Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2006, 20:58
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-06-2006 @ 21:56 :
Je moet de pil die je vergeten bent alsnog innemen wanneer je eraan denkt. Ook als je er dan twee tegelijk moet nemen.

Pas op, want je kan wel heel misselijk worden
Thnx. En misselijk worden doen we niet aan

Over pilvergeten.nl gesproken, ben ik nou heel stom als ik niet snap waarom ze willen weten of je de laatste zeven dagen seks gehad hebt als ze dan toch zeggen dat je beschermd bent, ook al zeg je ja?
Oud 12-06-2006, 11:31
Maresha
Maresha is offline
ik krijg vanmiddag voor t eerst de pil, de prikpil
spannend
Oud 12-06-2006, 11:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef op 08-06-2006 @ 21:58 :
Thnx. En misselijk worden doen we niet aan

Over pilvergeten.nl gesproken, ben ik nou heel stom als ik niet snap waarom ze willen weten of je de laatste zeven dagen seks gehad hebt als ze dan toch zeggen dat je beschermd bent, ook al zeg je ja?
Ow, gelukkig

Als je in de eerste week een pil vergeet en je hebt de week ervoor seks gehad kan je zwanger zijn of het alsnog worden ook al gebruik je daarna zeven dagen een condoom en slik je al je pillen daarna goed. Denk dat ze het daarom willen weten.
Oud 12-06-2006, 12:40
Verwijderd
buh waarom krijg ik last van mn buik als ik de pil doorslik
Oud 12-06-2006, 19:25
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Maresha schreef op 12-06-2006 @ 12:31 :
ik krijg vanmiddag voor t eerst de pil, de prikpil
spannend
have fun Depo provera de gekste \m/
Oud 12-06-2006, 19:30
Maresha
Maresha is offline
haha thnx

gelukkig hoefde ik hem niet in mn bil! had me er al helemaal op voor bereid maar mocht ook in arm of bovenbeen, heb mn arm gekozen

heb alleen nu de hele dag fucking honger

hoe kan het eigenlijk dat je honger krijgt van de (prik)pil?
Oud 12-06-2006, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Maresha schreef op 12-06-2006 @ 20:30 :
haha thnx

gelukkig hoefde ik hem niet in mn bil! had me er al helemaal op voor bereid maar mocht ook in arm of bovenbeen, heb mn arm gekozen

hormonen
Oud 13-06-2006, 10:09
Mysterons
Mysterons is offline
ik was laatst bij de dokter en zij zei iets heel verontrustends:
als je de na een pilstrip meteen aan een nieuwe begint (doorslikken), maar je maakt deze nieuwe niet af, dan is de pil niet veilig.
ik betwijfelde meteen of dat wel waar was, want volgens mij staat zelfs in mijn bijsluiter dat het kan (lovette)
weet iemand hier iets meer vanaf?
Oud 13-06-2006, 11:39
Konijn
Konijn is offline
Ik weet niks van de lovette, maar bij een normale pil (dus niet eentje met meerdere fasen) is dat gewoon veilig. Als je maar minimaal één strip slikt, maakt het niet uit of je er dan 4 of 24 of hoeveel pillen dan ook achteraan slikt.
Oud 13-06-2006, 13:37
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
haha thnx

Zenuwen, emotie eten
Oud 13-06-2006, 18:55
create
create is offline
Als je stopt met anticonceptie (eerst een jaar yasmin, daarna 3 maanden nuvaring), kan het dan zijn dat je lichaam er gewoon een beetje aan moet wennen en je daardoor later ongesteld wordt?
Oud 13-06-2006, 19:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
create schreef op 13-06-2006 @ 19:55 :
Als je stopt met anticonceptie (eerst een jaar yasmin, daarna 3 maanden nuvaring), kan het dan zijn dat je lichaam er gewoon een beetje aan moet wennen en je daardoor later ongesteld wordt?
Ja, dat kan heel goed. Toen ik tijdelijk stopte met de pil duurde het drie maanden voor ik weer uit mezelf ongesteld werd.
Oud 14-06-2006, 11:27
Verwijderd
Citaat:
haha thnx

Honger wordt gedeeltelijk veroorzaakt door hormonen, onder andere leptine, een stof die geproduceerd wordt in vetcellen, en leptine wordt beïnvloed door oestrogeen (en beïnvloedt dat op zijn beurt weer). Een andere concentratie oestrogeen in je bloed kan er dus voor zorgen dat er meer leptine vrijkomt waardoor je lichaam onterecht denkt dat er een risico op een vet-tekort is en je een hongersignaal geeft .
Het kan goed dat die honger vanzelf weer afneemt na een tijdje, maar het kan ook dat je er last van blijft houden.
Bij muizen is het ook zo dat dikke muizen van nature meer leptine produceren dan niet-dikke muizen, maar het is niet bekend of dat bij mensen ook zo is.

