMDB mag geloven, komt Narcissa Malfoy niet voor in de vijfde film. Van wat ik me namelijk herinner, verscheen ze naast "HBP" ook kort in "GoF" en "OotP." Het is wel jammer dat we nóg langer moeten wachten tot we haar op het grote scherm te zien krijgen, maar verhaalsgewijs is het niet zo erg. Haar optredens in boek 4 en 5 waren niet al te belangrijk; ze kunnen bij de 6e film daarom gemakkelijk aansluiten op de scène in Snape's ouderlijk huis.

Toch - ik ben benieuwd wie ze voor die rol zouden uitkiezen. Door Makani stel ik me Narcissa nu steevast voor als de vrouw uit haar tekeningen, dus ik hoop dat men een soortgelijk elegante en mooie vrouw gaat uitkiezen.
Oud 10-06-2006, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 09-06-2006 @ 22:38 :
Toch - ik ben benieuwd wie ze voor die rol zouden uitkiezen. Door Makani stel ik me Narcissa nu steevast voor als de vrouw uit haar tekeningen, dus ik hoop dat men een soortgelijk elegante en mooie vrouw gaat uitkiezen.
Sinds Makani vind ik de Malfoys supergezellige, grappige mensen
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten