Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2006, 11:13
kous
kous is offline
waarover heb je deze nacht gedroomd ?
Noteer hier al je gekste verhalen
Oud 13-07-2006, 13:00
Spoonie
Spoonie is offline
Geen idee, ik kan al jaren geen droom meer onthouden
Oud 13-07-2006, 14:15
Orpheus
Orpheus is offline
Zoals zovaak;

Slachtoffer in de Tweede Wereldoorlog, bijna Den Helder bereiken en dan in mijn nek geschoten worden door een NSB'er.

Eergisteren was het Vietnam, morgen waarschijnlijk weer de hel of een ander pandemonium.
Oud 13-07-2006, 14:22
Verwijderd
Lekker wazig gedroomd:

Iets met een olifanten fabriek.
We waren allemaal vijf. We waren met honderden.
We moesten olifanten wassen op hoge ladders.
Er sloeg brand uit, de olinfanten raakten in paniek en bijna iedereen werd vertrapt.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 14:24
moon
moon is offline
Dit topic bestaat eigenlijk al: *klik*
Oud 13-07-2006, 14:25
Nona
Nona is offline
Ik ga altijd eng dromen als ik zonder pyjama slaap. Laatst was ik half wakker, maar nog in een droom en dacht ik dar er iets of iemand onder het dekbed zat dat mij overal aanraakte. En vorig jaar bij Lowlands dacht ik dat ik tegen een volslagen onbekende aan lag te slapen in plaats van tegen mijn vriend en was ik ook opeens in paniek op zoek naar mijn pyjama.

Maar vannacht weet ik niet meer, volgens mij was het heel eng.
Oud 13-07-2006, 14:26
Nona
Nona is offline
Citaat:
moon schreef op 13-07-2006 @ 15:24 :
Dit topic bestaat eigenlijk al: *klik*
Ochja, das al bijna twee maanden oud joh.
Oud 13-07-2006, 14:27
moon
moon is offline
oke, sorry!
Oud 13-07-2006, 14:29
Nona
Nona is offline
Neuh, je hebt ook wel gelijk, maar misschien wordt het zo ook weer een goed lopend topic.
Oud 13-07-2006, 14:38
Roosje
Roosje is offline
Ik vergeet het voortdurend. Daarnet wist ik het nog.
Oud 13-07-2006, 14:42
gewoonmezelf
gewoonmezelf is offline
Ohhh ik had me gister toch wat gedroomd

Nou ik was met mn moeder en mn zusje bij de Scapino En toen reden we terug over de de stormvloedkering (ik woon in Limburg dus waar dat idee vandaan kwam weet ik ook niet)...bedacht mn moeder ineens dat mn zusje nog in de Scapino stond. Dus wij maar gewoon doorgereden naar huis (zou mn moeder NOOIT doen trouwens ). Thuis vroeg mn vader of ik voor hem naar de Konmar wilde gaan. Hij noemde een hele rij van dingen die ik moest halen. Maar toen ik bij de Konmar was, was ik t weer vergeten. Dus ik belde 'm op...hij zei t heel snel en legde weer op...de eerste 2 dingen had ik onthouden (batterijen en eenschepscappuccino ) maar de rest was ik weer vergeten. Het was ook nog een hele vage supermarkt met allemaal aparte winkels voor brood/vlees etc en dan moest je al die winkels apart in en dan bij het hoofdgebouw afrekenen. Voordat je bij dat hoofdgebouw kwam, moest je eerst een hele hoge berg af met je karretje. Okee heel vaag ik weet t
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 16:25
OwL
OwL is offline
dat mijn buurman de macht in ons dorp over nam en toen moesten naar t station om de trein in te gaan (transport ofzo )
maja.. hij bouwde ook een enorme burcht in z'n tuin, dat opeens z'n huis was en in onze tuin kwam ook een soort bakstenen eiffeltoren...
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 16:27
OwL
OwL is offline
Citaat:
Orpheus schreef op 13-07-2006 @ 15:15 :
Zoals zovaak;

Slachtoffer in de Tweede Wereldoorlog, bijna Den Helder bereiken en dan in mijn nek geschoten worden door een NSB'er.

Eergisteren was het Vietnam, morgen waarschijnlijk weer de hel of een ander pandemonium.
droom je altijd dat je in de oorlog meevecht?
misschien wel zo'n vorig levendinges, maja ik weet ook niet of dat kan hoor
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 17:22
Confus1oN
Confus1oN is offline
Eerst vierde ik mijn verjaardag (is morgen! ) met familie en vrienden en de volgende dag wezen vissen sjah... toen werd ik wakker
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 22:25
Orpheus
Orpheus is offline
Citaat:
OwL schreef op 13-07-2006 @ 17:27 :
Ik droom altijd over oorlog - over de hel en over stervende geliefden. Elke nacht is een feest.
Oud 14-07-2006, 11:17
hasseltboy
hasseltboy is offline
Elke nacht de vreemdste en onwaarschijnlijkste dingen.
Oud 14-07-2006, 12:05
Roosje
Roosje is offline
Dat we naar Amsterdam gingen en m'n zus en ik ruzie maakten met mijn papamama en overal was sneeuw en trams en het was best wel mooi.
Oud 14-07-2006, 14:22
kous
kous is offline
Ik had vannacht de meest rare en gruwelijke droom.
Gaat alsvolgt :

In een extreem groot oerwoud ( paar keer de oppervlakte van frankrijk ofzow , HEEL groot dus ) staan ik en een heel leger soldaten te wachten op onze meest gevreesde tegenstander.
Na 10 minuten w8en zien we in de verte een scout ( verkenner ) iets naar ons zwaaien , we komen dichterbij en merken algauw dat we zwaar in de val zitten , 10000-en soldaten hebben ons omsingeld en komen in looppas op ons toegestormd , het duurde niet lang voor al de pijlen insloegen. Oeveral geschreeuw mensen die geraakt werden door die vleespenitrerende pijlen. dan nog geen 10 seconden later sloegen de vijandige troepen op ons in , zwaarden , bijlen , bloed , geschreeuw.
Ik en nog 2 andere mensen zonderden ons af en keken zoals meestal in een droom boeiend toe. Nadat heel ons leger brutaal afgeslacht was , draaiden de hoofden zich naar ons toe. De Halfdode , halfverrote gezichten van de tegenstanders deden me denken aan een soort zombies : gevoellose gedrochten die alles doen op bevel.
Toen ze zich naar ons keerden schoot er een enorme angst door mijn ingewanden en die van men vrienden. nog een 8000 overgebleven beesten stormden op ons af , met de nodige speeksel die uit hun bek vloog toen ze op ons afstormden.
We moesten snel handelen , maar in dromen loop je toch zo traag. enige manier is op je handen en voeten lopen , na 30 seconden gelopen te hebben kwamen we bij een afdaling waar we afvielen. Eens uitgebolt te zijn was de vijand vanboven niet meer te bespeuren maar zagen we een ander gedeelte van het leger van de tegenstander klaar om onze troepen ( indien die nog leefden en probeerden te vluchten , af te maken ).
op 1 of andere manier zagen ze ons niet en konden we stil langs hen ( door hen sluipen , door ons te vermommen ).
Toen we veilig waren en aan het uitrusten waren in dat grote oerwoud kwam er achter ons een extreem groot beest ( een reus eigenlijk ) tevoorschijn. Nadien werd het allemaal onduidelijk , eerst reden we met een truck wat van de vijandige troepen omver ( in een oerwoud ) en iets later verstopte ik me onder een tapijt om de troepen om te leiden zodat we door een grote poort konden ontsnappen naar Engeland aangezien we gezocht werden door de engelse koning , etc etc etc..
Heel rare droom

Laatst gewijzigd op 14-07-2006 om 14:25.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 17:06
Fainne
Fainne is offline
Eerst een nachtmerrie waar ik me niets meer van herinner behalve dat ik huilend onder een bank zat, en daarna dat ik mijn vriendje een knuffel gaf.

Dat is wel cool, ik heb vaak nachtmerries, en dan als laatste droom na de nachtmerries droom ik altijd effe over m'n vriend,dan word ik niet zo angstig wakker
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 17:08
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
OwL schreef op 13-07-2006 @ 17:27 :

hmm ja in zoiets geloof ik wel, zou best kunnen
de oorlog van Orion en Sirius of wat is het, weet er ook niet het fijne van
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 17:49
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik droom sinds de dood van mijn ex heel vaak over hem. De dromen waren heel duidelijk en ik kon me alles herinneren, waardoor ik er ook de hele dag aan dacht en me afleidde. Toen heb ik een mailtje gestuurd naar iemand die veel van dromen wist. Zij zei dat hij in mijn dromen nog contact zoekt. ze zei dat ik hem een brief moest schrijven met alles erin wat ik m nog wilde zeggen. vervolgens moest ik m verbranden als teken dat je m verstuurt. Ik weet niet wat ik ervan moet geloven, maar ik dacht probeer het gewoon. Toen heb ik dat gedaan, en waren de dromen weg (misschien ook omdat het voor mijzelf een opluchting was). Maar nu na een paar maanden, komen de dromen langzaam weer terug. In het begin wist ik vaag dat ik over m had gedroomd, maar niet precies wat. Nu beginnen de dromen weer steeds heftiger te worden en blijven ze weer de hele tijd in mijn kop hangen. Ik word hier niet gelukkiger van. Iemand die weet wat ik hiermee aanmoet?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 18:10
Verwijderd
Ik droomde dat ik met mijn wiskundeleraar oliebollen ging stelen van een reuzekabouter . Ach, het zal vast wel een diepere betekenis hebben
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 23:01
Faerie
Faerie is offline
ik droom niet vaak, maar afgelopen nacht droomde ik over mijn zus die aan het bevallen was (en ja, ze kan inderdaad in het echt ieder moment bevallen), maar ik stond er echt heel dicht bij, en de dokter zei: zo, het vruchtwater is wel vies zeg!! en toen kwam de baby er uit. En toen leek het net alsof ik een paar foto's zag, waarin de baby steeds ouder werd.

Eigenlijk heel logisch dat ik er over droom, omdat we die dag ook veel hadden gepraat over het feit dat maar 10% van de bevallingen begint met het breken van de vliezen

Trouwens, ik las hier ergens de post van Kruimel, en ik heb dat ook als ik zonder pyjama slaap, dan krijg ik ook enge dromen!

Laatst gewijzigd op 15-07-2006 om 23:03.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 23:25
Verwijderd
Dode mensen, smerige badkamers en een vervallen muziekschool.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 00:18
ijscoman
ijscoman is offline
Een grote woestijn en ik zit met een paar mensen in een tank. In de verte rijd ook een tank en we schieten op elkaar. Ineens begint iemand heel erg hard te schreeuwen en in zie zo'n tank kogel als een grote vuurbal recht op ons af vliegen. Toen ik uit de tank probeerde te komen kreeg ik de klep niet open dus zat ik op gesloten en raakte ik helemaal in paniek. Ineens was het heel hard boem en vloog ik over de woestijn heen en zag ik alles van boven af.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2006, 04:03
thunder110
thunder110 is offline
ik heb vannacht wel vier keer gedroomd, ik werd steeds na de slowwaveslaap wakker ofzo
Oud 16-07-2006, 09:07
Meissiej
Meissiej is offline
Ik heb gedroomd dat ik in een collegezaal zat en de opdracht kreeg om iemand onder te smeren met ketchup...
Oud 16-07-2006, 10:58
Fainne
Fainne is offline
Ik droomde dat ik in een surrealistische wereld zat waar ik de hele tijd moest vluchten van enge wezens enzo. Op een moment had een zeemonster een vriend van me opgeslokt, maar na wat overleg spuwde hij die gelukkig terug uit.

En we werden naar een andere dimensie gezogen door geheim zwart gat ofzo achter mijn badkamerspiegel
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 12:51
Nona
Nona is offline
Hm. Ik droomde vannacht dat ik een heleboel dozen ergens heen ging sjouwen. Ik wist op dat moment niet waarheen of waarom, maar het waren dozen in allerlei maten en die bleven wonderbaarlijk genoeg gewoon op elkaar staan. Toen kwam ik aan bij een soort van universiteit waar ik blijkbaar intern ging wonen, en na het verhuizen ging ik eerst even naar de wc en mijn handen wassen. Toen uit het toilethokje kwam stond er een hele rij voor het fonteintje en toen ik daar in ging staan kwamen er twee gestresste jongeren op me af of ik een bijrol in een filmpje wilde spelen, dat hadden ze als project. Ik zei ja, en toen bleek de rij voor het fonteintje een nog veel langere rij te zijn voor een soort auditie, met een regisseur ernaast die een toneelstuk van de middelbare school regisseerde. Ik kwam met een meisje aan de praat die zei dat ze het heel druk had met studie enzo en ik vroeg me af hoe dat kon, want ik was net aangekomen en het collegejaar zou pas de volgende dag beginnen.
En toen werd ik wakker.
Oud 16-07-2006, 12:59
Roosje
Roosje is offline
Echtechtecht, zodra ik dit topic open, vergeet ik wat ik gedroomd heb.
Oud 16-07-2006, 14:16
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik droom doorgaans dat ik doodga. Meestal schieten ze me neer of sluiten ze me op in een brandend iets, maar laatst droomde ik dat ik zelfmoord pleegde omdat iedereen zei dat ik dat maar moest doen.
Of ik droom dat mn broer of zusje dood is.
Ik heb enorm fijne dromen ja.
Oud 16-07-2006, 16:03
Bob de Beer
Bob de Beer is offline
Dat een vriend van me dood ging, voor de tweede keer. Best kut.
Oud 16-07-2006, 19:20
Verwijderd
Dat ik een schoolgebouw inliep en in een klas met tweedeklassers terecht kwam. Ik moest bij een groepje gaan zitten en allemaal stomme opdrachten voor nederlands maken. De leraar was een bekende van me, maar dan wel op een heel rare manier natuurlijk. Ik liet wel tien keer mijn diploma en cijferlijst zien en legde uit dat ik toch écht van school af was, maar die leraar/vriend van me (die in het echt juist zo lief is) bleef volhouden dat ik die opdrachten moest maken en nog vijf jaar heel hard mijn best moest doen.