Laatst gewijzigd op 14-06-2006 om 16:37.
Oud 14-06-2006, 16:34
Maresha
Maresha is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 13-06-2006 @ 14:37 :
Zenuwen, emotie eten
nee dat niet want emotie-eten dan heb ik geen honger maar dan eet ik iets weg
Oud 14-06-2006, 16:56
Maresha
Maresha is offline
oja wat ik me af vraag! wie o wie weet het?
met de prikpil kun je (in het begin ) onregelmatig ongesteld worden, maar hoe kan het nou dat je dan wel beschermd word tegen de zwangerschap terwijl je nog wel ongesteld word?
Oud 14-06-2006, 17:05
Verwijderd
doordat je geen ovulatie meer hebt, maar er nog wel wat slijmvlies wordt opgebouwd in de baarmoeder, dat je dus weer uitscheidt
Oud 14-06-2006, 19:01
Maresha
Maresha is offline
oke dankje
Oud 15-06-2006, 07:57
justhanna
justhanna is offline
Heeft iemand hier ervaring met de pil bestellen bij PilOnline?
En zoja, wat zijn je ervaringen hiermee?
Want het klinkt allemaal leuk en aardig, dat je de deur niet meer uithoeft voor de pil, en er zelf niet meer om hoeft te denken om hem op te halen, maar qua prijs en qua service zit dat ook een beetje goed?
Oud 16-06-2006, 18:48
allempie
allempie is offline
Een klein vraagje: kan je lichaam ook 'ongeschikt' zijn voor de pil? Ik heb nu 3 verschillende soorten pil geprobeerd (microgynon-30, ministat en yasmin) en bij alledrie blijf ik doorbraakbloedingen hebben, ook na 3 maanden nog. En blijft de pil veilig met doorbraakbloedingen?
Oud 16-06-2006, 19:09
Verwijderd
dat kan, maar dat zijn alledrie redelijk lichte pillen, misschien heb je bij een wat zwaardere pil geen doorbraakbloedingen en de pil is dan wel gewoon veilig.
Oud 17-06-2006, 09:34
Loor
Loor is offline
Haai, ik heb ook een vraagje. Misschien staat ie allang ergens op deze topic, maar ik heb geen zin om aaaaalles te lezen. Euhm.. ik heb mijn pil 4 dagen langer doorgeslikt, en afgelopen dinsdag nam ik de laatste pil. Dat wil dus zeggen, dat ik aankomende woensdat de pil weer moet nemen. Maaaar nu wil ik door bepaalde omstandigheden zo snel mogelijk niet meer ongesteld zijn, dus vandaag nog beginnen met een nieuwe strip. Kan dit wel? of is dat heel slecht? Waarschijnlijk heb ik dan wel kans op doorbraakbloedingen, maar je ben toch gewoon beschermd als je de stopweek korter maakt? Ik hoop dat iemand me antwoord kan geven
Oud 17-06-2006, 10:39
vosje16
vosje16 is offline
Ja, kan geen kwaad om vroeger terug met de pil te beginnen. Het komt er gewoon op neer dat de stopweek MAX 7 dagen mag duren.
Oud 18-06-2006, 10:02
Roos
Roos is offline
Je kunt inderdaad wel gewoon beginnen met de pil. Er is wel een kans dat je menstruatie niet gelijk overgaat, dus daar moet je het maar op gokken
Oud 19-06-2006, 12:07
justhanna
justhanna is offline
Weet iemand hoe groot de kans is op doorbraakbloedingen als je 1 keer de pil een weekje langer doorslikt? Niet zo enorm groot toch neem ik aan?

En wat kan je beter doen, een weekje doorslikken of de maand ervoor de stopweek verkorten zodat je eerder ongesteld word?

(ik zit met lowlands namelijk)

Laatst gewijzigd op 19-06-2006 om 13:29.
Oud 19-06-2006, 15:32
Anika
Citaat:
justhanna schreef op 19-06-2006 @ 13:07 :
Weet iemand hoe groot de kans is op doorbraakbloedingen als je 1 keer de pil een weekje langer doorslikt? Niet zo enorm groot toch neem ik aan?

En wat kan je beter doen, een weekje doorslikken of de maand ervoor de stopweek verkorten zodat je eerder ongesteld word?

(ik zit met lowlands namelijk)
Van een weekje krijg je echt geen doorbraakbloedingen hoor! Ik houd nooit stopweken en toen ik daarmee begon duurde het een half jaar voordat ik een doorbraakbloeding kreeg.
Mij lijkt het overigens handiger om een weekje door te slikken ipv de vorige stopweek te verkorten.
Oud 19-06-2006, 18:34
yellowmoon
yellowmoon is offline
Ik ben nogal paranoide dus ik wil graag ff van jullie weten of ik me voor niks zorgen aan het maken ben...

Ik probeer namelijk altijd de pil (mycroginon 30) altijd zo precies mogelijk te slikken maar laatst ben ik ziek geweest en toen heb ik overgegeven dus toen werkte ie misschien niet goed meer

Op 10 mei heb ik sex gehad, dat was gelijk met de laatste pil van de strip. Daarna heb ik stopweek gehouden.

Op 24 mei was ik flink ziek want ik had een feestje gehad en was pas laat thuis, 04.15 a 04.30 heb ik de pil ingenomen (dat was dus de 8e pil van de strip). Rond half 9 werd ik ziek wakker en heb ik overgegeven...ben toch maar naar school gegaan maar bedacht me onderweg pas dat ik beter een pil uit de reservestrip had kunnen slikken...die had ik toen niet mee dus heb ik het 's middags thuis gedaan, rond 17.00 uur (normaal doe ik het altijd als ik naar bed ga dus dat was dan zo'n 17 uur te laat).

Op 4 juni heb ik weer sex gehad. Beide keren is hij overigens niet in mij klaar gekomen.

Na die strip waarvan ik er dus 1 vergeten ben ben ik gelijk weer begonnen met een nieuwe strip, maar nu bedacht ik me dat het me helemaal niet goed uit komt als ik die strip af maak (ik moet nu nog ongeveer een week dus).

Hoe groot is de kans dat ik zwanger geworden ben van die ene pil die ik overgegeven heb (niet zo groot toch) en is het wel veilig om nu al met die ene strip te stoppen?
Oud 19-06-2006, 18:43
Verwijderd
Die is er niet. Sperma blijft normaal gesproken 3 tot 5 dagen in leven in je lichaam, in enorme uitzonderingsgevallen 7, maar écht geen 14, van die eerste keer kun je dus niet zwanger zijn geraakt al was je de pil wekenlang vergeten. En de pil is normaal gesproken in 3 uur opgenomen in je bloed, in uitzonderingsgevallen kan het tot 4 uur duren, maar écht geen 5, dus je hebt helemaal geen pil uit de vorige strip gemist.
Oud 19-06-2006, 23:48
Roos
Roos is offline
Klopt inderdaad, je bent gewoon veilig. Zoek anders wat meer informatie op, dan hoef je je niet onnodig zorgen te maken.
Oud 20-06-2006, 09:23
justhanna
justhanna is offline
Zijn er veel meiden hier die ook moesten overstappen van Microgynon 30 naar Rigevidon? Ik hoor hier namelijk veel verhalen over dat deze variant veel bijwerkingen geeft. Ik heb nu zelf ook van de apotheek deze meegekregen, en weet niet goed wat ik er mee moet. Qua actieve bestandsdelen is hij wel hetzelfde, maar de hulpstoffen zijn anders en ik ben toch bang dat mijn lichaam hier anders op gaat reageren. Hoe zijn de ervaringen met Rigevidon voor andere meiden? En ik hoorde dat je ook alsnog gewoon de Microgynon 30 kan opeisen bij de apotheek?
Oud 20-06-2006, 10:12
wup
wup is offline
Citaat:
justhanna schreef op 20-06-2006 @ 10:23 :
Zijn er veel meiden hier die ook moesten overstappen van Microgynon 30 naar Rigevidon? Ik hoor hier namelijk veel verhalen over dat deze variant veel bijwerkingen geeft. Ik heb nu zelf ook van de apotheek deze meegekregen, en weet niet goed wat ik er mee moet. Qua actieve bestandsdelen is hij wel hetzelfde, maar de hulpstoffen zijn anders en ik ben toch bang dat mijn lichaam hier anders op gaat reageren. Hoe zijn de ervaringen met Rigevidon voor andere meiden? En ik hoorde dat je ook alsnog gewoon de Microgynon 30 kan opeisen bij de apotheek?
Ik heb al ruim 2 maanden Rigevidon en heb tot nu toe niet het idee dat ik er anders op reageer dan op Microgynon 30.. Maar dat zal wel per persoon verschillen.. en ik weet ook niet of je dat na 2 maanden al zou merken.. Maar tot nu toe dus geen klachten bij mij.
Oud 20-06-2006, 12:36
Verwijderd
Ik heb ook sinds een klein half jaar Rigevidon, en ik heb niks gemerkt.
Oud 20-06-2006, 14:26
yellowmoon
yellowmoon is offline
Citaat:
Roos schreef op 20-06-2006 @ 00:48 :
Klopt inderdaad, je bent gewoon veilig. Zoek anders wat meer informatie op, dan hoef je je niet onnodig zorgen te maken.
Ik had de bijsluiter van de pil uiteraard wel gelezen die keer nadat ik overgegeven had, en ik heb de instructies ook wel precies opgevolgd, maar ik heb ook wel eens verhalen gehoord over mensen die zwanger werden ondanks dat ze de pil gebruikten en dan lijkt me zo'n ding uitkotsen niet echt bevorderlijk

Ik had ook meteen kunnen stoppen met deze strip en dan afwachten of ik ongesteld word, maar zolang je de pil nog slikt zijn die bloedingen toch altijd fake? Dus hoe kan je dan weten of je toch niet stiekem zwanger bent geworden (ik heb ooit eens ergens gelezen dat de pil 99.2 % veilig zou zijn dus die kans is dan 0,008 maar daar hoor ik toch liever niet bij)?
Oud 20-06-2006, 15:46
axelle
axelle is offline
hey,
Ik heb een vraagje, heb al info op internet gezocht maar alle informatie is nogal tegenstrijdig.
Het zit zo: ik zit in mijn eerste pilweek sinds zaterdag, gisterenavond rond 12 u mijn pil ingenomen, en vanmiddag omstreeks 12 u waterige diarree gehad. Hoe zit het nu met de veiligheid?
alvast bedankt,
axelle
Oud 20-06-2006, 19:41
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
axelle schreef op 20-06-2006 @ 16:46 :
hey,
Ik heb een vraagje, heb al info op internet gezocht maar alle informatie is nogal tegenstrijdig.
Het zit zo: ik zit in mijn eerste pilweek sinds zaterdag, gisterenavond rond 12 u mijn pil ingenomen, en vanmiddag omstreeks 12 u waterige diarree gehad. Hoe zit het nu met de veiligheid?
alvast bedankt,
axelle
Dan ben je gewoon veilig hoor. Als je vrij snel na inname extreem erge diarree hebt kan de werking verminderd/ onbetrouwbaar zijn. In jouw geval is de pil allang opgenomen in je bloed.
Oud 20-06-2006, 19:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
justhanna schreef op 20-06-2006 @ 10:23 :
Als Microgynon 30 nog bestaat en jouw arts je ook echt die pil voorschrijft (dus niet alleen de werkzame stoffen daaruit maar echt het merkproduct) dan kan je in de apotheek eisen dat je microgynon 30 wilt en geen rigevidon. Ik zou gewoon eerst kijken hoe je hierop reageert.
Oud 20-06-2006, 20:05
IcedEarth
IcedEarth is offline
ej ik slikte eerst Stediril ( of wat het nu Steridil?) maar die hadden ze ook niet meer en toen kreeg ik Rigevidon. Wat hetzelfde zou zijn. Eerst was ik ietwat sceptisch, maar ik merk geen flikker van het verschil, ben wel paar kg aan gekomen, maar heb geen idee of dat aan de pil ligt. En ja daar vergaat de wereld ook niet aan.
Oud 20-06-2006, 20:45
justhanna
justhanna is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-06-2006 @ 20:45 :
Als Microgynon 30 nog bestaat en jouw arts je ook echt die pil voorschrijft (dus niet alleen de werkzame stoffen daaruit maar echt het merkproduct) dan kan je in de apotheek eisen dat je microgynon 30 wilt en geen rigevidon. Ik zou gewoon eerst kijken hoe je hierop reageert.
Ik heb idd een recept voor microgynon 30. Maar heb de apotheek al gemaild en kreeg ook reactie terug dat ik het gewoon moest proberen en als het echt niet beviel dat ze dan wel weer de microgynon voor me zouden regelen.
Oud 22-06-2006, 10:43
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 12-06-2006 @ 12:47 :
Ow, gelukkig

