Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2006, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Roodkopje schreef op 17-07-2006 @ 15:21 :
Ik ben al een beetje meer gerustgesteld. Zuip zelf namelijk ook niet, en hoor de ergste verhalen over zo'n kampen. Ook al vinden de mensen die het vertellen dan wel leuk, elke dag strontzat meedoen aan activiteiten en zich later niks meer herinneren..
Maar toch. Het zal wel meevallen, zeg ik mezelf de hele tijd.
Het valt natuurlijk wel mee. Ik bedacht me gister toen ik dit topic las "er zijn bij een studie altijd wel mensen die een beetje op je lijken, dezelfde interesses etc, anders kiezen ze niet voor die studie"

Je vind er vast wel mensen waar je lekker mee om kan gaan, die ook niet verzot zijn op feesten en een beetje verlegen zijn .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2006, 17:16
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-07-2006 @ 14:05 :
Dan doe je gewoon overdag en 's avonds gezellig mee met wat voor activiteiten er dan ook zijn, en ga je 's nachts niet mee doen met 't zuipen maar gewoon eerder naar bed. Er zijn altijd meer mensen die dat doen, dus dan kun je daar nog mee kletsen op de slaapzaal.
Yes, dat wilde ik horen. Bedankt (ook Ieke bedankt).
Oud 17-07-2006, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Luminon schreef op 16-07-2006 @ 23:51 :
Je hebt er wel een, maar dat is gewoon zo'n informele net zoals ik had, geen kamp, niks aan de hand dus. (jullie website > die van rechten trouwens)
Ben je van plan naar de UIT-dagen te gaan trouwens? Daar stoppen ze je wel in een vast groepje voor een hele week, vond ik echt vreselijk.

Hmm, klinkt bekend .
Hmm nee, ik ga niet naar de UIT-dagen. Deels omdat dat teveel zou kosten (ov is dan immers nog niet geldig), maar voor het grootste deel omdat ik niet zo'n sociaal iemand ben, ik wil toch niet bij een studentenvereniging ofzo. Goed contact met je studiegenootjes is natuurlijk wel belangrijk, maar ik ben niet het type dat uit zichzelf het sociale gaat opzoeken ofzo.

Die site stond trouwens al in m'n favorieten, alleen voor taalwetenschap nog niks. Ik heb een angstig vermoeden dat er een introductiekamp is (daar staat me iets van bij toen ik verleden jaar op die site keek) en ik WIL niet. Maar het is vast belangrijk ofzo.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 17-07-2006 @ 18:37 :
Hmm nee, ik ga niet naar de UIT-dagen. Deels omdat dat teveel zou kosten (ov is dan immers nog niet geldig), maar voor het grootste deel omdat ik niet zo'n sociaal iemand ben, ik wil toch niet bij een studentenvereniging ofzo. Goed contact met je studiegenootjes is natuurlijk wel belangrijk, maar ik ben niet het type dat uit zichzelf het sociale gaat opzoeken ofzo.

Die site stond trouwens al in m'n favorieten, alleen voor taalwetenschap nog niks. Ik heb een angstig vermoeden dat er een introductiekamp is (daar staat me iets van bij toen ik verleden jaar op die site keek) en ik WIL niet. Maar het is vast belangrijk ofzo.
De letterenintro is best groot, tenminste er zijn veel studenten van verschillende opleidingen. Ik weet zeker dat daar wel iemand tussen zit die je aanspreekt. (Oh, en van een vervelend luidruchtig jongentje, en een keihard schreeuwend meisje moet je je heel weinig aantrekken )

Ik snap best dat je niet naar de UIT wil, maar ik zou zeker naar je faculteitsintro gaan, omdat dát het eerste echte contact met je studiegenoten is

Maak je niet super veel zorgen Komt goed!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 17:51
Miracle
Miracle is offline
Ik ga in Maastricht studeren, daar heb ik de INKOM (intro van heel Maastricht, 5 dagen, niet verplicht). Dan is er één dag facultaire intro (wel verplicht) en direct daarna is er een introkamp van de studievereniging (niet verplicht).

