Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2006, 18:23
Outgrow
Outgrow is offline
Ja k was ook dat IT gedoe ook vergeten... maar nu is alles rond....
Ik kan echt nie wachte tot de intro week...it going to fun!
Oud 15-07-2006, 21:29
4
4 is offline
gister kreeg ik hem eindelijk!!!! ik mag op gesprek komen voor maastricht! ik blij en alles, alleen dan kom ik hier en dan gaat er echt niemand naar maastricht of heb ik dat verkeerd? fijne vakantie iedereen!
Oud 15-07-2006, 21:37
Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Citaat:
4 schreef op 15-07-2006 @ 22:29 :
gister kreeg ik hem eindelijk!!!! ik mag op gesprek komen voor maastricht! ik blij en alles, alleen dan kom ik hier en dan gaat er echt niemand naar maastricht of heb ik dat verkeerd? fijne vakantie iedereen!
Volgens mij gaan er op dit forum maar weinig mensen naar Maastricht idd en de meesten naar RA/UCU. Heb jij je alleen voor Maastricht opgegeven btw? Veel succes met interview iig!
Oud 15-07-2006, 22:03
ickeicke
ickeicke is offline
Volgens mij ben jij de enige hier die naar Maastricht gaat (mits je aangenomen wordt enzo).

Ik zag trouwens vandaag een advertentie in de krant staan voor het Life Science programma van de RA (voor de uitgelootte geneeskunde mensen).
Oud 15-07-2006, 22:29
Outgrow
Outgrow is offline
Oo ke leuk!... ja ze moeten t wel promoten.....denk alleen dat het aantal studenten voorlopig klein zal zijn...Ik had namelijk t ook aan een paar van mij uitgelootte klasgenoten voorgesteld.. maar een paar vertrouwden het nie en de rest kan nie eens fatsoenlijk engels spreken en ze vonde t allemaal dat j zker heel veel moet leren * wat volgens mij wel waar is*... maar dan ben j ook sneller klaar.... Ik vraag me af hoeveel Life science studenten komend jaar zijn?....Wie gaat hier Life science doen?...

Laatst gewijzigd op 15-07-2006 om 22:34.
Oud 15-07-2006, 22:35
ickeicke
ickeicke is offline
Ben ook wel een beetje benieuwd naar de verhoudingen tussen A&H, Social Sciences en Sciences .
Oud 15-07-2006, 22:37
Outgrow
Outgrow is offline
Wat ga jij doen dan Ick?
Ik ga namelijk wel life science
Oud 15-07-2006, 22:47
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Outgrow schreef op 15-07-2006 @ 23:37 :
Wat ga jij doen dan Ick?
Social Science .
Oud 16-07-2006, 19:21
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
Outgrow schreef op 15-07-2006 @ 23:37 :

Wat wil je daarmee gaan doen?
Oud 16-07-2006, 20:36
Verwijderd
Hee ik mag inene toch komen
Oud 16-07-2006, 20:48
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 16-07-2006 @ 21:36 :
Wow serieus? Wanneer hoorde je het? En ga je het ook doen? Gefeliciteerd iig!
Oud 16-07-2006, 20:53
Verwijderd
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 16-07-2006 @ 21:48 :
Wow serieus? Wanneer hoorde je het? En ga je het ook doen? Gefeliciteerd iig!
Ik kwam vandaag terug van vakantie maar die brief lag er al een week of zo

Maar ga het wel doen ja ook al had ik er helemaal niet meer op gerekend!
Oud 16-07-2006, 20:54
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 16-07-2006 @ 21:36 :
wow.

Waarschijnlijk iemand die is ingeloot bij geneeskunde (of een andere loting studie) en liever dat gaat doen.

Had je inmiddels al plannen voor een andere studie?

EDIT; als die brief er al een week lag, was loting dus niet de oorzaak.
Oud 16-07-2006, 21:04
Verwijderd
Citaat:
ickeicke schreef op 16-07-2006 @ 21:54 :
wow.

Waarschijnlijk iemand die is ingeloot bij geneeskunde (of een andere loting studie) en liever dat gaat doen.

Had je inmiddels al plannen voor een andere studie?

EDIT; als die brief er al een week lag, was loting dus niet de oorzaak.
Ja ik wilde sociale geografie & planologie gaan doen in utrecht maar die richting kan ik natuurlijk nog steeds kiezen.
En er stond als reden dat ze eerst alle kandidaten gezien moesten hebben..
Oud 16-07-2006, 21:54
Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Ik ga ook life science doen... Ik Beginnu best veel zin te krijgen in Augustus. Lijkt me in het begin wel weer even wennen aan alleen engels praten. Maargoed misschien in vakantie nog engels boek lezen om er een beetje in te blijven Ik ben wel benieuwd eigenlijk of ze dit jaar wel alle plaatsen vol kunnen krijgen. Maar ik heb niet het idee dat zomaar kandidaten toelaten om plaatsen op te vullen.
Oud 17-07-2006, 09:21
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Nee, ik geloof ook niet dat ze zomaar iedereen toelaten. Dat zou de 'waarde' van de studie wel een beetje doen dalen. Engels praten lijkt me ook erg wennen, ik kan het wel goed lezen maar praten is wat minder bij mij. We hebben op school ook nooit veel aandacht besteed aan spreekvaardigheid, beetje jammer.
Oud 17-07-2006, 12:30
Outgrow
Outgrow is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 16-07-2006 @ 20:21 :
Wat wil je daarmee gaan doen?
Ja dat weet k nog nie... Ik wil neurochirurgie... maar dat kan altijd verandere toch.....

Ander onderwerp!
Ik heb net mijn adres gekregen...
Ik zit op de Jacob Roggeveenhof!!!
Coo! he
Wie weet ook zn adres....maybe you are my neighbour
En engels prate word geen probleem hoor.... just watch a lot of Jetix....
Coo! Yeti-boy... dat j ook Life science gaat doen...
Gefeliciteerd dat j toch ben toegelaten man....awesome!

Laatst gewijzigd op 17-07-2006 om 12:34.
Oud 17-07-2006, 13:09
Verwijderd
Ik ben trouwens niet 'zomaar toegelaten' om plaatsen op te vullen of zo hoor, kweet niet of jullie het over mij hadden. Ik was al geschikt verklaard maar er waren teveel geschikte kandidaten in de eerste 2 rondes (waarvan sommigen blijkbaar net een streepje op voor hadden). Maar nu ze iedereen gezien hebben mag ik dus wel komen .
Oud 17-07-2006, 18:11
ickeicke
ickeicke is offline
Ik mag ook naar het Roggeveenhof .
Oud 17-07-2006, 19:46
Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 17-07-2006 @ 14:09 :
Ik ben trouwens niet 'zomaar toegelaten' om plaatsen op te vullen of zo hoor, kweet niet of jullie het over mij hadden. Ik was al geschikt verklaard maar er waren teveel geschikte kandidaten in de eerste 2 rondes (waarvan sommigen blijkbaar net een streepje op voor hadden). Maar nu ze iedereen gezien hebben mag ik dus wel komen .
haha ik had het ook totaal niet over jouw... Maar omdat RA dus die advertentie in Volkskrant zette voor mensen die waren uitgeloot, vroeg ik me af of dat te maken had met de reden dat ze nog veel plaatsen over hadden. En of ze daarbij dus misschien anders met de selectieprocedure om zouden gaan. Maar dat is dus volgens ons niet zo.
@ outgrow, jij ook gefeliciteerd, met welke ronde deed jij mee eigenlijk? Ik deed mee aan die van eind vorig jaar.
Oud 17-07-2006, 19:52
ickeicke
ickeicke is offline
Over die plaatsing van uitgelootte "genezers";

