Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2002, 13:00
faan
faan is offline
Ik heb een wilde vrouwelijke muis gevangen en een tam mannetje gekocht . Nu vraag ik me af of iemand misschien wist of deze zowiezo kunnen voortplanten, en of het wilde vrouwtje wel een dekking toelaat in deze pas aankomende winter . bvD
Oud 17-09-2002, 22:49
Silverwolf
Silverwolf is offline
Hoi. Voor zover ik weet kun je tamme muizen wel kruisen met een wilde muis, maar dan alleen met de huismuis (omdat de tamme kleurmuizen daar van af stammen) Kruising tussen een tamme muis en een bosmuis kunnen zowieso niet. Laat maar even weten of het je nog lukt of niet, ik ben momenteel met een Profielwerkstuk bezig op school, over genetica bij muizen, en ik wil eigenlijk wel weten of het nou echt lukt of niet.

Succes! Silverwolf
Oud 18-09-2002, 13:34
faan
faan is offline
Nou,ze zitten pas 12 dagen bij elkaar; dus ik kan nog niks zeggen (hoezo snelle voortplanting? Ik word altijd gek van dat wachten ). Alhoewel het mannetje zeker wilt paren
Het vrouwtje zie ik alleen maar in het molentje sjeezen!, maar niet contact bij het mannetje zoeken.. Als het mannetje dan contact wilt, is ze alleen maar met zichzelf bezig + ze is über snel
Oud 20-09-2002, 13:10
Verwijderd
eh waarom zou je dat willen??? Wat ga je dan met die jonkies doen?? Half wilde muizen zullen nooit echt tam worden en raak je nooit kwijt in de dierenwinkel of aan een particulier... En ze loslaten is is ook geen goeie optie aangezien ze dan weer een plaag worden voor andere mensen en dan weer in muizenvallen terecht komen...
Trouwens wilde muizen moet je niet in gevangenschap houden... no offence btw maar ik vind dat je dom bezig bent
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 15:29
faan
faan is offline
Ik ben toch ook een mèns? Ik zie het als een experiment..en als ik die wilde muis niet in een -none-kill- muizenval gevangen had..zat ze nu waarschijnlijk in een -kill- muizenval liggen ! Uhm wat ik met de jonkies ga doen: loslaten in de natuur.. Ik ben gewoon nieuwschierig..en dat de wilde muis er een beetje onder moet lijden..tja ik laat haar na een nestje waarschijnlijk toch weer los ?
Ps. Ik zie zelf ook 't liefste dieren loslopen, maar dit is nu eenmaal mijn hobby
Oud 20-09-2002, 16:58
Verwijderd
Citaat:
faen schreef:
Ik ben toch ook een mèns? Ik zie het als een experiment..en als ik die wilde muis niet in een -none-kill- muizenval gevangen had..zat ze nu waarschijnlijk in een -kill- muizenval liggen ! Uhm wat ik met de jonkies ga doen: loslaten in de natuur.. Ik ben gewoon nieuwschierig..en dat de wilde muis er een beetje onder moet lijden..tja ik laat haar na een nestje waarschijnlijk toch weer los ?
Ps. Ik zie zelf ook 't liefste dieren loslopen, maar dit is nu eenmaal mijn hobby
eh die jonkies vrijlaten in de natuur? Als ze in gevangenschap geboren zijn kun je ze niet meer vrijlaten... en ook zijn ze dan gewend in de binnelucht te zitten en als je ze dan opeens in de herfst buiten dumpt....
En wat ga je met t mannetje doen?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 18:11
faan
faan is offline
Ik doe de deksel wel eraf..kijken of ze eruit willen of niet
Oud 21-09-2002, 01:28
Verwijderd
luister nou maar gewoon naar advies en ga niet bijdehand doen DOOS...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 21:20
faan
faan is offline
LoL ik dacht dat alleen vrouwen dozen konden zijn
Wat maakt jou dat nu uit waar mijn jonkies zijn? Ik ga ze absoluut niet houden hoor! Een dierenwinkel kan ook niet veel met "wilde' muizen! Ik heb toch geen keus?! Die muizen kunnen zich goed aanpassen hoor! Maak je toch geen zorgen Het experiment hoeft niet eens te lukken.. ik weet nog niet helemaal zeker of het wel een huismuis is! (mss veldmuis)
En please..replay niet meer terug op hoe ik het aanpak! Ik kwel de diertjes toch niet? (retorische vraag )
Oud 22-09-2002, 11:55
Verwijderd
Citaat:
faen schreef:
LoL ik dacht dat alleen vrouwen dozen konden zijn
Wat maakt jou dat nu uit waar mijn jonkies zijn? Ik ga ze absoluut niet houden hoor! Een dierenwinkel kan ook niet veel met "wilde' muizen! Ik heb toch geen keus?! Die muizen kunnen zich goed aanpassen hoor! Maak je toch geen zorgen Het experiment hoeft niet eens te lukken.. ik weet nog niet helemaal zeker of het wel een huismuis is! (mss veldmuis)
En please..replay niet meer terug op hoe ik het aanpak! Ik kwel de diertjes toch niet? (retorische vraag )