Nu zit ik enorm te twijfelen waar ik naar toe ga. Ik ben totaal niet thuis in studentenverenigingen en ik heb geen idee of dat wat voor mij is. Ook is het nadeel dat de INKOM vrijwel direct na m'n vakantie is, niet bepaald handig.
Het introkamp van de opleiding lijkt me opzich wel leuk, maar ik kan uit hun site ed. niet echt opmaken in hoeverre dat is bedoeld om elkaar te leren kennen of om alleen maar te feesten.
Oud 17-07-2006, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 17-07-2006 @ 18:44 :
De letterenintro is best groot, tenminste er zijn veel studenten van verschillende opleidingen. Ik weet zeker dat daar wel iemand tussen zit die je aanspreekt. (Oh, en van een vervelend luidruchtig jongentje, en een keihard schreeuwend meisje moet je je heel weinig aantrekken )

Ik snap best dat je niet naar de UIT wil, maar ik zou zeker naar je faculteitsintro gaan, omdat dát het eerste echte contact met je studiegenoten is

Maak je niet super veel zorgen Komt goed!
Oh, ik maak me niet echt zorgen ofzo. Wat gebeurt gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 19:56
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Miracle schreef op 17-07-2006 @ 18:51 :
Ik ga in Maastricht studeren, daar heb ik de INKOM (intro van heel Maastricht, 5 dagen, niet verplicht). Dan is er één dag facultaire intro (wel verplicht) en direct daarna is er een introkamp van de studievereniging (niet verplicht).

Nu zit ik enorm te twijfelen waar ik naar toe ga. Ik ben totaal niet thuis in studentenverenigingen en ik heb geen idee of dat wat voor mij is. Ook is het nadeel dat de INKOM vrijwel direct na m'n vakantie is, niet bepaald handig.
Het introkamp van de opleiding lijkt me opzich wel leuk, maar ik kan uit hun site ed. niet echt opmaken in hoeverre dat is bedoeld om elkaar te leren kennen of om alleen maar te feesten.
Je kan er alleen maar achter komen of een studentenvereniging wat voor je is door naar die algemene intro te gaan. Daar presenteren de verenigingen zich en kan je sfeer proeven. Dan voel je imo vanzelf aan of het iets is en met name of er iets is waar jij je bij thuis zou voelen. Studentenvereniging moet je alleen dan doen, maar het is zeer zeker een aanvulling op je studentenleven. Zelfs als je niet van zuipen houd, maar dan moet je wel een vereniging vinden die bij je past.
Ik was ook vrij anti, tot ik bij RSG kwam en mij daar gewoon accepteerden en meteen gezellig en aardig tegen mij waren. Het voelde daar goed en ondanks dat ik er toen nog heel erg over getwijfelt heb ben ik achteraf zeer blij dat ik lid geworden ben en dat is ook alleen maar gebeurt omdat ik met ze had kennis gemaakt in de algemene introtijd. Andere studentenverenigingen voelden gewoon niet goed. Voelde me een eenling, de mensen hadden een zekere arrogantie (corpsachtige verenigingen) en het ging veel meer om het zuipen daar. Nu stond er laatst in ons verenigingsblad een stukje over die vereniging (mochten daar een avond binnen om dit stukje te schrijven) en het nare gevoel van wat ik had toen ik daar met de eurekaweek kwam was meteen terug. Ik zou daar gewoon absoluut niet passen.