Ik heb laatst ook een keer gedroomd dat ik een een appartement (op vakantie?) was en steeds opzoek was naar een douche. Een heleboel vrienden van mij waren er en zij konden wel allemaal douchen. Ik zocht, maar steeds als ik in een kamer kwam werd het groter en kwamer er meer deuren op uit... ik vond alle soorten kamers die er zijn, behalve een douche. Ook waren er steeds die vrienden die dan weer ineens dáár zaten, heel raar. Ook was alles vochtig en waren er bijna geen ramen, alleen schemerlampen en douchestangen met gordijnen en ouderwetse vloerkleden.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 19:40
ijscoman
ijscoman is offline
Wel grappig altijd die droomverhalen. Alles is vaak volstrekt onlogisch en als je er over nadenkt slaat het totaal nergens op. Je kan er met de grootste wil van de wereld geen logica of betekenis uit halen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 22:40
Orpheus
Orpheus is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 16-07-2006 @ 20:40 :
Wel grappig altijd die droomverhalen. Alles is vaak volstrekt onlogisch en als je er over nadenkt slaat het totaal nergens op. Je kan er met de grootste wil van de wereld geen logica of betekenis uit halen.
Ehm - dit vind ik best een beetje erg uit de lucht gegrepen. De verhalen die ik hier heb gelezen, kan ik best een betekenis achter geven hoor. Beetje creatief zijn en verstand hebben van de menselijke psyche is voldoende.
Oud 16-07-2006, 23:01
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Orpheus schreef op 16-07-2006 @ 23:40 :
Ehm - dit vind ik best een beetje erg uit de lucht gegrepen. De verhalen die ik hier heb gelezen, kan ik best een betekenis achter geven hoor. Beetje creatief zijn en verstand hebben van de menselijke psyche is voldoende.
Ik heb zo'n dromenboek waar ik telkens mijn dromen in opzoek, en ze kloppen zowat altijd met wat er omgaat in mijn leven. Soms maken ze zelfs iets onbewust, bewust. Best confrontrerend soms
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 23:03
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Fainne schreef op 17-07-2006 @ 00:01 :
Ik heb zo'n dromenboek waar ik telkens mijn dromen in opzoek, en ze kloppen zowat altijd met wat er omgaat in mijn leven. Soms maken ze zelfs iets onbewust, bewust. Best confrontrerend soms
Ik wist niet dat zo iets bestond? Verklaar je nader
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 23:06
Orpheus
Orpheus is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 17-07-2006 @ 00:03 :
Ik wist niet dat zo iets bestond? Verklaar je nader
Ieder verband - elke kleur en elk aspect is met een beetje goede wil terug te leiden.

Voorbeeldje doen?
Oud 16-07-2006, 23:52
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Orpheus schreef op 17-07-2006 @ 00:06 :
Ieder verband - elke kleur en elk aspect is met een beetje goede wil terug te leiden.

Voorbeeldje doen?
Doe maar.
Oud 16-07-2006, 23:56
Nona
Nona is offline
[sneer]Jammer dat psychologie tegenwoordig een wetenschap is en droomverklaring weinig wetenschappelijk is. [/sneer]

Oud 17-07-2006, 00:01
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Orpheus schreef op 17-07-2006 @ 00:06 :

Voorbeeldje doen?
Ok verklaar die droom van Quis maar dat ze een douche aan het zoeken was. Dat is echt typisch een voorbeeld van de vaagheid die je in een droom tegen komt. Begrijp me niet verkeerd, als dromen echt te verklaren zijn dan lijkt me dat heel erg interessant.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 08:33
Orpheus
Orpheus is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 17-07-2006 @ 00:56 :
[sneer]Jammer dat psychologie tegenwoordig een wetenschap is en droomverklaring weinig wetenschappelijk is. [/sneer]

Zucht iets met Freud erin en over onbewust zaken die je bezighouden samenvoegen tot een geheel/ een verhaal/ maalstroom.
Oud 17-07-2006, 08:37
Orpheus
Orpheus is offline
Citaat:
De droom van Quis Ik heb laatst ook een keer gedroomd dat ik een een appartement (op vakantie?) was en steeds opzoek was naar een douche. Een heleboel vrienden van mij waren er en zij konden wel allemaal douchen. Ik zocht, maar steeds als ik in een kamer kwam werd het groter en kwamer er meer deuren op uit... ik vond alle soorten kamers die er zijn, behalve een douche. Ook waren er steeds die vrienden die dan weer ineens dáár zaten, heel raar. Ook was alles vochtig en waren er bijna geen ramen, alleen schemerlampen en douchestangen met gordijnen en ouderwetse vloerkleden.
Douchen = manier van reinigen, schoon worden, weer toonbaar te zijn.

Zij konden wel douchen = oneerlijkheid, onrechtvaardigheid (scheve verdeling- andere mensen krijgen meer dan 'ik')

Elke kamer groter en meer deuren = te veel keuzes en de keuzes die gemaakt worden, leiden tot ongewenste resultaten

Alle soorten kamers gevonden = gezocht naar veel oplossingen

maar geen douche gevonden = het gewenste resultaat niet bepaald

De vrienden zaten dáár = geen hulp te krijgen van de omgeving

Alles was vochtig / schemerig / ouderwets = de situatie blijft verslechteren.
Oud 17-07-2006, 11:10
mepsteen
mepsteen is offline
ik was op school, maar ik was mn tshirt vergeten op de kermis
Oud 17-07-2006, 11:14
Roosje
Roosje is offline
Ik droomde dat mijn papa plotseling dood was en dat ik toen wakker werd en heel hard moest janken, maar dat laatste heb ik ook gedroomd want het was nog in mijn oude bed. En het was een ongelooflijke kutdroom.

En ik droomde iets over waterpistooltjes en een spelletje en mijn oude lerares Engels, die een ongelooflijke bitch is, en het was in de gymzaal en ik weet niet eens meer precies hoe het ging.
Oud 17-07-2006, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Orpheus schreef op 17-07-2006 @ 09:37 :
Douchen = manier van reinigen, schoon worden, weer toonbaar te zijn.

Zij konden wel douchen = oneerlijkheid, onrechtvaardigheid (scheve verdeling- andere mensen krijgen meer dan 'ik')

Elke kamer groter en meer deuren = te veel keuzes en de keuzes die gemaakt worden, leiden tot ongewenste resultaten

Alle soorten kamers gevonden = gezocht naar veel oplossingen

maar geen douche gevonden = het gewenste resultaat niet bepaald

De vrienden zaten dáár = geen hulp te krijgen van de omgeving

Alles was vochtig / schemerig / ouderwets = de situatie blijft verslechteren.
Whaha, briljant. Het voelde wel een beetje zo ja, dat ik werd achtergesteld en alles (keuzes) alleen moest oplossen, maar in mijn echte leven had ik die periode juist achter de rug. Ik denk trouwens dat steeds méér deuren ook kunnen betekenen dat er steeds méér keuzes te maken zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 21:45
botervleug
botervleug is offline
Ik ging met Balkende naar de homobar. Onder andere.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 21:55
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
geen idee. oninspirerende vaagheden.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 02:49
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
botervleug schreef op 18-07-2006 @ 22:45 :
Ik ging met Balkende naar de homobar. Onder andere.
Speelde je vroeger veel met Lego? Of wilde je graag Lego maar kreeg je het nooit van je ouders?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 07:24
Nona
Nona is offline
Ik weet het niet, maar toen ik wakker werd heb ik eerst mijn telefoon gecontroleerd of ik nog gebeld was of iemand gebeld had in mijn slaap.
Reageren

Regels voor berichten