Als je in de eerste week een pil vergeet en je hebt de week ervoor seks gehad kan je zwanger zijn of het alsnog worden ook al gebruik je daarna zeven dagen een condoom en slik je al je pillen daarna goed. Denk dat ze het daarom willen weten.
dus dan kan je alsnog zwanger worden, ook al gebruik je 7 dagen een condoom?
Oud 22-06-2006, 10:46
JJ13
JJ13 is offline
ik stop met de nuvaring en begin weer met de pil, ik vind die ring niet helemaal geweldig, krijg er enorme stemmingswisselingen van en geen/weinig zin in sex. vanavond haal ik m eruit en dan begin ik morgen weer met de pil
Oud 22-06-2006, 11:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 22-06-2006 @ 11:43 :
dus dan kan je alsnog zwanger worden, ook al gebruik je 7 dagen een condoom?
Volgens mij wel ja. Als je al seks gehad hebt kan er dan alsnog een eitje bevrucht worden in je. Die zaadcellen zijn dan al in je en dan helpt een condoom niet. Je moet dan ook altijd contact opnemen met je huisart voor eventueel nog een morning afterpil ofzo.
Oud 22-06-2006, 15:41
Thee Muts
Thee Muts is offline
Eeven een vraagje

Mijn eerst volgende menstruatie komt in een week waarin het totaal niet uitkomt, maar ik ben geen voorstander van het doorslikken, omdat ik dan nogal veel last krijg van het hormoongebeuren. Dus nu vroeg ik me af of ik de stopweek niet gewoon een week eerder in kon lassen, zonder dat de betrouwbaarheid van de pil wordt aangetast?

Want i.p. komt dat overeen met het vergeten van een pil in de 3de week en volgens de bijsluiter kan ik dan gewoon gelijk een stopweek inlassen en daarna weer met een nieuwe strip beginnen. Iemand die daar nog meer zekerheid over kan geven?
Oud 22-06-2006, 17:11
dead person
dead person is offline
Je moet toch sowieso 21 dagen slikken?

als je minder slikt is de pil minder betrouwbaar
Oud 22-06-2006, 17:33
Thee Muts
Thee Muts is offline
Als ik nou drie weken volmaak en precies een week eerder dan normaal de stopweek inlas, dan zit ik toch op de 21 dagen? Korten wou ik het iig ook niet maken, dus dat zou dan moeten kunnen.
Oud 22-06-2006, 17:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 22-06-2006 @ 18:33 :
Als ik nou drie weken volmaak en precies een week eerder dan normaal de stopweek inlas, dan zit ik toch op de 21 dagen? Korten wou ik het iig ook niet maken, dus dat zou dan moeten kunnen.
Je slikt normaal toch drie weken de pil (= 1 strip = 21 dagen) en jij wilt een week eerder stoppen, dan toch na 14 dagen? Of snap ik het verkeerd?

Wat jij wil kan volgens mij wel voor een keertje maar het is niet slim om het al te vaak te doen want echt heel safe is het niet. Het is een noodgreep voor als je een pil vergeten bent.
Oud 22-06-2006, 17:52
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-06-2006 @ 18:44 :
Je slikt normaal toch drie weken de pil (= 1 strip = 21 dagen) en jij wilt een week eerder stoppen, dan toch na 14 dagen? Of snap ik het verkeerd?
Nee, je hebt helemaal gelijk, ik was niet na aan het denken

Hmm, in de bijsluiter staat niks over extra bescherming na het vergeten van een pil in de derde week (of dus stoppen in de derde week), terwijl dat wel bij het vergeten van de pil in de 1ste week staat. Dus trek ik daaruit de conclusie dat het wel safe zou zijn.

Maar goed, ik moet komende week toch naar de huisarts, dus dan vraag ik het wel even na. Of als iemand er ervaring mee heeft of weet hoe het zit, hoor ik dat ook graag!
Oud 22-06-2006, 18:14
justhanna
justhanna is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 22-06-2006 @ 18:52 :
Nee, je hebt helemaal gelijk, ik was niet na aan het denken

Hmm, in de bijsluiter staat niks over extra bescherming na het vergeten van een pil in de derde week (of dus stoppen in de derde week), terwijl dat wel bij het vergeten van de pil in de 1ste week staat. Dus trek ik daaruit de conclusie dat het wel safe zou zijn.

Maar goed, ik moet komende week toch naar de huisarts, dus dan vraag ik het wel even na. Of als iemand er ervaring mee heeft of weet hoe het zit, hoor ik dat ook graag!
Als jij antwoord hebt van je huisarts, kan je het mij dan ook even laten weten? Want ik ben zelf ook niet zo'n fan van de pil doorslikken...
Oud 22-06-2006, 19:07
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
justhanna schreef op 22-06-2006 @ 19:14 :
Als jij antwoord hebt van je huisarts, kan je het mij dan ook even laten weten? Want ik ben zelf ook niet zo'n fan van de pil doorslikken...
Zal ik doen!

En wat ik me ook afvraag... Als ik nou niet eerder kan stoppen, kan ik dan wel voor 1 of 2 weken doorslikken? Dus niet gelijk een hele maand, maar dat ik mijn menstruatie gewoon 1 of 2 weken uitstel, dan een stopweek houd en dan weer met een nieuwe strip begin? Of is dat ook niet helemaal veilig?
Oud 22-06-2006, 19:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 22-06-2006 @ 20:07 :
Zal ik doen!

En wat ik me ook afvraag... Als ik nou niet eerder kan stoppen, kan ik dan wel voor 1 of 2 weken doorslikken? Dus niet gelijk een hele maand, maar dat ik mijn menstruatie gewoon 1 of 2 weken uitstel, dan een stopweek houd en dan weer met een nieuwe strip begin? Of is dat ook niet helemaal veilig?
Je kan prima een of twee weken doorslikken. Zolang je minstens 21 pillen geslikt hebt zit je altijd safe dus het hoeven er dan niet perse 42 te worden, 23 ofzo is ook goed Zelf slik ik meestal de pil twee weken door omdat dat beter uitkomt dan drie weken.
Oud 22-06-2006, 19:15
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-06-2006 @ 20:13 :
Je kan prima een of twee weken doorslikken. Zolang je minstens 21 pillen geslikt hebt zit je altijd safe dus het hoeven er dan niet perse 42 te worden, 23 ofzo is ook goed Zelf slik ik meestal de pil twee weken door omdat dat beter uitkomt dan drie weken.
Oke, dan weet ik dat ik die optie sowieso achter de hand kan houden. Dankjewel!

Wel erg eigenlijk, ik slik al bijna 4 jaar de pil, en dan weet ik dat soort dingen niet eens Maar goed, zo leer ik nog eens wat
Oud 22-06-2006, 19:28
Verwijderd
ik heb echt een doorsnee vraagje, maar heb er toch wat onduidelijkheid over.

Ik ben na 8 maanden gestopt te zijn, weer begonnen met Microginon 30 slikken. Ik ben alleen niet op de eerste dag van mijn menstruatie begonnen, dus ik vroeg me af na hoeveel dagen/weken hij weer veilig is.
In de bijsluiter staat dat hij wanneer je op de eerste dag van je menstruatie slikt meteen veilig is. Dag 2-5 van de cyclus na 7 dagen, maar volgens mij zei mijn huisarts 2 weken (maar dat weet ik dus niet meer helemaal zeker)

alvast bedankt
Topic gesloten

Regels voor berichten