Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2006, 20:55
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Hallo!

Zijn er hier ook mensen op het forum die last hebben van lawaaidoofheid? Ik had een paar toekomstvragen aan die dan. Komende maandag ga ik naar een KNO arts om het zeker te weten...
Oud 31-07-2006, 02:17
MTpower
MTpower is offline
Wat is het precies?
Oud 31-07-2006, 10:25
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
MTpower schreef op 31-07-2006 @ 03:17 :
Wat is het precies?
Lawaaidoofheid ontstaat door herhaaldelijke of chronische blootstelling aan een schadelijk geluidsniveau, waarbij dat geluidsniveau minstens 80 decibel bedraagt. Daarbij treedt gehoorverlies in de hoge freequenties, verlies van het verstaan van spraak (vooral bij achtergrondlawaai) en verlies van het horen in een bepaalde richting, de zogenaamde partydoofheid, op. Bij een ernstige beschadiging kan er soms ook een hinderlijk oorsuizen optreden.
Oud 31-07-2006, 10:30
vosje16
vosje16 is offline
Geen last van doofheid, maar wel van oorsuisen sinds ik eens net naast een box ben gaan staan (begin april). Geen idee of dat nu echt de oorzaak is, maar khad op het moment zelf wel pijn binnen in mijn oor. 'k Zou ook eens naar een KNO moeten gaan.
Oud 31-07-2006, 15:02
remy476
remy476 is offline
machinedoof ken ik wel jah..neej ik heb beide niet
Oud 31-07-2006, 16:47
grandmommy
grandmommy is offline
hmm ik herken wel een aantal dingen van wat zojuist beschreven is, ik kan namelijk mensen echt ontzettend moeilijk verstaan en moet geregeld meerdere keren om herhaling vragen. als ze recht in mijn geziocht iets zeggen en ik naar ze kijk is het een stuk minder erg. ik heb ook eigenlijk altijd een piep in mijn oren, maar over het algemeen is die te negeren. ik heb heel vaak het gevoel dat mijn oren als in een vliegtuig 'vacuum'trekken, en heel af en toe ploppen ze open en hoor ik ineens een paar dagen heel goed. ik heb eens een test bij de kno-arts gedaan maar daaruit bleek dat ik een gemiddeld tot goed gehoor had, maar hoe kan het dan in hemelsnaam dat ik toch zoveel gehoorklachten heb? ik kom niet vaak op feesten en bij optredens zorg ik meestal dat ik niet te dicht bij de speakers sta.
eerlijk gezegd denk ik niet dat het lawaaidoofheid is omdat ik er bij luide geluiden niet meer last van heb dan normaal, maar wellicht ben ik niet de enige met deze klachten?
Oud 31-07-2006, 17:11
Stevill
Stevill is offline
Ik heb wel een dipje in mijn gehoor door teveel harde muziek onbeschermd oefenen en optreden veel discotheken enz. 't Kwam naar voren toen ik voor het eerst gekeurd werd voor de militaire dienst, nadelig is dat je bepaalde frequenties dus minder goed hoort en bijv je walkman oid naar verloop van tijd steeds harder zet.
Draag nu waar mogelijk vaak oordoppen en zet mijn muziek niet altijd voluit.
Beschadiging dipjes enz zijn overigens 9 van de 10 keer permanent dus weet je nooit of je er ooit nog van af komt of niet.
Oud 31-07-2006, 18:15
Prue Halliwell
Citaat:
mathfreak schreef op 31-07-2006 @ 11:25 :
Lawaaidoofheid ontstaat door herhaaldelijke of chronische blootstelling aan een schadelijk geluidsniveau, waarbij dat geluidsniveau minstens 80 decibel bedraagt. Daarbij treedt gehoorverlies in de hoge freequenties, verlies van het verstaan van spraak (vooral bij achtergrondlawaai) en verlies van het horen in een bepaalde richting, de zogenaamde partydoofheid, op. Bij een ernstige beschadiging kan er soms ook een hinderlijk oorsuizen optreden.
Helemaal correct.

Sinds vorig jaar augustus is bij mij op mijn werk de compressor vervangen. Ik ga niet uitleggen wat een compressor is, ik vertel jullie wel dat dat ding een vreselijke herrie maakt! Echt niet normaal!

Maar wat ik een aantal weken geleden meemaakte:
Ik zou met vrienden naar een kroegje gaan, met vrienden. Daar aangekomen gingen we natuurlijk naar binnen. Ik keek om mij heen... ik hoorde iemand schreeuwen (bleek muziek te zijn) en overal waar ik keek waren mensen aan het praten, maar zoals ik het hoorde was IEDEREEN in de kroeg geluidloos aan het praten!!! Ik hoorde dus geschreeuw en ruis, meer niet! Ik ben zo geschrokken! Heb mijn drinken gepakt en ben zo naar buiten gelopen!

een dag is een mevrouw van de arbo gekomen met een Decibel meter. Deze meter gaf bij het apparaat 79,5 Decibel aan. Dat schijnt dus teveel te zijn, als ik de assistente van mijn huisarts mag geloven.

Ik hoorde het nummer Dreadlockholiday van 10CC (dit nummer heb ik thuis ook) en ik telde mee met de compressor.
Vanaf het begin tot het tweede couplet tot na de eerste regel van het derde couplet is de compressor stil. Dit houdt in dat de compressor 1 minuut 24 zich stil houdt en daarna weer 45 seconden ratelt met een geluid van 79,5 Decibel!

zijn er hier nog mensen bij wie lawaaidoofheid is geconstateerd?
Oud 02-08-2006, 17:47
Corossi
Corossi is offline
Ik heb al een tijd (zo'n 2 maanden of langer dat weet ik niet meer precies) last van oorsuizen in mijn rechteroor, daar hoor ik minder mee (lage en hoge tonen, merk ik veel bij muziek)
Lijkt veel op een gehoorbeschadiging.
Ik ga nog maar eens keer naar de dokter voor een doorverwijzing naar de KNO arts.
Ik ben net terug van vakantie, 1,5 week even veel vakantiewerk daarna zal ik eens naar de dokter gaan. Ik heb niet het gevoel dat het veel haast heeft omdat ik er al zo lang last van heb...
Als het gehoorbeschadiging is kunnen ze er toch niks meer aan doen.

Even iets aparts wat mij laatst opviel: met slikken hoor en voel ik altijd "iets" in mn oor (beetje moeilijk te omschrijven maar volgens mij is dat bij iedereen ) Alsof er dan iets héél licht tegen je trommelvlies drukt zeg maar...
Daar merk in mijn rechteroor ook bijna niks van.

Is dat ook iets dat voorkomt bij een gehoorbeschadiging??
Oud 02-08-2006, 19:27
Prue Halliwell
ok, sluit dit topic maar, ik zoek wel verder...
Oud 03-08-2006, 00:15
grandmommy
grandmommy is offline
ehhh waarom moet dit topic meteen dicht als er niet a la minute mensen zijn die ook lawaaidoof zijn maar klachten in die richting hebben?
Oud 03-08-2006, 09:19
Corossi
Corossi is offline
Als er mensen zijn die zeker weten dat ze lawaaidoofheid hebben zullen ze ook vast wel reageren
Ik weet het dus nóg niet

Maar je bent nu toch al naar de KNO arts geweest of is het a.s. maandag?
Oud 03-08-2006, 20:58
Verwijderd
Ik ben niet lawaaidoof volgens mij, maar heb denk ik wel een gehoorbeschadiging door het viool spelen. Als de muziek iets te hard en/of te hoog gaat vervormt het geluid in mijn linker oor. Je kunt het vergelijken met dat je een papiertje tegen een box houdt, dan begint dat mee te suizen.
Oud 03-08-2006, 21:08
Prue Halliwell
Citaat:
grandmommy schreef op 03-08-2006 @ 01:15 :
ehhh waarom moet dit topic meteen dicht als er niet a la minute mensen zijn die ook lawaaidoof zijn maar klachten in die richting hebben?
Misschien omdat ik 2 keer heb gevraagd of er mensen hier waren bij wie lawaaidoofheid GECONSTATEERD was? Die dus al het HELE proces doorlopen hebben waar ik inzit??
Ik weet niet? Het intresseert mij niet of JULLIE er last van zouden kunnen hebben oid in die richting... Want jullie hebben het proces niet doorlopen en zijn niet verder als ik!

Vandaar ook het woordje "toekomstvragen"... Tja ik weet niet, lezen is ook een kunst
Oud 03-08-2006, 21:10
grandmommy
grandmommy is offline
damn heethoofd
Oud 03-08-2006, 21:16
Prue Halliwell
met alle respect, ik dacht dat het forum hier was om vragen en antwoorden te hebben.. en niet om : "hey, dat klinkt intressant, laat ik ook eens kijken of ik dat heb"

Moet ik ook vermelden dat ik discalculie heb? kunnen jullie dat ook opzoeken..
Oud 03-08-2006, 21:41
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ino-chan schreef op 02-08-2006 @ 20:27 :
ok, sluit dit topic maar, ik zoek wel verder...
Je kan niet verder zoeken als dit topic open blijft?
Oud 03-08-2006, 21:44
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Ino-chan schreef op 03-08-2006 @ 22:16 :
met alle respect, ik dacht dat het forum hier was om vragen en antwoorden te hebben.. en niet om : "hey, dat klinkt intressant, laat ik ook eens kijken of ik dat heb"

Moet ik ook vermelden dat ik discalculie heb? kunnen jullie dat ook opzoeken..
eeeeeeehhhhhhh jij hebt wel hoge verwachtingen van een scholierenforumpje. maar goed, zoek jij in je ubermensch-zijn maar even verder dan. dat dit topic had kunnen uitdraaien op een goed oorklachtentopic heb je vast niet door, maar a la. doei he.
Oud 03-08-2006, 21:53
Prue Halliwell
Citaat:
grandmommy schreef op 03-08-2006 @ 22:44 :
eeeeeeehhhhhhh jij hebt wel hoge verwachtingen van een scholierenforumpje. maar goed, zoek jij in je ubermensch-zijn maar even verder dan. dat dit topic had kunnen uitdraaien op een goed oorklachtentopic heb je vast niet door, maar a la. doei he.
Zo, je haalt jezelf en het forum waarop je zit ook nog eens naar beneden! Doe je goed!

Wat hebben mensen aan een oorklachtentopic? Aan klachten alleen heb je niks, ik doe er tenminst iets aan! Daarom probeer ik info te zoeken van mensen die verder in het proces zijn als ik. Maar ja, als je dat niet eens snapt!

Laatst gewijzigd op 03-08-2006 om 21:56.
Oud 03-08-2006, 22:13
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ino-chan schreef op 03-08-2006 @ 22:53 :
Zo, je haalt jezelf en het forum waarop je zit ook nog eens naar beneden! Doe je goed!

Wat hebben mensen aan een oorklachtentopic? Aan klachten alleen heb je niks, ik doe er tenminst iets aan! Daarom probeer ik info te zoeken van mensen die verder in het proces zijn als ik. Maar ja, als je dat niet eens snapt!
Het is juist handig dat mensen hier kunnen vertellen over hun eigen klachten, misschien hebben anderen hetzelfde en kunnen ze er iets over vertellen.
Toevallig het boek alleen op de wereld gelezen?
Oud 03-08-2006, 22:22
Bloem
Bloem is offline
Op verzoek van de TO gesloten.
Topic gesloten

Regels voor berichten