Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Bellen dus! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar zo is het volgens mij wel. |
![]() |
||
Citaat:
Weet je het al? |
![]() |
||
Citaat:
Ja hoor! K heb precies hetzelfde aantal punten ook 72,67 sta op nummertje 51... Actualiteiten: 16.50 Schrijfvaardigheid: 30.00 Inzicht in de Media: 14.20 Motivatie: 12.00 Totaal (volgens mn brief): 72,67 Als ik dit optel kom ik op 72.70... maar goed! Welk rangnummer heb jij dan? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Heb je in een eerder jaar al een diploma bo, havo- of vwo met profiel behaald? Ja -> vóór 23 juni 2006 opsturen: bij havo- of vwo met profiel een gewaarmerkte kopie van je cijferlijst. pfiew, dacht dat ik alweer te laat was ![]() en wat betreft mijn uitslag, 'geen correspondentie over de uitslag mogelijk' en actualiteiten had ik waarschijnlijk toch niet meer dan 12 punten wat nog niet voldoende was om door te gaan. dan de loting maar afwachten (hopelijk net zo gunstig als vorig jaar ![]() Mr. Ed, heb jij t gehaald eigenlijk? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ben nummer 52 ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
mensen ik heb een aantal boeken voor deze geweldige opleiding te koop (ik ga namelijk stoppen na mijn eerste jaar) iemand interesse mail me dan even dan kan ik zeggen welke boeken ik weg doen. sowiesoo moet ik eerst even kijken hoe duur ze nieuw zijn
![]() ![]() mail me maar even: jarafrederiks@gmail.com succes iedereen met de opleiding hopelijk vinden jullie journalistiek wel heel toff ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
heee!!
Ik heb ook nog boeken voor eerstejaars, tevens nauwelijks gebruikt. Je kunt ze voor de helft krijgen dan de nieuwprijs, mail maar even naar kellieroze@gmail.com. (ik moet nog even kijken hoe duur ze zijn) Groetjes, Kellie
|
Verwijderd
|
Heej ik verkoop mijn 1e jaars boeken voor de opleiding journalistiek in Utrecht.
Voor meer info en mijn boekenlijst mail me. Alle boeken zijn in goede staat. Jara Jarafrederiks@gmail.com |
![]() |
|
![]() |
Ik weet dat het een beetje vroeg is maar heb me zojuist ingeschreven voor de studie journalistiek in Utrecht.
Een aantal korte vraagjes: De mensen die zijn ingeloot, met welk gemiddelde zijn jullie ingeloot? Nog tips voor de test? Waar moet je op letten? En natuurlijk aan de eerstejaars, hoe bevalt de studie? Laatst gewijzigd op 01-12-2006 om 13:35. |
![]() |
|
![]() |
Naar mijn idee moet je gewoon zelf er wat van maken. Zoek een baan. De opleiding is voor erbij, ofzo. Tenminste dat is hoe ik er tegenaan kijk.
Ik zit in Zwolle, en het niveau is nogal laag. Er zijn genoeg mensen om mij heen die bijvoorbeeld het Nederlands niet eens goed beheersen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Weet je wat zo jammer is. Ik zou het geweldig vinden om tv-interviews te doen of talkshows, maar ja, kom daar maar eens binnen zonder opleiding of netwerk.
Ik zou daarvoor i.i.g geen opleiding Journalistiek volgen, want ik ben alleen geïnteresseerd in de interviews (en essays), maar niet in het schrijven van nieuwsberichten ofzo.
|
![]() |
hey, ik opende net een nieuw topic maar werd attent gemaakt op het bestaan van dit topic. Daarom stel ik mijn vraag hier nogmaals.
Ik zit dit jaar en 5 havo en wil vanaf volgend jaar graag een HBO-studie journalistiek volgen aan de HU. Nu hoor ik veel over de selectietoets. Met name het motivatiedeel zou erg lastig zijn. Zijn er mensen met ervaring die me meer kunnen vertellen over de procedure van selectie? Bestaat er voorbeeldtoetsen of andere oefeningen? Ik hoor graag zoveel mogelijk over jullie ervaring met journalistiek! |
![]() |
|
![]() |
Geen idee of er voorbeeldtoetsen zijn, maar dat lijkt me totaal niet interessant.
* Motivatiegedeelte moeilijk? Laat gewoon weten waarom je het zo graag wilt, verwoord het zoals jij denkt dat goed is. * Als je niet toegelaten wordt, ben je kennelijk niet goed genoeg voor de opleiding. De arbeidsmarkt is al heel krap op het gebied van de journalistiek, dus moet je iets anders gaan zoeken. * Als je het nieuws een beetje volgt, en gevoel voor taal hebt, lijkt het me dat je de toelatingstest makkelijk kan halen. En zo niet? Zie hierboven... * Als je een 'black-out' hebt, of er was andere reden dat het niet goed ging, heb je nog altijd kans om er ingeloten te worden. (De eerste 150 komen uit de toelatingstest, en er zijn daarna nog 150 plekken vrij voor degene die niet bij de eerste 150 zaten) Voorbereiden doe je denk ik vooral met het volgen van de actualiteit, en niet 24/7, maar kijk gewoon achtuurjournaal, en bijvoorbeeld dagelijks NOVA of Pauw en Witteman, om maar iets te noemen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik sluit me aan bij jukeboxxx. Dat van niet toegelaten, dus ook niet geschikt is bullshit.
Ik was ook 300-nog-wat met de toets (0 punten voor actualiteiten, wat ik nog steeds niet snap, verder wel ok gemaakt), toegelaten met loting, en mijn resultaten mogen er ook wel wezen, zeker als ik het met de rest vd klas vergelijk. Enja, ik vind ook nog steeds dat ik op mn plek zit op de svj. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Redenen kunnen zijn: * Dan is de toelatingstoets (kennelijk) niet geschikt of laat in ieder geval geen goed beeld zien van degene die de test maakt. * Degene die toelating doet heeft een verkeerde indruk achtergelaten. * De persoon had zijn dag niet / is ziek / heeft geen concentratie of iets dergelijks. Doel van de test is, lijkt mij, de beste mensen naar boven halen, omdat er weinig werk is (en dus weinig plaats op de opleiding). Mocht je dus heel goed zijn en je haalt de test niet, is de test niet goed of behaalt die zijn doel niet. Daarnaast wil het nog niet zeggen dat als je hoge cijfers en goede resultaten haalt, je ook werk (op je niveau) krijgt, omdat de journalistieke arbeidsmarkt (te) klein is voor het aanbod. Laatst gewijzigd op 15-02-2007 om 23:55. |
![]() |
|
![]() |
Ik lees De Volkskrant zie elke dag het journaal en kijk ook naar programma's als NOVA Den Haag vandaag en Pauw en Witteman. Daarnaast is teletekst ook vaste prik. Daar moet het dus niet aan liggen bij die test. Ik probeer zoveel mogelijk in eigen hand te hebben dus ik werk hard voor een gemiddelde acht maar dat is gewoon erg moeilijk te realiseren. Dan maar een zo hoog mogelijk cijfer. Weet iemand misschien hoe dat nou werkt mocht je de test niet halen. Je moet dan loten en die loting is weer afhankelijk van de test en de categorie waarin je zit met je gemiddelde examencijfer?
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
journalistiek utrecht Tietie | 3 | 05-05-2010 17:26 | |
Studeren |