Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2006, 18:36
mepsteen
mepsteen is offline
de topictitel zegt het eigenlijk al, hoe wijs je iemand af, zonder die persoon te kwetsen?
Oud 10-06-2006, 18:40
T!ne
T!ne is offline
Eerlijk zijn
Als het iemand is met wie je al te vriend bent, dan zou ik zeggen dat je alleen vriendschappelijke gevoelens hebt voor haar.
Oud 10-06-2006, 19:02
mepsteen
mepsteen is offline
natuurlijk de waarheid, maar als je gewoon zegt "nee ik vind jou niks", dan zal die persoon het natuurlijk niet leuk vinden.

ik bedoel een "aardigere" manier om de waarheid te brengen
Oud 10-06-2006, 19:03
Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
gewoon subtiel zeggen wat er aan de hand is
(sorry, ik ben niet verliefd op je en ik denk ook niet dat dat nog gaat komen..)
hoe zou jij het liefst te horen krijgen dat diegene niet verliefd op je is, of niet met je verder wil? Zo zou diegene tegen wie je het gaat vertellen het vast ook graag horen. Dus eerlijk, maar subtiel
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 19:03
Verwijderd
Citaat:
mepsteen schreef op 10-06-2006 @ 19:36 :
de topictitel zegt het eigenlijk al, hoe wijs je iemand af, zonder die persoon te kwetsen?
Eerlijk zeggen waar het op staat zonder diegene te beledigen, natuurlijk.

Een verdrietige of teneergeslagen reactie zal wel het gevolg zijn, maar dat is wat anders dan gekwetst worden.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 19:57
Verwijderd
Da's toch niet zo moeilijk? Als iemand je er botweg om vraagt, kun je inderdaad gewoon iets zeggen als wat kikkertje zegt, of dat je gewoon vrienden wilt zijn en niets meer, of als je zelfs dat wilt vermijden, dat je iemand anders wilt...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 10-06-2006 @ 20:57 :
Da's toch niet zo moeilijk? Als iemand je er botweg om vraagt, kun je inderdaad gewoon iets zeggen als wat kikkertje zegt, of dat je gewoon vrienden wilt zijn en niets meer, of als je zelfs dat wilt vermijden, dat je iemand anders wilt...
Ja, maar bij dat laatste lieg je dus. Ik vind het ook weleens moeilijk, vooral wanneer ik helemaal niets wil van die persoon, dus ook geen vriendschap. Hoe zeggen jullie dat dan?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Scarlett schreef op 10-06-2006 @ 21:21 :
Ja, maar bij dat laatste lieg je dus. Ik vind het ook weleens moeilijk, vooral wanneer ik helemaal niets wil van die persoon, dus ook geen vriendschap. Hoe zeggen jullie dat dan?
Ik heb dat vooralsnog alleen nog maar gezegd als het echt waar was.

Als je helemaal niets van hem wilt? Ik heb een beetje moeite om me dat voor te stellen, omdat ik nog geen situatie ben tegengekomen waarin iemand die ik gewoon niet leuk vind, het lef heeft gehad om tegen mij te zeggen dat hij wél graag iets met mij wilde beginnen (en dan bedoel ik iets serieus, die mij dus al langer kende en in de richting van verliefdheid ging; er zijn natuurlijk genoeg jongens afgewezen die zaten te azen op vozen of meer).

*denkt nog even na* Nee, ik kan me ook echt niet voorstellen dat zo iemand mij werkelijk écht leuk kan gaan vinden, want als ik iemand niet leuk vind, doe ik er ook niet leuk tegen. En ik kan me niet voorstellen dat iemand puur op uiterlijk geïnteresseerd kan zijn in een relatie.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 02:18
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Dat kan niet imo.
Oud 11-06-2006, 08:22
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 11-06-2006 @ 03:18 :
Dat kan niet imo.
Oud 11-06-2006, 09:26
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
'Het ligt niet aan jou, het ligt aan mij.'

Heerlijk.
Oud 11-06-2006, 10:22
Kayleigh
Kayleigh is offline
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 11-06-2006 @ 10:26 :
'Het ligt niet aan jou, het ligt aan mij.'

Heerlijk.
'maar we kunnen vrienden blijven'

'ik zie je meer als een broer'

*geniet*
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 11:07
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Kayleigh schreef op 11-06-2006 @ 11:22 :
'maar we kunnen vrienden blijven'

'ik zie je meer als een broer'

*geniet*
Ow echt, zum kotsen die uitvluchten.

Zoals ze hierboven ook al zeggen, imho gaat iemand als ie afgewezen wordt, áltijd gekwetst zijn, tenzij die persoon niet zo verliefd was als ie wel dacht...
Oud 11-06-2006, 17:03
Iduna
Iduna is offline
Natuurlijk wordt diegene wel gekwetst, maar je kunt als het ware bepalen in welke mate dat gebeurt.
Je kunt zeggen 'nee, flikker op' maar ook 'ik vind je wel leuk, maar meer als een gewone vriend(in)' of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 18:42
Pierreke
Pierreke is offline
Of gewoon zoenen met iemand anders...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 19:12
Lotte
Lotte is offline
Sorry, ik vind je niet stom ofzo, maar ik heb geen gevoelens voor je. En zal die ook nooit krijgen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 19:36
Verwijderd
Maar soms praat je tegen dovemansoren en moet je gewoon rot op zeggen. helaas.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 01:11
vedetje
vedetje is offline
heel overduidelijk een opmerking maken van hoe leuk je het wel vindt dat hij zo een goede vriend is

wat ik nog heb gedaan bij een vriend die iets te 'aardig' wou worden met mij en dat ik bang was dat hij iets te veel gevoelens zou krijgen, heel duidelijk beginnen praten over waar ik naar op zoek ben in een jongen, en dan iemand beschrijven waar hij (qua uiterlijk) totaal niet op geleek
en verder vroeg ik hem ook hulp om contact te leggen met die jongen die ik wel leuk vond...
Oud 13-06-2006, 11:16
Paddenstoel
Paddenstoel is offline
Citaat:
gaat niet lukken.
Oud 13-06-2006, 18:29
Magican
Magican is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 11-06-2006 @ 19:42 :
Of gewoon zoenen met iemand anders...
qft
Oud 13-06-2006, 19:36
MTpower
MTpower is offline
Niet, je kwetst iemand altijd.
Je moet gewoon eerlijk zijn en niet aankomen met die kutsmoesjes als "zo zie ik je niet" "ik wil wel gewoon vrienden zijn/blijven" enz.
Oud 14-06-2006, 09:58
Verwijderd
Het is wel mogelijk, maar ik kan geen manier bedenken die je geen lange gevangenisstraf oplevert.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 11:33
Verwijderd
Zonder iemand te kwetsen gaat niet echt lukken. Zonder iemand te beledigen natuurlijk wel, maar je weet toch wel gewoon hoe je moet praten zonder mensen te beledigen? Als de ander niet naar een reden vraagt, gewoon geen reden geven. Als iemand wel naar een reden vraagt, dan breng je het een beetje tactisch ('je bent mijn type niet' ipv 'ik vind je lelijk/dom', dat soort dingen - op zich kan 'je bent mijn type niet' altijd, want het is vrij nietszeggend en daardoor altijd waar).

Laatst gewijzigd op 14-06-2006 om 11:36.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 11:35
DvoorA
DvoorA is offline
gewoon zeggen dat het toch niets gaat worden want je voelt niets voor diegene, je bent niet verliefd of je vindt elkaar slecht bij elkaar passen. Als diegene je blijft lastigvallen gewoon zeggen: en nu hou je op, ik wil je niet. Ik zou geen verwoede pogingen tot subtiele hints doen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden!
Oud 14-06-2006, 11:38
Nienna*
Nienna* is offline
Tsja, je kwetst iemand altijd natuurlijk. Ik ben altijd gewoon eerlijk (ik typte heerlijk ) en probeer helder/duidelijk uit een te zetten waaróm ik iemand afwijs.
Nu kan ik me gevallen voorstellen waarbij je niet al te duidelijk moet zijn (Je bent gewoon kklelijk!!) , maar dat heb ik nog nooit meegemaakt .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2006, 12:10
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 11-06-2006 @ 03:18 :
Dat kan niet imo.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 12:23
Verwijderd
Veel afstand nemen. Als het contact verwaterd krijgt de persoon in kwestie het waarschijnlijk wel door, heeft die het niet door dan gewoon vertellen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 12:56
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Door te zeggen dat je geen toekomst ziet samen. En vooral niet in het bijzijn van andere mensen
Oud 14-06-2006, 20:03
SkYRyDEr
SkYRyDEr is offline
Jij bent de sushi en ik de pannenkoek... Jij hebt toch ook geen zin om dat door elkaar te gooien en achteraf buikpijn te hebben he?
Oud 14-06-2006, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 14-06-2006 @ 13:23 :
Veel afstand nemen. Als het contact verwaterd krijgt de persoon in kwestie het waarschijnlijk wel door, heeft die het niet door dan gewoon vertellen.
Dan kwets je diegene alsnog door het contact te laten verwateren en dat is nou net niet waar ts om vroeg.
Beter ben je gewoon eerlijk, je kwetst iemand toch eigenlijk altijd wel als je diegene afwijst.
Doe het netjes en beleefd, toon begrip en beledig niet, dan kom je al een heel eind.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 13:20
Anaïs
Anaïs is offline
Ergens zal die persoon altijd wel gekwetst zijn, maar zeg gewoon op een rustige manier dat je zijn gevoelens niet kan beantwoorden...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 13:27
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Anneka schreef op 14-06-2006 @ 13:23 :
Dat is echt zo lullig Net alsof je besmettelijk bent omdat je je gevoelens uit
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 17:31
***ailá***
***ailá*** is offline
ehm... wat ik een keer heb gezegd: Nee, ik ben bang dat ik je dit niet kan geven (een relatie dus) omdat ik niet op deze manier naar je kijk.

Hij had me verteld hoe het met vorige meisjes was gegaan.... dus toen zei ik: Ik weet van vroeger enzo, het spijt me oprecht voor jou dat t zo moet lopen, maar ik kan daar nix aan doen, t enige wat ik kan is eerlijk zijn en direct zeggen dat t niet gaat werken.

Zoiets was het, weet ook nooit echt goed wat ik moet zeggen
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 00:43
Afwezig
Afwezig is offline
Hehe, wat iemand mij een keer geflikt heeft dat was dat een vriendin van haar tegen mij moest vertellen dat ze liever nog eve "vrijgezel" wilde blijven...

2 dagen later belande ik in een gesprek met de meid in kwestie en haar vriendin en toen ging ze eve leuk vertellen hoe fijn ze het wel niet had gehad met 1 of andere gozer (Die haar leuk vond). Allemaal details die ik niet hoefde te weten enzo...

Naah niet bepaald subtiel..

Je moet gewoon op een subtiele manier vertellen wat je voelt en hoe je er over denkt. Vertel diegene dat je gewoon niet tot hem of haar voelt aangetrokken zoals hij / zij wel dat bij jou voelt.

Geef diegene vooral niet het gevoel dat er iets fucking mis met hem / haar is. Gewoon normaal proberen over te brengen dat het niet gaat werken...
Oud 26-06-2006, 08:37
Kapoen
Kapoen is offline
volgens mij kan je nooit iemand niet kwetsend afwijzen, je bent toch altijd gekwetst als iemand je niet leuk of lief of knap genoeg vindt.
Oud 26-06-2006, 10:15
Streepjescode
Streepjescode is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 11-06-2006 @ 12:07 :
Ow echt, zum kotsen die uitvluchten.
Waarom zijn dat uitvluchten? Het kan toch gewoon waar zijn? Dat jij het niet wilt horen maakt het nog geen uitvlucht.

"Ik voel niet op die manier voor jou" lijkt me het eerlijkste. Pijnloos is het nooit, maar het is wel zo fijn om duidelijk te zijn en geen valse hoop te geven. Kan de ander ook verder met zijn/haar leven.
Oud 03-07-2006, 20:12
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
"Ik weet dat jij mij leuk vind, ik vind jou ook wel leuk, maar niet op die manier"

Goed zo?
Oud 03-07-2006, 21:46
Magican
Magican is offline
Mag ik het zeggen, ja? Mag ik het echt zeggen?
Ik zeg het gewoon:

Up
Oud 04-07-2006, 12:33
martina1991
martina1991 is offline
Er bestaat denk ik geen zachte manier. Het komt altijd hard over als je iemand afwijst. Ik denk niet dat je ''liefdesverdriet'' wordt verzacht als je het op een aardige manier zegt. Oke, het kan ook wel ìets uitmaken. Ik weet het niet precies.
Reageren

Regels voor berichten