Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2006, 00:30
Optima
Optima is offline
Wat is jouw ideale man/vrouw? En dan doel ik vooral op karaktereigenschappen.

Heeft je huidige vriend/in deze eigenschappen? Of had je ex een van deze eigenschappen niet en is het daarom misgegaan?

mijn ideale man:
- zelfverzekerd
- intelligent
- geintereseerd
- enthousiast
- spontaan
- sociaal
- verantwoordelijk
- eerlijk

mijn huidige vriend heeft bijna alles, behalve dat hij zich soms nogal onverantwoordelijk kan gedragen ( rookt veel, drinkt ALS hij drinkt niet met mate, heeft schuld, denk niet zo na over de toekomst, maar dat is meer zijn losse levenshouding).

daarnaast is hij in eerdere relaties niet eerlijk geweest, maar hij weet dat hij met eerlijkheid verder komt dat liegen, omdat ik meer vergevingsgezind ben en geloof dat mensen fouten kunnen maken, dan dat ik liegen kan vergeven.
Oud 03-07-2006, 06:51
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 03-07-2006 @ 01:30 :
mijn ideale man:
- zelfverzekerd
- intelligent
- geintereseerd
- enthousiast
- spontaan
- sociaal
- verantwoordelijk
- eerlijk
Zouden er wel meisjes zijn die een onzekere, domme, ongeïnteresseerde, saaie, asociale, onverantwoordelijke en oneerlijke vent willen? Beetje een clichélijstje als je het mij vraagt.

Verder kan ik jouw beschrijving van jouw vriend niet echt rijmen met de eigenschap 'intelligent', of is het meer zo van 'hij is wel superslim maar het komt er niet zo uit in zijn studie'?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 08:01
Vip3r
Vip3r is offline
Ik doe niet aan zulke lijstjes. Wat je ook in je hoofd hebt, het komt toch nooit precies zo uit. De klik is er, of is er niet. Ik had altijd in m'n hoofd dat ik op donkere meisjes viel. En dan zie je opeens een blond meisje waar je gek op wordt.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 08:15
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Ideaal?
- Dezelfde gestoorde liefde voor muziek. (genre boeit niet)
- Dezelfde hyperactiviteit.
- Dezelfde liefde voor pretparken en achtbanen.
- Dezelfde tik qua festivals.
- Hetzelfde beeld van de toekomst hebben.
- En ze moet er gewoon lekker uitzien.
- Redelijk inteligente gesprekken kunnen voeren.
- Goed kunnen luisteren.
- Het liefst ook nog voetbalfanaat.

En zal ik s wat zeggen. mijn huidige vriendin voldoet aan alle eisen (behalve dat voetbal... Maar ze vind het steeds leuker)
Oud 03-07-2006, 10:08
Bruut
Bruut is offline
Dat meisje heb ik al gevonden en is mijn vriendin
Oud 03-07-2006, 12:56
Magican
Magican is offline
-knap
-wil veel sex

en dan vat ik zo'n beetje het ideale meisje voor alle mannen hier samen. Als ze zeggen van niet zijn ze hypocriet of a-seksueel.
Oud 03-07-2006, 16:39
Mara
Mara is offline
Er bestaat niet zoiets als ideaal. Er zijn wel wat eigenschappen die ik héél erg waardeer:
- Intelligent
- Ruimdenkend
- Eerlijk
- Aardig (dus niet alleen tegen mij, maar ook gewoon tegen de omgeving)
- Diepgang
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 17:50
Optima
Optima is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-07-2006 @ 07:51 :

Verder kan ik jouw beschrijving van jouw vriend niet echt rijmen met de eigenschap 'intelligent', of is het meer zo van 'hij is wel superslim maar het komt er niet zo uit in zijn studie'?
hij is afgestudeerd en heeft een vaste baan voor 2300 euro netto, dus nee, hij is niet slim nee.

Oud 03-07-2006, 18:15
Qimm
Qimm is offline
Veel verdienen staat niet gelijk aan intelligentie, maar goed Dat is niet mijn discussie.
Oud 03-07-2006, 18:23
Vice
Vice is offline
Inderdaad, anders zouden profvoetballers hoogbegaafd zijn.
Oud 03-07-2006, 18:28
Li
Li is offline
- zelfverzekerd/klein tikkeltje arrogant
- hij moet me tegengas geven, lijkt me heel erg dat m'n vriend bij me onder de plak zou zitten.
- hij moet lekker sociaal zijn en in een onbekende omgeving ook lekker kunnen lullen
- wil een bijdehante jongen, die me verrast met z'n opmerkingen en niet bang is om op z'n bek te gaan.
- niet te serieus zijn (dus niet alleen maar: ja m'n studie dit, m'n studie dat, m'n studie zo )
- hij moet ergens heel goed in zijn, waar hij ook helemaal voor kan gaan (muziek, sport, kunst, whatever)
- initiatief nemen. Niks is zo a relaxt als je als meisje je man de hele tijd moet vermaken, hij mag zelf ook met leuke verrassende ideeën komen.

Nog wel veel meer, maar dat zijn vooral cliché dingen zoals: zelfde denkniveau, eerlijk, zelfde humor, etc.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 18:30
Li
Li is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-07-2006 @ 07:51 :
Je hebt meerdere vormen van intelligentie hoor. Een studie afronden kan iedereen, maar dat zegt weinig over je intelligentie in het algemeen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 18:36
Verwijderd
Mijn ideale vrouw accepteert me zoals ik ben, is zorgzaam, zelfstandig en verstandig. Verder mag ze best onzeker zijn, als ze dan maar wel mooi is. ;-)
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 18:42
Iveauh
Iveauh is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 03-07-2006 @ 19:36 :
Mijn ideale vrouw accepteert me zoals ik ben, is zorgzaam, zelfstandig en verstandig. Verder mag ze best onzeker zijn, als ze dan maar wel mooi is. ;-)
en als ze dan ook echt mooi is, is die zelfverzekerdheid er ook wel in te stampen bij een boel meisjes..
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 19:21
Verwijderd
Haha, nou nou dat klinkt wel lekker mannelijk.

Maar ik meen wel wat ik plaatste hierboven, soms zie ik ook weleens van die Turkse meisjes, superknap, geen make-up doos, maar dan wel verlegen/onzeker... <3
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 20:05
Experiment
Experiment is offline
- intelligent
- onafhankelijk
- nuchter
- ambitieus
- rustig
- geemancipeerd
- dezelfde levensvisie/toekomstdromen als ik
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 20:51
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Vice schreef op 03-07-2006 @ 19:23 :
Inderdaad, anders zouden profvoetballers hoogbegaafd zijn.
Zijn ze ook, lichamelijk
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 22:18
Vice
Vice is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 03-07-2006 @ 19:36 :
is zorgzaam
haha
Oud 03-07-2006, 22:24
azwethinkweiz
azwethinkweiz is offline

sorry
Oud 03-07-2006, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 03-07-2006 @ 23:18 :
haha
Haha, ja ik snap denk ik waarom je lacht, maar ik bedoel: toont interesse/medeleven.

Ik hoef geen afgetraind huismoedertje dat mijn sokken netjes wast op vrijdag.

offtopic nav. bovenstaande pic: argh, die Oktoberkinderen ook, allemaal preventief bannen zeg ik.

Laatst gewijzigd op 03-07-2006 om 22:46.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 23:11
Vice
Vice is offline
Ok, ik snap je.
Oud 03-07-2006, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Li schreef op 03-07-2006 @ 19:28 :
- hij moet me tegengas geven, lijkt me heel erg dat m'n vriend bij me onder de plak zou zitten.
- hij moet lekker sociaal zijn en in een onbekende omgeving ook lekker kunnen lullen
- wil een bijdehante jongen, die me verrast met z'n opmerkingen en niet bang is om op z'n bek te gaan.
- niet te serieus zijn (dus niet alleen maar: ja m'n studie dit, m'n studie dat, m'n studie zo )
- hij moet ergens heel goed in zijn, waar hij ook helemaal voor kan gaan (muziek, sport, kunst, whatever)
- initiatief nemen. Niks is zo a relaxt als je als meisje je man de hele tijd moet vermaken, hij mag zelf ook met leuke verrassende ideeën komen.

Nog wel veel meer, maar dat zijn vooral cliché dingen zoals: zelfde denkniveau, eerlijk, zelfde humor, etc.
Pft, daar beschrijf je toch es m'n ex-ex. Die heeft dat soort dingen allemaal. Het enige is dat al dat soort dingen ook z'n keerzijde heeft - hij is bijvoorbeeld vreselijk sociaal, kan zich in elke situatie en bij alle soorten mensen redden. Maar daar staat tegenover dat ie dan ook weer altijd zo sociaal moet doen, terwijl ik op z'n tijd graag bot en arrogant en ongeïnteresseerd en vooral heel onsociaal ben. Dan kunnen we ons dus doodergeren aan elkaar
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 11:11
Paddenstoel
Paddenstoel is offline
pffft.. vrouwen zijn wel veeleisend zeg..
Oud 04-07-2006, 11:23
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Schei toch uit. Het mag ook wel eens tijd worden dat vrouwen wat initiatief tonen, ipv dat mannen daar (bijna) altijd mee op de proppen moeten komen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Vip3r schreef op 04-07-2006 @ 12:23 :
Schei toch uit. Het mag ook wel eens tijd worden dat vrouwen wat initiatief tonen, ipv dat mannen daar (bijna) altijd mee op de proppen moeten komen.
Ik weet niet wat voor mensen jullie allebei kennen, maar volgens mij is dat echt geheel niet aan een geslacht gebonden. Sommige mensen verzinnen gewoon zelf nooit wat en andere wel. Klaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2006, 20:15
Dubbeleendje*
Dubbeleendje* is offline
Ideaal?

Op nummer 1 moet toch zeker bij de ideale man een voorliefde voor achtbanen, pretparken en kermissen staan..

Daarnaast de cliché dingen zoals eerlijk, lief, aardig, klaarstaand, trouw. Ik mag geen bezit van hem zijn, en hij moet me ook niet hebben voor de seks.

Ook wil ik dat hij van muziek houdt, even gek is als ik, een lekkere schrijfstijl heeft en opzich heb ik nog wel meer 'eisen' voor de ideale man maar dan blijf ik bezig met schrijven

Als die maar een voorliefde heeft voor achtbanen, kermissen, pretparken, airtime, snelheid enz.
Oud 04-07-2006, 20:51
Li
Li is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 04-07-2006 @ 12:23 :
Vaak nemen chicks ook heel weinig initiatief, maar het gaat om mijn ideale man. Aangezien ik zelf wel veel initiatief neem, verwacht ik dat ook van hem
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 11:51
roosjuh1988
roosjuh1988 is offline
mijn ideale man

lief spontaan schattig
als het even kan moet die het initiatief nemen
grappig zijn..
moet trouw zijn..
moet niet te rustig zijn...
en toch wel inteligent zijn. maar niet te
en verder kan ik even niks bedenken
Oud 05-07-2006, 13:42
gurl19
gurl19 is offline
Mijn ideale man

Heel lief
spontaan
humor hebben
Mee kunnen lachen
niet te eigenwijs
er leuk uit zien

Verder weet ik ff niets.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 16:58
NoDoubt
NoDoubt is offline
gewoon lief, spontaan en eerlijk.
heel cliché maarja en hij moet een mooi uiterlijk hebben, verzorgd en mooie kleren aan hebben.

ik knap af op lelijke schoenen en dat is dan ook het 1e waar ik naar kijk.
maarja ik heb die van mij al gevonden haha.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 18:29
vedetje
vedetje is offline
evenwaardig zijn en me aanvullen als het kan

wat dat dan precies inhoudt is moeilijk te zeggen maar ik zal even proberen (het kan zijn dat ik er helemaal naast zit en dat mijn ideale man helemaal anders is dan dat ik me voorstel...)

-bijvoorbeeld moet hij over voldoende inteligentie beschikken zodat als ik weer eens ingewikkeld begin te doen hij weet waarover ik het heb, of bijvoorbeeld paardrijden (of bereid zijn het te leren) anders zou hij zich wel vaak gaan vervelen in het weekend, ...
- zelf bereid zijn uitdagingen aan te gaan en klaar om nieuwe dingen te ontdekken en mij ook motiveren om mijn eigen grenzen te ontdekken
-sterke persoonlijkheid hebben, me op mijn plaats kunnen zetten als het nodig is, hij moet de man in de relatie zijn (als ie te mak is zal ik het er niet lang mee uithouden), dus moet hij ook wel vlotte babel hebben
-zelfstandig zijn, maar toch ook wel lekker plakkerig kunnen doen als ie bij mij is

en verder zijn er natuurlijk nog een hele boel pluspunten die ik kan aprecieren maar niet noodzakelijk zijn bv. lekker eten maken, graag mee kleren gaan kopen met mij...
Oud 05-07-2006, 18:51
At the Drive-in
At the Drive-in is offline
Lief/gevoellig/zachtaardig
begrijpend
Intelligent/wijs
gestoord in a good way
humoristisch (op mijn niet altijd even hoge niveau )
temperamentvol/koppig
me accepteren zoals ik in elkaar steek
intens
trouw/eerlijk

en zo nog wel wat dingetjes..overigens allemaal terug te vinden in mijn vriendin dat viel me trouwens ook "pas" op net voordat we iets kregen en ze mij naar mn "ideale vrouw" vroeg
Oud 05-07-2006, 22:44
botervleug
botervleug is offline
De ideale man is er niet vies van de nodige zaken aan te pakken, en heeft een goede moraal.

fysiek = schoon, normaal, controle over het lichaam.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 07:20
Verwijderd
Intelligent.
ze moet enthousiast mee kunnen doen met rare discussies. als ze me te vaak glazig aanstaart, loopt het mis.

Verliefd op de Wereld.
ze moet houden van alle gave, nieuwe en rare dingen op deze wereld, en mij op de hoogte stellen als ze iets grappigs ontdekt.

Houden van Muziek.
in elk geval van de soorten muziek die ik luister

Zelfstandig.
ze moet zichzelf bezig kunnen houden, zodat ik niet het idee krijg dat ze alleen naar mij toekomt omdat ze zich verveeld.

Goed Engels kunnen praten.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 10:34
DvoorA
DvoorA is offline
dat weet ik eigenlijk niet, want als je iemand hebt die op papier ideaal is, kan je je daar ook aan gaan ergeren. Voordat ik samenwoonde zou het geweest zijn: lief, komt goed voor zichzelf op, knap, slim a la odysseus, dus geen wandelend feitjesboek, plaatst me op een voetstuk enz enz enz. Nu ik samenwoon waardeer ik het heel erg als mn vriend me wat beter in het huishouden zou helpen, als hij zn vieze sokken zelf in de was flikkert, me af en toe lekker met rust laat want ik heb niet altijd zin om te praten, als hij me gewoon mijn eigen muziek laat draaien wanneer ik daar zin heb (hij kan die niet uitstaan). En als hij mee zou gaan naar hetzelfde land als waar ik naartoe wil op vakantie.

Dus nu is het allemaal wat banaler...maar het met toch gebeuren, het huishouden enzo, en als je met dat soort dingen niet op 1 lijn zit ga je je gewoon vroeg of laat ergeren (en mannen zijn slordig, bah). Mijn ideale man is dus eigenlijk een meisje

maar de beste eigenschap die iemand kan bezitten is INITIATIEF!

Laatst gewijzigd op 06-07-2006 om 10:36.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 11:14
Lorelei
Lorelei is offline
Mijn ideale man bestaat niet want ik wil continu iets anders.
Oud 06-07-2006, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 03-07-2006 @ 13:56 :
-knap
-wil veel sex

en dan vat ik zo'n beetje het ideale meisje voor alle mannen hier samen. Als ze zeggen van niet zijn ze hypocriet of a-seksueel.
Ja, maar dat zoek ik ook wel in een man. Maar dat zegt niet zo heel veel natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 12:38
Vice
Vice is offline
Citaat:
Magican schreef op 03-07-2006 @ 13:56 :
-knap
-wil veel sex

of lelijk
Oud 06-07-2006, 13:03
Magican
Magican is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 06-07-2006 @ 12:28 :
Ja, maar dat zoek ik ook wel in een man. Maar dat zegt niet zo heel veel natuurlijk
Vrouwen gaat toch altijd voor het innerlijk
Oud 06-07-2006, 13:06
Magican
Magican is offline
Citaat:
Vice schreef op 06-07-2006 @ 13:38 :
of lelijk
Als je lelijk ben hoop je toch op een zo knap mogelijke vriendin die veel sex wilt?
Oud 06-07-2006, 16:10
DvoorA
DvoorA is offline
ja, maar dan blijft het waarschijnlijk bij hopen

oja, en vrouwen gaan helemaal niet alleen voor het innerlijk, wij, de halve wereldbevolking, zijn zeker niet blind.
Oud 06-07-2006, 16:48
Papillonne
Papillonne is offline
Citaat:

en er ongeveer zo uitzien

Ga ik die vinden? Nee. Maar dat hoeft ook niet, het is een ideaal. De werkelijkheid is natuurlijk iets heel anders.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 16:56
Magican
Magican is offline
Citaat:
DNMB schreef op 06-07-2006 @ 17:10 :
ja, maar dan blijft het waarschijnlijk bij hopen

oja, en vrouwen gaan helemaal niet alleen voor het innerlijk, wij, de halve wereldbevolking, zijn zeker niet blind.
Waarom ken ik dan zoveel meisjes die, naar mijn mening knap zijn en hun vriendjes een heel stuk minder?
Oud 06-07-2006, 17:09
Papillonne
Papillonne is offline
Citaat:
Magican schreef op 06-07-2006 @ 17:56 :
Waarom ken ik dan zoveel meisjes die, naar mijn mening knap zijn en hun vriendjes een heel stuk minder?
Omdat er - imo - veel meer knappe meisjes dan knappe jongens zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 17:16
Magican
Magican is offline
Bedankt
Oud 06-07-2006, 17:23
Papillonne
Papillonne is offline
Citaat:
Magican schreef op 06-07-2006 @ 18:16 :
Bedankt
yw
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 06-07-2006 @ 17:56 :
Omdat jouw mening van knap blijkbaar niet hun mening van knap is
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 19:06
KiMZz
KiMZz is offline
Mijn ideale man is eigenlijk mijn huidige vriend Zie mijn post in het 'Hoe voel jij je op relationeel gebied' topic
Oud 06-07-2006, 20:24
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Jesse is mijn ideale "vrouw" <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten