Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2006, 10:27
Relief
Relief is offline
"Everyone gets everything he wants. I wanted a mission, and for my sins, they gave me one. Brought it up to me like room service. It was a real choice mission, and when it was over, I never wanted another."

Apocalypse Now (1979)

Sheen zat tijdens de opnames zwaar aan de drugs en kreeg een hartaanval, de tropische filmset werd verwoest door een orkaan, het budget liep afschuwelijk uit de klauwen zodat Coppola uit eigen zak bij moest leggen; 'This isn't a film about Vietnam, this film is Vietnam' liet Coppola weten. Ondanks of dankzij de problemen is Apocalypse Now - over kapitein Willard die opdracht krijgt om de mythische en gestoorde kolonel Kurtz te vinden - een ongekend krachtige (anti)oorlogfilm over onmacht en waanzin.

In 2001 verscheen een director's cut met twintig minuten nieuw materiaal: Apocalypse Now Redux. Coppola benadrukte dat hij niet zomaar wat scènes heeft toegevoegd, maar vanuit al het ruwe materiaal (200 uur) een nieuwe film heeft gemaakt. Toch springen slechts enkele scènes eruit als nieuw. De nieuwe versie wordt vertoond op televisie.
-----------------------------------
Zaterdag 1 juli op Veronica om 23:10. Een aanrader!
Oud 01-07-2006, 10:35
Menahem
Menahem is offline

Eigenlijk hoort iedereen deze al op DVD thuis te hebben!
Oud 01-07-2006, 10:36
Relief
Relief is offline
Citaat:
Menahem schreef op 01-07-2006 @ 11:35 :

Eigenlijk hoort iedereen deze al op DVD thuis te hebben!
Zo maak je een film. Het lijkt wel of je gestoord moet zijn om een goeie film te kunnen maken.
Oud 01-07-2006, 10:51
Welgemeend
Welgemeend is offline
De openingsscene is wel een van de mooiste ooit
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 11:05
Dexter_M
Dexter_M is offline
Super film, maar heb hem natuurlijk al op dvd.
iedereen moet deze film ooit een keer hebben gezien in ze leven
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 13:28
Verwijderd
Toen ik de film enkele jaren geleden voor het eerst zag, vond ik hem niet bijster goed. Mijn verwachtingen lagen te hoog, denk ik.
Ik vond toen vooral sommige scènes slecht of nergens op slaan (denk aan de surf-scène, het surfplank-jatten, de tijger-scène, dat soort dingen).

Na een paar keer gezien te hebben ben ik de film wel veel meer gaan waarderen, en kan ik er nu eigenlijk alleen maar van genieten.

Wat me nog steeds stoort is het gevoel dat sommige scènes weinig coherent zijn aan het verhaal. Het lijken losse gebeurtenissen, die er ter opvulling tussen zijn geplakt (bijv. de puppy-op-bootscène). Zeker bij de Redux past bijv. de playboy-scène en de plantage-scène niet in het oorspronkelijke verhaal.

Desalniettemin blijf ik Apocalypse Now een prachtige film vinden, vanwege de muziek, de sfeervolle beelden van de rivier, de jungle en vuurhaarden, en de prachtige rollen van Sheen, Duvall en Brando.

Natuurlijk heb ik de DVD in huis. Al vind het jammer dat er weinig extra's op zitten. Nou is dat normaal voor een Quality Film Collection-DVD, maar ook op andere uitgaven zitten weinig extra's...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 17:38
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Die scène met de Playmates had in elk geval uit Redux gelaten moeten worden, die is echt tenenkrommend.

Afgezien daarvan wellicht de beste oorlogsfilm ooit.
Oud 02-07-2006, 01:01
Severus
Severus is offline
Ik vond het maar een vage, slome film. Dat geheimzinnige gedoe en gestaar van zowel Brando als Sheen op het eind begon me ook echt te irriteren. Teleurstellend einde ook.

De film zal in 1979 vast wel als een bom zijn ingeslagen, maar mij kon hij anno 2006 niet boeien.
Oud 02-07-2006, 14:42
Relief
Relief is offline
Citaat:
Severus schreef op 02-07-2006 @ 02:01 :
Ik vond het maar een vage, slome film. Dat geheimzinnige gedoe en gestaar van zowel Brando als Sheen op het eind begon me ook echt te irriteren. Teleurstellend einde ook.

De film zal in 1979 vast wel als een bom zijn ingeslagen, maar mij kon hij anno 2006 niet boeien.
Dat is dus ook het verhaal. Het is niet voor niets een anti-oorlogfilm.
Oud 02-07-2006, 15:14
Expose Yourself
Expose Yourself is offline
Ik had me nog voorgenomen om 'm te kijken, maar ik was in de kroeg en dit was ik eerlijk gezegd ook vergeten.

Van de week maar eens de DVD kopen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 21:46
bbyn
bbyn is offline
oeh heb ik m gemist had m eigenlijk wel willen zien
Oud 03-07-2006, 10:02
Verwijderd
Al tijden staat hij op mijn pc, nog nooit bekeken. Had hem zaterdag wel kunnen kijken eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 07:09
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
redux is zeker minder dan het origineel, helaas heb ik alleen redux, moet het origineel maar eens los gaan weken van mijn pa

opvallend hoe vaak je deze film trouwens kunt zien zonder dat ie gaat vervelen
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 08:35
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Welgemeend schreef op 01-07-2006 @ 11:51 :
De openingsscene is wel een van de mooiste ooit
Daar vind ik nou echt geen reet aan, een kerel die ligt te spacen in zijn kamer. Wat vind jij er dan mooi aan
Oud 04-07-2006, 08:44
Dmnq
Dmnq is offline
Hij bedoelt natuurlijk dat shot van de jungle, eerst die voorbijrazende helikopters, dan die enorme explosie, met The End van The Doors als voorgrondmuziek.

\o/
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 15:38
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Aha, maar goed ook daar vind ik die niet tot de mooiste ooit behoren maar dat uiteraard mijn mening.
Reageren

Regels voor berichten