Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2006, 02:01
Tuna
Tuna is offline
zet een stel beveiligde wooncontainers neer en laat de crimineeltjes hun eigen gevangenis bouwen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2006, 09:16
juno
juno is offline
Tja, het onderscheid tussen straffen en maatregelen blijft lastig, vooral voor degene die ze ondergaat.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 13:07
REIE
REIE is offline
Een minpunt van de huidige gevangenissen is dat veel gevangenen vooral slechte vaardigheden leren van hun medegevangenen. Tevens heerst er onder gevangen een bepaalde rangorde, terwijl ik vind dat alle gevangen het even goed (slecht?) moeten hebben en slechts ondergeschikt aan hun bewakers dienen te zijn. De oplossing zou zijn om de gevangenen in groepen te verdelen die al dan niet met elkaar in contact mogen komen.
Oud 04-08-2006, 12:34
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Tuna schreef op 02-08-2006 @ 03:01 :
zet een stel beveiligde wooncontainers neer en laat de crimineeltjes hun eigen gevangenis bouwen
Op een regenachtige dag, dan schieten ze op?
Oud 04-08-2006, 14:51
Tuna
Tuna is offline
krijgen ze karakter van
nee, eigen schuld toch? hadden ze maar sneller moeten bouwen, of nog beter: niet in de gevangenis moeten komen
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 12:02
Lord Dolphin
Lord Dolphin is offline
Wat mij de ideale gevangenis lijkt: Een kamp met gebouwen voor verschillende doeleinden.

- gebouwen voor huisvesting van de inzittenden
- gebouwen met fabrieken waarin de gevangenen geld kunnen verdienen (en dan niet 2 euro per dag, zoals in NLse gevangenissen, maar eerder 2 euro per uur ofzo) en waardoor ze nuttig bezig zijn voor de maatschappij
- gebouwen voor educatieve doeleinden, zodat inzittenden een opleiding kunnen volgen en daarmee makkelijker kunnen integreren in de maatschappij
- gebouwen zoals sportcentra en wellicht een bioscoop ofzo zodat gevangenen zich niet hoeven te vervelen
- andere standaard noodzakelijke gebouwen

Dit systeem zorgt ervoor dat de kosten van gevangenschap minder hoog worden voor de maatschappij en dat gevangenen beter zullen integreren bij hun terugkomst in de maatschappij. Dit komt mede doordat inzittenden relatief 'normaal' kunnen leven tijdens hun verblijf in de gevangenis.
Ook zou ik graag hebben dat alle inzittenden een apparaatje aan hun lichaam bevestigd krijgen wanneer ze niet in hun cel zitten, zodat er altijd te zien is waar ze zich bevinden.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2006, 13:18
Tuna
Tuna is offline
Citaat:
gebouwen zoals sportcentra en wellicht een bioscoop ofzo zodat gevangenen zich niet hoeven te vervelen
Citaat:
Dit komt mede doordat inzittenden relatief 'normaal' kunnen leven tijdens hun verblijf in de gevangenis.
hmm, ze zitten daar niet om ergens anders dan thuis een normaal leventje te hebben, ze zitten daar omdat ze een wet hebben overtreden en dus gestraft moeten worden. En volgens mij is het doel van een gevangenis niet het vermaken van de gevangenen, maar ze te laten inzien dat het daar niet fijn is en zo afschrikken om nog eens een wet overtreden. op de punten van educatie ben ik het wel met je eens, anders komen ze uit de bak zonder kansen en zijn ze een maand later weer terug.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2006, 15:50
Lord Dolphin
Lord Dolphin is offline
Citaat:
Tuna schreef op 06-08-2006 @ 14:18 :
hmm, ze zitten daar niet om ergens anders dan thuis een normaal leventje te hebben, ze zitten daar omdat ze een wet hebben overtreden en dus gestraft moeten worden. En volgens mij is het doel van een gevangenis niet het vermaken van de gevangenen, maar ze te laten inzien dat het daar niet fijn is en zo afschrikken om nog eens een wet overtreden. op de punten van educatie ben ik het wel met je eens, anders komen ze uit de bak zonder kansen en zijn ze een maand later weer terug.
Het ontnemen van iemand zijn vrijheid is afschrikwekkend. En het doel van een gevangenis is het ontnemen van de vrijheid van de inzittenden. Niet om ze het leven zuur te maken. Het gaat om het belang van de maatschappij.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 18:28
Tuna
Tuna is offline
je hoeft ze ook niet het leven zuur te maken, maar een bioscoop in een gevangenis lijkt me nogal overdreven :L ganzenbord en mens-erger-je-niet in iedere cel is toch ook leuk? en ze hebben vast ook een tv in iedere cel
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 20:24
G. -
G. - is offline
Hier in België worden kleine dingen zoals diefstal ofzo gewoon gedelibireerd tot een waarschuwing of een strafblad..Niet echt efficïent , dat komt omdat er hier zoveel zaken zijn dat het gerecht ze gewoon niet meer kan behandelen. Dat is ook geen doen, als de dingen niet meer bestraft worden dan zal de criminaliteit ook gewoon toenemen..

Er moet dus meer ruimte zijn voor rechtzaken. De jeugdgevangenissen hier zitten te vol, ook daarom kom je er meestal met een waarschuwing vanaf..Ik vind werkstraffen een erg goede optie, de kosten van de rechtzaak zijn meteen terugbetaald.

Bij moord, indien er geen verzachtende omstandigheden spelen, vind ik de doodstraf ook aanvaardbaar..Maar ook enkel als het geen moord uit verbittering was, en indien ook de bewijzen écht niet te weerleggen zijn..
Oud 08-08-2006, 20:09
Tuna
Tuna is offline
tot je einde in een hokje zitten en te moeten leven met wat je gedaan hebt lijkt me erger dan na een jaar een spuitje krijgen en er vanaf zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 23:22
mepsteen
mepsteen is offline
ik vind dat ze daar 8 uur per dag non stop door een ijsbeer van achter geracht moeten worden.

dan daalt de misdaad aanzienlijk
Oud 09-08-2006, 17:42
Tuna
Tuna is offline
en ons internationaal aanzien daalt net zo hard
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 11:49
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-05-2005 @ 14:35 :
Men zou beter kunnen laten werken zodat men zich nuttig maakt.
Goed idee. Hierdoor kan de overheid goedkoop de infrastructuur verbeteren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten