Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2006, 16:51
marccc
marccc is offline
Beste mede forumleden,

De vraag van dit topic is: 'welke dingen onderneem je, of heb je ondernomen, om je CV op te fleuren?

Hierbij kan ondermeer gedacht worden aan: bestuursactiviteiten, lid van een vereniging, bijbanen etc.

Wanneer het antwoord negatief is: waarom onderneem je dan dergelijke activiteiten niet?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties,....

Coolz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2006, 16:55
Verwijderd
Ik heb niet bewust dingen ondernomen om mijn CV mooi op te vullen.

Wel heb ik veel bestuurswerk gedaan (met een mooie doorstroomende lijn van in de gemeente (basisschool) tot landelijk (eind middelbare school)). Maar verder niets bijzonders.

Ik ben best benieuwd naar de dingen die jullie er bewust voor hebben gedaan. Vond je dat wel leuk om te doen of niet?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 17:13
Verwijderd
- Huiswerkbegeleiding aan brugklassers (in vwo 5)
- Twee extra vakken in mijn vakkenpakket
- Parttime werken in de horeca (sinds mijn 17e)
- Minor gevolgd aan de Universiteit (in profileringsruimte)
- Ik krijg volgend jaar een goeie stageplek (heb ik nu geregeld)
- Ga volgend jaar een master doen, en waarschijnlijk het jaar erop nog een (die goed aansluit op de rest)
- Zeer actief bij studentenvereniging

Als ik tijd heb wil ik in de toekomst best wel een keer vrijwilliger zijn bij het Nederlands Filmfestival, een talencursus volgen in het buitland, of gaan rondreizen.
Dit zijn dingen die ik zelf ook echt leuk vind, maar ik houd wel in mijn achterhoofd dat het ook goed op mijn CV staat.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 17:48
Nyawa
Ik heb twee jaar ervaring als bibliotheekmedewerker, heb een talencursus Spaans gedaan en heb drie jaar lang bij de schoolkrant gezeten waarvan de laatste twee jaar als hoofdredacteur, en ben redacteur geweest van een gratis verspreid landelijk jongerenblad. Dat heb ik niet gedaan om mijn CV op te vullen, maar gewoon omdat ik dat leuk vond. Dat het leuk op je CV staat is natuurlijk mooi meegenomen, maar het was niet de hoofdreden dat ik die dingen ondernomen heb.

In de toekomst ga ik wel echt bewust bezig met mijn CV. Als ik het aan kan - want ik heb nog geen idee wat mijn niveau op de universiteit zal zijn, misschien heb ik het daar wel veel zwaarder dan op het VWO - wil ik vakken naast mijn opleiding volgen of meer dan één minor. Ik denk dat dat wel moet gaan lukken; ik probeer sowieso al te sparen zodat ik eventueel nog een extra jaar kan studeren zonder bij mijn ouders aan te hoeven kloppen. Daarnaast wil ik proberen de komende jaren bijbaantjes in de richting van mijn studie te vinden, cursussen volgen of misschien vrijwilligerswerk doen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 17:51
Verwijderd
Ik heb verschillende bijbaantjes gehad en het ook het eea aan vrijwilligerswerk gedaan en natuurlijk stages, maar dat was niet om mijn CV 'op te fleuren', dat was gewoon omdat ik het leuk vond en/of voor het geld en/of omdat het moest. Wat ik wel voor op mijn CV gedaan heb, is het Europees Computer Rijbewijs halen, zelf weet ik wel dat ik met de computer en computerprogramma's om kan gaan, maar zo heb ik het ook op papier staan.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 17:56
Nyawa
Citaat:
Leonoor schreef op 02-07-2006 @ 18:51 :
Wat ik wel voor op mijn CV gedaan heb, is het Europees Computer Rijbewijs halen, zelf weet ik wel dat ik met de computer en computerprogramma's om kan gaan, maar zo heb ik het ook op papier staan.
Hoe heb je dat gedaan, via welke instantie? En hoeveel kost zoiets? Klinkt als heel makkelijk een extra puntje op je CV binnenhalen .
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Nyawa schreef op 02-07-2006 @ 18:56 :
Hoe heb je dat gedaan, via welke instantie? En hoeveel kost zoiets? Klinkt als heel makkelijk een extra puntje op je CV binnenhalen .
Ik heb het via de hogeschool gedaan, als keuzevak(ken), het koste me daardoor niets (ik heb maar één van de zeven boeken aangeschaft om me voor te bereiden en ieder examen was de eerste keer gratis, haald je het niet en wilde je een examen nog eens doen, dan koste het je 10 euro per examen).

http://www.ecdl.nl/ Bij testcentra kun je zien waar het (= het examen) aangeboden wordt.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 18:06
Verwijderd
Geen nevenactiviteiten en geen bijzonderheden. Ik had er geen zin in, ik vond dat ik het wel kon redden op mijn capaciteiten alleen. Dat klopte ook.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 09:11
Verwijderd
Ehh...
dit jaar bestuur geweest van studievereniging
en mijn baan staat ook mooi op mijn CV.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 12:00
ekki
ekki is offline
Ik heb gewoon gewerkt omdat ik wilde werken, niet voor m'n cv ofzo. Beetje onzin om iets te gaan doen om de cv 'mooier' te maken.
Oud 05-07-2006, 12:22
Goede Fee
Goede Fee is offline
Niet echt om mijn CV mooier te maken maar gewoon omdat het erg leuk was:
- 5 jaar schoolkrantredactie
- 3 jaar bestuur van de tennisclub
- vooropleiding kunstacademie
- medezeggenschapsproject van de provincie

Oud 05-07-2006, 13:40
Verwijderd
Schoolkrantredactie, en ik ben ook nog ongeveer eind-redacteur geweest een paar maanden (tijdens een crisis ).

En dat was het wel
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 13:51
LB06
LB06 is offline
Geen activiteiten voor mijn CV an sich, maar gewoon omdat ik het leuk vond/vind en/of er geld voor kreeg/krijg. Natuurlijk denk ik wel: dat staat wel leuk op mijn cv, maar dat is nooit de hoofdreden. Als ik het niet leuk vond of er geen of te weinig geld voor krijg dan doe ik het niet.

- Actief lid StuWWW commissie bij de studievereniging
- Toernooi commissie voetbalclub
- Vrijwillige scheidsrechter bij voetbalclub voor pupillen en lagere senioren 11-tallen.
- Websitebeheer bij een bedrijf
- Websites voor verscheidene instanties gemaakt op vrijwillige basis.
- 4 jaar werkzaam in de horeca tijdens de zomervakanties.
- 4 jaar leider bij jeugdvakantiewerk (themaweek in de zomervakantie).

Er zal vast nog wel het een en ander missen, maar ik heb nog geen CV samengesteld en dit zijn gewoon losse gedachten die bij me opkomen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 20:47
gurl19
gurl19 is offline
Helemaal niets

Ik vind dat ik druk genoeg ben met mijn studie en met mijn bijbaantje. Dat is dus het enige wat op mijn cv staat.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 00:07
200E
200E is offline
Ja het ligt eraan, niet bewust denk ik. En de helft zet ik er sowieso niet op, omdat mijn CV dan een gevalletje "twaalf ambachten, dertien ongelukken" zou zijn.

Maar dingen die ik sinds mijn middelbare school heb ondernomen:
*Klassenvertegenwoordiger in diverse klassen op het VWO
*Vrijwilliger bij diverse stichtingen
*Bestuur enkele werkgroepen
*Studie archeologie
*Instructeur bij paardrijles voor beginners
*Medewerker in autobedrijf
*Kermisexploitant
*Monteur van personen- en bedrijfswagens
*Chauffeur op o.a. bus, trouwauto, lichte vrachtwagen, tractor, heftruck, enz.
*Vertegenwoordiger voor een bedrijf in telecommunicatie en GPS
*Bedrijfsleider van een groothandel in tuinbouwverlichting
*Bedrijfsleider van groothandel in automaterialen
*Eigen zaak: in- en verkoop van auto's en onderdelen, tevens consignatieverkoop van diverse (partijen) goederen

Aardig wat dus
Reageren

Regels voor berichten