Advertentie | |
|
![]() |
|
Geboren in Madrid, aldaar opgegroeid als Spaanstalig Jorgetje, vond ik allemaal leuk en aardig. Op mijn vierde moest ik ineens naar het Hof van Holland, de Nederlandstalige basisschool daar. Ik sprak geen Nederlands en was ook niet van plan dat te doen, met als gevolg dat ik al mijn schooldagen doorbracht met het neuzen in Het Spookhuis van Jan Pienkowski (fig. 1 - Haunted House). Een fascinatie voor spoken, monsters en popup-boeken was geboren.
Een jaartje later kreeg mijn vader een erg goede baan aangeboden in Luxemburg, en toen gingen we ineens verhuizen. Ik vond dat verschrikkelijk want ik raakte al mijn vriendjes kwijt, dit stemde mij dus erg verdrietig (fig. 2 - Verdrietig botulismfpje ). Mijn zus en ik gingen toen 6 maanden bij mijn opa en oma in Nederland wonen, en daar in het piepkleine Leimuiden gingen we ook naar de Nederlandse basisschool. Mijn zus sprak al aardig wat Nederlands en vond het heel leuk daar, maar mijn oma vertelde later dat ik heel gesloten was en en best ongelukkig leek. Ik herinner me zelf weinig ervan. Toen kwam Luxemburg. De Nederlandse taal leerde ik noodgedwongen vrij snel, al had ik af en toe moeite het Nederlands en het Spaans te scheiden. Zo vertelde ik klasgenootjes ooit trots over een hele gevaarlijke vogelsoort, de Aguila, en toen ze die allemaal niet bleken te kennen was ik natuurlijk the man; achteraf bleek 'aguila' slechts het Spaanse woord voor arend of adelaar. Maar in het algemeen was ik niet vrolijk. Ik vond mezelf raar, omdat ik toch vaak klasgenoten niet goed begreep, omdat ik weinig vrienden had, omdat ik eens in de zoveel tijd met mijn ouders naar het ziekenhuis moest waar een vreemde man me leerde om ballen te vangen en pennen vast te houden. Thuis hadden mijn ouders steeds vaker ruzie, en ik was als de dood voor mijn vader als hij boos was - en dat was best vaak. Ik hield er vele conspiracy theories op na en had rond mijn 7e met grote regelmaat suicidale gedachtes. Gelukkig was ik veel te bang om uit het raam te springen - al heb ik een aantal keer een flinke poos met mijn beentjes naar buiten op de vensterbank gezeten - en van andere manieren van zelfmoord plegen had ik nog nooit gehoord. Later kreeg ik een psychopaat als docent, hij stonk en was vies en plakte een lange pluk haar met zijn eigen zweet over zijn kale hoofd om minder kaal te lijken. Ooit was mijn taalActief verdwenen en toen moest ik naar voren komen met mijn schooltas en flikkerde hij de tas leeg op de grond; het boekje zat er niet. Een paar weken later, na school, kwam hij me het boekje brengen. Hij had het gevonden in zijn auto onder de stoel, en het was vast van de stapel gevallen toen hij de schriften mee had genomen om ze na te kijken, thuis. Maar geen verontschuldigingen verder. Daarnaast werd ik veel gepest, en met gym altijd min of meer als laatste gekozen. Zelfvertrouwen had ik niet, ik was ontzettend introvert en ja dat was het eigenlijk wel. Ik bleef tot mijn 18e in Luxemburg wonen.
||
Citaat:
idd erg vet mijn jeugd was erg oninteressant, rijtjeshuis stijl in amstelveen (westwijk ![]() basisschool vond ik eigenlijk best leuk, ik was de populaire grappenmakert van de klas met genoeg aandacht van de meisjes tijdens groep 8 gingen we verhuizen naar ALMERE, heb ik nog een half jaar lang om 0530 opgestaan om vanuit almere naar amstelveen met mn moeder mee te rijden om daar de basisschool af te maken vervolgens dus in almere naar de middelbare school waar ik niemand kende en naast de verkeerde sukkel ging zitten, het pest slachtoffer, waardoor ik verder ook geen vriendjes kreeg en een ontzettend nerdje werd met veel te hoge cijfers. laatste deel van jaar 2 kreeg ik wel andere vrienden en de bijbehorende lage cijfers waardoor ik naar de havo ging en uiteindelijk zakte voor eindexamen. havo afgemaakt en hbo propedeuse gehaald en nu studie psychologie in maastricht
Laatst gewijzigd op 26-07-2006 om 02:32. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Als het maar geen wishfull thinking stuff is ![]() Dit computerhol is ook te warm voor woorden daar ligt de blaam.
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mijn jeugd was wel ok. Ik was een beetje een stuudje, maar ik was 1337 genoeg om toffe vrienden te hebben. Ik werd dus ook niet gepest. Op de middelbare school veranderde ik in iemand die wel kon leren, maar het niet deed. Het lukte toch allemaal redelijk makkelijk. Ik begon met blowen en werd hang jeugd. Vanaf de 4de begon ik mijn intresse in kunst e.d. te ontwikkelen en werd ik de vreemde kerel tussen alle blowende hang jugend gasten. Toen ben ik ook alles wat los en vast zit (ok niet alles) gaan gebruiken en toen kreeg ik de stempel junkie. Nu ben ik het vreemde junkie type die met bijna iedereen op kan schieten en waar veel verhalen over bestaan. Het was zorgeloos en goed. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 26-07-2006 om 21:25. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik weet wel dat er een of andere mocro in mijn natuurkundeklas zat die het niet eens was met mijn intellectual property. Maar nadat ik zijn grappen beu was en hem eens had verteld wat ik met zijn gelaat wilde doen na school was ie opeens heel aardig ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Partij voor de jeugd tuanahoi | 2 | 10-06-2016 22:35 | |
Dibi (GL) bemoeit zich met Marokkaanse jeugd.....in Marokko Gatara | 57 | 18-07-2009 23:28 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[Uitwerking] Jeugd van Maarten 't Hart. Missy | 5 | 19-10-2006 21:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Je jeugd (gedicht) lestat080 | 8 | 10-12-2005 11:14 | |
Kansarme (allochtone) jeugd en fundamentalistische moslims DG | 28 | 02-07-2005 10:52 | |
Verhalen & Gedichten |
Columnwedstrijd: De jeugd van tegenwoordig Ieke | 0 | 06-02-2005 23:06 |