![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Verschil tussen UCU en LAS Maargoed, ik heb nog niet precies in mijn hoofd hoe ik me UCU voor moet stellen. Het is ook maar mijn impulsieve idee van de laatste week. Citaat:
Laatst gewijzigd op 29-07-2006 om 13:39. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Overigens vind ik het een beetje misleidend om te zeggen dat UC 3 hoofdstromingen heeft en daartegenover te zetten dat LAS er 45 heeft. Binnen de drie hoofdstromingen van UC is er namelijk behoorlijk wat variatie. Zo kan je binnen de hoofdstroom Sciences dus voor life sciences, na/wi en chemistry kiezen. Waarschijnlijk komen daar op nog op de termijn aardwetenschappen bij geloof ik. Bij Social sciences is er politicologie, economie, rechten, en nog een aantal. Zo ook voor humanities. Wat ik je kan aanraden om te doen (om de vaagheid iets beter te kunnen definieren voor jezelf =)), is kijken op de site van UC welke vakken er aangeboden worden en welke je dan eventueel zou willen volgen. Op deze manier kan je zelf een inschatting maken in hoeverre er uberhaupt vakken zijn die in jouw interessegebied liggen en daarnaast kan je ook kijken hoeveel vakken dat dan zouden zijn. Mocht je helemaal 'zekerheid' willen hebben, kan je contact opnemen met UCU/de alumiverening en een masteropleiding waar je interesse een beetje naar uitgaat om te kijken of ze UC studenten aangenomen hebben in het verleden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
UC heeft wel een aantal writing courses (creative writing en een 300-level geloof ik, toch?) maar opzich is het niet superveel en als je erin geintereseerd bent is het misschien het overwegen waard! Tot komend jaar! |
![]() |
|
![]() |
Journalistiek staat in ieder geval niet in het lijstje met UU minors
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je ouders kan je dan op hetzelfde moment weer huiswaarts laten gaan =) |
![]() |
|
![]() |
Toch nog even terugkomend op de vakken die je in het eerste jaar volgt. Bestaat daar in de eerste weken enige correspondentie over of moet je zelf naar iemand toe gaan om te zeggen dat je iets anders wilt. Ik neem aan dat meer mensen nu wat anders willen dan wat ze in eerste instantie hebben ingevuld. Zelf wil ik Bijvoorbeeld uiteindelijk ACC 330 International Journalism doen maar daar moet je dus eerst ACC230,ACC260 en ACC 160 voor hebben gevolgd
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Op UC kunnen tutors je aanmelden bij vakken. In het geval van een oversubscription overleggen ze gezamelijk wie er door mogen. Wel hebben ouderejaars voorrang op mensen die minder lang dan zij aan UC studeren.
De keuze voor de vakken van het eerste semester worden gebaseerd op wat je hebt aangegeven aan interesses op je formulier en gesprek. Omdat het bij jou wat lastiger zit omdat je alleen maar 200 en 300 vakken hebt opgegeven wordt het waarschijnlijk iets meer inschatten door je tutor. In de eerste week heb je als het goed is je tutor meeting. Hier wordt dan ook je rooster uitgedeeld (geloof ik) en zie je dus welke vakken je hebt. Als je op dat moment er absoluut niet bij mee bent kan er vast nog wel wat veranderd worden. Er is ook een mogelijkheid om in de eerste week nog van course te veranderen als het je niet bevalt. Voorwaarde hiervoor wel is dat er plaatsen over zijn in de course van keuze maar als dat zo is kan je gewoon naar een ander vak toe. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik heb ook echt heel veel zin in de intro! Gaan jullie ook allemaal naar de UIT? ps: als je daar nog een kaartje voor nodig hebt, zie vraag en aanbod ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik ben zelf nog geen mensen tegen gekomen die hun eigen bed mee nemen, maar als jij je bed mee wil nemen moet je dat vooral doen =). Ik denk dat dit overigens vooral is omdat ik tot nu toe met redelijk veel singles ben omgegaan die niet echt een gigantische druk (of krapte) voelden om een ander (lees: 2-persoons) bed te kopen.
