Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Waarvoor ben/ was je in therapie?
Goede vraag... eigenlijk voor vanalles: het verleden, heden en de toekomst. Voor klachten ja, ... Ik zal het kort samenvatten: ik ben emotioneel instabiel (wisselende stemmingen, overgevoelig of keihard) en reageer dingen af door middel van destructieve gedragingen (vooral tegen mezelf), negatief zelfbeeld. En aangezien het/ mijn persoonlijkheid niet zo snel veranderd, veranderd mijn (negatieve) gedrag, gedachten en gevoel ook niet snel. Alles wat ik doe zit heel sterk in me verweven en ik zal echt moeten werken wil ik een gezonde persoonlijkheid krijgen. Ik zit nu ruim, nee al bijna 1,5 jaar in therapie! ![]() Hoe lang duurde het vooraleer dat je resultaat begon te merken? Ik heb nu na een jaar wat meer inzicht... ik weet wat ik kan gaan doen in bepaalde situaties. Ik kan alleen nog niet zo goed mijn gezonde gedrag, gedachten en gevoel vasthouden. Daar moet ik aan werken en dat is best pittig als je bijna geen andere manieren kent dan jezelf kapot te maken. Trouwens ik vind het wel vaag hoe je psych op een dagbehandeling werkt... Hoe kan een psych nu al na 2 gesprekken je daarvoor "doorverwijzen". Ik kreeg mijn advies om toch maar eens te kijken voor een intensievere behandeling (lees dag- of klinische behandeling) na ongeveer 9 maanden 2 wekelijkse gesprekken. En ik ben nu pas erover uit dat ik dit ook aan wil gaan-- en dat heeft ruim een half jaar geduurd... En als je iets wil weten over hoe het in de dagbehandeling eraan toe kan gaan wil ik je verwijzen naar de site van Symfora: www.symfora.nl. Daar kan je zoeken naar dagbehandelinginformatie. De vormen die je daar kan vindt zijn dagbehandeling (afdeling heet De Enk) en klinische behandeling (afdeling heet De Zwaluw). Je kan een folder downloaden waarin heel duidelijk verwoord staat waar een dagbehandeling op slaat, wat erin gebeurd en hoe dat gebeurd- én waar naartoe gewerkt wordt. Succes! |
![]() |
|
Trouwens ik vind het wel vaag hoe je psych op een dagbehandeling werkt... Hoe kan een psych nu al na 2 gesprekken je daarvoor "doorverwijzen". Ik kreeg mijn advies om toch maar eens te kijken voor een intensievere behandeling (lees dag- of klinische behandeling) na ongeveer 9 maanden 2 wekelijkse gesprekken. En ik ben nu pas erover uit dat ik dit ook aan wil gaan-- en dat heeft ruim een half jaar geduurd...
En als je iets wil weten over hoe het in de dagbehandeling eraan toe kan gaan wil ik je verwijzen naar de site van Symfora: www.symfora.nl. Daar kan je zoeken naar dagbehandelinginformatie. De vormen die je daar kan vindt zijn dagbehandeling (afdeling heet De Enk) en klinische behandeling (afdeling heet De Zwaluw). Je kan een folder downloaden waarin heel duidelijk verwoord staat waar een dagbehandeling op slaat, wat erin gebeurd en hoe dat gebeurd- én waar naartoe gewerkt wordt. Succes! [/B][/QUOTE] Twas ni echt een doorverwijzing. Mijn psych is verbonden aan een medisch centrum en werkt daarnaast dus ook op dagbehandeling. Omdat ik door mijn situatie geen contacten heb met jongeren (en ze ook ni 123 kan maken) begon ze over haar werk te vertellen en toen zei ze:"as je er meer over wil weten in de toekomst, als we meerdere gesprekken hebben gehad breng ik wel is info mee." ![]() @rare kwast: Dan gaan wij wss nog vaak babbelen op msn. ![]() Overigens heb ik niet zoveel aan namen van instellingen gezien ik zelf uit België kom. ![]()
||
Citaat:
Maareh, vraag anders de volgende keer waarom hij/ zij aan dagbehandeling denkt.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
en soms kan je iemand juist goed helpen als je er zelf in hebt gezeten
||
![]() |
Citaat:
Hallo, Dat gaat eigenlijk vrij goed, hoor. Rare kwast zei het ook al: vaak kan je iemand beter helpen, net omdat je in dezelfde situatie gezeten hebt. Wat betreft bijvoorbeeld cliënten met een eetstoornis. Of ik nu moeilijkheden heb met eten of niet, voor hen blijf ik 'streng' en zal ik alles doen om hen weer aan het eten te brengen. En neem bijvoorbeeld een aantal weken geleden. Een cliënte van me wilde zelfmoord plegen. Gezien mijn verleden zou het misschien beter geweest zijn dat ik haar niet als cliënte had aangenomen en haar doorgestuurd zou hebben naar iemand anders. Maar zo ben ik; ik neem altijd nieuwe cliënten aan en ik werk zo min mogelijk met een wachtlijst. Maar goed... Ook gezien mijn verleden heb ik me goed weten te verplaatsen in dat meisje en heb ik haar kunnen weerhouden. En dat is toch mooi, niet? En inderdaad, ik ken de kneepjes van het vak. Maar dat haalt toch niets uit: als je met je neus op de feiten gedrukt wordt door je psychologe, dan kan je er zelf geen draai meer aan geven, ook al ken je alle psychologisch trucjes. Sylvie. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Geen probleem, hoor. Mocht je nog met vragen zitten... ![]() Sylvie. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Ik heb nu zelf op 't moment 2 keuzes: Of ik ga door met mijn gesprekken om de 14 dagen en ga begeleid werken (dus werken onder begeleiding maar niet op psychisch vlak). Of ik laat me de dagbehandeling inloodsen door mijn psych. Ik zie het allemaal nog wel. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Zie Sohno's post. Dit is het beleid voor 'hier'.. Ik weet niet of je al wist wat voor soort therapien er kunnen zijn? Het aanbod verschilt hier en daar, maar mogelijk is er: psychomotorische therapie, activiteitentherapie, muziektherapie, blokken ingevult door maatschappelijk werk (wereld orientatie, budgeteren etc etc etc), trainingen (vers, assertiviteits etc etc), blokken opgevuld door verpleegkundigen psychoeducatie, educatieve blokken, ontspanningsblokken etc, gesprekken met psychiater en of psycholoog..
Laatst gewijzigd op 12-07-2006 om 09:15. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||