je hebt geen keus??!! Gewoon niet doen misschien? En hoe weet jij of muizen zich goed kunnen aanpassen, ik heb al 6 jaar ratten en 2 jaar een muizen gehad en in die tijd genoeg ervaring en genoeg geleerd over deze diertjes dus..

trouwens ik noem vrouwen *EN* mannen muts en doos
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 13:23
faan
faan is offline
Wil je dit horen? IK VIND HET LEUK ALS MUIZEN STERVEN
Je mag wel zoveel ervaring hebben met die verneukte muisjes/ratjes van jou (über tamme neem ik aan), maar ik weet hoe wilde muizen zich gedragen! De jongen gaan weg als ze 3 weken oud zijn, denk je dan echt dat ze dan weten dat ik ze voer geef? Nee, dat weten de ouders niet eens..en als ze niet in de koude perioden kunnen overleven, dan doen ze dat niet! Jij kunt me niet overhalen met zo'n clichée dingen..- de zielige zieltjes in de kou en geen eten-
Oud 22-09-2002, 18:53
muckymouse
muckymouse is offline
ok, doe jij es ff heel gauw normaal,

ten eerste is 3 weken te jong om ze bij hun ma weg te halen
ten tweede kan je ze niet naar buiten gooien terwijl ze gewend zijn om eten te krijgen
ten derde is t nu te koud om hulpelose muisjes naar buiten te gooien
ten vierde ben je echt ongelofelijk stom bezig om dieren te laten lijden alleen omdat jij zo nodig een of ander onnozel experiment wil doen
ten vijfde heb je vette kans dat dat wilde vrouwtje jou mannetje ziek maakt

en als laatste, doe lief tegen aisa, truttebol
Oud 22-09-2002, 19:27
faan
faan is offline
3 weken is heel normaal, zeker bij wilde muizen (3 à 4 weken normaal gesproken bij tamme)
En uhm, dat ik hier eerder niet op kwam: Zou het vrouwtje normaal gesproken dan niet door een wild mannetje zijn bevrucht?
Dat het een kruising is; maakt geen moer uit! En als ik ze langer dan 3 weken zou houden; worden ze te TAM! Want veel springen en bewegen kunnen ze niet echt in een kooi...
Ik laat hen in de schuur los..en helaas ga ik door met mijn experiment
Oud 22-09-2002, 19:29
faan
faan is offline
Ohja; mijn schuurmuisjes zijn clean Die vachtjes stralen helemaal..dat betekent dat ze gezond zijn..
Oud 22-09-2002, 19:34
faan
faan is offline
Dit is de laatste keer dat ik reageer..want jullie weten niks van mijn wilde muizen af! En ik weet gewoon zeker dat ik meer boeken over knaagdieren heb gelezen!
Oud 22-09-2002, 19:56
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
faen schreef:
Dit is de laatste keer dat ik reageer..want jullie weten niks van mijn wilde muizen af! En ik weet gewoon zeker dat ik meer boeken over knaagdieren heb gelezen!
Als jij niet meer reageert, doe dit nutteloze topic dan weg, want er zitten hier genoeg dierenvrienden die dit niet willen zien.
Zeker nooit gehoord van "kruising van genen"
Oud 22-09-2002, 20:33
drama
drama is offline
theoretisch gezien kunnen die flink neuken.
Oud 22-09-2002, 22:32
Verwijderd
zal ik jou es in een hok proppen met een wild mens aap ff testen of ze jonkies krijgen, ach als je aids krijgt maakt niet uit, we willen geen kind och, gooien we ff in het bos

...trieste DOOS...
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 17:36
faan
faan is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef:
Als jij niet meer reageert, doe dit nutteloze topic dan weg, want er zitten hier genoeg dierenvrienden die dit niet willen zien.
Zeker nooit gehoord van "kruising van genen"
Ik reageer niet meer op de blonde lesbienne (had dàt moeten zeggen ). Mag ik weten wat je bedoelt met "Zeker nooit gehoord van "kruising van genen" ?

Mortischa en muckymouse (aka Doos en Truttebol); jullie spreken net als mijn zusje van 12 en die me uitdaagt om een klap te krijgen.. Truttebol, helaas kan ik met geen enkel punt instemmen..De muisjes zal ik denk ik in de schuur vrijlaten
Daar valt geen punt over te twisten dames
Ok ik noem ze wel weer eens voor de zoveelste keer op:
1. drie weken is niet te jong, aangezien een wilder muisje "eerder" verstoten wordt
2. ze zijn heus niet na 1 week gewend dat ze eten krijgen (muizen eten zelfs zeep als het moet). Mja de wilde muizen in de schuur eten van het caviavoer mee
3. te koud? Hoezo te koud..als het hok al in de schuur staat .En dat ze normaal gesproken daar ook in zouden geboren worden..
4. ze zullen niet lijden, ze krijgen genoeg eten, kunnen lekker gek rennen in een draaimolentje. En lang blijven ze ook weer niet in het hok...
5. Mijn wilde muizen zien er gezond uit, zover ik weet. Mocht het toch het geval zijn dat het M ziek raakt. Ik heb er meer moeite mee als het wilde V doet ging in plaats van het 'vies ruikende' M.
(die laat echt weten dat hij is er is )
Oud 23-09-2002, 18:42
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Kruising van genen:

Tamme muizen hebben (omdat ze tam zijn duh) andere genen dan de wilde, Zoals kleur van vacht e.d.
Het overleven in de natuur is mede bepaald door de genen. Aangezien de tamme muis niet in de natuur kan overleven en de jonkies ook die genen hebben (met een gedeelte van de wilde, die wel kunnen overleven ) is de kans relatief klein dat ze zullen overleven.

Daarom vraag ik ook om dit topic te verwijderen, als je toch al met je "experiment" doorgaat. Want wat wil je dan precies met dit topic bereiken?
Oud 23-09-2002, 19:48
faan
faan is offline
Hoe kan ik dit topic verwijderen dan..? Mijn vraag was namelijk; of de kruising wel mogelijk was/

Ik heb wel eens een vrouwtje gehad die met een mannetje (beide tam) bij elkaar zaten..na 3 dagen ofzo zette ik ze in een andere kooi; waar een wilde muis wél doorheen kon. Het mannetje tref ik dood aan (volgesn mij niet gewond). En het vrouwtje krijgt jongen (cyclus 3 à 6 dagen). Ze hadden allemaal een andere kleur dan de vader ; bruin kleur(moeder wel bruin). Er gaan er een paar dood ..kan door de een ziekte komen van het mannetje..tja ik zou niet weten of er nou een mannetjes muis bij is geweest of het "Zieke/oude' mannetje..
(btw die jongen waren: WILD qua gedrag! Ze zijn alle overgebleven 3 uit het hok gesprongen toen ik ze schoonmaakte )
Oud 23-09-2002, 20:22
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
dat hoort zo, dat ze uit het hok springen...ze willen de "wereld" ontdekken...

Kan je niet meer (als je je eerste post edit) je topic verwijderen?
Het is alweer 1-2 jaar geleden dat ik zelf een topic heb geopend nl.
Oud 23-09-2002, 20:31
faan
faan is offline
DIe muizen gedroegen zich echt anders! Laat mij nou geloven dat een wild mannetje haar geneukt had
ENne ik weet niet hoe je deze topic verwijdert
Oud 23-09-2002, 21:42
Verwijderd
agouti/wildkleur is nou eenmaal dominant dus vadnaar dat je jonkies allemaal die kleur hebben..
Jammer genoeg is je vrouwtje dus wel door je andere mannetje "geneukt"

en trouwens je hebt nou al vaker gereplied op je eigen topic.. terwijl je zei dat je nie tmeer zo reageren...
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 13:39
faan
faan is offline
Ow ja ik zei het op 'n manier waardoor je 2 dingen kon denken..
Het enige wat ik nu weet *damn * is dat het mannetje grijs was. Het vrouwtje weet niet zeker ..maar ik vermoed zo'n beige licht kleur (een beetje geel). Zo raar vond ik het niet dat ze een andere kleur hadden; kan toch in de genen zitten? (lol niet gelijk aan een wilde muis denken)
Oud 24-09-2002, 13:40
faan
faan is offline
Ow mortischa..tja ik vond het niet meer leuk als jij me begint uit te schelden.. Ook al verdien ik 't
Oud 24-09-2002, 15:21
Verwijderd
jij bent echt vreemd
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 19:58
faan
faan is offline
Dat hoor ik liever dan; Natte Doos
Reageren

Regels voor berichten