Advertentie | |
|
![]() |
|
LoL ik dacht dat alleen vrouwen dozen konden zijn
![]() ![]() Wat maakt jou dat nu uit waar mijn jonkies zijn? Ik ga ze absoluut niet houden hoor! Een dierenwinkel kan ook niet veel met "wilde' muizen! Ik heb toch geen keus?! Die muizen kunnen zich goed aanpassen hoor! Maak je toch geen zorgen ![]() En please..replay niet meer terug op hoe ik het aanpak! Ik kwel de diertjes toch niet? (retorische vraag ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
je hebt geen keus??!! Gewoon niet doen misschien? En hoe weet jij of muizen zich goed kunnen aanpassen, ik heb al 6 jaar ratten en 2 jaar een muizen gehad en in die tijd genoeg ervaring en genoeg geleerd over deze diertjes dus.. trouwens ik noem vrouwen *EN* mannen muts en doos |
![]() |
|
Wil je dit horen? IK VIND HET LEUK ALS MUIZEN STERVEN
![]() Je mag wel zoveel ervaring hebben met die verneukte muisjes/ratjes van jou (über tamme neem ik aan), maar ik weet hoe wilde muizen zich gedragen! De jongen gaan weg als ze 3 weken oud zijn, denk je dan echt dat ze dan weten dat ik ze voer geef? Nee, dat weten de ouders niet eens..en als ze niet in de koude perioden kunnen overleven, dan doen ze dat niet! ![]()
|
ok, doe jij es ff heel gauw normaal,
ten eerste is 3 weken te jong om ze bij hun ma weg te halen ten tweede kan je ze niet naar buiten gooien terwijl ze gewend zijn om eten te krijgen ten derde is t nu te koud om hulpelose muisjes naar buiten te gooien ten vierde ben je echt ongelofelijk stom bezig om dieren te laten lijden alleen omdat jij zo nodig een of ander onnozel experiment wil doen ten vijfde heb je vette kans dat dat wilde vrouwtje jou mannetje ziek maakt en als laatste, doe lief tegen aisa, truttebol
|
3 weken is heel normaal, zeker bij wilde muizen (3 à 4 weken normaal gesproken bij tamme)
En uhm, dat ik hier eerder niet op kwam: Zou het vrouwtje normaal gesproken dan niet door een wild mannetje zijn bevrucht? ![]() Dat het een kruising is; maakt geen moer uit! En als ik ze langer dan 3 weken zou houden; worden ze te TAM! Want veel springen en bewegen kunnen ze niet echt in een kooi... Ik laat hen in de schuur los..en helaas ga ik door met mijn experiment ![]()
||
Citaat:
Zeker nooit gehoord van "kruising van genen" ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Mortischa en muckymouse (aka Doos en Truttebol); jullie spreken net als mijn zusje van 12 en die me uitdaagt om een klap te krijgen.. ![]() ![]() Daar valt geen punt over te twisten dames ![]() Ok ik noem ze wel weer eens voor de zoveelste keer op: 1. drie weken is niet te jong, aangezien een wilder muisje "eerder" verstoten wordt 2. ze zijn heus niet na 1 week gewend dat ze eten krijgen (muizen eten zelfs zeep als het moet). Mja de wilde muizen in de schuur eten van het caviavoer mee ![]() 3. te koud? Hoezo te koud..als het hok al in de schuur staat ![]() 4. ze zullen niet lijden, ze krijgen genoeg eten, kunnen lekker gek rennen in een draaimolentje. En lang blijven ze ook weer niet in het hok... ![]() 5. Mijn wilde muizen zien er gezond uit, zover ik weet. Mocht het toch het geval zijn dat het M ziek raakt. Ik heb er meer moeite mee als het wilde V doet ging in plaats van het 'vies ruikende' M. (die laat echt weten dat hij is er is ![]()
|
Kruising van genen:
Tamme muizen hebben (omdat ze tam zijn duh) andere genen dan de wilde, Zoals kleur van vacht e.d. Het overleven in de natuur is mede bepaald door de genen. Aangezien de tamme muis niet in de natuur kan overleven en de jonkies ook die genen hebben (met een gedeelte van de wilde, die wel kunnen overleven ![]() Daarom vraag ik ook om dit topic te verwijderen, als je toch al met je "experiment" doorgaat. Want wat wil je dan precies met dit topic bereiken?
|
Hoe kan ik dit topic verwijderen dan..? Mijn vraag was namelijk; of de kruising wel mogelijk was/
Ik heb wel eens een vrouwtje gehad die met een mannetje (beide tam) bij elkaar zaten..na 3 dagen ofzo zette ik ze in een andere kooi; waar een wilde muis wél doorheen kon. Het mannetje tref ik dood aan (volgesn mij niet gewond). En het vrouwtje krijgt jongen (cyclus 3 à 6 dagen). Ze hadden allemaal een andere kleur dan de vader ; bruin kleur(moeder wel bruin). Er gaan er een paar dood ..kan door de een ziekte komen van het mannetje..tja ik zou niet weten of er nou een mannetjes muis bij is geweest of het "Zieke/oude' mannetje.. (btw die jongen waren: WILD qua gedrag! Ze zijn alle overgebleven 3 uit het hok gesprongen toen ik ze schoonmaakte ![]()
|
Verwijderd
|
agouti/wildkleur is nou eenmaal dominant dus vadnaar dat je jonkies allemaal die kleur hebben..
Jammer genoeg is je vrouwtje dus wel door je andere mannetje "geneukt" en trouwens je hebt nou al vaker gereplied op je eigen topic.. terwijl je zei dat je nie tmeer zo reageren... |
![]() |
|
Ow ja ik zei het op 'n manier waardoor je 2 dingen kon denken..
Het enige wat ik nu weet *damn ![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Hebben jullie leeslijsten Nederlands liggen? lso | 10 | 05-09-2005 07:54 |