Oud 21-06-2006, 11:03
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Aangezien er de laatste tijd het ene na het andere VAVO-topic verschijnt, is het misschien handig om het allemaal in één topic te zetten. De meeste topics komen op hetzelfde neer, dus kan je meteen ff rustig lezen wat er al gezegd is
Er zitten hier op het forum meerdere mensen al op het VAVO, dus je vragen kunnen meestal wel uit ervaring beantwoord worden. Let wel, de VAVO's verschillen onderling soms erg veel van elkaar.

(en als de FB's dit toch geen tof plan vinden, dan sluiten ze hem maar )
Advertentie
Oud 22-06-2006, 12:20
Verwijderd
Laat ik dan maar beginnen, want het blijft akelig stil hier.

Ik heb zojuist mijn aanmeldings formulier voor VAVO op het ROC ter AA in Helmond op de post gedaan. Ik heb zojuist mijn VWO diploma gehaald conform het profiel Cultuur en Maatschappij met informatica, biologie 1 en klassieke culturele vorming als keuzevakken. Ik heb tot halverwege de 6e klas ook biologie 2 gevolgd, maar ben er toen mee gestopt vanwege gebrek aan motivatie. Ik heb in de 6e ook een module scheikunde gevolgd met scheikunde op het niveau van 4VWO.

Aangezien ik het hele Cultuur en Maatschappij profiel totaal niet zie zitten (de vakken waren simpelweg veel te eenvoudig voor mij en ik vond ze ook niet bijster interessant) en ik het liefts een medisch-/technische vervolgopleiding wil doen ga ik volgend jaar op het ROC deelcertificaten halen voor de N&G profielvakken. Dat wil zeggen: natuurkunde 1, wiskunde b1, scheikunde1 en het biologie 2. Daarnaast ga ik waarschijnlijk ook het vak filosofie doen, mits dat mogelijk is. Ik vond het altijd jammer dat mijn huidige school geen filosofie aanbood en ik denk dat een beetje afwisseling naast al die bèta-vakken geen kwaad kan.

Zo ver mijn verhaal. Eigenlijk hoop ik in contact te komen met mensen die hetzelfde hebben gedaan, dus eerst examen hebben gedaan in de profielen C&M of E&M en daarna hun deelcertificaten hebben behalen voor de profielen N&G of N&T.
Oud 22-06-2006, 12:34
Babygirly
Babygirly is offline
Ik heb afgelopen jaar ook vavo gedaan. Ik was gezakt voor mijn VWO. Helaas net allemaal 1/10 te weinig... Maar ja daar is niks aan te doen. Nu ben ik gelukkig geslaagd! Dus als je vragen hebt over vavo, stel ze dan maar
Oud 22-06-2006, 12:55
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Ik heb morgen intake gesprek op het ROC in breda, ik hoop zó dat ik wordt aangenomen
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 22-06-2006, 13:03
Verwijderd
Wat ga je precies doen op het ROC in Breda?
Oud 22-06-2006, 13:22
BeertjeColargol
Avatar van BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
Ben net gebeld, heb maandagavond intakegesprek voor 5 havo, moest alles al meenemen, dus het lijkt erop alsof ik sowieso wel toegelaten word .
__________________
afrika! | meer liefde op het forum!
Oud 22-06-2006, 13:31
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Ik ben het afgelopen jaar begonnen aan de vakken Scheikunde2, natuurkunde2, wiskunde B2 en Biologie2 op de VAVO. Dit omdat ik op de middelbare school het profiel E&M heb gedaan en ik nu de opleiding voeding&gezondheid wil doen. Ik doe (deed) dus ook een soort van "profielswitch". Ik ben alleen ongeveer halverwege het jaar gestopt met het ROC, omdat er naar mijn mening zo weinig begeleiding was dat ik het net zo goed alleen kon doen.. Wij hadden voor ieder vak namelijk maar 1 half uur in de week "les" en voor de rest moest je zelfstandig de boeken doorwerken, dit mocht op school of gewoon thuis.
In plaats van op basis van vwo-deelcertificaten wil ik nu toegelaten worden op basis van toelatingsexamens. Ik heb er al 2 gehad; en ik heb al een 6 en een 8 gehaald
Ik zat trouwens op het ROC in Eindhoven.
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 22-06-2006, 15:01
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 22-06-2006 @ 13:03 :
Wat ga je precies doen op het ROC in Breda?
VWO 5 en 6 in 1 jaar
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 22-06-2006, 16:54
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Had vandaag intakegesprek voor volgend schooljaar, maar 12,5u per week Nu gaan ze opeens wel het hele systeem veranderen. De soepele leeftijdsgrens die er bij ons was, wordt nu streng en dus minimaal 18 met ingang van 1 augustus. Basisjaar/topjaar wordt vervangen door één jaar hexbo/één jaar havo en geen zlu's meer, huray!
Oeh, ik ben vet gemotiveerd voor volgend jaar