Ik hoop niet dat er straks allerlei chagrijnige mensen bij Life Science lopen die de RA eigenlijk niet tof vinden maar het puur beschouwen als hun een na beste optie voor geneeskunde. Al zal dat natuurlijk wel meevallen denk ik.
Oud 17-07-2006, 22:25
Outgrow
Outgrow is offline
Icke...daar zeg j wat...
Dat hoop k echt nie.... K wil gezellige mede klasgenoten!
Oud 18-07-2006, 21:32
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ik heb nog niks gehoord van Woongoed, ben echt heel erg benieuwd! En ik hoop idd ook op leuke mensen, maar ik verwacht ook eigenlijk niet anders. En je gaat toch alleen maar RA doen als je het echt leuk vindt neem ik aan. Anders kun je toch beter een jaartje BMW doen ofzo.
Oud 18-07-2006, 21:49
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
En het preliminary program van de introweek staat online!
check de site (ik heb geprobeerd te linken maar dat lukt niet)
Oud 18-07-2006, 22:04
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 18-07-2006 @ 22:49 :
En het preliminary program van de introweek staat online!
check de site (ik heb geprobeerd te linken maar dat lukt niet)
U bedoelt zoiets ?

Meteen de eerste dag op het programma;

"15.00 - English test"

En heeft iemand enig idee wat dit is?

"14.00-14.30 AON speech international students/Dutch students are free"

Programma ziet er goed uit verder .

Laatst gewijzigd op 18-07-2006 om 22:12.
Oud 18-07-2006, 22:14
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 18-07-2006 @ 23:04 :
U bedoelt zoiets ?

Meteen de eerste dag op het programma;

"15.00 - English test"

En heeft iemand enig idee wat dit is?

"14.00-14.30 AON speech international students/Dutch students are free"

Programma ziet er goed uit verder .
Ja, dat bedoel ik. Vroeger was ik altijd erg handig met computers maar ik ben dat toch ergens kwijtgeraakt. Jammer hoor...

English test...ik hoop dat het meevalt en dat ik niet gelijk door de mand val, haha. Nou ja, er zijn vast mensen die slechter Engels spreken dan ik. Hoop ik...

En wat dat AON is heb ik ook geen idee van, maar ik hoef er toch niet naartoe. Misschien is het iets over hoe ze zich in moeten schrijven bij de gemeente, of over visa ofzo.
Oud 19-07-2006, 11:32
Outgrow
Outgrow is offline
English test!?... why man!...K heb daar echt geen zin in....nie dat k slecht engels spreek maar....ze hadde toch al een indicatie van jouw engels tijdens t interview en in jouw brief.... n dan is het voor een uurtje he.... I mean come on people COME ON

Laatst gewijzigd op 19-07-2006 om 11:35.
Oud 19-07-2006, 11:34
ickeicke
ickeicke is offline
Denk dat die toets bedoeld is om te beoordelen welk niveau van Engels je moet volgen; 160 of 260.
Oud 19-07-2006, 11:39
Outgrow
Outgrow is offline
Hmm daar zit wel wat in... maar toch.... beter is t dan nie zon warm weer als nu.... n verder ben k wel tevreden met t schema
Oud 19-07-2006, 16:28
Verwijderd
je bent toch al aangenomen dus wat is het probleem met die test

UCU heeft geloof ik nog geen programma van de intro online staan of wel?
Oud 19-07-2006, 20:06
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 19-07-2006 @ 17:28 :
je bent toch al aangenomen dus wat is het probleem met die test

UCU heeft geloof ik nog geen programma van de intro online staan of wel?
Het is juist wel handig die test. Op UC is die niet en daardoor zijn er flink wat mensen (nou ja, enkele.. ok, ok.. ) die verschoven worden na de eerste les.

Het programma voor UC staat idd volgens mij nog niet online. Vorig jaar kregen we die pas tijdens de intro geloof ik. Als je het echt wil weten kan je UCSA mailen =).
Oud 20-07-2006, 12:02
Esther
Esther is offline
Ik heb een informatiepakket gehad en ook een link waar nóg meer informatie staat. Onder andere wat er zo´n beetje gaat gebeuren tijdens de introductie, alleen nog geen echt programma inderdaad. Wel grappig, heb al een postadres en emailadres en dergelijke =)
Oud 20-07-2006, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Esther schreef op 20-07-2006 @ 13:02 :
Ik heb een informatiepakket gehad en ook een link waar nóg meer informatie staat. Onder andere wat er zo´n beetje gaat gebeuren tijdens de introductie, alleen nog geen echt programma inderdaad. Wel grappig, heb al een postadres en emailadres en dergelijke =)
Ik ook, maar ook een mailtje dat dat uitgebreide informatiepakket nog niet beschikbaar was? Heb jij dat inmiddels wel of niet?
Oud 20-07-2006, 18:35
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Yay, ik ga ook naar Roggeveenhof! Ik had als eerste keus Bagijnhof, maar daar was geen plaats (meer). Ik heb kamer 122, ben echt heel erg benieuwd!

Edit: hoe laat krijgen jullie de sleutel op 16 augustus?

Laatst gewijzigd op 20-07-2006 om 18:49.
Oud 20-07-2006, 21:10
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 20-07-2006 @ 19:35 :
Yay, ik ga ook naar Roggeveenhof! Ik had als eerste keus Bagijnhof, maar daar was geen plaats (meer). Ik heb kamer 122, ben echt heel erg benieuwd!

Edit: hoe laat krijgen jullie de sleutel op 16 augustus?
Dan wordt je de schuin-over-buurvrouw van mijn buurman/vrouw waarschijnlijk .

In dat mailtje staat ook ergens een tijd vermeld, ik weet niet af dat voor iedereen verschillende tijden zijn ofzo, maar bij mij is het 16.00 uur .
Oud 20-07-2006, 22:38
Athena22
Athena22 is offline
Leuk, iedereen een kamer in Roggeveen! En allemaal 100nogwat? (ik 106). De tijden zijn idd verschillend, ik moet om 14.00.

Alleen een nogal verrassende brief van UCU gekregen, zelfde als Kristaco.... dilemma.
Oud 20-07-2006, 22:40
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 20-07-2006 @ 23:38 :
Leuk, iedereen een kamer in Roggeveen! En allemaal 100nogwat? (ik 106). De tijden zijn idd verschillend, ik moet om 14.00.

Alleen een nogal verrassende brief van UCU gekregen, zelfde als Kristaco.... dilemma.
Hoezo dillema? Gewoon RA !
Oud 21-07-2006, 07:39
Esther
Esther is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 20-07-2006 @ 23:40 :
Hoezo dillema? Gewoon RA !
Nee! UCU natuurlijk ^_^

@Kristaco: dat uitgebreide infopakket heb ik idd ook nog niet per post gehad, maar dat stond allemaal wel op het internet, dus heb het al wel kunnen lezen
Oud 21-07-2006, 08:51
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 20-07-2006 @ 23:38 :

Kom gewoon naar Middelburg!
Oud 21-07-2006, 12:49
Athena22
Athena22 is offline
Haha

Na hééél lang nadenken heb ik uiteindelijk besloten toch naar UCU te gaan. Qua onderwijs zijn RA en UCU natuurlijk gelijk, en hebben daarnaast elk grote voordelen, vooral Roggeveen is prachtig bij RA. UCU ligt echter vlakbij mijn woonplaats, en dat telt voor mij uiteindelijk zwaarder. Wel jammer van RA, het blijft natuurlijk toppie in Middelburg hoor!
Oud 21-07-2006, 13:02
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 21-07-2006 @ 13:49 :
Haha

Na hééél lang nadenken heb ik uiteindelijk besloten toch naar UCU te gaan. Qua onderwijs zijn RA en UCU natuurlijk gelijk, en hebben daarnaast elk grote voordelen, vooral Roggeveen is prachtig bij RA. UCU ligt echter vlakbij mijn woonplaats, en dat telt voor mij uiteindelijk zwaarder. Wel jammer van RA, het blijft natuurlijk toppie in Middelburg hoor!
Veel plezier daar dan !
Oud 21-07-2006, 13:06
Joyceb
Joyceb is offline
De balans RA en UCU komt een beetje terug

Tot volgend jaar!

Per wanneer trekken de nieuwe 1e jaars in hun kamers? Voor terugkerende studenten is het geloof ik 21 augustus dacht ik (moet het nog nazoeken..)
Oud 21-07-2006, 13:12
Athena22
Athena22 is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 21-07-2006 @ 14:02 :
Veel plezier daar dan !
Dankjewel! Jij, kiss_the_sky, Outgrow en Yeti-Boy een geweldige tijd in Middelburg gewenst!
Oud 21-07-2006, 20:59
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 21-07-2006 @ 13:49 :
Haha

Veel plezier daar! Wel jammer dat je niet naar Middelburg komt maar je moet gewoon doen wat je het leukste lijkt.
Oud 22-07-2006, 18:07
Esther
Esther is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 21-07-2006 @ 14:06 :
De balans RA en UCU komt een beetje terug

Tot volgend jaar!

Per wanneer trekken de nieuwe 1e jaars in hun kamers? Voor terugkerende studenten is het geloof ik 21 augustus dacht ik (moet het nog nazoeken..)
Voor ons is het ook 21 augustus
Oud 22-07-2006, 18:22
Outgrow
Outgrow is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 21-07-2006 @ 14:12 :
Dankjewel! Jij, kiss_the_sky, Outgrow en Yeti-Boy een geweldige tijd in Middelburg gewenst!
Bedankt Athena22
Oud 23-07-2006, 10:25
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
En ik had nog een vraagje: weet iemand wat voor kleur vloerbedekking enzo er in het Roggeveen ligt?
Oud 23-07-2006, 10:30
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Gaaf dat er iedereen naar het Roggeveen komt. Allemaal 4e en 5e verdieping zo te zien!

Die engelse test tijdens de intro-week zal inderdaad waarschijnlijk zijn om te bepalen welk level je hebt qua engels. Bij mij werden er de eerste engelse les nog verschillende van 160 naar 260 verplaatst.

Ook nog even over de uitgelote geneeskunde studenten: toevallig dat ik het eerste semester begon met een vriendengroep waarvan er 4 uitgeloot waren voor geneeskunde. 1 meisje is na het eerste semester al gestopt (na veel huilbuienen chagerijnigheid), na het 2e semester zijn nog een jongen (die bijna geen enkele klas meer volgde, en als hij kwam altijd te laat was, en nu dus met van de 8 maar 1 of 2 vakken een voldoende) en een meisje gestopt. Van die 4 is er nu nog maar 1 over... Dus ik heb er eerlijk gezegd wel een beetje mn twijfels over. Als mensen er echt zelf voor kiezen om life science te doen is dat helemaal prima. Dan zijn ze zowiezo gemotiveerd ervoor, maar als ze, nadat ze uitgeloot zijn en het alleen maar zien als een jaar van opvulling, dan is dat toch wel een beetje de vraag...

EDIT:
Citaat:
En ik had nog een vraagje: weet iemand wat voor kleur vloerbedekking enzo er in het Roggeveen ligt?
Beetje bordeaux-rood, de gordijnen zijn trouwens donkerblauw.
Oud 23-07-2006, 10:34
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
Jumpfrious schreef op 23-07-2006 @ 11:30 :
Gaaf dat er iedereen naar het Roggeveen komt. Allemaal 4e en 5e verdieping zo te zien!

EDIT:
Beetje bordeaux-rood, de gordijnen zijn trouwens donkerblauw.
Bedankt! Weet ik een beetje wat voor kleuren meubeltjes ik naar kan kijken.
Oud 23-07-2006, 11:04
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 23-07-2006 @ 11:34 :
Bedankt! Weet ik een beetje wat voor kleuren meubeltjes ik naar kan kijken.
Mja, daar zeg je zo wat, ik heb al vrij veel fris groene dingen (oa laken/dekbed) enzo, leuke kleurcombinatie is dat .
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten