Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Beetje zonde om zo'n dure videokaart aan te schaffen en dan te gaan gamen op een kleinbeeld 17" CRT'tje, maar goed, dat moet je zelf weten. Schijf vind ik een goede keuze, heb zelf een Samsung SP2504C en die bevalt ook prima. Overigens schijnt Western Digital's nieuwste 500 GB schijf ongeveer hetzelfde geluidsniveau te hebben als de stilste Spinpoints, dus dat is misschien ook het overwegen waard. Ook een topschijf.
Wil je een stille voeding dan zou ik voor een Seasonic gaan, bijvoorbeeld de S12-430 of de S12-500, maar ik denk dat de 430 al ruim voldoende is voor jouw systeem. Houd er overigens wel rekening mee dat je bij zo'n krachtig systeem waarschijnlijk nooit een echt stille PC zult hebben, tenzij je misschien met water- of andere exotische koeling gaat werken. In elk geval niet stil genoeg om bij te slapen. |
![]() |
|
Op zich ziet het er goed uit. Wbt je voeding kan je inderdaad het beste een A merk nemen. Ik heb zelf een Fortron en ben er erg tevreden over. Het kost je wel wat meer maar een goede voeding kan meerdere systemen mee. Zeker een investering waard.
Ik heb zelf 2 120 mm Casefans en het lijkt me dat dat ruim voldoende is. Helemaal stil is het inderdaad niet maar als je regelbare fans neemt en ze op de laagste stand zet valt het reuze mee met hoeveel geluid ze maken. Als je dan ook een stille procesor fan en een (zo stil mogelijke) voeding ^^ neemt valt het allemaal wel mee met hoeveel geluid het maakt. Mischien is het een optie om de fan op je videokaart te vervangen voor een stillere. Let er ook op dat je een moederbord neemt met pasieve koeling. De standaarfannetjes die er op zitten maken veel herrie en gaan snel stuk. Als je er geen een kan vinden kan je hem natuurlijk altijd zelf plaatsen. Ik heb ook onderdelen voor mijn pc bij Azerty besteld en ik ben er erg tevreden over. Korte levertijden en goede prijzen. ![]()
Am I just stoned? Laatst gewijzigd op 04-08-2006 om 13:23. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ook al ben je fan van AMD, moet je toch nog even overwegen of je echt geen Conroe wil. Zoek wat benchmarks op op Tomshardware.com en Anandtech.com enz., en kijk er goed naar.
Levertijd zou ik persoonlijk minder zwaar mee laten wegen in een computer die je voor een paar jaar wilt gaan gebruiken. Het is immers wel een aankoop van anderhalf duizend euro. Bovendien lijkt het wel mee te vallen. Azerty had vandaag kennelijk opeens een lading Conroe's binnen (81). Ik heb direct mijn PC besteld, en kennelijk was dat een goed idee, want toen ik net keek waren er nog vier over (kijk op het forum van Azerty, apart subforum voor de Duo Cores). Ik weet niet wanneer ze weer een nieuwe batch krijgen en hoe snel die dan loopt, maar ik weet niet of je nog tot de 21ste zal moeten wachten. Nogmaals, bekijk de benchmarks en bepaal voor jezelf of je die tijd eventueel overhebt voor de verschillen. LUH-3417 |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je moet wat geknutsel over hebben voor stilte ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Mobo van asus voor conroe ![]() Nieuwste intel plank, tevens voor conroe Laatst gewijzigd op 05-08-2006 om 13:59. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Toen S939 net uitwas, viel dat weer tegen. Vooral die van MSI en Asus. DFI deed het wel stukken beter, was ook weer stuk groter.
|
Verwijderd
|
Na alle reacties aandachtig te hebben doorgelezen wordt dit mijn uiteindelijke bestelling:
![]() Iedereen heel erg bedankt voor zijn reactie! Zoals jullie kunnen zien ben ik toch voor de Conroe gegaan, de prestaties liegen er niet om ![]() ![]() Het bijbehorende moederbord werd door Anandtech.com enthousiast aanbevolen, SLI was eigenlijk niet nodig. @Nare man: Ik ben wel nog van plan om een 19" TFT te gaan kopen, maar ik zit momenteel een beetje krap bij kas.. @MaHo: Het is jammer, maar bijna alle dvd-branders zijn in zwart of wit, maar aangezien mijn kast een klep heeft zie je het frontje bijna niet. Resterende vragen: Mis ik nog iets bij de bestelling? Misschien iets wat ik in mijn overhaast ben vergeten erbij te bestellen ![]() Komen er nog kosten bij? Verzendkosten, Betaalkosten? Heel erg bedankt ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Kast en voeding los kopen is inderdaad vrij duur. Ik heb een Antec Sonata II besteld, die ongeveer even duur is als jouw kast, maar al een voeding in zich heeft. Ik heb er een hoop positieve reviews over gelezen (en hij wordt ook aanbevolen bij het high-end game-systeem op Tweakers), dus erg slecht zal het nooit zijn. Scheelt toch al 70 euro.
Maar goed, de kast is wel iets waar je de komende jaren tegenaan zit te kijken, dus het kan geen kwaad om meer te betalen voor iets dat je echt mooi vindt. Bovendien is de Sonata II misschien te klein als ik ooit nog eens wil uitbreiden (stel dat ik een losse geluidskaart koop, stel dat physics-kaarten opeens aanslaan of stel dat SLI opeens wel nut gaat hebben). Maar goed, in dat geval koop ik zo een nieuwe en voer ik een transplantatie uit. ![]() Je hebt trouwens zelfde moederbord, processor en geheugen als ik. Goede keus! ![]() Verzending valt trouwens goed mee bij Azerty. Als je vooruit betaalt, komen ze neer op ongeveer tien euro geloof ik. Onder rembours is minimaal 12,50, maar waarschijnlijk meer, aangezien het dan om het gewicht gaat. LUH-3417 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En er zijn voor zover ik weet nog geen ati bordjes voor AM2. /edit: ohno, toch n conroe fan. ![]() |
![]() |
|
Bij mij staat azerty bekend als een shop waar je geen onderdelen moet bestellen waar een blauw bolletje met 14 in staat bij een product van de keuze. Bij mij was er na 5 weken pas iets op voorraad (Zalman LED CNPS7000B-CU) De levering is wel heel goed. Stevige doos met een shitload aan luchtkussentjes
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Niet dat er iets mis is met de 7900GTX overigens. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
LUH-3417 |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben het ermee eens dat het niet het beste resultaat geeft, maar als je per se wilt, kan het wel. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
game computer €1100 16meteenvraag | 17 | 01-04-2013 12:06 | |