vraag me alleen wel af of sommige mensen die met ingang van 1 aug. die nog geen 18 zijn maar al wel bij ons op school zaten en geslaagd zijn wel worden toegelaten als ze nog vwo erachteraan willen doen.
Oud 23-06-2006, 01:24
Icepolo
Icepolo is offline
Heey, echt geweldig dat er een topic is over dit onderwerp! ik dacht echt dat ik de enige was die met zo'n afwijkend studie idee rondliep!
Ik wil namelijk geneeskunde studeren, altijd al gewild, echter doordat ik niets deed moest ik naar het vmbo, en omdat ik langdurig ziek ben geweest moest ik de beta vakken laten vallen anders moest ik een jaar overdoen en die school is echt vreselijk (PCN in Nuenen) nu zit ik in t 3e jaar MBO-4 (laboratorium) maar eigenlijk omdat ik geen wis en nat en scheik. had. (eigenlijk had ik niet eens hiervoor het juiste profiel, nu heb ik wel netjes die vakken) en ik wil dus wel geneeskunde doen. Maarrrrrrrr, daar heb je het profiel N&G van t VWO voor nodig, of je moet een sufficiente student worden als je bebaalde vakken moet afronden enzo en wilt inloten.

Lang verhaal ja srry, maar ik was eigenlijk aan het denken om een VWO opleiding te doen ergens, wat niet dagonderwijs is, partimme of zo of avond en kan dat aan t ROC ter AA in helmond?? dat zit wel dicht in de buurt. ik moet namelijk een heel jaar nog stage lopen, en het zou fijn zijn als ik er nu al wat aan kan doen, zodat ik direct na de diploma mbo naar de universiteit kan (vanwege t vwo diploma)............... iemand raad?????
Oud 23-06-2006, 10:57
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Yay, aangenomen
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 23-06-2006, 11:50
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Icepolo schreef op 23-06-2006 @ 01:24 :
Heey, echt geweldig dat er een topic is over dit onderwerp! ik dacht echt dat ik de enige was die met zo'n afwijkend studie idee rondliep!
Ik wil namelijk geneeskunde studeren, altijd al gewild, echter doordat ik niets deed moest ik naar het vmbo, en omdat ik langdurig ziek ben geweest moest ik de beta vakken laten vallen anders moest ik een jaar overdoen en die school is echt vreselijk (PCN in Nuenen) nu zit ik in t 3e jaar MBO-4 (laboratorium) maar eigenlijk omdat ik geen wis en nat en scheik. had. (eigenlijk had ik niet eens hiervoor het juiste profiel, nu heb ik wel netjes die vakken) en ik wil dus wel geneeskunde doen. Maarrrrrrrr, daar heb je het profiel N&G van t VWO voor nodig, of je moet een sufficiente student worden als je bebaalde vakken moet afronden enzo en wilt inloten.

Lang verhaal ja srry, maar ik was eigenlijk aan het denken om een VWO opleiding te doen ergens, wat niet dagonderwijs is, partimme of zo of avond en kan dat aan t ROC ter AA in helmond?? dat zit wel dicht in de buurt. ik moet namelijk een heel jaar nog stage lopen, en het zou fijn zijn als ik er nu al wat aan kan doen, zodat ik direct na de diploma mbo naar de universiteit kan (vanwege t vwo diploma)............... iemand raad?????
Als jij denkt dat je het aankunt, dan moet je het vooral doen. Het lijkt mij wel een grote stap, van MBO naar WO. Je moet gewoon even contact opnemen met een ROC in je buurt en naar de mogelijkheden vragen.
Oud 23-06-2006, 14:52
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik ga vavo doen op het deltion in Zwolle, aangezien ik gezakt ben.
Ik ga natuurkunde, wiskunde, scheikunde, bio, anw en letterkunde doen. Op zich hoef ik niet al die vakken te doen, ik heb neit voor allemaal onvoldoende, maar ik wil wat hogere cijfers ivm loting.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 23-06-2006, 17:36
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 23-06-2006 @ 14:52 :
Ik ga vavo doen op het deltion in Zwolle, aangezien ik gezakt ben.
Ik ga natuurkunde, wiskunde, scheikunde, bio, anw en letterkunde doen. Op zich hoef ik niet al die vakken te doen, ik heb neit voor allemaal onvoldoende, maar ik wil wat hogere cijfers ivm loting.

Slim van je inderdaad! Als je toch bezig bent kan je net zo goed je lijst nog wat mooier maken

@ Icepolo: kan je als je klaar bent met je MBO meteen door naar het WO?
Kijk eens op http://www.roc-teraa.nl/ bij volwassenonderwijs, daar vind je vast wat je nodig hebt
Oud 25-06-2006, 15:55
BeertjeColargol
Avatar van BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
Brr, morgen gesprek.
Nu toch wel zenuwachtig
__________________
afrika! | meer liefde op het forum!
Oud 25-06-2006, 16:17
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
ik heb dinsdag een gesprek op het ROC. Ik kwam net 1/10e te kort om voor m'n VWO te slagen.. .. maar ik heb het geaccepteerd en ik ben wel benieuwd hoe het volgend jaar allemaal gaat.... spannend
Oud 25-06-2006, 17:27
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
AnTiLiCiOuS schreef op 25-06-2006 @ 16:17 :
ik heb dinsdag een gesprek op het ROC. Ik kwam net 1/10e te kort om voor m'n VWO te slagen.. .. maar ik heb het geaccepteerd en ik ben wel benieuwd hoe het volgend jaar allemaal gaat.... spannend
Dan heb je maar een paar vakken volgend jaar en dus een heel relaxed jaartje. Natuurlijk is het jammer dat je gezakt bent, maar als je het via t ROC doet kan je wel ff een relaxed jaartje houden
Oud 25-06-2006, 17:27
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
BeertjeColargol schreef op 25-06-2006 @ 15:55 :
Brr, morgen gesprek.
Nu toch wel zenuwachtig
Komt vast wel goed joh, laat ff weten hoe het was
&uiteraard succes morgen!
Ads door Google
Oud 26-06-2006, 11:49
George
Avatar van George
George is offline
Aan de mensen die het al achter de rug hebben, ik ben erg benieuwd naar het slagingspercentage van het afgelopen jaar bij vavo-topvwo.
Bovendien wil ik graag weten of 11 vakken wel te doen is. Ik heb voor N&T met biologie 1,2 gekozen en heb alleen maatschappijleer als afgesloten opgegeven.
Ik krijg dus Nederlands, Letterkunde, Engels, Duits1, Frans1, ANW, geschiedenis, Biologie12, natuurkunde12, scheikunde 12 en wiskunde B12.
__________________
I am Jack's wasted life.
Oud 26-06-2006, 12:38
BeertjeColargol
Avatar van BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
ik ben van plan het gemiddelde op de havo op te halen, streven is voor geen enkel vak lager dan een 8
__________________
afrika! | meer liefde op het forum!
Oud 26-06-2006, 18:28
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
BeertjeColargol schreef op 26-06-2006 @ 12:38 :
ik ben van plan het gemiddelde op de havo op te halen, streven is voor geen enkel vak lager dan een 8
That's the spirit! Hoe was je gesprek?
Oud 26-06-2006, 23:21
BeertjeColargol
Avatar van BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
Citaat:
Toet0r schreef op 26-06-2006 @ 18:28 :
That's the spirit! Hoe was je gesprek?
Goed
Wel een chaotische leraar die niks meer wist, en ik zou ineens op een andere school zitten, maar dat is oke.
Als ik mijn definitieve cijferlijst heb en over ben, dan ben ik gewoon aangenomen. Oh, en ik kan Spaans1 doen in plaats van Frans1 of Duits1
En dat is mooi, want dat zijn mijn 2 slechtste vakken
In het vrije deel hoef ik waarschijnlijk niks meer, omdat ik al informatica heb gedaan op de school waar ik nu zit, en dat dit jaar ook afsluit waarschijnlijk.

Heb mijn nieuwe rooster ook al (kunnen nog kleine wijzigingen in voorkomen):

Maandag: 13.00-14.30 Letterkunde
14.45-16.15 Wiskunde B1

Dinsdag: 08.45-10.15 Natuurkunde
13.00-14.30 Scheikunde

Woensdag: 10.30-12.00 Biologie
13.00-14.30 Nederlands

Donderdag: 08.45-10.15 Scheikunde
10.30-12.00 Biologie
13.00-14.30 Spaans1

Vrijdag: 10.30-12.00 Maatschappijleer1
13.00-14.30 Engels

Altijd uitslapen, behalve op dinsdag en donderdag
Heb er zin in.
__________________
afrika! | meer liefde op het forum!
Oud 27-06-2006, 02:05
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
BeertjeColargol schreef op 26-06-2006 @ 23:21 :
Goed
Wel een chaotische leraar die niks meer wist, en ik zou ineens op een andere school zitten, maar dat is oke.
Als ik mijn definitieve cijferlijst heb en over ben, dan ben ik gewoon aangenomen. Oh, en ik kan Spaans1 doen in plaats van Frans1 of Duits1
En dat is mooi, want dat zijn mijn 2 slechtste vakken
In het vrije deel hoef ik waarschijnlijk niks meer, omdat ik al informatica heb gedaan op de school waar ik nu zit, en dat dit jaar ook afsluit waarschijnlijk.

Heb mijn nieuwe rooster ook al (kunnen nog kleine wijzigingen in voorkomen):

Maandag: 13.00-14.30 Letterkunde
14.45-16.15 Wiskunde B1

Dinsdag: 08.45-10.15 Natuurkunde
13.00-14.30 Scheikunde

Woensdag: 10.30-12.00 Biologie
13.00-14.30 Nederlands

Donderdag: 08.45-10.15 Scheikunde
10.30-12.00 Biologie
13.00-14.30 Spaans1

Vrijdag: 10.30-12.00 Maatschappijleer1
13.00-14.30 Engels

Altijd uitslapen, behalve op dinsdag en donderdag
Heb er zin in.
Goed zo
Ik heb ook zo'n lerares die echt geen drol weet, zo irritant is dat, maarja Wel vet dat je spaans kan doen! En relaxed rooster!

Oud 27-06-2006, 10:41
BeertjeColargol
Avatar van BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
Whieeeeee ik ben zo blij
Heb me echt druk gemaakt om niks
En gewoon 11 september pas weer beginnen
__________________
afrika! | meer liefde op het forum!
Oud 27-06-2006, 17:00
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
jullie beginnen laat! Onze lessen beginnen al 28 augustus
Advertentie
Oud 27-06-2006, 17:16
BeertjeColargol
Avatar van BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
regio noord he
en normale middelbare scholen beginnen 4 september al ofzo
__________________
afrika! | meer liefde op het forum!
Oud 27-06-2006, 17:45
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Ohja, das waar!
Mn moeder werkt op een basisschool en begint 14 augustus alweer
Oud 27-06-2006, 22:50
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
BeertjeColargol schreef op 26-06-2006 @ 23:21 :
Goed
Wel een chaotische leraar die niks meer wist, en ik zou ineens op een andere school zitten, maar dat is oke.
Als ik mijn definitieve cijferlijst heb en over ben, dan ben ik gewoon aangenomen. Oh, en ik kan Spaans1 doen in plaats van Frans1 of Duits1
En dat is mooi, want dat zijn mijn 2 slechtste vakken
In het vrije deel hoef ik waarschijnlijk niks meer, omdat ik al informatica heb gedaan op de school waar ik nu zit, en dat dit jaar ook afsluit waarschijnlijk.

Heb mijn nieuwe rooster ook al (kunnen nog kleine wijzigingen in voorkomen):

Maandag: 13.00-14.30 Letterkunde
14.45-16.15 Wiskunde B1

Dinsdag: 08.45-10.15 Natuurkunde
13.00-14.30 Scheikunde

Woensdag: 10.30-12.00 Biologie
13.00-14.30 Nederlands

Donderdag: 08.45-10.15 Scheikunde
10.30-12.00 Biologie
13.00-14.30 Spaans1

Vrijdag: 10.30-12.00 Maatschappijleer1
13.00-14.30 Engels

Altijd uitslapen, behalve op dinsdag en donderdag
Heb er zin in.
Wauw wat een lekker rooster! Ik weet het mijne nog niet, zijn de roosters altijd zo? Ik doe VWO 5 en 6 in 1 jaar. Ik heb er ook echt zin in!
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 27-06-2006, 22:52
BeertjeColargol
Avatar van BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 27-06-2006 @ 22:50 :
Wauw wat een lekker rooster! Ik weet het mijne nog niet, zijn de roosters altijd zo? Ik doe VWO 5 en 6 in 1 jaar. Ik heb er ook echt zin in!
hm, denk dat jij dan een iets drukker rooster hebt, ik doe alleen 5 havo
__________________
afrika! | meer liefde op het forum!
Oud 27-06-2006, 23:58
Mleenn
Mleenn is offline
Ik ga volgend schooljaar (dus niet aankomend maar die daar op ) 4 en 5 havo doen aan het Deltion College in Zwolle. Ik heb altijd al wel havo gekund via de 'normale' weg maar had lack of motivation, dus is er nooit echt van gekomen.
Ik kwam er achter dat MBO echt níets voor mij is en heb toen besloten een jaartje iets anders te gaan doen zo dat ik nog langer de tijd had om te bedenken wat ik hier aan kon veranderen. Ik kwam uit op een jaar naar de Verenigde Staten en daar een High School Year te doen
Maaaar daar was mijn 'dilemma' dus nog niet mee opgelost want ik kon met mijn vakkenpakket van 4vmbo níet doorstromen naar de 'normale' havo.. Daar had je namelijk wiskunde voor nodig en dat had ik niet in de 4e omdat ik ten eerste een schijthekel aan wiskunde heb en ten 2e Dyscalculi heb. Voor de mensen die niet weten wat dyscalculi is: dat is dus Dyslexie maar dan met cijfers i.p.v letters.
Op een gegeven moment kwam ik er achter dat ik VAVO zou kunnen gaan doen omdat daar alleen bij stond dat je een mavo of vmbo-t diploma voor moest hebben. En ik ging er van uit dat ik dat tegen die tijd ook wel zou hebben (wat ook het geval is), dus ben naar die school gegaan voor een gesprekje en het was allemaal dik in orde!
Lang leve het concept VAVO
Oud 28-06-2006, 09:44
Verwijderd
Citaat:
Mleenn schreef op 27-06-2006 @ 23:58 :
Ik heb altijd al wel havo gekund via de 'normale' weg maar had lack of motivation, dus is er nooit echt van gekomen.
Niet om vervelend te zijn, maar dan kan je het dus niet.
Oud 28-06-2006, 23:52
George
Avatar van George
George is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 28-06-2006 @ 09:44 :
Niet om vervelend te zijn, maar dan kan je het dus niet.
Ik denk dat ze bedoelt dat ze het puur wat intelligentie betreft wel kan. Helaas kan je je diploma met alleen intelligentie inderdaad niet halen.

Zijn er mensen hier die weten of je op het vwo-vavo vakken mag volgen die je eigenlijk na de vierde niet meer gehad hebt? En, als dat in eerste instantie eigenlijk niet mag, of je er dan een soort eh, toelatingstest ofzo voor zou mogen maken?
__________________
I am Jack's wasted life.
Oud 29-06-2006, 00:02
George
Avatar van George
George is offline
Laat ik het even iets duidelijker uitleggen. (a)
Ik heb in eerste instantie de vierde met het profiel Cultuur en Maatschappij afgerond, maar ik besloot al halverwege dat jaar dat het profiel echt niets voor mij was, en dat ik N&T moest gaan doen. Dat kon natuurlijk niet meer na een half jaar, dus heb ik het jaar over gedaan met N&T. De eerste twee kwartielen heb ik met achten afgerond, daarna had ik nogal last van pfeiffer waardoor ik weinig meer kon dan slapen. De laatste twee kwartielen heb ik dus heel veel gemist, zo ook in de schoolexamenweken. De schoolexamens die ik gemist had mocht ik niet overdoen. Hierdoor heb ik dat jaar net niet gehaald. Ik mocht echter wel over, maar met het oude profiel. Nu heb ik dus in de 5e weer C&M gedaan, maar ik ben gewoon echt niet goed in talen, en aangezien zowel Frans als Duits profielvakken zijn, en ik voor beiden gewoon niet boven de 5,5 uitkomt, mag ik niet over. Nu wil ik dus Vavo gaan volgen in N&T, maar ik heb dus alleen de cijfers van het vierde jaar voor de profielvakken, bovendien zijn dit niet bepaald goede cijfers omdat er natuurlijk automatisch een 1 werd ingevuld voor elk gemist schoolexamen. Ik heb echter de stof van het vierde, en bijna het hele vijfde jaar wél onder de knie (zelfstudie). Nu wil ik dus weten of ik hiermee wel door mag met N&T.
__________________
I am Jack's wasted life.
Oud 29-06-2006, 09:39
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar ik denk van wel. Ik heb N&G en had als keuzevakken informatica en filosofie, die hebben ze geen van beide op de VAVO. Nu ga ik economie 1 volgen, volgens die man van het intakegesprek was dat geen probleem omdat ze de stof van de 4e ook hier en daar nog aanspreken. Ik heb al ruim 2 jaar geen economie gehad, en ik heb geen zelfstudie gedaan natuurlijk.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 30-06-2006, 12:59
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
George schreef op 29-06-2006 @ 00:02 :
*verhaal*
Waarschijnlijk wel hoor! Ik heb bij mn intake gezegd dat ik CM ging doen (ik doe dan wel 2 jaar) en toen ging mn lerares vragen of ik geen EM wilde gaan doen, dus profielverandering maakt denk ik niet veel uit.
Je kan even naar het ROC bellen waar je het zou gaan volgen, dan weet je zeker of het kan
Oud 30-06-2006, 12:59
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Straks mn boeken inleveren en mn certificaten ophalen en ik ben officieel voor 2/3 geslaagd
Ads door Google
Oud 30-06-2006, 16:42
George
Avatar van George
George is offline
Citaat:
Toet0r schreef op 30-06-2006 @ 12:59 :
Waarschijnlijk wel hoor! Ik heb bij mn intake gezegd dat ik CM ging doen (ik doe dan wel 2 jaar) en toen ging mn lerares vragen of ik geen EM wilde gaan doen, dus profielverandering maakt denk ik niet veel uit.
Je kan even naar het ROC bellen waar je het zou gaan volgen, dan weet je zeker of het kan
Ja, dat heb ik inderdaad gedaan, ze zeiden dat het wel kon, omdat ik in de vierde de vakken ook al gedaan had. Komt waarschijnlijk wel goed. Dinsdag intake!
__________________
I am Jack's wasted life.
Oud 01-07-2006, 11:40
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
George schreef op 30-06-2006 @ 16:42 :
Ja, dat heb ik inderdaad gedaan, ze zeiden dat het wel kon, omdat ik in de vierde de vakken ook al gedaan had. Komt waarschijnlijk wel goed. Dinsdag intake!
Tof! Veel succes alvast!



Vriendinnetje van mij is gezakt en komt nu bij mij op school volgend jaar, gezellig
Enenenen ik heb gisteren mn certificaten gehad en het was supergezellig en tof en ik ben blij!
Oud 01-07-2006, 11:41
Estar
Estar is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 22-06-2006 @ 12:55 :
Ik heb morgen intake gesprek op het ROC in breda, ik hoop zó dat ik wordt aangenomen
Zorg dat je je contract heel erg goed bewaard.
Ze naaien je waar je bij staat.
Oud 01-07-2006, 12:12
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Estar schreef op 01-07-2006 @ 11:41 :
Zorg dat je je contract heel erg goed bewaard.
Ze naaien je waar je bij staat.
Verklaar je nader?
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 01-07-2006, 12:34
Estar
Estar is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 01-07-2006 @ 12:12 :
Verklaar je nader?
Euhm... gewoon.

De school is slecht.

De veranderen regels, in jou nadeligheid uiteraard.
Je mag je proefwerken niet inzien.
Lerares ging een dag voor de examens antwoorden geven aan de examenkandidaten omdat ze overspannen was, leerlingen zakten omdat de examen moest vervallen daarom en moesten extra om de examen gaan betalen.
Ze raken je werkstukken kwijt en je kunt bij hun een profielwerkstuk kopen voor 135 euro.
Lesstof zit vol fouten.
Leraren maken volop fouten.

Wil je dat ik nog even doorga
Oud 01-07-2006, 13:14
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Estar schreef op 01-07-2006 @ 12:34 :
Euhm... gewoon.

De school is slecht.

De veranderen regels, in jou nadeligheid uiteraard.
Je mag je proefwerken niet inzien.
Lerares ging een dag voor de examens antwoorden geven aan de examenkandidaten omdat ze overspannen was, leerlingen zakten omdat de examen moest vervallen daarom en moesten extra om de examen gaan betalen.
Ze raken je werkstukken kwijt en je kunt bij hun een profielwerkstuk kopen voor 135 euro.
Lesstof zit vol fouten.
Leraren maken volop fouten.

Wil je dat ik nog even doorga
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 01-07-2006, 13:19
Estar
Estar is offline
Daarom, bewaar je contract maar goed.
Oud 01-07-2006, 13:21
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Estar schreef op 01-07-2006 @ 13:19 :
Daarom, bewaar je contract maar goed.
Zal ik doen ja, bedankt voor de waarschuwing
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 01-07-2006, 14:23
professor2
professor2 is offline
Citaat:
George schreef op 26-06-2006 @ 11:49 :
Aan de mensen die het al achter de rug hebben, ik ben erg benieuwd naar het slagingspercentage van het afgelopen jaar bij vavo-topvwo.
Bovendien wil ik graag weten of 11 vakken wel te doen is. Ik heb voor N&T met biologie 1,2 gekozen en heb alleen maatschappijleer als afgesloten opgegeven.
Ik krijg dus Nederlands, Letterkunde, Engels, Duits1, Frans1, ANW, geschiedenis, Biologie12, natuurkunde12, scheikunde 12 en wiskunde B12.
waarom heb je niets afgesloten?
nij ons doe je dat in de 3e al voor een groot deel ?
Oud 01-07-2006, 15:39
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
professor2 schreef op 01-07-2006 @ 14:23 :
waarom heb je niets afgesloten?
nij ons doe je dat in de 3e al voor een groot deel ?
Misschien heeft ze ANW met bijv. een 6 afgesloten en ziet ze liever een 7 of een 8
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 01-07-2006, 16:34
George
Avatar van George
George is offline
Citaat:
professor2 schreef op 01-07-2006 @ 14:23 :
waarom heb je niets afgesloten?
nij ons doe je dat in de 3e al voor een groot deel ?
Ik heb Maatschappijleer afgesloten, verder zou ik alleen ANW als afgesloten op kunnen geven maar ik doe ANW liever over omdat ik er een 6 voor sta en dat is niet zo tof voor m'n gemiddelde. Dus inderdaad wat AlopiA al zegt.
__________________
I am Jack's wasted life.
Oud 02-07-2006, 01:04
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
Citaat:
George schreef op 26-06-2006 @ 11:49 :
Aan de mensen die het al achter de rug hebben, ik ben erg benieuwd naar het slagingspercentage van het afgelopen jaar bij vavo-topvwo.
Bovendien wil ik graag weten of 11 vakken wel te doen is. Ik heb voor N&T met biologie 1,2 gekozen en heb alleen maatschappijleer als afgesloten opgegeven.
Ik krijg dus Nederlands, Letterkunde, Engels, Duits1, Frans1, ANW, geschiedenis, Biologie12, natuurkunde12, scheikunde 12 en wiskunde B12.
Ik heb dit jaar top vwo gedaan in zwolle en in mijn klas was er niemand gezakt, wel een paar herkansingen.. en in andere klassen was volgens mij ook bijna iedereen geslaagd.
__________________
■▲■▲■▲
Oud 02-07-2006, 01:06
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
Citaat:
George schreef op 28-06-2006 @ 23:52 :
Ik denk dat ze bedoelt dat ze het puur wat intelligentie betreft wel kan. Helaas kan je je diploma met alleen intelligentie inderdaad niet halen.

Zijn er mensen hier die weten of je op het vwo-vavo vakken mag volgen die je eigenlijk na de vierde niet meer gehad hebt? En, als dat in eerste instantie eigenlijk niet mag, of je er dan een soort eh, toelatingstest ofzo voor zou mogen maken?
Dat mag ja, ik heb frans en wiskunde gedaan, en dat heb ik na de 4e, op de havo! niet meer gehad. Ik moest daar wel een toelatings toets voor doen, maar als je die niet haalde, mocht je toch gewoon beginnen. Als het dan toch niet lukte moest je wel van school af.
__________________
■▲■▲■▲
Oud 02-07-2006, 17:37
Verwijderd
Morgen intake gesprek in Helmond om half 2.

Ik twijfel nog welke vakken ik ga doen, hopelijk krijg ik morgen opheldering.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote VAVO topic /sprint opleiding/ avondonderwijs 2
xxceline
282 13-06-2011 20:54
Algemene schoolzaken overstap naar havo
Tjanssen
4 22-06-2009 13:11
Algemene schoolzaken Vavo
Hell-Inc
2 21-03-2007 13:12
Algemene schoolzaken VAVO avondopleiding
niqui
36 22-09-2006 15:36
Algemene schoolzaken VWO 5 en VWO 6 in 1 jaar doen!!!
Allenms
10 13-09-2006 13:49
Algemene schoolzaken Top havo doen???
meisje10505
1 30-06-2006 20:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:36.