Over een opslagplaats weet ik niets, daarvoor zou je even naar Maarten Diederikx kunnen mailen. Een andere mogelijkheid is natuurlijk om het bed bijvoorbeeld onder te brengen bij jou ouders oid. |
![]() |
|
![]() |
Ik ga niet meer omdat ik net terug ben uit Canada en de jetlag nogal hevig is
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Tja ik heb ook een hele zomer meer dan 48 uur per week gewerkt...maar ja dat moet iedereen natuurlijk zelf weten
![]() Heeft iemand trouwens een idee wat voor soort essay dat moet worden dat we op de eerste dag gaan schrijven? (RA) Ik zou willen dat ik er nog iets aan kon voorbereiden.
||
![]() |
Citaat:
![]() Hoop niet dat je een uitgebreid cq. diepzinnig essay moet schrijven over wat je "later wil worden" of wat je verwacht van de RA ofzo, maar we zullen zien ![]() |
![]() |
|
![]() |
Als het vergelijkbaar is over het eerste essay van UC voor engels waarop mede werd gebaseerd in welke engels class je werd gezet kan je kiezen uit een aantal (actuele) onderwerpen, al was het niet van hoog politiek niveau. Je kan dan wellicht denken aan de uitspraak van de eurocommissaris die zei dat wergevers rokers kunnen weigeren oid.
Maar misschien is het wel anders op RA =) Hoop voor jullie in iedergeval niet dat het iets is van je toekomst etc. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb het programma nu gelezen en zag toen pas dat het inderdaad is om je niveau van Engels te bepalen, zal qua onderwerp wel mee vallen dus.
Als je je wil voorbereiden, lijkt de situatie in Libalon mij een goede keuze. Lees trouwens net dat Ruud Lubber zal spreken bij de opening van het academisch jaar in Middelburg (30 augustus, Nieuwe Kerk). Leuk ![]() Laatst gewijzigd op 12-08-2006 om 11:11. |
![]() |
|
![]() |
Ja ik heb ook super zin in de intro (UCU) wat doen jullie aan voor het themafeest? Ik moet ff een cowboyhoed regele
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
"Find your style and make the most of it" en d'r zijn prijzen voor de beste outfits. Kan het thema nog vager misschien? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hey,
Ik post even omdat ik volgend jaar ook naar Roosevelt ga ![]() Ik zou wat info + wat contacten met mensen die ook naar RA gaan zeer op prijs stellen ![]() |
![]() |
|
![]() |
wow, zaterdag terug uit Thailand, zondag verhuizen en dan vanaf maandag introductie. Lekker heftige planning
![]() Maar wat je echt nodig hebt voor de introductie (volgens het boekje); *Fiets (kunnen zij eventueel voor je huren als je er zelf echt nog geen kan regelen) *zwemkleding *sportkleding *zonnebrandcreme En voor je registratie bij de RA en de gemeente heb je nodig (dat is meteen de maandag al!); *Paspoort en 3 kopieen *Gecertificeerde kopie van je diploma *Kopie van je cijferlijst (gecertificeerd als je IB hebt gedaan) *Kopie van je huurcontract, dat krijg je dus als je de sleutel van je kamer op haalt. *15 euro voor deelname aan de intro Succes met regelen en tot over 1,5 week ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je kan ook nog een eigen kast meenemen, maar ik kan je aanraden om eerst te kijken of alles past (tenzij je echt superveel meeneemt natuurlijk..) voordat je een nieuwe kast wilt kopen. Idd, elke woensdag zijn er geen lessen. Zelf gebruik ik de woensdag (met de dinsdag avond(/middag als ik vroeg klaar ben op dinsdag) om de lessen van donderdag en vrijdag voor te bereiden en om willekeurige dingen te doen =). Ook had ik afgelopen jaar regelmatig 'werk' op woensdag of ging ik ergens naartoe. Zelf vind ik het wel handig. Volgend jaar heb ik zelf alleen om de week toch les op woensdag omdat bij Mechanisms of Diseases arts-patient gesprekken gepland zijn op de woensdag voor alle classes van dit vak. Maar ja, dat vind ik niet een supergroot probleem om eerlijk te zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
- sportkleding - outfit voor Wild Wild West party ( ![]() - passende kleding voor Official Dinner Die introweek is behoorlijk gevuld! Elke avond een feest, haha. Ben benieuwd hoeveel eerstejaars nog wakker zijn bij de eerste classes. Trouwens, wat veel tutormomenten! Ik neem aan dat je maar één keer naar je tutor moet? Mensen van RA, heel veel succes en plezier volgende week! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
University College #11 jennlalafer | 242 | 21-01-2020 14:30 | |
Studeren |
University College #8 MizZoo | 500 | 21-03-2011 22:50 | |