Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2006, 22:05
Verwijderd
Nou, ik ben net fb geworden en ik heb ietwat vodka op en net drukte ik op de verkeerde knop, dus nu is het gesplitste topic weg. Foutje enzo. Niet lachen.

Ik heb het topic nog in mijn cache staan, dus hier de gefilterde reacties.
Met citaat reageren
Advertentie
Verwijderd
Enlightenment:
Het lijkt me erg goed voor de consument als GNU/Linux (en andere open source besturingssystemen zoals *BSD) meer marktaandeel krijgt. Het linux platform wordt steeds toegankelijker, ook voor onwetende computergebruikers. Maar er is nog een hoop te verbeteren, maar over een jaar of 4/5 zal het toch een zeer volwassen OS moeten zijn voor beginnende gebruikers. Software installeren kan nu nog moeilijk zijn voor gebruikers, straks met een doorontwikkelde autopackage speelt dat probleem niet meer (vergelijkbaar met Apple OSX).

Maar hoe meer ik BSD gebruik hoe meer ik me erger aan tekortkomingen in XP. De systeemeisen van Vista bevallen me ook niet; evenmin de consumentenimperking-technieken als DRM/TCP die er standaard in verwerkt zitten. En alle 'call home' functionaliteit? Ik vertrouw het allemaal niet zo; bedrijven willen teveel controle over hun klanten hebben. Je haalt toch een product in huis van een oer Amerikaans bedrijf, met alle consequenties vandien m.b.t. hun obsessie voor controle en overheersing.
Met citaat reageren
Verwijderd
Freyk:
Citaat:
:MazeMouse schreef op 15-06-2006 @ 21:54 :
Het is dat mijn games er niet op draaien en ik met school in de problemen kom (windows wat de klok slaat) anders was ik al lang 100% overgestapt op linux
Is op te lossen met wine (of geporte versies of qemu), openoffice.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 22:06
Verwijderd
namnatulco

ik denk niet dat wine te vergelijken is met een normaal windows platform of wel?
Met citaat reageren
Verwijderd
Enlight:
Citaat:
Kwinkslag schreef op 18-06-2006 @ 13:34 :
IJzersterke vergelijking, chapeau. Als je er dan aan toevoegt "voor hetgeen ik met een PC doe" heb ik er vrede mee. Nu slaat het als een tang op een varken.

Maar persoonlijke meningen zijn toch altijd gebaseerd op eigen gebruikspatronen, of heb ik dat nu mis? Het is niet alsof ik FreeBSD alleen als server gebruik, ik heb ook 3 BSD workstations (en 2 windows game PC's). Derhalve is het althans voor mij prima vergelijkbaar met Windows. En ik vind het allemaal veel fijner werken, meer vrijheid. Alhoewel er nog genoeg te verbeteren valt, ook aan Windows trouwens.
Met citaat reageren
Verwijderd
Rugbuksnuffer:
Allemaal leuk en aardig wat je hier over FreeBSD noemt maar Microsoft heeft zijn software tot standaard weten te verheffen. Dat betekend dat ik onder welk ander OS dan ook niet compatibel kan werken met MS systemen. Dat maakt dat ik geen bestandden kan uitwisselen en ook niet zomaar een prog kan uitproberen. Helaas is de stap naar Linux achtige OS dus voor de meeste mensen nog geen haalbare kaart.
Met citaat reageren
Verwijderd
Freyk:
Citaat:
:Rugbuksnuffer schreef op 29-06-2006 @ 17:03 :
Dat maakt dat ik geen bestandden kan uitwisselen
Tuurlijk kan dat wel.
Citaat:
en ook niet zomaar een prog kan uitproberen.
Hoe bedoel je?
Een linux-applicatie proberen:
rpm/deb/enz downloaden en installeren.
Of de broncode downloaden, uitpakken, compileren en installeren.
Een windows applicatie proberen:
het draaien via wine of een emulator.
of ff zoeken naar een alternatief.
Citaat:
Helaas is de stap naar Linux achtige OS dus voor de meeste mensen nog geen haalbare kaart.
Dan heb je het zeker over de mensen die geen paar seconden geduld hebben, geen engels, niet weten hoe ze google moeten gebruiken
Hint: goh, wat je allemaan niet kan doen met een virtuele computer zoals vmware, qemu, enz,.........
Met citaat reageren
Verwijderd
Rugbuksnuffer:
Juist dat is wat ik bedoel.
Je moet allerlei trucs uithalen, via google zoeken enz.enz. voordat je dingen aan de praat hebt.
Ik val de Linux achtige OSsen niet af maar realiseer je dat er meer mensen zijn die een PC gebruiken omdat Microsoft het met Windows allemaal zo makkelijk heeft gemaakt. Veel computergebrukers willen niet moeillijk hoeven doen om een applicatie aan de gang te krijgen en minstens net zoveel hebben de kijk er niet op.Tegen de tijd dat Linux versies uitbrengt die net zo makkelijk werken als Windows dan voorspel ik Linux absoluut een grote toekomst. Voor nu is het nog allemaal net teveel op de werkelijke computernerd gericht en voorspel ik Microsoft met Vista helaas weer de grootste te worden. En zo bouwt Microsoft aan zijn koninkrijk. En laten we eerlijk zijn de produkten van Microsoft zijn niet zo vresellijk slecht alleen aan die alleenheerschappij van hun zou eens een eind aan moeten komen zodat we als klant weer keus krijgen.
Met citaat reageren
Verwijderd
Relief:
Citaat:
Nietzman schreef op 30-06-2006 @ 13:49 :
Joh, een gebruiker wil helemaal niet twee dagen lopen Googelen en ervaringen lezen om te bepalen welke Linux distro voor hem het geschiktst is, hij wil dan ook niet ook nog eens een dag kwijt zijn om uit te zoeken welke windowmanager er het beste bijpast. Een gebruiker wil geen manuals van tig kantjes doornemen, googelen bij elk wissewasje of de terminal induiken. Een gebruiker wil niet door de bomen het bos niet meer zien, een gebruiker wil geen keuze, een gebruiker wil gewoon werken.

En dat, iets wat voor mij als Maccer vrij moeilijk door de strot te krijgen is, doet Windows nog altijd tig maal beter dan Linux. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik gebruik Linux met alle liefde als server, en zie ook dat het systeem vanaf mijn eerste distro, Redhat 5 behoorlijk aan het groeien is, (Ubuntu is the shiz.) maar Jan met de Pet hoef je er nog altijd niet mee op te schepen. Mijn inziens is er gewoon te veel keuze, en een duidelijke standaard ontbreekt.

Iets wat best jammer is, want ik denk niet dat men nu vóór de release van Vista met iets kan komen wat net bruikbaar is. Gemiste kans.
Precies. Maar freyk wil het niet echt snappen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 22:07
Verwijderd
Rugbuksnuffer:
Freyk allemaal prachtig wat je schrijft over Linux maar hoe moet een leek in godsnaam een keuze maken.
Als ik naar de screenshots kijk waar jij een verwijzing naar maakt raak ik al helemaal de weg kwijt.
Het feit dat er zo vaak nieuwe Linux distributies uitkomen maakt het er ook al niet duidelijker op.
Ok vertel jij mij een distributie die met hetzelfde gemak is te installeren en gebruiken als Windows en waar ik documenten mee kan maken met de .doc, .xls enz extensies.
Ik wil graag over naar Linux maar zie door de vele bomen echt het bos niet meer.
Met citaat reageren
Verwijderd
Piloff: Mijn vader heeft een maand oid linux (debian) gebruikt zonder het te weten. Hij vond het wel erg raar dat zijn computer snel was, automatisch op virussen scande en dat dit zijn hele pc niet langzaam maakte. Heel raar. Uiteindelijk kwam hij erachter dat het linux was en wilde hij meteen terug naar windows, maar oké. In principe is het goed te doen als je niet weet wat je alleemaal kan doen, maar de eerste paar stapjes zijn zo lastig. Je moet een distro kiezen, je moet allemaal maar de juiste howto's weten te vinden, etc. In principe werkt linux zo ontzettend goed, maar het is gewoon geen windows.

Het liefste gebruik ik alleen maar linux, alleen freyk, sommige bestanden kan ik onder linux gewoon niet verzenden. Probeer maar eens met een browser die geen IE is naar www.cascade.du.nl te gaan en dan... euh, nevermind, je kan daar niet inloggen. In ieder geval is dit een site die mijn school een periode comtinu heeft gebruikt voor een vak en daar moest ik elke keer voor naar windows booten. Ook microsoft sharepoint werkt niet geweldig (zeg maar gerust beroerd) met niet-IE meuk.

Ik ben het ergens wel eens met rugbuksnuffer, maar heel erg algemeen. De newbies moeten eigenlijk standaard een ubuntu-tje nemen en kijken wat ze vanuit daar kunnen doen. Mijn vader had een aantal icoontjes op z'n desktop staan:
  • EMAIL (Mozilla Thunderbird)
  • INTERNET (Mozilla Firefox)
  • DOWNLOADEN (Utorrent)
  • MUZIEK (xmms)
  • FILMS (Gmplayer)
  • WORD (openoffice)
  • MIJN DOCUMENTEN (KDE link naar konqueror)
  • MIJN NETWERK (samba server, link naar linneighborhood)

Dit werkte echt keigoed voor hem, maar je moet dus eerst wel weten wat je allemaal moet/kan gebruien. Eigenlijk heb je gewoon iemand nodig die een uurtje naast je zit, zulke icoontjes op je desktop plaatst, het startmenu wat opschoont en vertelt wat de gang van zaken is. (Sommige desktop managers zoals KDE en Gnome maken het al erg makkelijk door de categoriën 'internet,' 'office,' etc.) Dit zou je gewoon via remote management kunnen doen, eigenlijk. Misschien een ideetje vor de ubuntu fora? En voor ubuntu zelf om iets meer support in te bouwen? Ik weet niet hoe de basic ubuntu install gaat, maar als ze nou eens zo'n walgelijke rondleiding pop-up erin bouwen, met wat links naar juiste fora? Dat zou al stukken meer opschieten.

En rugbuksnuffer, als je nou eens ubuntu probeert met alle features aangevinkt, dan heb je echt alles (ook loze dingen), maar ook bijvoorbeeld openoffice.org, waarmee je excel en docs kunt openen.
Met citaat reageren
Verwijderd
Pr0xy:
Gebruik je je test-PC toch.
Met citaat reageren
Verwijderd
Piloff: Die is al gedemonteerd en.. nouja. Niet echt bruikbaar meer. Arme Ed.
Met citaat reageren
Verwijderd
Rugbuksnuffer:
Ok ik heb een test PC staan. P4 3.0 GHZ met 1024 MB en een ATI eenvoudige Radeon.
Wat ik wil kunnen doen is:
Office aplicaties
Internet en email
FTD met alles wat daaromheen hangt dus QuickPar, Winrar, Newsleecher, Alcohol, Nero, Clone DVD.
Mogen natuurlijk ander programma's hiervoor zijn maar wil dit wel kunnen.
Verder moet de PC in een netwerkje komen
Wil kunnen chatten en muziek kunnen downloaden.
Liefst heb ik mijn OS in het Nederlands.

Ben heel benieuwd of er een Linux distri is die dat allemaal kan.
Ik daag jullie dus uit om er mij een te noemen
Met citaat reageren
Verwijderd
MazeMouse
Citaat:
:Rugbuksnuffer schreef op 01-07-2006 @ 10:24 :
Office aplicaties (Hier gebruik je zelfs op een windows PC gewoon OpenOffice voor)

Internet en email (Mozilla iemand?)

FTD met alles wat daaromheen hangt dus QuickPar, Winrar, Newsleecher, Alcohol, Nero, Clone DVD. (Volgens mij als je hard zoekt zijn daar vast wel alternatieven voor. Ik ken ze niet want ik gebruik ze eigenlijk niet)

Verder moet de PC in een netwerkje komen (Lang leve de "geweldige" windows netwerk code als je geen windows gebruikt *KUCH*)

Wil kunnen chatten en muziek kunnen downloaden. (computer + internet)

Liefst heb ik mijn OS in het Nederlands. (geen idee, ben niet zo bekend met de distro's)
of zoiets

EDIT:
Mijn probleem zit hem in mogelijk compatibility issues met programma's van school (oudere versies van 3DSmax, Premiere, Photoshop, Audition, Director, Flash, Dreamweaver) en games. Anders had ik al lang linux
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 22:08
Verwijderd
Rugbuksnuffer:
Ik ben niet te beroerd om iets te zoeken maar weet voorlopig al niet welke Linux distributie in moet nemen om met zo min mogelijk tekstcommando's dingen in te stellen.
Ja noem dit lui als je wilt maar voor mij heeft het te maken met het ontbreken aan tijd om Linux commando's aan te leren. Jaja een verwende Windos gebruiker dus want bijna alles kun je via een wizard instellen.
Nee ik probeer niet moeilijk te doen en wil dolgraag van Mr Gates en zijn companen af maar het is nou eenmaal zo dat Microsoft met XP wel een heel makkelijk OS heeft. Ik stam nog uit het DOS tijdperk en wat een verademing was het om bijna geen commando's meer te hoeven typen.
Maar ok zo staat het er dus voor en ik denk hetzelfde bij velen met mij.
Dus doorgewinterde Linux gebruikers ik daag u uit een oplossing te geven als die er is.
Met citaat reageren
Verwijderd
Koning:
Haha, en dan Ubuntu, Linux for human beings!

Oh vertel, kon niet echt verschillen ontdekken met andere (Gnome) distro's.
Met citaat reageren
Verwijderd
namnatulco

anders moet je even kijken of de knoppix live-cd iets voor je is: http://www.knoppix.org/
heel simpel: je download die image, je brand hem op een cd en je doet die in je cd/dvd drive, herstart de computer en je kunt wat klooien met knoppix. Bij mij niet echt een optie omdat mijn vage USB adapter geval van Sitecom niet werkt, maar anders kun je gewoon via bedraad internet doen wat je wilt. Volgensmij kan je alleen niet je harde schijf aanpassen, maar het is handig om een beetje te wennen. ( ftp://ftp.knoppix.nl/pub/os/Linux/di...6-06-01-EN.iso )
veel plezier
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 22:30
Verwijderd
Freyk:
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef op 30-06-2006 @ 00:49 :
Juist dat is wat ik bedoel.
Je moet allerlei trucs uithalen, via google zoeken enz.enz. voordat je dingen aan de praat hebt.
Deze truckjes worden ook in windows uitgevoerd, maar bij windows worden ze verborgen/geautomatiseerd.
Ik heb liever dat ik zie wat er allemaal gebeurt.

Citaat:
Ik val de Linux achtige OSsen niet af maar realiseer je dat er meer mensen zijn die een PC gebruiken omdat Microsoft het met Windows allemaal zo makkelijk heeft gemaakt.
Maar deze mensen willen niet naar andere alternatieven kijken, die net zo makkelijk(er)/goedkoper/beter zijn en waarmee je net zoveel (en meer) kan doen.
Er bestaan linuxdistro's die speciaal gemaakt zijn voor leken (bv ubuntu, suse) en er zijn genoeg distro's voor mensen die meer dingen willen doen en betere controle willen hebben over hun systeem.
Ook moet je daarbij realiseren dat er 'tig verschillende linuxdistributies (-> "smaken") zijn.
Vista komt in de toekomst met 8 "distributies".
Microsoft maakt het makkelijk voor de gebruikers -> ze willen het dat dat je het op hun manier doet, omdat het volgens hun weer makkerlijker/veiliger.
Een linuxdistributie geeft je alle vrijheid.
Het windows systeem bestaat uit een klont, terwijl een linuxdistributie uit verschillende onderdelen bestaan die je zelf weer naar je eigen smaak kan veranderen/verstellen/verwijderen/enz.

Citaat:
Veel computergebrukers willen niet moeillijk hoeven doen om een applicatie aan de gang te krijgen en minstens net zoveel hebben de kijk er niet op.
Is precies hetzelfde met verschillende linuxdistributies, hoewel er een paar zijn die andere methodes gebruiken om een applicatie te installeren.

Citaat:
Tegen de tijd dat Linux versies uitbrengt die net zo makkelijk werken als Windows dan voorspel ik Linux absoluut een grote toekomst.
Er iedere dag/kwartaal/halfjaar/jaar komen er wel nieuwe versies uit voor een bepaalde distributie, die steeds gebruiksvriendelijker en geadvanceerder worden.
(vind hier verschillende screenshots)

Citaat:
Voor nu is het nog allemaal net teveel op de werkelijke computernerd gericht en voorspel ik Microsoft met Vista helaas weer de grootste te worden.
Nee hoor, dan moet je maar eens een beetje gaan rondkijken.
Er zijn verschillende linuxdistributies die zo gebruikersvriendelijk zijn.
Ook zijn er een paar die zich richten op de meer gevorderde gebruiker

Citaat:
En zo bouwt Microsoft aan zijn koninkrijk. En laten we eerlijk zijn de produkten van Microsoft zijn niet zo vresellijk slecht alleen aan die alleenheerschappij van hun zou eens een eind aan moeten komen zodat we als klant weer keus krijgen.
Ik merk dat er helaas te veel leken zijn die voor windows kiezen.
Maar de iets meer gevorderde, wil wel iets meer doen dan alleen chatten/inetten/painten/enz en meer de controle willen hebben.
Je kan het ook zo zien: windows tegen een linuxdistributie, internet explorer - firefox/opera.
Je kan er zoveel meer mee, zolang je meer in de stof verdiept.

Al met al, raad ik je aan om eens een livecd te downloaden en deze eens uit te proberen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 22:30
Verwijderd
Nietzman:
Joh, een gebruiker wil helemaal niet twee dagen lopen Googelen en ervaringen lezen om te bepalen welke Linux distro voor hem het geschiktst is, hij wil dan ook niet ook nog eens een dag kwijt zijn om uit te zoeken welke windowmanager er het beste bijpast. Een gebruiker wil geen manuals van tig kantjes doornemen, googelen bij elk wissewasje of de terminal induiken. Een gebruiker wil niet door de bomen het bos niet meer zien, een gebruiker wil geen keuze, een gebruiker wil gewoon werken.

En dat, iets wat voor mij als Maccer vrij moeilijk door de strot te krijgen is, doet Windows nog altijd tig maal beter dan Linux. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik gebruik Linux met alle liefde als server, en zie ook dat het systeem vanaf mijn eerste distro, Redhat 5 behoorlijk aan het groeien is, (Ubuntu is the shiz.) maar Jan met de Pet hoef je er nog altijd niet mee op te schepen. Mijn inziens is er gewoon te veel keuze, en een duidelijke standaard ontbreekt.

Iets wat best jammer is, want ik denk niet dat men nu vóór de release van Vista met iets kan komen wat net bruikbaar is. Gemiste kans.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 12:34
namnatulco
namnatulco is offline
Ik heb gister Ubuntu 5.10 gekregen op cd (live en install), maar ik heb ontdekt dat ik geen internet heb. ik vermoed dat mijn draadloze verbinding hardware niet ondersteunt wordt (Sitecom Wlan USB adapter 11 Mbps). Verder kon ik ook even niet bij mijn harde schijf komen, maar daar kan ik nog wel even naar zoeken op google
Oud 02-07-2006, 12:50
freyk
freyk is offline
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef :
Wat ik wil kunnen doen is:
* lijstje *
Ben heel benieuwd of er een Linux distri is die dat allemaal kan.
Ik daag jullie dus uit om er mij een te noemen
Ik zou kubuntu aanraden en daarbij nog een aantal programma's installeren.
Ook raad ik je aan om deze post eens door te lezen.
  • Office aplicaties -> openoffice
  • Internet: firefox
  • email: mozilla thunderbird
  • Winrar: Archive Manager en andere programma's die ik zo ff niet weet.
  • Newsleecher: vind hier een lijst.
  • Alcohol: standaard kan je al iso's aan je linuxsysteem koppelen.
  • Nero: bijna iedere linuxdistro heeft een aantal commando's waarmee je cd'tjes kan branden. Maar je kan bv ook k3b (voor kde) of nero for linux gebruiken
  • Clone DVD
  • Verder moet de PC in een netwerkje komen -> kan je daar instellen en als je nog eens bestanden wil gaan delen, kan je bv samba gebruiken
  • Wil kunnen chatten: gaim
  • en muziek kunnen downloaden: emule, limewire, enz

Citaat:
namnatulco schreef op 02-07-2006 @ 13:34 :
Ik heb gister Ubuntu 5.10 gekregen op cd (live en install), maar ik heb ontdekt dat ik geen internet heb.
Heb je het nog aan kunnen zetten bij je network settings?
system -> administration -> networking?

Laatst gewijzigd op 02-07-2006 om 19:07.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 00:48
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Zie het zo:
Ik heb afgelopen vrijdag een nieuwe auto opgehaald en die heeft weer meer snufjes als mijn vorige.
Wat is de hoofdreden in mijn geval om een nieuwe auto aan te schaffen. Nou heel eenvoudig je wilt eens wat anders.
Zo ligt het ook bij de PC. Na jaren Windows heb je het wel gehad en ga je eens neuzen. Linux komt dan als een van de eerste aan bod maar wat een woud van distri's kom je daar tegen. Goed je probeert de meest bekende " Red Hat en Suse " maar komt erachter dat er heel veel te leren valt voordat je zo'n Linux installatie aan de gang hebt en nog meer voordat je ooit zover bent om een programma te installeren.
Kijk dat valt bij die nieuwe auto dus heel erg mee. Je kunt de normale fucties gelijk gebruiken en de nieuwe gimmicks kun je jezelf lanhzaam maar zeker eigen maken.
Aangezien ik mijn eigen bedrijfje heb zou Linux dus gelijk met een Officeapplicatie moeten draaien en het liefst daarin een Outlook gelijkend programma. Dat is toch wel het minste wat ik nodig zou hebben maar zelfs dat geeft al problemen om draaiend te krijgen.
Wat ik gezien heb van Linux is mooi stabiel en lekker snel maar helaas er zit nog geen eenheid tussen de diverse distri's of programma's.
Dat is jammer en volgens mij nou net de reden waarom Linux maar niet wil doorbreken bij de gemiddelde gebruiker. Dat terwijl er potentie genoeg is.
Oud 03-07-2006, 09:28
freyk
freyk is offline
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef op 03-07-2006 @ 01:48 :
Zie het zo:
Ik heb afgelopen vrijdag een nieuwe auto opgehaald en die heeft weer meer snufjes als mijn vorige.
Wat is de hoofdreden in mijn geval om een nieuwe auto aan te schaffen.
Ik hoop dat wel dat je een testritje gemaakt hebt, voordat je je auto aanschafte.
Ik heb hem niet een uurtje getest, maar dagen.
Ik werk met een virtuele computer (vmware en qemu), zodat ik altijd mijn testsysteem kan verwijderen als er iets mis gaat.
En heb verschillende distro's getest: Knoppix, mandriva, pclinuxos, centos, lycoris, fedora core, gentoo, suse, (k)ubuntu, nog een paar vage distro's waarvan ik de naam niet meer kan herinneren en freebsd ligt nu op de testplank
Suse werd mijn favoriet heb en deze staat nu naast mijn windows (dualboot dus)
Ze verschillen niet veel van elkaar: ze werken allemaal met bekende desktop/windowsmanagers (kde-gnome-xfce-blackbox), bash als commandline.
Wat wel overal anders is, zijn de drivers die ze bevatten, de gebruiksvriendelijkheid en het werkniveau.
Iets installeren via de grafische schil, was zo gedaan -> via de packagemanager of handmatig.
Via de commandline was het iets anders, daar heb ik soms wel een tutorial/man/readme voor nodig.
Maar na een tijdje had ik wel in de gaten hoe het werkte.
Nieuwe functies zijn leuk, maar bij mij gaat het om hoe goed ze instelbaar zijn.
Je kan (zonder veel problemen) iedere linuxapplicatie op elke distro draaien.

Citaat:
Rugbuksnuffer schreef op 03-07-2006 @ 01:48 :
maar helaas er zit nog geen eenheid tussen de diverse distri's of programma's.
Je hebt verschillende soorten (omgezette) applicaties, die allemaal hetzelfde doen als hun windows soortgenoten.
Eenheid hebben ze ook: systeemindeling, commandline, grafische schillen, enz.

Mensen hebben gewoon geen tijd/geduld/kennis om over te schakelen, maar iedereen kan ze zo mee bezig (digibeten uitgesloten)
Ik raad je aan om een virtuele computer te installeren en verschillende distributie's te testen, in plaats van een 15 minuten kloten met één distro.
Reageren

Regels voor berichten