Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2006, 11:03
grandmommy
grandmommy is offline
ja dat vind ik dus ook onzin.

overigens doe je nu hetzelfde met mijn nickname.
Oud 27-07-2006, 11:25
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Broeder schreef op 27-07-2006 @ 10:01 :
Dan kun je wel 8788 herhalingen van Clueless zien.
Met Stacy Fucking Dash.
Oud 27-07-2006, 14:40
mookid
mookid is offline
ik kijk weinig tv, en als ik het kijk is het het nieuws of nova. ik volg lost maar dat kijk ik op mn computer. oja desperate housewives mag ik ook graag zien. en als ik me verveel kijk ik the fabulous life of, of america´s next topmodel en dat soort ongein.

wel veel dvds en ik ben de tel kwijt maar ik gok tussen de 220 en 250, en die download ik dus nooit want daar ben ik te ongeduldig voor. ze zijn wel van mij en mijn vriendje samen dus als we uit elkaar gaan heb ik er nog tussen de 110 en 125.

ik heb sinds een paar dagen een abonnement op de nrc en daarvoor kocht ik de nrc of de volkskrant, en de nrc next toen die nog 50 cent was. ik koop veel bladen (ook voor mn studie). de blend, de we'ar different (WAD), de blvd, de ID, vogue, de code, elle, de purple etc. maar niet allemaal elke maand, ze staan ook op school in de mediatheek dus ik bezuinig.

nou spannend tadaa
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 14:43
mookid
mookid is offline
oja de WAD is trouwens echt een aanrader.
met heel veel toffe foto's en allemaal arti farti onderwerpen.
is een frans blad en de tekst is frans en engels.

Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 14:45
mookid
mookid is offline

Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 16:37
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Snees schreef op 27-07-2006 @ 01:57 :
Taalkundig gezien zijn die transliteraties wel stukken logischer (in het Nederlands wordt de u nooit als oe uitgesproken en komt de sh ook nooit voor).
Wat een poep. Moet elk woord dan maar fonetisch worden geschreven omdat sommige mensen te dom zijn om te snappen dat een woord niet Nederlands is en daarom een andere uitspraak vereist?
Ik kan ook echt zo pissig worden als mensen mijn naam als 'Anoek' schrijven. Piss off, Anoek is een naam die is gekozen door analfabete ouders.

Ok, Oeroezgan is wrs de nederlandse benaming van Uruzgan, idd net als 'Londen', 'Parijs' en 'Berlijn'. Maar de redenatie een woord anders te schrijven omdat wij een bepaalde klank niet zouden kennen is gewoon stom.

[/PMS]

ot: Youtube is mijn media. Voor muziek en humor. En www.kanalenkiezer.nl kijk ik voor muziek en pr0n.
Oud 27-07-2006, 17:46
schimmel
schimmel is offline
ja en helen met dubbel l en oplezen is dan heleen heleeeen peeeen heleen arrrgh
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 27-07-2006 @ 17:37 :
[B]Wat een poep. Moet elk woord dan maar fonetisch worden geschreven omdat sommige mensen te dom zijn om te snappen dat een woord niet Nederlands is en daarom een andere uitspraak vereist? [...] Oeroezgan is wrs de nederlandse benaming van Uruzgan
Niet dus. De Afghanen zelf gebruiken een ander schrift dan wij (Nieuw-Perzisch, lijkt op Arabisch). Waarom zou de Engelse transliteratie van dat schrift beter zijn dan de Nederlandse? Alleen vanwege het feit dat de mediawereld door Engelstalige landen gedomineerd wordt zijn de meeste mensen gewend aan 'Uruzgan'. NB: zelfs binnen één taal bestaan soms meerdere systemen om een vreemd schrift om te schrijven. De keuze daartussen is ontzettend arbitrair (Tokio of Tokyo, wat is beter?).
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 18:09
Verwijderd
Citaat:
muziekvlinder schreef op 27-07-2006 @ 11:33 :
meen je dit nou serieus??!?!!
Forumbazin Trimm Trabb heeft anders moeite met het concept.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 18:13
Verwijderd
Citaat:
grandmommy schreef op 27-07-2006 @ 11:42 :
bovendien vind ik dat je namen moet laten zoals ze zijn
Dan weet je natuurlijk ook wie dit is: .אֲרִיאֵל שָׁרוֹן Of dit land: .جمهوری اسلامی افغانستان
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 18:46
Verwijderd
tuurlijk , ariel sharon en afghanistan
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 18:34
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
In hoeverre zijn jullie met andere media naast zhe internetzz ( ) bezig, kijken jullie veel tv en welke zenders dan vooral?
mwah ik kijk op zich niet veel tv. als ik de tv aan heb staan staat ie meestal op net5 (series) of mtv (onzin). als ik iets serieus wil zien zap ik wel eens naar discovery of animal planet.

Ben je meer een Telegraaflezer of een NRC Handelsblad-yup of ga je uiteindelijk toch voor het plaatselijke dorpskrantje?
De krant lees ik echt bijna nooit, als ik er 1 lees is t de metro of de spits.

Luister je veel naar de radio of vind je dat totaal niet boeiend?
Ik vind radio leuk, zou t eigenlijk veel vaker moeten luisteren.

Download je liever je films dan dat je naar de bioscoop gaat?
ja, is goedkoper

Brand je meer of koop je meer origineel?
meer branden, maar ik koop ook wel regelmatig cd's.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 18:53
Verwijderd
ik lees het nrc en nrc next. soms ook intermediar en trouw.

ik luister elke ochtend naar de radio.

ik kijk praktisch elke dag het journaal, liefst dat van acht uur en van de NOS. ik kijk ook regelmatig programma's als netwerk, tegenlicht, nova en zembla. al kijk ik deze liever via internet.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 15:46
tante Bep
tante Bep is offline
ik lees de wad, gratis blaadjes die ik van de american apparel meeneem, de privé en de story.
Oud 30-07-2006, 23:24
Alla Pugacheva
Alla Pugacheva is offline
ik heb een abonnoment op het parool, qua inhoud vind ik het perfect, de opinie meestal ook, daarnaast blijf ik graag op de hoogte van het amsterdamse nieuws

voor de rest kijk ik minstens 1 keer per dag het journaal en teletekst houd ik regelmatig bij, vooral nú wil ik weten wat de laatste ontwikkelingen in het midden oosten zijn

nova en den haag volg ik tijdens de verkiezingsperiodes of een kabinetcrisis etc.

heel af en toe koop ik de vrij nederland

oja en ik lees de nl20

maar ik ben toch het meest verlingerd aan tijdschriften voor het volk zoals roddelblaadjes (party is het leukst) en shownieuws wil ik ook altijd gezien hebben

en ik neem geen informatie op via nieuwe media, een krant lees ik toch het liefst op de bank

Laatst gewijzigd op 30-07-2006 om 23:32.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 23:45
Verwijderd
Tv kijk ik bijna nooit. Meestal is het als ik wel kijk een film, een docu of het nieuws ofzo.

Ik probeer zoveel mogelijk de krant te lezen, maar dat doe ik niet (meer) elke dag. Ik lees het brabants dagblad. Verder lees ik in het ov de metro en de spits, maar dat neem ik nooit zo serieus.

Radio luister ik op het werk. Q music staat er altijd op en dat bevalt me wel. Wel jammer dat ze nummers zo vaak op een dag draaien, maar er zitten ook vaak oude nummers tussen en het foute uur is relaxed.

Cds koop ik vrijwel nooit, muziek download ik en ik luister ook alleen maar muziek met mijn ipod, laptop of pc. Soms koop ik nog wel vinyl, als ik die in mijn collectie wil.

Films downloaden doe ik zelden. Ik ga ook niet zo vaak naar de bioscoop, omdat de meeste films niet de moeite zijn om in de bios te kijken. Ik zou eigenlijk wel vaker naar het filmhuis moeten gaan.
Ik koop wel elke maand een stuk of 5 dvds, omdat ik films die ik de moeite waard vindt moet hebben.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 16:23
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Snees schreef op 27-07-2006 @ 19:13 :
Dan weet je natuurlijk ook wie dit is: .אֲרִיאֵל שָׁרוֹן Of dit land: .جمهوری اسلامی افغانستان
dat ik vind dat je namen moet laten zoals ze zijn maakt nog niet meteen dat ik arabisch kan lezen he, dat is wel een heel rare gedachtenkronkel van je. bovendien ben je wel erg dom als je niet snapt wat ik bedoel. er is een heel erg groot verschil tussen iets fonetisch schrijven en hetzelfde schrift gebruiken dus je zogenaamd leuke opmerking raakt kant noch wal en slaat als een lul op een drumstel. ik had je iets slimmer geacht maar het feit dat je weereens zogenaamd intellectueel moet doen met lettertypetjes is een beetje infantiel eerlijk gezegd.

ontopic: ik heb zojuist een abonnement op blend genomen maar eigenlijk kan ik dat niet betalen kk.
Oud 05-08-2006, 21:14
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
tante Bep schreef op 30-07-2006 @ 16:46 :
gratis blaadjes die ik van de american apparel meeneem
Wat is dat een saaie en dure winkel zeg.

Ik heb alleen een abonnement op de Intermediair en de Glamour en soms koop ik de HP De Tijd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten