Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2006, 12:54
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 29-07-2006 @ 13:39 :
Ze zijn echt vooruit gegaan in duidelijkheid . Hmmm, deze duidelijkheid doet mij misschien wel eerder kiezen voor LAS. Ik ga maar naar de voorlichting van utrecht denk ik
Op UC heb je wel persoonlijker en interactiever onderwijs met meer gemotiveerde studenten en is het onderwijs engelstalig met goede docenten. Bij LAS zit je toch bij de reguliere studies erbij?
Advertentie
Oud 29-07-2006, 13:32
ickeicke
ickeicke is offline
En volgens mij is LAS veel meer een verzameling "willekeurige vakjes" dan UCU of RA.
Oud 29-07-2006, 13:37
Verwijderd
Citaat:
ickeicke schreef op 29-07-2006 @ 14:32 :
En volgens mij is LAS veel meer een verzameling "willekeurige vakjes" dan UCU of RA.
Nadat ik de site eventjes heb bekeken en het studieprogramma heb bekeken is dit juist voor mijn gevoel minder een verzameling willekeurige vakjes. Je moet na 1 jaar een hoofdrichting kiezen (1 van de studies van UU) en daarnaast moet je van elke discipline (3 naast je hoofdrichting) minimaal 6 vakken hebben gevolgd.

Verschil tussen UCU en LAS

Maargoed, ik heb nog niet precies in mijn hoofd hoe ik me UCU voor moet stellen. Het is ook maar mijn impulsieve idee van de laatste week.

Citaat:
Joyceb schreef op 29-07-2006 @ 13:54 :
Op UC heb je wel persoonlijker en interactiever onderwijs met meer gemotiveerde studenten en is het onderwijs engelstalig met goede docenten. Bij LAS zit je toch bij de reguliere studies erbij?
Inderdaad, je zit bij de reguliere studenten. Dat vind ik aan de ene kant wel een nadeel, aan de andere kant heb ik tot nu toe geen "echte" binding met mijn schoolgenoten gehad. En omdat je toch echt wordt verplicht om een groot deel vakken bij één studie te volgen (NW&I is bv 105 ECTS) kom je toch wel vaak bij eenzelfde groep terecht (naar mijn idee).

Laatst gewijzigd op 29-07-2006 om 13:39.
Oud 29-07-2006, 13:51
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 29-07-2006 @ 14:37 :
Nadat ik de site eventjes heb bekeken en het studieprogramma heb bekeken is dit juist voor mijn gevoel minder een verzameling willekeurige vakjes. Je moet na 1 jaar een hoofdrichting kiezen (1 van de studies van UU)
Owja, dat is waar ook .
Oud 29-07-2006, 14:55
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 29-07-2006 @ 14:37 :
[B]Nadat ik de site eventjes heb bekeken en het studieprogramma heb bekeken is dit juist voor mijn gevoel minder een verzameling willekeurige vakjes. Je moet na 1 jaar een hoofdrichting kiezen (1 van de studies van UU) en daarnaast moet je van elke discipline (3 naast je hoofdrichting) minimaal 6 vakken hebben gevolgd.

Verschil tussen UCU en LAS

Maargoed, ik heb nog niet precies in mijn hoofd hoe ik me UCU voor moet stellen. Het is ook maar mijn impulsieve idee van de laatste week.
UC is zo willekeurig als je het maakt. Dat is voor sommigen een probleem, maar voor mijzelf volgens mij niet omdat ik een redelijk duidelijk studiepad heb (Life sciences) waarmee ik bij redelijk veel masters binnen kan komen denk ik.

Overigens vind ik het een beetje misleidend om te zeggen dat UC 3 hoofdstromingen heeft en daartegenover te zetten dat LAS er 45 heeft. Binnen de drie hoofdstromingen van UC is er namelijk behoorlijk wat variatie. Zo kan je binnen de hoofdstroom Sciences dus voor life sciences, na/wi en chemistry kiezen. Waarschijnlijk komen daar op nog op de termijn aardwetenschappen bij geloof ik.
Bij Social sciences is er politicologie, economie, rechten, en nog een aantal. Zo ook voor humanities.

Wat ik je kan aanraden om te doen (om de vaagheid iets beter te kunnen definieren voor jezelf =)), is kijken op de site van UC welke vakken er aangeboden worden en welke je dan eventueel zou willen volgen. Op deze manier kan je zelf een inschatting maken in hoeverre er uberhaupt vakken zijn die in jouw interessegebied liggen en daarnaast kan je ook kijken hoeveel vakken dat dan zouden zijn. Mocht je helemaal 'zekerheid' willen hebben, kan je contact opnemen met UCU/de alumiverening en een masteropleiding waar je interesse een beetje naar uitgaat om te kijken of ze UC studenten aangenomen hebben in het verleden.
Oud 30-07-2006, 15:16
Loretta
Loretta is offline
Ik begin 21 Augustus op UCU, ik ga de social science richting op. Ik weet echter nog niet welke vakken ik precies wil. Later wil ik in Amerika evt Journalism studeren.
Oud 30-07-2006, 20:48
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Loretta schreef op 30-07-2006 @ 16:16 :
Ik begin 21 Augustus op UCU, ik ga de social science richting op. Ik weet echter nog niet welke vakken ik precies wil. Later wil ik in Amerika evt Journalism studeren.
Dan kan ik je aanraden om je te orienteren op een minor Journalistiek op de Uithof. Een meisje die ik ken heeft dat gedaan.
UC heeft wel een aantal writing courses (creative writing en een 300-level geloof ik, toch?) maar opzich is het niet superveel en als je erin geintereseerd bent is het misschien het overwegen waard!

Tot komend jaar!
Oud 30-07-2006, 21:22
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Loretta, ik heb precies dezelfde plannen! Joyceb, dat van die minor klinkt interessant, maar er bestaat toch geen studie journalistiek op WO niveau? Wat voor vakken volg je dan op de Uithof?
Oud 30-07-2006, 21:29
ickeicke
ickeicke is offline
Journalistiek staat in ieder geval niet in het lijstje met UU minors
Oud 30-07-2006, 22:12
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 30-07-2006 @ 22:29 :
Journalistiek staat in ieder geval niet in het lijstje met UU minors
Omdat het niet aan de UU gegeven wordt ja, want Journalistiek is een HBO-studie. Volgens mij is het een uitzonderingsgeval, want een meisje uit mijn klas (UU Engels) mocht Journalistiek aan de HU ook als minor volgen, ook al was het HBO-niveau.
Oud 30-07-2006, 22:18
Verwijderd
Er zijn vast wel enkele vakken over journalistiek, maar die zullen waarschijnlijk niet over hetzelfde gaan als de HBO-opleiding Journalistiek.

Normaal gesproken is er wel de master Journalistiek aan de UU, maar ik heb gehoord dat die het afgelopen jaar om de één of andere reden niet gestart is.
Oud 31-07-2006, 11:16
Verwijderd
Volgens mij kun je wel meer HBO minors doen.. heb ook wel eens gehoord van mensen die een minor aan de HKU volgden bijv. conservatorium of zo..
Oud 31-07-2006, 11:28
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 31-07-2006 @ 12:16 :
Volgens mij kun je wel meer HBO minors doen.. heb ook wel eens gehoord van mensen die een minor aan de HKU volgden bijv. conservatorium of zo..
Bij de RA heb je ook een Performing Arts track waarbij je ook elk semester 7,5 ECTS kan halen aan het conservatorium, misschien dat er in Utrecht ook zoiets is .
Oud 31-07-2006, 11:33
Verwijderd
Citaat:
ickeicke schreef op 31-07-2006 @ 12:28 :
Bij de RA heb je ook een Performing Arts track waarbij je ook elk semester 7,5 ECTS kan halen aan het conservatorium, misschien dat er in Utrecht ook zoiets is .
ja maar dat kan ook bij andere studies (dus niet aan een UC)
Oud 31-07-2006, 19:00
Loretta
Loretta is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 30-07-2006 @ 22:22 :
Loretta, ik heb precies dezelfde plannen! Joyceb, dat van die minor klinkt interessant, maar er bestaat toch geen studie journalistiek op WO niveau? Wat voor vakken volg je dan op de Uithof?
Cool, ik ben altijd al bezig geweest met schrijven en ik heb een brede interesse. Journalistiek is echt iets voor mij maar ik ga komend jaar even afwachten, er kan nog vanalles gebeuren. Ik ben wel beniewd hoe het zal gaan met het kiezen van je vakken, ik heb daar nog niks over gehoord...
Oud 31-07-2006, 20:30
Joyceb
Joyceb is offline
Het kiezen van vakken kan op twee verschillende manieren gebeuren is mijn ervaring.

A) Je tutor neemt in je vakantie contact met je op om alles nog even te bespreken (betekent in de praktijk dat je Patricia Post hebt als tutor, ik heb van geen enkele andere gehoord dat ze dat dezen)

B) Je wordt ingedeeld in vakken op basis van je aanmeldformulier waarin je voorkeuren voor vakken hebt aangegeven en je algemene interesses. Groot nadeel van deze vorm is dat mensen nogal vaak in vakken worden geplaats die hen toen wel min of meer leuk leken, maar als ze beginnen aan hun studie niet echt meer een nummer 1 is.

Gelukkig kan je nog van vak wisselen in de eerste week (als er een plaats vrij is in de course) en soms kan er zelfs voor aanvang tijdens het tutorgesprek nog het een en ander gewisseld worden.
Wat ik je dus in iedergeval kan aanraden is om, voordat je het gesprek in de introweek met je tutor hebt, te kijken welke vakken je graag wilt volgen en proberen of je daar ingezet bent of nog kan worden tijdens je eerste meeting.

Wat betreft de minor: ik weet niet precies hoe het zat, het is een minor dat telt als UC minor en dus ook als universitaire minor. Het kan goed dat het in samenwerking is met de HU, dat weet ik niet precies. Je kan hiernaar informeren bij de UU of op UC denk ik.

Overigens heeft UC ook een Performing arts track geloof ik, je hebt i niedergeval drama en dans tm 300-level. Ga er vanuit dat dat de track vormt.
Oud 31-07-2006, 20:49
Loretta
Loretta is offline
Ik heb net even gekeken wat ik had ingevuld bij mijn application form bij academic interests. Communication, sociology and Literature ha dik opgeschreven en ik heb als vakken opgegeven; ACC 330 International journalism, SSC 255 International Relations, SSC224 Media Psychology en SCI 232 Human and Animal Physiology.

Nu maar ik me zorgen want ik weet niet of ik de laatste twee nog wel leuk vind. De eerste twee lijken me wel leuk maar die zijn veel te gevorderd en die zal ik dus in mijn eerste semester niet kunnen volgen. Ik ben geinteresseerd in schrijven, politiek, psychologie etc, wat raad je me aan om dan te volgen..?
Oud 31-07-2006, 20:58
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Je mag sowieso niet beginnen met 200- of 300-courses. Dus het zal toch iets anders worden vrees ik voor je... Waarschijnlijk de 100-courses die je naar die vakken toe zullen leiden.
Oud 01-08-2006, 11:32
Joyceb
Joyceb is offline
Hehe, idd, 300 en 200 vakken kan je nog niet doen in je eerste semester.
Het zal er waarschijnlijk toe leiden dat je, zoals Niet Slaan al zei, dat je geplaatst in voorbereidende 100 vakken in die richting.
Populaire eerste-semester-plaats vakken in deze richting is Modern Politics of Political Theory (voor de 255), SCI 132/131 (voor SCI 232), en Psychology is ook een populair vak van tutors om eerste jaars in te plaatsen.
Oud 01-08-2006, 14:31
Esther
Esther is offline
Ik hoop dat ik bij leuke vakken word ingedeeld :x De vakken die ik had opgegeven bij mijn aanmelding vind ik niet meer allemaal even geweldig nu Zou het leuk vinden als ik meteen met Spaans kan beginnen. Of met politicologie, economie of wiskunde.

Hoe zit het trouwens met je OV, krijg je daar nog iets van te horen ooit? ^_^ Ik heb wel een bevestiging van mijn stufi gehad, maar geen idee wanneer ik mijn OV af moet halen. Heb ook nog niet opgegeven of ik week of weekend OV wil geloof ik...

En nog een laatste vraag, moet ik een inboedelverzekering afsluiten, of heeft UCU dat geregeld?
Oud 01-08-2006, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Nonaj schreef op 30-07-2006 @ 23:12 :
Omdat het niet aan de UU gegeven wordt ja, want Journalistiek is een HBO-studie. Volgens mij is het een uitzonderingsgeval, want een meisje uit mijn klas (UU Engels) mocht Journalistiek aan de HU ook als minor volgen, ook al was het HBO-niveau.
Bij Letteren wordt de minor wel van hoog genoeg niveau geacht om te mogen volgen als minor, bij Sociale Wetenschappen (onder andere) vinden ze het te praktisch, te weinig verdiepend en mag het niet. Hoezo, inconsequent?
Oud 01-08-2006, 20:39
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Vraagje: heeft iemand al bericht gekregen over wanneer het collegegeld betaald moet worden? In de brief stond eind juli, maar ik heb nog steeds niets gezien.

@ Esther: volgens mij krijg je twee weken voordat je stufi ingaat bericht dat je je OV op kunt halen op het postkantoor.
Oud 01-08-2006, 21:26
Joyceb
Joyceb is offline
Je krijgt idd per post het oproepformulier voor je OV. Die moet je dan ophalen op het postkantoor in de buurt.

Ik denk niet dat je op UC meteen met Spaans kan beginnen, doorgaans zijn de talenvakken populair onder 3e en 2e jaars studenten omdat ze dan allemaal bezig gaan met hun language requirement. Als freshman sta je niet hoog op het prioriteitenlijstje en moet je alle ouderejaars voor laten gaan. Politicologie, economie of wiskunde is doorgaans niet zo'n probleem geloof ik.

Of je een week of weekend OV wilt kan je opgegeven als je je OV ophaalt.

Wat betreft de inboedel: ik denk dat je dat zelf moet regelen (zoiets kan ik me herinneren), maar voor de zekerheid zou ik even bij UC informeren.
Oud 02-08-2006, 16:40
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Wat ik me afvraag:

Normaal betaal je je collegegeld direct aan de IB-groep. Bij UCU zit het inbegrepen in het maandelijkse bedrag dat zij van je rekening afhalen. Krijg je dan niet ook de IB-groep aan de deur met de vraag waar hun geld blijft? Maakt UCU het naar hun over? Ik snap die logistiek niet helemaal... Iemand?
Oud 04-08-2006, 08:23
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Vraagje:
Citaat:
16.00 Meet the parents
Dat zijn zeker je begeleiders, of niet? Ik neem aan dat ik mn ouders gewoon thuis kan laten? (Dit is vast een heel domme vraag maar ik wil het even zeker weten .)
Oud 04-08-2006, 09:56
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 04-08-2006 @ 09:23 :
Vraagje:

Dat zijn zeker je begeleiders, of niet? Ik neem aan dat ik mn ouders gewoon thuis kan laten? (Dit is vast een heel domme vraag maar ik wil het even zeker weten .)
Yup, de papa's en mama's tijdens je intro!

Je ouders kan je dan op hetzelfde moment weer huiswaarts laten gaan =)
Oud 04-08-2006, 16:31
Verwijderd
Ja mijn moeder wilde al gaan opbellen of ze niet een dag eerder kon komen want ze kunnen die dag niet ik zei je komt maar later een keer langs.. red me de eerste week wel met een slaapzakje en wat kleren
Oud 04-08-2006, 16:37
Loretta
Loretta is offline
Toch nog even terugkomend op de vakken die je in het eerste jaar volgt. Bestaat daar in de eerste weken enige correspondentie over of moet je zelf naar iemand toe gaan om te zeggen dat je iets anders wilt. Ik neem aan dat meer mensen nu wat anders willen dan wat ze in eerste instantie hebben ingevuld. Zelf wil ik Bijvoorbeeld uiteindelijk ACC 330 International Journalism doen maar daar moet je dus eerst ACC230,ACC260 en ACC 160 voor hebben gevolgd . Dus ik wil zorgen dat ik in ieder geval begin met ACC 160. Ik zou een gesprekje met iemand (een tutor) hierover ook wel fijn vinden. Kan iemand me zeggen hoe dit zit?
Oud 04-08-2006, 20:02
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 04-08-2006 @ 10:56 :
Yup, de papa's en mama's tijdens je intro!

Je ouders kan je dan op hetzelfde moment weer huiswaarts laten gaan =)
Haha ja mijn moeder had daar ook al allerlei interessante ideeen over...Maar mijn vader had die dag een vergadering die hij nogal moeilijk af kon zeggen dus vandaar dat ik het even zeker wilde weten
Oud 04-08-2006, 20:05
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
Loretta schreef op 04-08-2006 @ 17:37 :
Toch nog even terugkomend op de vakken die je in het eerste jaar volgt. Bestaat daar in de eerste weken enige correspondentie over of moet je zelf naar iemand toe gaan om te zeggen dat je iets anders wilt. Ik neem aan dat meer mensen nu wat anders willen dan wat ze in eerste instantie hebben ingevuld. Zelf wil ik Bijvoorbeeld uiteindelijk ACC 330 International Journalism doen maar daar moet je dus eerst ACC230,ACC260 en ACC 160 voor hebben gevolgd . Dus ik wil zorgen dat ik in ieder geval begin met ACC 160. Ik zou een gesprekje met iemand (een tutor) hierover ook wel fijn vinden. Kan iemand me zeggen hoe dit zit?
Ik neem aan dat jij hebt aangegeven dat je graag Journalism wil doen, dus ik denk dat ze je dan wel proberen in de inleidende vakken daarvan te plaatsen. Van een meisje dat ik ken op UC begreep ik dat als je ergens geplaatst wordt wat je niet wilt je gewoon niet zo lang moet gaan zeuren tot je er wel bij mag. De ouderejaars hebben natuurlijk wel eerste keus wat vakken betreft maar ik kan me niet voorstellen dat je een vak hoeft te doen wat je echt niet wilt. Je wordt bij de vakken ingeschreven door de registrar denk ik, op RA is dat Manon van Gijtenbeek - als ik het allemaal goed heb begrepen. Ik neem aan dat je in het gesprek met je tutor ook nog wel je voorkeuren extra duidelijk kunt maken.
Oud 04-08-2006, 21:43
Joyceb
Joyceb is offline
Op UC kunnen tutors je aanmelden bij vakken. In het geval van een oversubscription overleggen ze gezamelijk wie er door mogen. Wel hebben ouderejaars voorrang op mensen die minder lang dan zij aan UC studeren.

De keuze voor de vakken van het eerste semester worden gebaseerd op wat je hebt aangegeven aan interesses op je formulier en gesprek. Omdat het bij jou wat lastiger zit omdat je alleen maar 200 en 300 vakken hebt opgegeven wordt het waarschijnlijk iets meer inschatten door je tutor.
In de eerste week heb je als het goed is je tutor meeting. Hier wordt dan ook je rooster uitgedeeld (geloof ik) en zie je dus welke vakken je hebt. Als je op dat moment er absoluut niet bij mee bent kan er vast nog wel wat veranderd worden.
Er is ook een mogelijkheid om in de eerste week nog van course te veranderen als het je niet bevalt. Voorwaarde hiervoor wel is dat er plaatsen over zijn in de course van keuze maar als dat zo is kan je gewoon naar een ander vak toe.
Oud 10-08-2006, 17:19
Verwijderd
Ik heb het programma voor de intro binnen.. echt druk
Maar wel heeeel leuk heb er echt zin in
Oud 10-08-2006, 17:36
planckton
planckton is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 10-08-2006 @ 18:19 :
Ik heb het programma voor de intro binnen.. echt druk
Maar wel heeeel leuk heb er echt zin in
Waah dus je bent toch nog aangenomen ! (ja sorry, ben de afgelopen 6 weken in Canada geweest, en geen zin om het hele topic door te lezen)
Ik heb ook echt heel veel zin in de intro!
Gaan jullie ook allemaal naar de UIT? ps: als je daar nog een kaartje voor nodig hebt, zie vraag en aanbod
Oud 10-08-2006, 18:35
Verwijderd
jup ik ga, dat wordt fucking vroeg op de trein
waarom ga jij niet meer?
Oud 10-08-2006, 19:32
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ik ga niet naar de UIT, ben druk met inpakken enzo!

Ik heb tijdens de open dag gevraagd of ik mn eigen bed mee kon nemen maar nu ben ik toch aan het twijfelen Joyceb, weet jij of dat mag? Doen meer mensen dat? Ik woon namelijk al op kamers dus heb al een hele inboedel...
Oud 10-08-2006, 19:52
Verwijderd
Ik heb gehoord dat het mag en je kunt het bed dat er al staat laten opslaan, weet alleen niet of dat nog extra geld kost.
Oud 10-08-2006, 21:38
Joyceb
Joyceb is offline
Ik ben zelf nog geen mensen tegen gekomen die hun eigen bed mee nemen, maar als jij je bed mee wil nemen moet je dat vooral doen =). Ik denk dat dit overigens vooral is omdat ik tot nu toe met redelijk veel singles ben omgegaan die niet echt een gigantische druk (of krapte) voelden om een ander (lees: 2-persoons) bed te kopen.

Over een opslagplaats weet ik niets, daarvoor zou je even naar Maarten Diederikx kunnen mailen. Een andere mogelijkheid is natuurlijk om het bed bijvoorbeeld onder te brengen bij jou ouders oid.
Oud 11-08-2006, 11:32
planckton
planckton is offline
Ik ga niet meer omdat ik net terug ben uit Canada en de jetlag nogal hevig is Verder wil ik iets meer dan vier dagen hebben voor ik mn 'nieuwe leventje' ga beginnen, ben daar namelijk de hele zomer geweest dus niet echt tijd gehad om dingen te regelen. Wel jammer natuurlijk.. als ik mn kaartje niet kan verkopen kom ik misschien 2 dagen ofzo.
Oud 11-08-2006, 19:20
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
planckton schreef op 11-08-2006 @ 12:32 :
Ik ga niet meer omdat ik net terug ben uit Canada en de jetlag nogal hevig is Verder wil ik iets meer dan vier dagen hebben voor ik mn 'nieuwe leventje' ga beginnen, ben daar namelijk de hele zomer geweest dus niet echt tijd gehad om dingen te regelen. Wel jammer natuurlijk.. als ik mn kaartje niet kan verkopen kom ik misschien 2 dagen ofzo.
Ik werkte totdat ik met de UIT begon 40 uur per week, en daar zat maar 1 weekend tussen...
Oud 11-08-2006, 19:45
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Tja ik heb ook een hele zomer meer dan 48 uur per week gewerkt...maar ja dat moet iedereen natuurlijk zelf weten

Heeft iemand trouwens een idee wat voor soort essay dat moet worden dat we op de eerste dag gaan schrijven? (RA) Ik zou willen dat ik er nog iets aan kon voorbereiden.
Oud 11-08-2006, 22:11
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 11-08-2006 @ 20:45 :
Heeft iemand trouwens een idee wat voor soort essay dat moet worden dat we op de eerste dag gaan schrijven? (RA) Ik zou willen dat ik er nog iets aan kon voorbereiden.
Hmm, dan moet ik dat intro-programma, dat tijdens mijn vakantie bliijkbaar op de mat is gevallen toch nog eens goed nakijken, om verrassingen te voorkomen .

Hoop niet dat je een uitgebreid cq. diepzinnig essay moet schrijven over wat je "later wil worden" of wat je verwacht van de RA ofzo, maar we zullen zien .
Oud 12-08-2006, 09:53
Joyceb
Joyceb is offline
Als het vergelijkbaar is over het eerste essay van UC voor engels waarop mede werd gebaseerd in welke engels class je werd gezet kan je kiezen uit een aantal (actuele) onderwerpen, al was het niet van hoog politiek niveau. Je kan dan wellicht denken aan de uitspraak van de eurocommissaris die zei dat wergevers rokers kunnen weigeren oid.

Maar misschien is het wel anders op RA =) Hoop voor jullie in iedergeval niet dat het iets is van je toekomst etc.
Oud 12-08-2006, 10:51
ickeicke
ickeicke is offline
Ik heb het programma nu gelezen en zag toen pas dat het inderdaad is om je niveau van Engels te bepalen, zal qua onderwerp wel mee vallen dus.

Als je je wil voorbereiden, lijkt de situatie in Libalon mij een goede keuze.

Lees trouwens net dat Ruud Lubber zal spreken bij de opening van het academisch jaar in Middelburg (30 augustus, Nieuwe Kerk).

Leuk .

Laatst gewijzigd op 12-08-2006 om 11:11.
Oud 12-08-2006, 11:29
Loretta
Loretta is offline
Ja ik heb ook super zin in de intro (UCU) wat doen jullie aan voor het themafeest? Ik moet ff een cowboyhoed regele. Mja Ik ga ook naar de UIT, ik zit in opening 2. Misschien zie ik julle er wel. Naja wat ik me afvraag, zijn die klerenkasten op ucu groot? En is het zo dat je elke woensdag vrij hebt (lees: geen lessen)...
Oud 12-08-2006, 11:49
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Loretta schreef op 12-08-2006 @ 12:29 :
Ja ik heb ook super zin in de intro (UCU) wat doen jullie aan voor het themafeest?
Donderdag de 24ste is er een feest voor alle RA studenten met als thema "Pimp... my Style".

"Find your style and make the most of it" en d'r zijn prijzen voor de beste outfits.

Kan het thema nog vager misschien?
Oud 12-08-2006, 12:21
Verwijderd
Hey,

Ik post even omdat ik volgend jaar ook naar Roosevelt ga Alleen ben ik op dit moment al bijna twee maanden in Thailand -ik vond dit forum via wat googlen over roosevelt- dus ik heb niks over het introductie gelezen en ik heb geen idee met wie ik mijn appartement deel en alles. (ik woon op stadsschuur 12a geloof ik). Ik heb trouwens ook geen tijd om het hele forum door te lezen, maar kan iemand mij vluchtig wat informatie geven over de introductieweek? Is er ietswat ik absoluut nodig heb? Ik kom namelijk zaterdag de 19e augustus terug en zondag de 20e ga ik verhuizen naar Middelburg en maandag begint dus de introductie.

Ik zou wat info + wat contacten met mensen die ook naar RA gaan zeer op prijs stellen --mail me anders gerust als dit alles niet goed in het topic past..
Oud 12-08-2006, 12:35
ickeicke
ickeicke is offline
wow, zaterdag terug uit Thailand, zondag verhuizen en dan vanaf maandag introductie. Lekker heftige planning .

Maar wat je echt nodig hebt voor de introductie (volgens het boekje);

*Fiets (kunnen zij eventueel voor je huren als je er zelf echt nog geen kan regelen)
*zwemkleding
*sportkleding
*zonnebrandcreme

En voor je registratie bij de RA en de gemeente heb je nodig (dat is meteen de maandag al!);

*Paspoort en 3 kopieen
*Gecertificeerde kopie van je diploma
*Kopie van je cijferlijst (gecertificeerd als je IB hebt gedaan)
*Kopie van je huurcontract, dat krijg je dus als je de sleutel van je kamer op haalt.
*15 euro voor deelname aan de intro

Succes met regelen en tot over 1,5 week .
Oud 12-08-2006, 13:50
Verwijderd
dat hoeft allemaal niet mee voor Utrecht toch?
Oud 12-08-2006, 14:48
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Loretta schreef op 12-08-2006 @ 12:29 :
Ja ik heb ook super zin in de intro (UCU) wat doen jullie aan voor het themafeest? Ik moet ff een cowboyhoed regele. Mja Ik ga ook naar de UIT, ik zit in opening 2. Misschien zie ik julle er wel. Naja wat ik me afvraag, zijn die klerenkasten op ucu groot? En is het zo dat je elke woensdag vrij hebt (lees: geen lessen)...
De kledingkast is niet overdreven groot. Je hebt ong. een 70 cm breede hangkast (neem zelf de hangers mee!) en daaraan vast zit een gedeelte met planken.
Je kan ook nog een eigen kast meenemen, maar ik kan je aanraden om eerst te kijken of alles past (tenzij je echt superveel meeneemt natuurlijk..) voordat je een nieuwe kast wilt kopen.

Idd, elke woensdag zijn er geen lessen. Zelf gebruik ik de woensdag (met de dinsdag avond(/middag als ik vroeg klaar ben op dinsdag) om de lessen van donderdag en vrijdag voor te bereiden en om willekeurige dingen te doen =).
Ook had ik afgelopen jaar regelmatig 'werk' op woensdag of ging ik ergens naartoe. Zelf vind ik het wel handig. Volgend jaar heb ik zelf alleen om de week toch les op woensdag omdat bij Mechanisms of Diseases arts-patient gesprekken gepland zijn op de woensdag voor alle classes van dit vak. Maar ja, dat vind ik niet een supergroot probleem om eerlijk te zijn.
Oud 12-08-2006, 16:59
Athena22
Athena22 is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 12-08-2006 @ 14:50 :
dat hoeft allemaal niet mee voor Utrecht toch?
Nope, voor UCU is het drie soorten kleding:
- sportkleding
- outfit voor Wild Wild West party ()
- passende kleding voor Official Dinner

Die introweek is behoorlijk gevuld! Elke avond een feest, haha. Ben benieuwd hoeveel eerstejaars nog wakker zijn bij de eerste classes. Trouwens, wat veel tutormomenten! Ik neem aan dat je maar één keer naar je tutor moet?

Mensen van RA, heel veel succes en plezier volgende week!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten