Ik heb hem gisteren gezien, en hij viel me mee. Het is een beetje een flauwe film, zeker na het zien van de trailer. De zogenoemde boosaardige draken zijn véél te weinig in beeld gebracht, en de actie omtrent deze beesten beperkt zich tot een minimum. In de lucht of op de grond, de shots zijn zeer kort en zijn meer wolken dan wat anders in die luchtscenes die ik bedoel.
De actie schiet gewoon tekort voor het type film. Het is geen slimme psychologische thriller, het is een drakenfilm met een twist. Raggen en knallen willen we zien, bloed en actie. Iedereen rijdt rond met tanks en machinegeweren, maar al met al blijven deze ongebruikt in een stoffig hoekje staan. Waarom dan die tank? Gebruik een coole scene waarin deze nog nuttig wordt gebruikt ofzo. Het komt allemaal zo doelloos over.
Het mag dan een drakenfilm zijn, maar het enige wat je echt ziet is vuur, vuur en nog eens vuur. De beestjes zelf zijn maar schaars. Ik zal niks spoilen, maar het einde was veel te makkelijk en onzinnig kort. Ok, de dreiging is weg, maar er vliegen nog miljoenen draken rond.. waarom feest iedereen? De dreiging is niet echt minder...
Al met al geen slechte film, maar had zoveel meer kunnen zijn in mijn ogen... oh well. Ik zou een 7 geven..
|