Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2006, 20:57
Little Dutchess
Little Dutchess is offline
Hey, ik heb een vraagje

Ik heb vanavond om 7 uur de pil genomen in plaats van morgenvroeg als ik opsta (+- 8 uur).... Ik was in slaap gevallen en in de veronderstelling dat het 7 uur 'smorgens de volgende dag was.

Moet ik nu morgenvroeg voor de zekerheid nog een extra pil uit reservestrip nemen of maakt dit niet uit?

En maakt het ook uit als de reservepil van een ander merk is, als het dezelfde werkende bestanddelen heeft?
Oud 22-06-2006, 21:15
Verwijderd
neem maar wel een uit een reservestrip voor de zekerheid

en voor de werking van de pil zou dat geen verschil moeten maken. Als de hoeveelheden van de werkzame bestanddelen ook hetzelfde zijn.
Oud 24-06-2006, 11:32
Verwijderd
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 22-06-2006 @ 20:28 :
ik heb echt een doorsnee vraagje, maar heb er toch wat onduidelijkheid over.

Ik ben na 8 maanden gestopt te zijn, weer begonnen met Microginon 30 slikken. Ik ben alleen niet op de eerste dag van mijn menstruatie begonnen, dus ik vroeg me af na hoeveel dagen/weken hij weer veilig is.
In de bijsluiter staat dat hij wanneer je op de eerste dag van je menstruatie slikt meteen veilig is. Dag 2-5 van de cyclus na 7 dagen, maar volgens mij zei mijn huisarts 2 weken (maar dat weet ik dus niet meer helemaal zeker)

alvast bedankt
ik 'up' hem even, want ik wil het toch wel heel graag weten...
Oud 24-06-2006, 12:17
Glamour_Maai
Glamour_Maai is offline
Ik begin de dinsdag met een nieuwe strip en ben de zondagavond mijn pil vergeten te nemen. Ik was 10 uur te laat (normaal om 23.00 nu om 9.00).
Moet ik dan bijkomende voorbehoedsmiddelen gebruiken of is dat niet nodig?
Oud 24-06-2006, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Glamour_Maai schreef op 24-06-2006 @ 13:17 :
Ik begin de dinsdag met een nieuwe strip en ben de zondagavond mijn pil vergeten te nemen. Ik was 10 uur te laat (normaal om 23.00 nu om 9.00).
Moet ik dan bijkomende voorbehoedsmiddelen gebruiken of is dat niet nodig?
neehoor, niet nodig . 10 uur te laat mag nog zo af en toe.
Oud 24-06-2006, 14:42
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 24-06-2006 @ 12:32 :
ik 'up' hem even, want ik wil het toch wel heel graag weten...
Hou voor de zekerheid gewoon die 2 weken aan, wat maakt dat ene weekje extra nou uit (zeker als het om de veiligheid en zekerheid gaat).
Oud 24-06-2006, 19:53
vosje16
vosje16 is offline
Mag ik gedurende de eerste week van mijn strip de pil nemen rond 16u en vanaf de tweede rond 21u?

Normaal neem ik hem namelijk steeds tussen 20u en 21u, maar aangezien ik volgende week enkele keren naar een bbq moet enzo ben ik bang dat ik daar de pil ga vergeten nemen. En een herinnering in mijn gsm gaat misschien ook niet helpen, want waarschijnlijk zal ik mijn tas wel ergens laten liggen & 't niet horen.
Oud 24-06-2006, 20:22
Phie.
Phie. is offline
Ik gebruik nu zo'n 2 jaar de pil en ik vergeet hem echt veel te vaak. Soms wel 3 keer per maand of ik neem hem de ene dag om 9u 's morgens in dan weer 2 uur 's middags of ik vergeet hem en doe het 's avonds. Meestal gewoon wanneer ik uit bed kom maar dat varieert ook nogal qua tijd. Ik heb verder geen relatie en ook geen seks dus wat dat betreft maak ik me geen zorgen maar het is absoluut geen normaal pilgebruik. Ik heb al een beetje op internet zitten zoeken naar andere voorbehoedsmiddelen maar ik vind de rest allemaal zo drastisch een spiraaltje en zo'n ding onder je huid ed. Ik slik nu ook alleen maar de pil omdat je het zo een beetje kunt 'regelen' en 'm af en toe eens door kan slikken en het lijkt me ook niet echt gezond om steeds te stoppen en weer te beginnen. Iemand hier die iets anders gebruikt wat heel erg bevalt of iets dergelijks?
Oud 24-06-2006, 21:02
Mara
Mara is offline
Je kan de nuvaring proberen. Gebruik ik zelf niet, wel veel positiefs over gehoord. Een klein ringetje dat je in de vagina brengt, na 3 weken eruit haalt, 1 week niks, en dan een nieuwe erin stoppen en het herhalen. Hoef je maar 2x per maand ergens aan te denken, zou je evt. groot alarm kunnen doen ergens
Oud 24-06-2006, 21:20
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 24-06-2006 @ 20:53 :
Mag ik gedurende de eerste week van mijn strip de pil nemen rond 16u en vanaf de tweede rond 21u?

