Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / WK Voetbal 2006

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2006, 13:31
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Matterazzi heeft gezegd dat hij niks over zijn moeder heeft gezegd en ook geen terrorist ( staat op teletekst ).
En heeft gezegd dat Zidane ook het gebruikelijke spelletje heeft meegespeeld.

ok, dat was het. Slotje aub.
Oud 11-07-2006, 16:24
Verwijderd
De FIFA gaat een onderzoek instellen naar de aanleiding voor Zidane's gedrag. Belachelijk, ik heb nog nooit gehoord dat zoiets zou worden onderzocht. Dit gaat echt nergens over.

Verder dit:
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 11-07-2006 @ 14:31 :
Matterazzi heeft gezegd dat hij niks over zijn moeder heeft gezegd en ook geen terrorist ( staat op teletekst ).
En heeft gezegd dat Zidane ook het gebruikelijke spelletje heeft meegespeeld.

ok, dat was het. Slotje aub.
Oud 11-07-2006, 16:32
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Hele bericht:

Citaat:
FIFA start onderzoek naar rode kaart Zidane

11/7/2006 17:08

De FIFA is een onderzoek gestart naar de rode kaart van Zinedine Zidane. De wereldvoetbalbond wil weten wat de aanleiding is voor Zizou's kopstoot tegen Marco Materazzi.
'De FIFA zal een disciplinair onderzoek instellen naar Zidane's gedrag om zo nauwkeurig mogelijk duidelijk te kunnen maken wat de omstandigheden waren voor het incident', luidde de officiële verklaring van de wereldvoetbalbond.

Zidane deelde in de slotfase van de verlenging tijdens de WK-finale een kopstoot uit vol in de borst van Materazzi. Beiden hadden het verbaal met elkaar aan de stok gekregen. Noch Zidane noch Materazzi heeft sindsdien verteld wat er precies is voorgevallen.
Idd belachelijk! Zidane moet gewoon gestraft worden... Schorsen kan niet meer, dan maar een geldboete ofzo.
Wat maakt het in godsnaam uit waarom Zidane een kopstoot heeft uitgedeeld? Materazzi heeft zowieso fysiek niets misdaan, en zelfs dan maakt het geen verschil in de schuld van Zidane.
Oud 12-07-2006, 13:37
Verwijderd
Zidane verliest mogelijk Gouden Bal

Uitgegeven: 12 juli 2006 12:04
Laatst gewijzigd: 12 juli 2006 12:18

ROME - Zinedine Zidane moet mogelijk afstand doen van de Gouden Bal, de trofee die toebehoort aan de beste speler van het WK. Dat zegt Sepp Blatter, voorzitter van de wereldvoetbalbond FIFA, in een reactie op het wangedrag van de Franse voetbalvedette in de verloren WK-finale zondag tegen Italië.

"Ik heb de tuchtcommissie van de FIFA opdracht gegeven de rode kaart voor Zidane te onderzoeken", gaf Blatter aan. "Als uit dat onderzoek duidelijk naar voren komt dat hij tegen alle sportethiek in heeft gehandeld, moet de FIFA ingrijpen. Dat is onze verantwoordelijkheid, hoewel de uitverkiezing van de meest waardevolle speler van het WK eigenlijk geen FIFA-zaak is."

Stemmen

De Gouden Bal wordt na elk WK toegekend aan de voetballer die van de WK-journalisten de meeste stemmen krijgt. Vaak worden deze stemmen al voor het begin van de finale uitgebracht.

Zidane is niet de eerste omstreden winnaar in deze uitverkiezing. Doelman Oliver Kahn (2002) en spits Ronaldo (1998) mochten na een zwakke prestatie in de WK-finale ook de Gouden Bal in ontvangst nemen, hetgeen eveneens tot veel kritiek leidde.

Kopstoot

Zidane deelde zondag in de WK-finale een zware kopstoot uit aan tegenstander Materazzi. De FIFA wil in het eigen onderzoek "alle omstandigheden" van het incident boven tafel krijgen, dus ook mogelijke racistische of beledigende opmerkingen van de Italiaan.

Pfff. Laat FIFA hun werk doen en zich hier verder niet mee bemoeien zeg.
Oud 12-07-2006, 13:42
Welgemeend
Welgemeend is offline
Daar word ik nou echt schijtziek van, de FIFA maakt zelf de fout door de beste speler VOOR de finale te kiezen, net als vorig jaar, en nu gaan ze Zidane de gouden bal afnemen? Wat heeft een rode kaart nou te maken met je kwaliteit als speler. Ongehoord.
Oud 12-07-2006, 17:20
Relief
Relief is offline
Citaat:
Welgemeend schreef op 12-07-2006 @ 14:42 :
Daar word ik nou echt schijtziek van, de FIFA maakt zelf de fout door de beste speler VOOR de finale te kiezen, net als vorig jaar, en nu gaan ze Zidane de gouden bal afnemen? Wat heeft een rode kaart nou te maken met je kwaliteit als speler. Ongehoord.
Je maakt jezelf alleen maar belachelijk. Om een punt te kunnen maken moet je uitspraken doen op basis van feiten. En dat doe jij niet. Ten eerste, de Gouden Bal wordt uitgereikt door een groep WK-journalisten en niet door de Fifa. Ten tweede, het lijkt me juist ideaal om een speler te bekronen voor een finale, omdat anders een rode kaart invloed kan hebben op de verkiezing. Zoals je zelf zegt: wat heeft een rode kaart te maken met de kwaliteiten van een speler.
Oud 12-07-2006, 20:11
Verwijderd
Zidane biedt excuses aan

Uitgegeven: 12 juli 2006 20:09
Laatst gewijzigd: 12 juli 2006 20:12

PARIJS - Zinedine Zidane heeft zijn excuses aangeboden voor de kopstoot tegen de borst van Marco Materazzi. De Franse superster viel de Italiaan aan in de finale van het wereldkampioenschap voetbal.

Op aanwijzing van de vierde official werd hij vervolgens uit het veld gestuurd. Zidane verklaarde woensdag voor de Franse betaalzender Canal Plus dat Materazzi zijn moeder en zus met "persoonlijke en harde woorden" beledigde.

"Ik vraag vergeving aan alle kinderen die mij hebben gezien", aldus Zidane. "Er was geen excuus voor wat ik heb gedaan." Frankrijk verloor de finale uiteindelijk van Italië na het nemen van strafschoppen.

http://www.nu.nl/news/777631/43/Zida...cuses_aan.html

Nu weten we nog steeds niet veel. :/
Oud 14-07-2006, 14:26
Vip3r
Vip3r is offline
http://xs203.xs.to/xs203/06282/mariosoccer.gif
Advertentie

Regels voor berichten