![]() |
|
Verwijderd
|
http://www.uu.nl/uupublish/homeuu/ni...18296main.html
Zoals in het artikel te lezen valt is met name C.S. Veritas keihard aangepakt wegens vermeende schendingen van allerlei afspraken. Let the Games Begin (oftewel: jullie moeten hierover gaan discussiëren). |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik heb trouwens afgelopen vakantie introductievoorlichtingen van zowel Unitas als Veritas gezien, en ik vind deze twee verendingen niet met mekaar te vergelijken. Ik heb het gevoel dat deze twee een beetje over een kam geschoren worden. Dat poep-verhaal is dan ook bij Veritas, en niet bij Unitas voorgevallen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Dit soort ontgroeningen vind ik zielig. De verenigingen die deze geintjes bedenken vind ik nog zieliger en de mensen die bij zo'n vereniging willen horen vind ik nog het zieligst van allemaal!
Hier in Groningen hebben ze niet van dat soort geintjes. Bij Vindicat (het corps) moeten de groentjes het gras van een hockeyveld watergeven en ik moest bij mijn vereniging alleen een Beerenburg achterover slaan en toen was ik binnen. |
![]() |
|
Bedankt voor de uileg mensen, maar eerlijk gezegd zijn deze dingen inderdaad iets waar je gewoon BIJ WIL HOREN, en ik spreek alleen voor mezelf als ik zeg dat het van mij niet hoeft als het zo gaat. Selectie?
Selectie=Discriminatie....
|
![]() |
|
![]() |
Hi allemaal,
Sinds ik vorige week maandag van mijn vriendin (dit jaar eerstejaars) deze gruwelverhalen heb gehoord ben ik al op zoek naar iemand die het kan bevestigen of me kan vertellen dat het allemaal wel mee viel. Ken je iemand die me misschien wat meer wil vertellen, laat het me dan even weten: sabri@cluecentral.net Ik ben geen journalist ofzo, maar gewoon boos dat 9 ouderejaars een meisje 2 uur lang dwingen om bruistabletten te eten. |
![]() |
|
![]() |
Wat ik niet snap is dat het niet eerder het geval is geweest dat er een voorstel moet zijn geweest van hoe de introductie eruit moet zien. Dat kun je beter wel doen, en dan dat men zich daar aan moet houden. Dan heb je duidelijke afspraken waar men zich dan maar aan heeft te houden. Want die zijn wel nodig, dat is al eerder gebleken.
|
Wat ik niet helemaal snap, is waarom dit een issue is. Iemand dwingen gevaarlijke stoffn in te nemen of iemand langdurig slaap onthouden etc. is gewoon illegaal, studentenvereniging of niet. Of het nou om Jan Janssen van Raaij of om een studentenvereniging gaat, niemand staat boven de wet. (behalve de koningin dan.) Dus dat is toch vanzelfsprekend dat daartegen opgetreden wordt?
|
Ok, je mag ver gaan bijn introducties, maar dit is weer wat teveel van het goede, het moet een leuke herrinering blijven voor de introduces...
||
Citaat:
![]() Gelukkig maar. Bah.... ik vind zo'n vereniging sowieso walgelijk..... van die ballen die dronken naar je toe wankelen: "hey mop.... heb je zin om eens stevig te neuken?" "Nee, rot op!" zucht |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() (als je dat bedoelt met "hetzelfde") En daarnaast heb je ook studieverenigingen. Die zijn meestal nog wat serieuzer. Tenminste die van mijn studie ![]() Zij organiseren lezingen, filmavonden, vakantie-uitstapjes e.d. wat met de studie te maken heeft. |
![]() |
||
Citaat:
Niemand kan tegen zijn wil worden afgehouden van de rechter die de wet hem toekent.
|
*met kakstem* Strafcorner! Strafcorner! STRAFCORNER!!!
Ik sluit me maar bij Rollo Tomasi en Aegisjalmur aan. Als ze kunstgras water gaan geven kan weinig kwaad, maar opgesloten in een kamer en hard schreeuwen... En vaak gaat dat gepaard met overmatig alcoholgebruik (met doden tot gevolg, weten we nog?). Youp van 't Hek heeft leuke collumns geschreven over die rituelen ![]() REIE
||
Citaat:
|
![]() |
|
Subsidie van de school kunnen ze iig vergeten. Lijkt me zeer terecht ook. Dat soort dingen zijn gewoon niet menselijk, en ik snap ook niet hoe die vereniging 't in z'n bolle kop kan halen zulk soort dingen te doen. Dan zit er in je eigen hoofd ook een steekje los, als je 't mij vraagt.
Van de andere kant, is dit natuurlijk niet écht nieuws. Van deze 2 studentenverenigingen is al langer bekend dat ontgroeningen 'zwaarder' zijn dan bij vele anderen. Dat je daar aan begint, is al je eigen keus (ik had 't wel geweten), en nee zeggen moet ook kunnen. Als je mentaal al niet sterk genoeg bent op zo'n moment nee te zeggen, is een ontgroening voor jou sowieso geen succes IMHO. |
![]() |
|
Naar mijn mening is in deze bovenstaande discussie een aspect nog compleet onbelicht gebleven. Ik wil het namelijk niet hebben over de "schade" die zou worden toegbracht aan de nuldejaars van veritas (dat is een interne aangelegenheid, iedereen is vrij het bijltje erbij neer te gooien als het hem of haar te zwaar wordt) maar over de schade die Veritas de andere traditionele studentenverenigingen in dit land toe brengt.
Veritas weet zelf donders goed hoeveel moeite het heeft gekost de wonderbaarlijke wederopstanding van de traditionele studentenverenigingen te verwezenlijken na de enorme dreun in de jaren zestig en zeventig. Veritas zou dan ook beter moeten weten en niet op deze manier haar introductie organiseren waardoor een nieuwe dreun is toegebracht aan het image van traditionele studentenverenigingen. Als lid van de enige traditionele studentenvereniging in Nijmegen, de mooie N.S.V. Carolus Magnus, ben ik dan ook woedend jegens Veritas omdat ik de bui al zie hangen. Door deze, ondoordachte acties zal het ons volgend jaar nog meer moeite dan voorheen kosten adspiranten te werven voor de vereniging. Vertias, bedankt! Een Carolinger |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Jou PC bestaat alleen maar omdat er universiteiten zijn....
||
Citaat:
Nou en of. En die staat zeker niet als licht te boek. Nare man is er zelfs twee keer aan begonnen en is ook tweemaal afgehaakt. Alleen noem ik het liever Eigen Introductie dan ontgroening, en dat mag gezegd worden, er zijn ook veel introductieve, nuttige elementen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|