Normaal neem ik hem namelijk steeds tussen 20u en 21u, maar aangezien ik volgende week enkele keren naar een bbq moet enzo ben ik bang dat ik daar de pil ga vergeten nemen. En een herinnering in mijn gsm gaat misschien ook niet helpen, want waarschijnlijk zal ik mijn tas wel ergens laten liggen & 't niet horen.
Ja hoor, dat kan prima. Je moet namelijk de pil altijd binnen 12 uur van de vorige nemen (en niet van je gemiddelde tijd, zoals veel mensen denken).
Dan slik je hem dus één keer 5 uur later, wat geen probleem is, en dan weer normaal.
Oud 27-06-2006, 00:19
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Konijn schreef op 24-06-2006 @ 22:20 :
Ja hoor, dat kan prima. Je moet namelijk de pil altijd binnen 12 uur van de vorige nemen (en niet van je gemiddelde tijd, zoals veel mensen denken).
Dan slik je hem dus één keer 5 uur later, wat geen probleem is, en dan weer normaal.
Er mag toch niet meer dan 36 uur tussen 2 pillen zitten?
Oud 27-06-2006, 10:05
Verwijderd
Heeft twee strippen na elkaar doorslikken, dus zonder stopweek, invloed op de werking van de pil? Ik geloof van niet, maar wil het toch even zeker weten
Oud 27-06-2006, 10:13
Roos
Roos is offline
Citaat:
Fliefedief schreef op 27-06-2006 @ 11:05 :
Heeft twee strippen na elkaar doorslikken, dus zonder stopweek, invloed op de werking van de pil? Ik geloof van niet, maar wil het toch even zeker weten
Nee natuurlijk niet.

Er is wel een kansje dat je een doorbraakbloeding krijgt.
Oud 27-06-2006, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Nonaj schreef op 27-06-2006 @ 01:19 :
Er mag toch niet meer dan 36 uur tussen 2 pillen zitten?
ja, ze legt het onhandig uit. Hij moet maximaal 36 uur na de vorige, maar hij moet maximaal 12 uur na de tijd waarop je hem in een ideale situatie had moeten nemen - en die tijd is 24 uur na de vorige .
Oud 27-06-2006, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Phie. schreef op 24-06-2006 @ 21:22 :
Ik gebruik nu zo'n 2 jaar de pil en ik vergeet hem echt veel te vaak. Soms wel 3 keer per maand of ik neem hem de ene dag om 9u 's morgens in dan weer 2 uur 's middags of ik vergeet hem en doe het 's avonds. Meestal gewoon wanneer ik uit bed kom maar dat varieert ook nogal qua tijd. Ik heb verder geen relatie en ook geen seks dus wat dat betreft maak ik me geen zorgen maar het is absoluut geen normaal pilgebruik. Ik heb al een beetje op internet zitten zoeken naar andere voorbehoedsmiddelen maar ik vind de rest allemaal zo drastisch een spiraaltje en zo'n ding onder je huid ed. Ik slik nu ook alleen maar de pil omdat je het zo een beetje kunt 'regelen' en 'm af en toe eens door kan slikken en het lijkt me ook niet echt gezond om steeds te stoppen en weer te beginnen. Iemand hier die iets anders gebruikt wat heel erg bevalt of iets dergelijks?
met de nuvaring (ring die je inbrengt, blijft 3 weken zitten, dan een week eruit, dan een nieuwe erin) kun je ook je menstruatie regelen (door gewoon ook de stopweek over te slaan) en je hoeft er niet elke dag aan te denken. Gebruik het zelf niet, maar heb van andere mensen positieve ervaringen gehoord. Er zijn ook pleisters die je 3 weken laat zitten en dan een week niet, maar die worden niet zo veel gebruikt in Nederland.
Oud 27-06-2006, 19:34
morango
morango is offline
heeft er iemand ervaring met meer somberheid door de pil?

ik had tot 3 maanden geleden een vriendje, slikte eigenlijk alleen de pil omdat we dan veilig seks konden hebben. maar toen het uitging zag ik er nog wel meer voordelen van in, dus bleef m slikken.
tot ik me er 2 weken van bewust werd dat ik me de laatste tijd veel vaker somber en neerslachtig voel.
ik denk dus aan de pil, dat die er invloed op heeft.
ik ben meteen gestopt, om t te proberen of dat de oorzaak was.

wie o wie heeft dit ook (gehad)?
Oud 28-06-2006, 09:22
Roos
Roos is offline
Ben je niet gewoon down omdat het uit is met je vriendje? Of om een andere reden?
Oud 28-06-2006, 19:27
loesje111
loesje111 is offline
Ik had even een vraag, misschien is hij al gesteld maar het kost nogal wat tijd om over het hele forum te gaan zoeken.

Ik heb nu 1 keer de pil doorgeslikt, dus 2 strips achter elkaar en vanaf morgen zou mijn stopweek beginnen. Maar dit weekend wil ik nog niet ongesteld worden, dus vroeg ik me af, kan ik de pil nog 1 week doorslikken en dan de stopweek beginnen. Dus dat ik van de nieuwe strip maar een week de pil slik. Is dit veilig? Of mag dit helemaal niet?
Oud 28-06-2006, 21:27
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
loesje111 schreef op 28-06-2006 @ 20:27 :
Ik had even een vraag, misschien is hij al gesteld maar het kost nogal wat tijd om over het hele forum te gaan zoeken.

Ik heb nu 1 keer de pil doorgeslikt, dus 2 strips achter elkaar en vanaf morgen zou mijn stopweek beginnen. Maar dit weekend wil ik nog niet ongesteld worden, dus vroeg ik me af, kan ik de pil nog 1 week doorslikken en dan de stopweek beginnen. Dus dat ik van de nieuwe strip maar een week de pil slik. Is dit veilig? Of mag dit helemaal niet?
Minstens duizend keer.

Je kunt best een week de pil erachteraan slikken, want elke pil na een hele strip van 21 pillen telt als 'derde week'. Daarom kun je op elk moment stoppen. (Al is het handig om op je gebruikelijke dag te stoppen, omdat je zo goed weet wanneer je weer moet beginnen.)

Let wel op: die aangebroken strip kun je beter als reservestrip gebruiken om te voorkomen dat je 7 pillen te weinig slikt (waardoor je dan niet meer veilig bent).
Oud 28-06-2006, 22:02
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik heb m'n pil een 2 weken langer door geslikt, dus zeg maar 5 weken achter elkaar. Vandaag moet ik m'n laatste pil innemen van die 5 weken. Maar nu zag ik net dat ik m'n pil van gisteren vergeten was. Nu heb ik net die van gisteren en vandaag tegelijk ingenomen, maar vroeg me af of m'n pil nu veilig is in m'n stopweek?
Oud 29-06-2006, 11:31
morango
morango is offline
Citaat:
Roos schreef op 28-06-2006 @ 10:22 :
Ben je niet gewoon down omdat het uit is met je vriendje? Of om een andere reden?
ja, dat zou natuurlijk kunnen.
alleen is het gevoel dat ik daarover heb, naar mijn idee niet in verhouding met hoevaak ik me zo neerslachtig voel.

ik kijk het gewoon even aan, of het veranderd nu ik gestopt ben.
en anders heeft het idd een andere oorzaak dan de pil.

Laatst gewijzigd op 29-06-2006 om 12:49.
Oud 29-06-2006, 13:22
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
~sweetgirl~ schreef op 28-06-2006 @ 23:02 :
Ik heb m'n pil een 2 weken langer door geslikt, dus zeg maar 5 weken achter elkaar. Vandaag moet ik m'n laatste pil innemen van die 5 weken. Maar nu zag ik net dat ik m'n pil van gisteren vergeten was. Nu heb ik net die van gisteren en vandaag tegelijk ingenomen, maar vroeg me af of m'n pil nu veilig is in m'n stopweek?
1. stopweek inlassen
2. nog 7 dagen de pil slikken

btw, zat er meer dan 36 uur tussen de laatste en de vergeten pil?

www.pilvergeten.nl staat ook info op.

Laatst gewijzigd op 29-06-2006 om 13:24.
Oud 29-06-2006, 14:11
Verwijderd
Vast een veelvoorkomende vraag, maar hoelang kan je doorslikken zonder dat het ongezond wordt? Van doorbraakbloedingen heb ik nog nooit last gehad..
Oud 29-06-2006, 14:29
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Mala schreef op 29-06-2006 @ 15:11 :
Vast een veelvoorkomende vraag, maar hoelang kan je doorslikken zonder dat het ongezond wordt? Van doorbraakbloedingen heb ik nog nooit last gehad..
Citaat:
Is het nodig om af en toe een paar maanden te stoppen met de pil?
Nee, dit is absoluut niet nodig. Sterker nog, veel ongewenste zwangerschappen ontstaan juist in de periode dat een pilpauze wordt ingelast.

Hoe lang kan ik doorgaan met het slikken van de pil?
De pil kunt u slikken tot de menopauze. Wanneer u de lichte (sub-50) pil slikt, loopt u wanneer u niet rookt vrijwel geen risico's. Rookt u wel, dan loopt u meer kans op aandoeningen als hart- en vaatziekten. Vrouwen die 35 jaar of ouder zijn, wordt aangeraden om een lichte pil te.
http://www.apotheek.org/informatie_artikel.php?iId=157
Oud 29-06-2006, 14:34
Verwijderd
maar ze heeft het over de gewone stopweek, niet over een paar maanden .

Je kunt in principe zo vaak als je wil de stopweek overslaan. Wel kan je steeds meer last krijgen van de een of andere bijwerking waar je normaal gesproken niets van merkt. Veel artsen raden aan om niet meer dan 2 stopweken na elkaar over te slaan, omdat je anders niet ziet of je nog wel ongesteld wordt, maar vaker heeft geen blijvende invloed op je lichaam.
Oud 29-06-2006, 14:35
Mara
Mara is offline
Mijn dokter zei mij ooit omdat ik zo ziek was van mijn menstruatie (was toen nog niet seksueel actief): "Van mijn part slik je 'm 9 maanden, alsof 't een normale zwangerschap is."

Oftewel, het kan wel. Je ziet alleen inderdaad niet meer of je nog ongesteld wordt, dus als je (alleen) de pil als anticonceptie gebruikt zou ik 'm niet té lang doorslikken.
Oud 29-06-2006, 14:37
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Sarah schreef op 29-06-2006 @ 15:34 :

Je kunt in principe zo vaak als je wil de stopweek overslaan. Wel kan je steeds meer last krijgen van de een of andere bijwerking waar je normaal gesproken niets van merkt. Veel artsen raden aan om niet meer dan 2 stopweken na elkaar over te slaan, omdat je anders niet ziet of je nog wel ongesteld wordt, maar vaker heeft geen blijvende invloed op je lichaam.
Ik weet dat ik gaar ben, maar ze stelt toch de vraag hoelang je de pil kunt doorslikken en of dit ongezond is? Daar antwoordde ik op met een quote (je kunt 'm zolang doorslikken als je wilt blabladieblaat).

edit: gaarheid, ik heb een verkeerd stuk gecopy/ paste Sarah, je hebt gelijk
Oud 29-06-2006, 15:05
gurl19
gurl19 is offline
Heeft iemand hier het gevoel dat zn buik wat dikker is als die de pil doorslikt?

Ik heb hier wel eens wat over gehoord. Mijn vriendinnen hadden het ook. Ik heb hier zelf nog nooit over gehoord. Is dit verbeelding of is dat echt zo?
Oud 29-06-2006, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 29-06-2006 @ 15:34 :

Wat bedoelen jullie met dat je niet meer ziet of je ongesteld wordt ?
Oud 29-06-2006, 16:30
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Mala schreef op 29-06-2006 @ 17:14 :
Wat bedoelen jullie met dat je niet meer ziet of je ongesteld wordt ?
Als je zwanger bent en je de pil doorslikt kun je dus niet zien of je menstruatie uitblijft.
Oud 29-06-2006, 17:29
Rachel
Rachel is offline
Even een vraagje;
10 juli ga ik op vakantie en ik zou dan de 11e/12e ongesteld moeten worden.

Nu zei ik; dan slik ik wel een week door, dus dan ben ik het niet.
Mijn moeder zei; Of je stopt nu, dan heb je 2 weken geslikt, word je het volgende week dinsdag en ben je er voor je vakantie vanaf.

Maar mij lijkt het toch beter én veiliger om óf één week door te slikken of gewoon een keer 2 strippen achter elkaar te slikken.

Wat is jullie advies?
Oud 29-06-2006, 17:39
PV
PV is offline
Citaat:
Rachel schreef op 29-06-2006 @ 18:29 :
Even een vraagje;
10 juli ga ik op vakantie en ik zou dan de 11e/12e ongesteld moeten worden.

Nu zei ik; dan slik ik wel een week door, dus dan ben ik het niet.
Mijn moeder zei; Of je stopt nu, dan heb je 2 weken geslikt, word je het volgende week dinsdag en ben je er voor je vakantie vanaf.

Maar mij lijkt het toch beter én veiliger om óf één week door te slikken of gewoon een keer 2 strippen achter elkaar te slikken.

Wat is jullie advies?
Doorslikken lijkt me handiger. Of dat nou één week is, of een hele strip, maakt verder niet zoveel uit denk ik.
Oud 29-06-2006, 17:43
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 29-06-2006 @ 17:30 :
Als je zwanger bent en je de pil doorslikt kun je dus niet zien of je menstruatie uitblijft.
hehe ok nou dan maak ik me daar maar niet zoveel zorgen om, seks heb ik op 't moment toch niet. 't gaat me even om de planning met vakantie enzo
Oud 29-06-2006, 19:33
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
PV schreef op 29-06-2006 @ 18:39 :
Doorslikken lijkt me handiger. Of dat nou één week is, of een hele strip, maakt verder niet zoveel uit denk ik.
Oké, dan doe ik dat denk ik
Enné, ik stop dan zeg maar op donderdag. Bied de pil dan nog bescherming tijdens het vrijen (als ik hem gewoon goed slik)?
Ja toch?
Oud 30-06-2006, 07:16
justhanna
justhanna is offline
Ja, omdat je sowieso 21 dagen de pil hebt geslikt Als je daarna doorslikt en halverwege de strip een stopweek in last, is het gewoon net zo goed beschermd als anders.
Oud 30-06-2006, 20:15
Lyne
Lyne is offline
Ik had een vraag over de Diane pil (nou ja die variant daarop *moeilijke naam*). Ik ben nu bezig met de 2e strip, die is zondag op. Ik slik hem voor mijn puistjes maar het wordt alleen maar erger. Dit had ik ook verwacht, want dat zei iedereen. Maar het zijn echt formaat puistjes die ik eerst niet had, en pijnlijk ook.

Na hoeveel maanden gaat het pas werken, en trekken de rode vlekjes er ook een beetje van weg? Is het normaal dat je ineens veel meer puistjes krijgt, en ook groter en pijnlijker dan normaal. Enne, laatste vraag , hoelang mag ik de Diane pil blijven slikken?
Oud 30-06-2006, 23:48
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Lyne schreef op 30-06-2006 @ 21:15 :
Ik had een vraag over de Diane pil (nou ja die variant daarop *moeilijke naam*). Ik ben nu bezig met de 2e strip, die is zondag op. Ik slik hem voor mijn puistjes maar het wordt alleen maar erger. Dit had ik ook verwacht, want dat zei iedereen. Maar het zijn echt formaat puistjes die ik eerst niet had, en pijnlijk ook.

Na hoeveel maanden gaat het pas werken, en trekken de rode vlekjes er ook een beetje van weg? Is het normaal dat je ineens veel meer puistjes krijgt, en ook groter en pijnlijker dan normaal. Enne, laatste vraag , hoelang mag ik de Diane pil blijven slikken?
Na 6 maand heb je de optimale werking van de diane35 op dat gebied bereikt. En dat je nu heftiger acne hebt dan anders is niet raar.
Oud 01-07-2006, 15:08
Verwijderd
Citaat:
gurl19 schreef op 29-06-2006 @ 16:05 :
Heeft iemand hier het gevoel dat zn buik wat dikker is als die de pil doorslikt?

Ik heb hier wel eens wat over gehoord. Mijn vriendinnen hadden het ook. Ik heb hier zelf nog nooit over gehoord. Is dit verbeelding of is dat echt zo?
Dat kan, dat je een beetje vocht vasthoudt op je buik door het doorslikken. 't Kan in elk geval niet komen door vet en ook niet door een opgezwollen baarmoeder ofzo .
Oud 01-07-2006, 20:54
Verwijderd
Sinds begin juni dit jaar is er een nieuwe pil op de markt; Microgynon 20. Het is dezelfde als de 30 variant alleen dan dus met minder hormonen.

Heeft iemand hier al ervaring mee of weet iemand hier iets meer erover? Het schijnt namelijk dat deze pil niet vergoed wordt. Het lijkt me toch wel fijn om aan een zo laag mogelijke gedoseerde pil te zitten.
Oud 02-07-2006, 15:29
Verwijderd
Citaat:
ik ben T@M@R@ schreef op 01-07-2006 @ 21:54 :
Sinds begin juni dit jaar is er een nieuwe pil op de markt; Microgynon 20. Het is dezelfde als de 30 variant alleen dan dus met minder hormonen.

Heeft iemand hier al ervaring mee of weet iemand hier iets meer erover? Het schijnt namelijk dat deze pil niet vergoed wordt. Het lijkt me toch wel fijn om aan een zo laag mogelijke gedoseerde pil te zitten.
is dat dan niet zo dat ie minder werkt omdat ie minder hormonen heeft?
Oud 02-07-2006, 17:43
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 02-07-2006 @ 16:29 :
is dat dan niet zo dat ie minder werkt omdat ie minder hormonen heeft?
Als-ie minder goed werkt mogen ze 'm niet op de markt brengen . Er zijn zelfs pillen zonder oestrogeenvervanger (dat getal in de naam staat voor de hoeveelheid oestrogeenvervanger) en die werken ook.

Waarschijnlijk komt het wél wat nauwer dat je 'm elke dag op dezelfde tijd slikt dan bij een hoger gedoseerde pil, dus als je daar wat rommelig in bent is het niet zo'n handige keuze. Maar als je van je huidige pil last hebt, is het het proberen waard. Ik heb er geen ervaring mee, dus ik kan je niet verder helpen.
Oud 02-07-2006, 18:07
coldplayfan
coldplayfan is offline
Vandaag is de 4e dag van mijn stopweek en ik ben ongesteld (en niet zo'n beetje ook ), zoals altijd weer super onhandig gepland want morgen ga ik onverwacht zwemmen. Nu vroeg ik mij af of het zin heeft om vandaag al weer met de pil te beginnen, om de menstruatie eerder te laten stoppen/verminderen. Dat had ik namelijk ooit ergens op internet gelezen, maar eigenlijk lijkt het mij grote onzin.. helemaal omdat het dan binnen 18 uur ofzo moet gaan ophouden..

Ook had ik ergens gelezen dat artsen heel soms adviseren om meerdere pillen op 1 dag te slikken (soms wel 4 per dag ofzo ) om zo de menstruatie snel te laten stoppen (in geval van hevige vaginale bloeding ofzo). Nou was ik niet van plan om dit zomaar te doen want het klinkt niet echt gezond, maar is het theoretisch gezien mogelijk dat het helpt?

En zijn er andere mogelijkheden om je menstruatie eerder te laten stoppen? Of eignelijk: zo snel mogelijk? Vrees van niet, maar ik vind het zo kut om nu ongesteld te zijn dat jullie wijsheid mijn laatste hoop is
Oud 02-07-2006, 18:14
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
coldplayfan schreef op 02-07-2006 @ 19:07 :
Vandaag is de 4e dag van mijn stopweek en ik ben ongesteld (en niet zo'n beetje ook ), zoals altijd weer super onhandig gepland want morgen ga ik onverwacht zwemmen. Nu vroeg ik mij af of het zin heeft om vandaag al weer met de pil te beginnen, om de menstruatie eerder te laten stoppen/verminderen. Dat had ik namelijk ooit ergens op internet gelezen, maar eigenlijk lijkt het mij grote onzin.. helemaal omdat het dan binnen 18 uur ofzo moet gaan ophouden..

Ook had ik ergens gelezen dat artsen heel soms adviseren om meerdere pillen op 1 dag te slikken (soms wel 4 per dag ofzo ) om zo de menstruatie snel te laten stoppen (in geval van hevige vaginale bloeding ofzo). Nou was ik niet van plan om dit zomaar te doen want het klinkt niet echt gezond, maar is het theoretisch gezien mogelijk dat het helpt?

En zijn er andere mogelijkheden om je menstruatie eerder te laten stoppen? Of eignelijk: zo snel mogelijk? Vrees van niet, maar ik vind het zo kut om nu ongesteld te zijn dat jullie wijsheid mijn laatste hoop is
Als je nu weer begint met de pil te slikken heeft het geen invloed op je stopweek als in 'kortere stopweek'.

Wat betreft dat andere^: daar wordt je erg ziek van, ik althans wel. Omdat ik ruim een half jaar ongesteld non stop was kreeg ik ook zo'n hormoonboost. Op de tiende dag van de kuur stopte het (om vervolgens weer opnieuw te beginnen )

Tampons meenemen en chocola Succes!
Oud 03-07-2006, 21:40
zeker
zeker is offline
Ik slik microgynon 30 en ik ben de pil vergeten in week 1. Ik weet dat ik het dan 7 dagen met condoom moet doen, maar dat waren we heel even vergeten. Hij is niet in me klaar gekomen en het was maar heel even. Hoe groot is de kans dat ik nu zwanger ben? bijna nihil toch?

ps: verder heb ik de pil goed doorgeslikt.
Oud 03-07-2006, 22:14
Tsu
Tsu is offline
Bestaat de Microgynon 30 niet meer ofzo Mijn moeder en ik slikken dezelfde pil, maar zij heeft nieuwe besteld en kreeg "Rigevidon".... waarom is dit en is het wel hetzelfde???
Oud 03-07-2006, 22:24
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Tsu schreef op 03-07-2006 @ 23:14 :
Bestaat de Microgynon 30 niet meer ofzo Mijn moeder en ik slikken dezelfde pil, maar zij heeft nieuwe besteld en kreeg "Rigevidon".... waarom is dit en is het wel hetzelfde???
Rigevidon is het generieke middel. Ofwel; dezelfde eigenschappen/ hormonen etc maar een stuk goedkoper dan het orgineel. Als een middel een aantal jaar op de markt is en de patent is er af, dan mogen andere fabrikanten het overnemen. Zij hoeven niet al die onderzoeken etc te doen (wat ontzettend duur is) waardoor ze het middel goedkoop kunnen produceren/ verkopen.
Oud 03-07-2006, 23:23
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 03-07-2006 @ 23:24 :
Rigevidon is het generieke middel. Ofwel; dezelfde eigenschappen/ hormonen etc maar een stuk goedkoper dan het orgineel. Als een middel een aantal jaar op de markt is en de patent is er af, dan mogen andere fabrikanten het overnemen. Zij hoeven niet al die onderzoeken etc te doen (wat ontzettend duur is) waardoor ze het middel goedkoop kunnen produceren/ verkopen.
ahaaa ok, maar is dit dan de enige vervanging van Microgynon 30? Of zijn er ook andere pillen die in de plaats van microgynon 30 worden gegeven?
Oud 04-07-2006, 09:00
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Tsu schreef op 04-07-2006 @ 00:23 :
ahaaa ok, maar is dit dan de enige vervanging van Microgynon 30? Of zijn er ook andere pillen die in de plaats van microgynon 30 worden gegeven?
Er zijn meer generieke merken. Ik weet deze niet uit m'n, hoofd dan zul je even moeten googlen. 1 van deze generieke middelen begint geloof ik van 'st'
Oud 04-07-2006, 09:03
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 04-07-2006 @ 10:00 :
Er zijn meer generieke merken. Ik weet deze niet uit m'n, hoofd dan zul je even moeten googlen. 1 van deze generieke middelen begint geloof ik met 'st'
stediril bedoelde ik
Oud 04-07-2006, 10:54
Loor
Loor is offline
Even een vraagje; klopt het dat je na twee weken slikken al een stopweek mag nemen? Of hoelang moet je in ieder geval slikken?

Regels voor berichten