Je hoeft niet alle 5 de dagen te gaan. Eerste is sowieso wel aan te raden maar als je het op den duur gehad hebt ga je gewoon naar huis. 5 dagen kan voor je gevoel vrij lang zijn. De algemene intro hier was 4 dagen, maar ik had het daarna echt wel volledig gehad en ondanks dat ik het geen hele geweldige intro vond ben ik toch wel blij dat ik geweest ben, anders had ik nu niet bij RSG gezeten waarscheinlijk.
Best raar, de intro in Nijmegen duurde 10 dagen. Was wel vermoeient, maar wel een enorm stuk leuker omdat dat minder massaal was en meer vanuit de faculteit.
Maar goed, ook met de algemene intro geld is als je het s'avonds verder niet boeiend vind ga je of wat anders doen met mensen die het ook niet zo boeiend vinden (ik ben een van de avonden een film wezen kijken met een deel van mijn groepje omdat niemand zin meer had in nog meer feesten) of relatief optijd slapen. (wat ook geen heel slecht idee is imo, alleen wel zorgen voor een goede overnachtingsplek)
Oud 17-07-2006, 22:07
kalinho
kalinho is offline
stel je alsjeblieft niet zo aan. Je bent 16, dan hjeb je juist de leeftijd om zulke dingen te doen. Zo'n kamp is juist het vetste begin van het jaar, en als je niet gaat heb je achteraf alleen maar spijt en een grotere 'informele achterstand'. Immers, iedereen kent elkaar al, en jij kent nog niemand Denk je dat die mensen die er wel heengaan elkaar ook allemaal kennen van tevoren? Ik kende vorig jaarook niemand, maar heb het echt prima naar mn zin gehad hoor, zo goed dat ik dit jaar weer ga, en het komende jaar ook (begeleideR)
Oud 17-07-2006, 22:13
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
kalinho schreef op 17-07-2006 @ 23:07 :
stel je alsjeblieft niet zo aan. Je bent 16, dan hjeb je juist de leeftijd om zulke dingen te doen. Zo'n kamp is juist het vetste begin van het jaar, en als je niet gaat heb je achteraf alleen maar spijt en een grotere 'informele achterstand'. Immers, iedereen kent elkaar al, en jij kent nog niemand Denk je dat die mensen die er wel heengaan elkaar ook allemaal kennen van tevoren? Ik kende vorig jaarook niemand, maar heb het echt prima naar mn zin gehad hoor, zo goed dat ik dit jaar weer ga, en het komende jaar ook (begeleideR)
Niet iedereen heeft behoefte maar ongelimiteerd mensen te leren kennen, probeer mensen niet voor te schrijven waat ze leuk moeten vinden man.
Oud 17-07-2006, 22:20
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Luminon schreef op 17-07-2006 @ 23:13 :
Niet iedereen heeft behoefte maar ongelimiteerd mensen te leren kennen, probeer mensen niet voor te schrijven waat ze leuk moeten vinden man.
kgeef een tip/mijn mening. Afgaand eop jouw voorgaande posts zie ik dat jij ook liever alleen thuis op de bank zit Je moet maar denken, en zo denk ik tenminste in mijn handelingen, je bent maar 1x 16-26, daarna wordt het alleen maar minder, dus moet je nu zoveel mogelijk genieten.
Oud 17-07-2006, 22:22
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Luminon schreef op 17-07-2006 @ 23:13 :
Of probeer mensen niet voor te schrijven wat ze niet leuk moeten vinden? Zo kan je bezig blijven. Iedereen geeft zijn of haar mening, volgens mij was dat de bedoeling van een forum..
Oud 17-07-2006, 22:24
kalinho
kalinho is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...ight=introweek
Oud 18-07-2006, 00:53
Verwijderd
Citaat:
kalinho schreef op 17-07-2006 @ 23:20 :
kgeef een tip/mijn mening. Afgaand eop jouw voorgaande posts zie ik dat jij ook liever alleen thuis op de bank zit Je moet maar denken, en zo denk ik tenminste in mijn handelingen, je bent maar 1x 16-26, daarna wordt het alleen maar minder, dus moet je nu zoveel mogelijk genieten.
En wat exact is er mis liever alleen thuis op de bank willen zitten? Mensen verschillen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 01:06
Verwijderd
Ik kan nou niet echt zeggen dat ik vrolijk word van een sportieve introweek aangezien ik dat snel heel erg saai ga vinden. Maar wat is er mis met een beetje praten met mensen die zich in hetzelfde schuitje bevinden als jij en graag een leuk gesprek willen. Een lekker koud biertje of een glaasje wijn doet sowieso wonderen en uiteindelijk draait het niet om het gesprek of je ‘oh-zo-geweldige’ image maar gewoon om de sfeer. Door juist niet mee te doen aan een werkweek plaats je jezelf automatisch buiten een groep. Bovendien is het ook geen atletiekkamp voor kinderen van 10 jaar. Als jij geen zin hebt in een bepaald onderdeel of aspect van de intro dan ga je even iets anders doen. Lijkt me niet heel erg moeilijk. Maar als sommige mensen vinden dat ze er goed aan doen om lekker te autisten en zich te verbergen dan mogen ze dat natuurlijk ook. Echter, mensen leren jou toch wel kennen door middel van presentaties, aanwezigheid in de klas/collegezaal of zelfs groepswerk. Dan lijkt het me moeilijker omdat iedereen elkaar al kent en in principe een ‘sociale voorsprong’ heeft dus waarom begin je niet met een gezamenlijke start?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 09:07
Verwijderd
Als je niet naar de intro gaat en dan later bij een les/college komt binnen wandelen, lig je écht niet buiten de groep en is het ook echt niet zo dat mensen om je heen elkaar ineens al super goed kennen.

Ik heb twee keer de intro gemist, de eerste keer begon ik 2 weken later dan de rest en ik heb geen énkel probleem gehad met mensen leren kennen. En ik ben ook geen sociaal wonder.
De tweede keer ging ik bewust niet naar de intro, niets voor mij, en ook daar heb ik geen problemen mee gehad. Meteen op dag één hele discussies met studiegenoten. Over vanalles.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 09:24
Verwijderd
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg dat je je bewuster buiten een groep plaatst. Ik denk dat als je sociaal niet erg vaardig bent dat zoiets eerder een nadeel is dan een voordeel waar je nog een lange tijd profijt van hebt.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 09:57
fractuur
fractuur is offline
Als je wat minder sociaal bent aangelegd dan kan een goed bevallen introkamp echt wonderen doen voor je zelfvertrouwen/ kijk op mensen/ .. . Want zoals White Trash al zegt: het is niet alleen maar debiele spelletjes doen en je klem zuipen (ik geloof nooit dat 100% van de mensen op kamp dat leuk vinden), maar ook gewoon lekker in de zon hangen en kletsen. Of samen ontdekken dat bijv. de maaltijden niet te eten zijn, met zulke gemeenschappelijke factoren kan je het ook al snel gezellig hebben. Als in: je hebt een onderwerp om over te praten en daar vloeit wel weer een ander gesprek uit.
Oud 19-07-2006, 12:48
Roodkopje
Roodkopje is offline
Nja iedereen zegt wel steeds van ja als je iets niet mee wil doen, doe je het toch gewoon niet.. En dat zal ook wel, maar zo easy zal dat toch ook weer niet zijn? Er zullen wel meer mensen zijn die ergens "niet zo'n zin in hebben" en als iedereen dan zou zeggen van bekijk het, ik doe niet mee.. das toch ook niks?
Bovendien, het is in de Ardennen, dus lekker actief, terwijl ik als eerste al watervrees heb en niet tegen donkere bossen kan. Pompiedom

En ik weet heus ook wel dat ik me niet aan moet stellen, en gewoon moet gaan (wat uiteindelijk ook wel zal gebeuren) maar ik maak me er toch wel zorgen over.
Oud 19-07-2006, 13:24
fractuur
fractuur is offline
Nou ja, bij mij zat het dat jaar wel zo makkelijk eigenlijk.. En vaak was het daarna zo van: de rest heeft wel lol met het spel, weet je wat, ik doe gewoon mee, boeiend. En als niet, dan niet. Dan ga je op het gras in de zon zitten. Die zorgen kunnen wij niet helemaal voor je wegnemen, je zult het toch zelf moeten doen en erachter moeten komen dat het helemaal niet zo erg hoeft te zijn.
Reageren

Regels voor berichten