Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2006, 17:15
{~boerekool~}
{~boerekool~} is offline
Ik zit nu op het gymnasium, en ik hoor veel verschillende verhalen over welk jaar het moeilijkst zou zijn. Iedereen zegt eigenlijk wat anders. Welk jaar vinden jullie het moeilijkst en waarom? Dit wilde ik en een paar vriendinnen even weten omdat we ons afvroegen of het veel zwaarder zal worden de komende jaren. Alvast bedankt!!!
Oud 07-07-2006, 17:27
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik heb 6 jaar vwo gedaan, vond de 5e het moeilijkst. Ligt beetje aan wanneer je vakken je welke vakken hebt (maatschappijleer, anw, ckv enz) en wanneer je de meeste werkstukken moet maken.
Ik vond de 5e het moeilijkst vanwege wiskunde b1 en natuurkunde, die werden toen bij mij stuk lastiger enzo.
Oud 07-07-2006, 17:34
Pierreke
Pierreke is offline
Ik vond persoonlijk de 4e het zwaarst!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 17:37
Experiment
Experiment is offline
Bij ons is voor de N stroom de 4e het zwaarst omdat je dan al je profielvakken hebt en ook nog de gezamenlijke: fa1, du1, gs1, ma etc etc.

Voor de M stroom is de 5e het moeilijkst want veel profielvakken beginnen dan pas.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 17:44
I love stars
I love stars is offline
Van zwaar naar minder zwaar:
- eerste -> 2 uur huiswerk in de week lage cijfers
- derde -> 8 uur huiswerk in de week
- tweede -> 6 uur huiswerk in de week
- vijfde -> 4 uur huiswerk in de week, veel po's
- vierde -> 1 a 2 uur huiswerk in de week -> opeens hele hoge cijfers , eerste raport 3 tienen schrok me dood

en ga nu naar de zesde

Dat ik eerste het moeilijkst vond kwam omdat ik niet gewend ben om huiswerk te maken en door de talen. Ik had toen nog latijn , heb ik direct naar de eerste leerjaar laten vallen.

Derde was zou moeilijk omdat ik 90% van mijn tijd ongeveer 6 a7 uur per week aan de talen moest besteden.

In de vierde werden de talen een stuk minder en had ik opeens zeeen van vrije tijd . In de vijfde kwamen hier veel po's bij. Bijna elke vak had wel een 20 slu po.
Oud 07-07-2006, 17:52
Sean815
Sean815 is offline
men heeft mij ooit verteld dat 4 havo het moeilijkst zou zijn, maar dat valt toch echt wel reuze mee nu ik mijn rapport net heb gekregen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 17:57
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Sean815 schreef op 07-07-2006 @ 18:52 :
men heeft mij ooit verteld dat 4 havo het moeilijkst zou zijn, maar dat valt toch echt wel reuze mee nu ik mijn rapport net heb gekregen
Mooi dat je een redelijk goed rapport heb . Maar welk jaar vond je persoonlijk het moeilijkst en waarom?
Oud 07-07-2006, 18:08
5803
5803 is offline
Ik heb zelf zes jaar gymnasium gedaan, ben net geslaagd, en ik vond de vijfde klas het zwaarst. Klas een tot en met vier vond ik gewoon goed te doen, vooral de vierde. Ik vond het echt heeerlijk, niet meer elke week repetities en so's, maar gewoon af en toe een zware toetsweek. De vijfde was gewoon ontzettend druk door het maken van PO's, en we moesten tamelijk veel presentaties en debatten en mondelingen houden enzo. Ik vond het begin van klas 6 ook best zwaar, ik moest het hele profielwerkstuk nog maken, en nog heel veel dingen afronden, en veel doen voor het vak literatuur. Vanaf kerst was het allemaal een stuk rustiger.

Maar ik denk dat dit ook afhangt van op welke school je zit, hoe druk welk jaar is.
Oud 07-07-2006, 19:00
jet
jet is offline
de bovenbouw is moeilijker, maar het lijkt makkelijker. je hebt het al meer naar je zin op school, bent er al meer thuis. verder weet je de truucjes van de meeste leraren al en heb je alleen vakken die je hebt gekozen

ik vond de derde het moeilijkst. maar toen maakte ik het mzelf vooral heel erg moeilijk
Oud 07-07-2006, 19:18
fractuur
fractuur is offline
5gym vond ik het lastigst vanwege de combinatie van veel po's en het dieper op de stof ingaan. Maar dat hangt maar net af van je profiel en van je school. School van mijn broertje staat bekend als een school met een moeilijk 4vwo.
Oud 07-07-2006, 19:22
Verwijderd
Allemaal even makkelijk, ookal denk ik dat 4vwo het drukste was.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 19:52
Miracle
Miracle is offline
De eerste drie jaar waren voor mij iig niet moeilijk. 4 VWO vond ik erg moeilijk en daarom ben ik ook naar HAVO gegaan.
4 en 5 HAVO vond ik erg makkelijk, maar dat zegt niks over hoe moeilijk het werkelijk is...
Oud 07-07-2006, 21:41
Pierreke
Pierreke is offline
De meeste mensen van de HAVO sneuvelen meestal in de 4e dacht ik..
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 22:44
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 07-07-2006 @ 22:41 :
De meeste mensen van de HAVO sneuvelen meestal in de 4e dacht ik..
Het voorexamen jaar, veel docenten zeggen dat, dat het moeilijkst jaar is.

Ik denk dat dit meer geldt voor havo dan voor het VWO, omdat bij havo alle po's vooral in het 4de leerjaar komen.
Terwijl ze bij VWO toch wat meer verdeeld worden over 4 en 5 VWO.

En ik heb het idee dat dyslecten vooral de onderbouw moeilijk vinden vanwege de meerdere talen.
Oud 07-07-2006, 23:02
looneylover
looneylover is offline
ik zelf ga nou naar 5 havo... maar 4 havo was toch echt zwaar en moeilijk enzo.. me broer heeft ook havo gedaan en die zegt ook dat de 4de het moeilijkste is.. en me zus heeft athenium gedaan.. en die zij dat ze de 5de het moeilijks te vond, dat was eigenlijk allemaal omdat ze daar veel moesten doen enzo..

dus ik denk ook dat gewoon het jaar voor de examens het moeilijkste en het zwaarste zijn.. maar ja ik denk dat het per persoon zal verschille...
Oud 08-07-2006, 10:53
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik vond overigens de vakken buiten mijn profiel makkelijker dan mn profiel, vandaar dat de 4e makkelijker voor mij was dan de 5e.
Oud 08-07-2006, 12:55
PV
PV is offline
Ik vond de 3e (vwo) het moeilijkst, daarna dus naar de havo gegaan
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 13:02
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
5 vwo.

6 vwo is net een vakantie.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 16:15
Barones
Barones is offline
ik ga na de vakantie naar 6 vwo maar ik moet zeggen dat ik de 5e tot nu toe de moeilijkste klas vind. Omdat (net als iedereen hier zegt) je ontzettend veel po's moet maken, en veel vakken afsluit.

en nu maar afwachten hoe 6 vwo is
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 16:21
Verwijderd
Heb VWO gedaan en de 6e vond ik het moeilijkst. Toen moest ik het meeste doen (pws, verslagen enz). Gewoon leren heb ik nooit moeite mee dus de rest was makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 16:22
Gothic
Gothic is offline
De 5e. Maar de 4e is heel erg wennen. Nieuw profiel, veel PO's enz.
Oud 08-07-2006, 16:30
jojojojojo1
jojojojojo1 is offline
De leraren bij ons op school zeggen dat de 4e het zwaarst is, het meeste werk enz. en dat de 5e het moeilijkst is met toetsen enzo.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 17:49
Dzjun
Dzjun is offline
4e is zwaar want dan moet je wennen aan je profielvakken e.d.
Vijfde is zwaar want dan heb je veel stof, wordt het ook opeens een stuk moeilijker... De zesde daarentegen is een eitje: nauwelijks les, thuis beetje zelf leren en de rest feesten (nja, ongeveer dan ;P)...
Oud 08-07-2006, 22:06
Verwijderd
Ik vind 5V het zwaarste, bij mij op school heb je dan geen kulvakken zoals duits/frans/ckv etc meer, alleen nog ANW en daarmee gaat het tempo voor alle profielvakken enorm omhoog. Hier moest ik heel erg aan wennen, omdat je dan opeens 3 hoofdstukken doet in plaats van 2 etc.

Maargoed, ik kan volgend jaar pas 'echt' oordelen, want zoals het PTA er nu uit ziet krijg ik super veel toetsen dus dan moet ik blijkbaar nog heel wat stof krijgen.

Ben benieuwd!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 14:10
Magican
Magican is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 08-07-2006 @ 14:02 :
5 vwo.

6 vwo is net een vakantie.
Dan heb ik er extra zin in.

Ontopic: 4e hoort het moeilijkste te zijn, terwijl ik het meeste uitvoerde in de 1e.
Oud 09-07-2006, 14:27
Lilium
Lilium is offline
Ik heb zes jaar gymnasium gedaan. De derde en de vijfde klas vond ik het moeilijkste. De derde was lastig omdat ik toen veel vakken had; de talen én een natuur- en scheikunde. De vijfde was lastig omdat je veel werkstukken en handelingsdelen had die allemaal in dezelfde periode af moesten zijn.
Oud 09-07-2006, 14:36
Verwijderd
De vijfde vond ik het moeilijkst, omdat ik toen, mede door mijn grote vakkenpakket, in elk blok ongeveer vijftien vakken tegelijkertijd volgde. Voor al die vakken moest ik allerlei praktische opdrachten maken, die eigenlijk niet lastig waren, maar wel veel tijd in beslag namen en vaak ook nog in groepen van vier of vijf personen uitgevoerd moesten worden, wat veel problemen opleverde in mijn planning, vooral doordat mijn niet al te gemotiveerde klasgenoten vaak niets deden (aan het eind van dat jaar zijn tien klasgenoten blijven zitten of van school gegaan).
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 15:20
Sanctus
Sanctus is offline
Ah, dus ik heb het moeilijkste gehad? Nou, ik ben benieuwd naar 6V.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 12:17
***ailá***
***ailá*** is offline
als je nu naar 6V gaat zou ik vast beginnen met feesten ik vond het een eitje
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 10:15
Philemon
Philemon is offline
Vond 5V denk ik het drukst, samen met het eerst half jaar van 6V. Vooral bij scheikunde werden we dood gegooid met po's en andere zooi. Scheelde overigens wel dat we in 6V geen ANW, duits 1 en andere (nutteloze) vakken hadden. Dus in dat opzicht is het rustiger. Alleen het profielwerkstuk is nog even aanpoten! (Tip: begin daar echt op tijd mee, scheelt je echt zoveel stress..)
Oud 11-07-2006, 11:52
Vash112
Vash112 is offline
persoonlijk vond ik ook 5 vwo het moeilijkst. Dacht eerst dat het 6e ook erg zwaar zal zijn, maar dat viel reuze mee.
Oud 11-07-2006, 12:10
Verwijderd
Het stelt allemaal geen donder voor natuurlijk, maar ik vond 4vwo relatief het zwaarst, ook omdat in dat jaar voor mij de afsluiting was van het tvwo.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 12:48
Maharani
Maharani is offline
de 5e
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 15:36
Verwijderd
In 5 VWO moest ik het meest doen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 14:58
Doutzen
Doutzen is offline
Ongetwijfeld jaar 4 en 5.
Het laatste jaar was best relaxt.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 19:30
lisanne_tje
lisanne_tje is offline
Citaat:
Doutzen schreef op 12-07-2006 @ 15:58 :
Ongetwijfeld jaar 4 en 5.
Het laatste jaar was best relaxt.
mee eens... maar het was ook niet te moeilijk hoor... gewoon wat pittiger dan de andere jaren
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 20:12
Lyne
Lyne is offline
Ik vond de 5e echt zwaar het moeilijkst. Ik sta dan ook een defect voor natuurkunde (met profiel N&G) en ben voor sk gezakt van een 7,5 naar een 5,3. Wiskunde en bio zijn ongeveer hetzelfde gebleven, de andere vakken vond ik niet zo moeilijk.

De 5e is qua profielvakken moeilijker omdat ze het grootste gedeelte van de eindexamenstof behandelen (op mijn school dan) en onwijs veel po's en shit.

Gelukkig is dat voorbij, alle afsluitvakken gehaald. Nu alleen nog dat diploma.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 07:45
kuik
kuik is offline
de onderbouw was echt relaxed, maar toen ging ik naar 4vwo en toen moest ik opeens vet veel doen voor wiskunde en natuurkunde, ik vond de overgang van de 3e klas naar de 4e klas het grootst. ik ben in de 4e dan ook bijna blijven zitten. de 5e en 6e klas vond ik wel meevallen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 08:27
Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Ik vond de 3de het moeilijkst dan heb je ten eerste ontzettend veel lesuren en daarnaast veel huiswerk, dat dan ook nog echt gemaakt moet worden. Vanaf de vierde is het standaard argument tegen huiswerk '2de fase dus onze eigen verantwoordelijkheid' hehe... en vanaf de 3de vond ik het eigenlijk steed makkelijker worden in de vierde waren ook cijfers voor mij dan lager dan in 5/6de. Maargoed ik denk dat het ook een beetje per persoon afhankelijk is wanneer het allemaal wat makkelijker gaat.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 17:34
Nyawa
Ik vond 5VWO het moeilijkst en het zwaarst (E&M met Grieks en Filosofie), maar ik denk dat het heel erg aan je school ligt. Sommige scholen laten de vakken in het vrije deel al vroeg afsluiten, in de vierde, dan hou je in de 5e en 6e wat tijd over. Van veel mensen van mijn oude school die N&G of N&T doen hoor ik dat ze de vierde het zwaarst vonden. Het is in ieder geval één van die twee: basisvorming is een eitje en als je eenmaal in 6VWO zit lukken die laatste SE's ook wel.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 19:57
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Citaat:
Miracle schreef op 07-07-2006 @ 20:52 :
De eerste drie jaar waren voor mij iig niet moeilijk. 4 VWO vond ik erg moeilijk en daarom ben ik ook naar HAVO gegaan.
4 en 5 HAVO vond ik erg makkelijk, maar dat zegt niks over hoe moeilijk het werkelijk is...
Vond 4vwo ook erg moeilijk (en nutteloos ) dus ik doe volgend jaar weer 4vwo. Toch schijnt de 5e nóg moeilijker te zijn.. Dat wordt nog wat over twee jaar..
Oud 13-07-2006, 20:19
juno
juno is offline
5 was hard werken, 6 was relaxed.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 21:01
Verwijderd
4e toen deed ik nog N&T. Toen ik in de 5e N&G ging doen, begon mijn vakantie
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 12:09
Captured
Captured is offline
Ik heb havo gedaan met het profiel N&G en economie 1 erbij. Persoonlijk vond ik het 4e jaar vergeleken met alle andere jaren denk ik het zwaarst.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 12:55
Verwijderd
Ik doe atheneum c&m, heb denk ik het meest moeite gehad met de derde klas, voor zover ik moeite heb gehad. Maar in de derde heb je nog niets met profielen te maken, dus daar heeft het niet mee te maken. Ik had onvoldoendes voor scheikunde, wiskunde, natuurkunde en biologie dus het was vrij duidelijk dat ik geen beta profiel moest doen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 20:24
dafzzz
dafzzz is offline
Citaat:
Barones schreef op 08-07-2006 @ 17:15 :
ik ga na de vakantie naar 6 vwo maar ik moet zeggen dat ik de 5e tot nu toe de moeilijkste klas vind. Omdat (net als iedereen hier zegt) je ontzettend veel po's moet maken, en veel vakken afsluit.

en nu maar afwachten hoe 6 vwo is
helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 22:35
Myuki
Myuki is offline
Als het goed is heb je in de 6e natuurlijk de moeilijkste stof.\

Maar ik vond de overgang van groep 8 naar de eerste
en de derde naar de vierde klas het grootst.
Oud 17-07-2006, 11:20
Verwijderd
Onderbouw is een eitje.
4e vooral veel onzinvakken als maatschappijleer, levensbeschouwing, anw bij mi op school. Veel werk moesten we er voor doen maar wel leuk.
5e ging dieper in op de profielvakken en vooral veel huiswerk.
6e veel grotere hoeevelheden stof leren ineens, leraren die zeuren over de examens.

Denk dat elk van de 3 jaren wel een zware factor had.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 21:50
Sasbeest
Sasbeest is offline
Ik vond het derde jaar het zwaarst. Ligt er misschien ook aan dat ik toen nog gymnasium deed, wat echt niets voor mij was. Maar ook met andere vakken ging het altijd maar net. Na de derde verlies je door profielkeuze een hoop saaie/moeilijke vakken. Dat heeft bij mij een hoop gescheeld.
Oud 18-07-2006, 21:59
Martiño
Martiño is offline
Ik heb havo (n&g+natuurkunde2) gedaan, maar de eerste drie jaar vwo.
3 vwo was voor mij een heel moeilijk jaar. Hoewel ik redelijk goed was in de exacte vakken en in Engels en Nederland, vond ik veel economische/maatschappelijke vakken moeilijk, wat mijn inzet helaas heeft afgeremd voor de vakken die ik wel een beetje goed kon. Voeg daar een chronische 4 voor duits toe, en regelmatig meerdere 5-en, en dan krijg je het advies om toch maar naar 4 havo over te stappen. 4 en 5 havo heb ik daarna vrijwel op de automatische piloot afgewerkt, en ik denk dat, aan mijn prestaties op 4/5 havo te zien, ik het VWO met mijn profiel in principe ook zou kunnen halen (hoewel ik dat niet meer zou willen doen).
Ik denk dus dat 3 vwo het lastigste jaar was, aangezien je dan zo rond de 15 vakken hebt, en ook nog eens die profielstress. Daarna heb je inderdaad vaak nog alleen vakken die je leuk of makkelijker vindt, en dat komt ten goede van je resultaten. Het is de hoeveelheid vakken die je nekt.
Reageren

Regels voor berichten