Oud 08-08-2006, 20:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dit is het topic waar nieuwsberichten terecht kunnen zonder discussiewaarde.

Hier vallen dus zowel berichten onder als:
"Vrouw bijt slang" en
"Thaise jongen heeft spijkers in maag"

of:
"Zwaar ongeluk op de A1" en
"Driedubbele moord in Gouda"

De forumbazen hopen met deze nieuwe regeling dat het discussie-gehalte weer wat omhoog gaat op N&A en ze niet steeds met pijn in het hart topics weer on-topic moeten gaan helpen die wel erg serieus zijn, maar waar weinig of niks over te zeggen valt behalve: "goh, wat erg" enzo.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Oud 08-08-2006, 21:02
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Zesde deel internetters voelt zich verslaafd

Uit onderzoek van prijs- en vergelijkingssite Kelkoo is gebleken dat voor een zesde deel van de Nederlandse internetters het internetgedrag voelt als een verslaving. De meeste Nederlanders (83 procent) zijn dagelijks online. Ruim 88 procent zou internet missen als ze er geen toegang toe zouden hebben.

Ruim de helft van de ondervraagden is langer online dan ze eigenlijk zouden willen. Veertig procent gaat daardoor later naar bed dan vooraf gepland. 43 procent doet vaak iets anders op internet dan wat eigenlijk het plan was.

Uit het onderzoek blijkt ook dat sociale contacten met enige regelmaat verwaarloosd worden. Zo brengt bijna tien procent minder tijd door met partner, kinderen of vrienden door het internetgedrag.

"Ik denk niet dat de mensen die internetten als verslaving zien hulp nodig hebben", aldus Piet-Hein Kerkhof van Kelkoo. Volgens hem is internetten gewoon een vrijetijdsbesteding. "Het vervangt een avondje tv-kijken, sporten of een boek lezen."

Bron
Oud 09-08-2006, 13:14
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Werkgevers mogen toch geen rokers discrimineren bij een sollicitatie. Dat heeft de woordvoerster van Europees Commissaris Spidla (sociale zaken) gisteren meegedeeld in reactie op mediaberichten van de afgelopen dagen dat werkgevers een roker mogen weigeren bij een vacature. Volgens de woordvoerster is dat een bewust verkeerde interpretatie van de EU wetgeving tegen discriminatie. “Het feit dat de EU-wetgeving geen antidiscriminatie van rokers inhoudt, wil niet zeggen dat de Commissie discriminatie van rokers als rechtvaardig ziet”, zegt de woordvoerster. De Commissie weigert zelf ook geen rokers als werknemer. Hoewel rookgedrag niet nadrukkelijk wordt vermeld in de Europese regels tegen discriminatie, is de EU tegen discriminatie, dus ook van rokers. ANP
Blij maken met een dooie mus

Een beetje de gedachte; als niet in de handleiding staat dat het drogen van je hondje in de magnetron onverstandig is, wil niet zeggen dat je wèl kan doen...

Laatst gewijzigd op 09-08-2006 om 13:18.
Oud 09-08-2006, 15:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Hm, vreemd dat Spidla zomaar terugkrabbeld teriwjl hij zijn uitspraak prima kan verdedigen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-08-2006, 15:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Taliban hangen vrouw en kleinzoon op

KANDAHAR/KABUL - Leden van de extremistische Taliban hebben in de Zuid-Afghaanse provincie Helmand een 70-jarige vrouw en haar 13-jarige kleinzoon opgehangen. De moslimrebellen beschuldigden het tweetal volgens een provinciewoordvoerder van spionage voor buitenlandse troepen en hingen hen aan een moerbeiboom in het onrustige district Musa Qala, niet ver van de grens met de provincie Uruzgan.

Het tweetal werd gedood toen ze terugkeerden van een bezoek aan de dochter van de vrouw, die is getrouwd met een politieman.

Terwijl zij het duo ophingen, bedreigden de Taliban-strijders buurtbewoners. "Dit wordt het lot van iedereen die de Taliban bespioneert voor de Amerikanen, de NAVO of de regering", zeiden de opstandelingen aldus de zegsman woensdag.

In het district hebben Britse troepen de afgelopen maanden hevige gevechten geleverd met opstandelingen. Een woordvoerder van de Taliban, dat vaker vermeende spionnen ophangt, ontkende echter dat de fundamentalistische beweging iets te maken had met het incident. "Het is mogelijk een familievete geweest", stelde de bron.

Afghanistan wordt behalve door gevechten tussen de Taliban en de autoriteiten en buitenlandse bondgenoten ook geplaagd door talloze lokale conflicten en kwesties tussen stammen. Die worden geregeld in bloed gesmoord.

(ANP/AFP)

http://www.ad.nl/buitenland/article529890.ece

__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-08-2006, 17:25
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-08-2006 @ 15:22 :
Taliban hangen vrouw en kleinzoon op
Ik vind dit meer in sectie "missie Afghanistan" passen dan in "tiswah"...
Niettemin barbaars en schokkend...
Oud 09-08-2006, 18:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Leger Cuba mobiliseert reservisten

In Cuba zijn reservisten opgeroepen voor mobilisatie. Daarnaast heeft het leger de veiligheidsmaatregelen in de hoofdstad Havana verscherpt. Een reden voor de maatregelen is niet gegeven.

De Cubaanse bevolking verkeert in onzekerheid over de gezondheidstoestand van Fidel Castro, die zondag 80 wordt. Op 31 juli onderging hij een operatie. Zijn broer Raúl werd tijdelijk belast met het presidentschap. Beiden zijn daarna niet meer in het openbaar verschenen.

De overheidskrant Granma verbiedt het gebruik van satellietschotels, omdat de Amerikaanse regering daarmee propaganda kan verspreiden.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006...EA79E8969.html

Lijkt haast wel alsof ze een machtstrijd verwachten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-08-2006, 19:32
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
hookee schreef op 09-08-2006 @ 17:25 :
Ik vind dit meer in sectie "missie Afghanistan" passen dan in "tiswah"...
Niettemin barbaars en schokkend...
dan snap je nog steeds niet waar tiswah voor staat.

Tiswah.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 09-08-2006, 19:34
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
over gekken gesproken

Politie verijdelt groepszelfmoord

Uitgegeven: 9 augustus 2006 11:59
Laatst gewijzigd: 9 augustus 2006 17:18
AMSTERDAM - De politie heeft enkele tijd geleden een groepszelfmoord verijdeld. Twaalf meisjes uit Enschede jutten elkaar begin dit jaar via chatboxen en msn op om zelfmoord te plegen. Dat meldt de NOS woensdag.

Aanleiding hiervoor was de zelfmoord van een Turkse medescholier. De scholieren van 12 tot 14 jaar zitten op het Stedelijk Lyceum.

De school schakelde de hulp van de politie in om de hype te stoppen. Een speciaal crisisteam voerde daarop gesprekken met de meisjes. Een van de scholieren moest worden opgenomen in een kliniek.

Twents probleem

De GGD Twente beschouwt de zelfmoord-oproepen als een "Twents probleem". Het is volgens een woordvoerder niet duidelijk of elders in Nederland ook tieners elkaar via chatboxen en internet aansporen zelfmoord te plegen.

Een woordvoerder in Groningen liet weten door het incident in Enschede "geschokt" te zijn. Hij hoopt dat er geen sprake van een trend is. Volgens de GGD-woordvoerder lijkt geen van de twaalf deelnemers daadwerkelijk een zelfmoordpoging te hebben gedaan.

Idee

Scholen en de hulpverlening hebben het incident maandenlang verzwegen, uit angst dat ook andere jongeren op een idee zouden worden gebracht, zo werd deze week door de Twentsche Courant Tubantia naar buiten gebracht.

Het Universitair Medisch Centrum (UMC) in Groningen, dat een psychiatrisch centrum voor kinderen heeft, zegt dat pubers vatbaar zijn voor imitatiegedrag. "Hoewel ook jongeren uit andere delen van het land via chats en weblogs van de oproepen kennis hebben kunnen nemen, is ons uit niets gebleken dat ook elders in Nederland dit tot problemen heeft geleid', zei de voorlichter van het UMC in Groningen in een reactie.

Waarschuwen

Naar aanleiding van het incident zal de gemeente na de zomervakantie op scholen gaan waarschuwen over de risico’s en gevaren van msn’en en chatten.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 09-08-2006, 23:57
juno
Avatar van juno
juno is offline
En ik maar denken dat die tukkers allemaal zo verstandig en nuchter zijn.
Oud 10-08-2006, 10:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
lol over verkeerde titel en link; de inhoud is zwaar triest:

Tientallen doden bij zelfmoordaanslag in Z-Afrika

Uitgegeven op donderdag 10 augustus 2006 om 10:36:13
print in printvriendelijk formaat email dit bericht aan een vriend

(Novum/AP) - Bij een zelfmoordaanslag in de buurt van een sjiitisch heiligdom in het Zuid-Iraakse Najaf zijn donderdag minstens dertig doden en zestig gewonden gevallen. De aanslag was het werk van een zelfmoordterrorist die een gordel met explosieven droeg en deze tot ontploffing bracht toen hij op het marktplein bij de Imam Ali-moskee door politiemensen werd gefouilleerd. Onder de doden zijn vijf politieagenten.

Het marktplein bij de moskee was volgepakt met pelgrims, onder wie ook een aantal Iraniërs, en winkelende mensen. De moskee, met daarin het graf van Ali, de schoonzoon van de profeet Mohammed, geldt als een van de heiligste sjiitische plaatsen ter wereld.
http://www.nieuws.nl/268783/Tientall...ag_in_Z-Afrika
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 10-08-2006, 17:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Veel Amerikanen weten jaartal '11/9' niet meer

WASHINGTON - Bijna een derde van de Amerikanen weet niet meer in welk jaar de aanslagen op het Wereldhandelscentrum in New York en het Pentagon in Washington plaatsvonden.

De dag, 11 september, kan bijna iedereen zo opnoemen, maar het jaartal 2001 is nog slechts bij 70 procent bekend. Dat bleek woensdag uit een peiling in opdracht van dagblad The Washington Post.

http://www.ad.nl/buitenland/article530949.ece

__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-08-2006, 21:55
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-08-2006 @ 17:47 :
Veel Amerikanen weten jaartal '11/9' niet meer

WASHINGTON - Bijna een derde van de Amerikanen weet niet meer in welk jaar de aanslagen op het Wereldhandelscentrum in New York en het Pentagon in Washington plaatsvonden.

De dag, 11 september, kan bijna iedereen zo opnoemen, maar het jaartal 2001 is nog slechts bij 70 procent bekend. Dat bleek woensdag uit een peiling in opdracht van dagblad The Washington Post.

http://www.ad.nl/buitenland/article530949.ece

Om de 1 of andere vage reden haal ik ook wel eens de 2001 en 2002 en 2000 jaartallen enzo door elkaar.

maar dit wist ik nog wel, eigenlijk. En dan ben ik geen Amerikaanse
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 10-08-2006, 22:14
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Ik zit eigenlijk nog op iemand te wachten die gaat beweren dat die 2 torens er nooit hebben gestaan.
Maar ja, wat niet is kan nog komen, misschien iets voor een Iraanse president rond 2060?
Oud 11-08-2006, 14:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Angelo Frammartino, a 24 year-old student from Italy who arrived in Israel as a human rights organization activist, was stabbed to death Thursday by an Arab knifeman.
(...)
The website of Italian newspaper Corriere Della Sera reported that Frammartino was working for the setting up of a children's supper camp for Palestinians in Jerusalem's Old City, and was supposed to return to Italy on Friday.
(...)
It is believed that the attack was a nationalistically motivated terror attack, and not an attempted robbery.

http://www.ynetnews.com/articles/0,7...289726,00.html
en
http://ilrestodelcarlino.quotidiano..../08/11/5429785

nationalistische motieven? wat moet ik me hier nu bij voorstellen in dit geval? Ik kan het niet rijmen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 11-08-2006, 14:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-08-2006 @ 14:50 :
nationalistische motieven? wat moet ik me hier nu bij voorstellen in dit geval? Ik kan het niet rijmen.
Door hulp te bieden aan kinderen geeft hij ze een betere toekomst in plaats van ze bomgordels om te hangen. Dat kan uiteraard niet in de geest van de gemiddelde Palestina-über-alles-freak, je weet toch?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 11-08-2006, 14:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Mountain resembles breasts

A mountain in China resembles a pair of breasts /Lu Feng

The mountain, located 12km north of Zhenfeng town in the Guizhou province, is known locally as dual breast mountain.

The mountain is used as a place of worship by the community.

Locals come to the foot of the mountain during weddings believing it will bring them goodness and fortune.



(misschien fotoshop je weet het nooit met reuters )
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 11-08-2006, 19:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Mijnenveld uit WOII ontdekt in Litouwen

(Novum/AP) - De politie van de stad Kaunas, de op één na grootste van Litouwen, heeft vrijdag een deel van een bos afgezet nadat een volledig mijnenveld uit de Tweede Wereldoorlog was ontdekt. Volgens de politie zijn 27 antitankmijnen van Duitse makelij aangetroffen die elk waren geladen met tien kilogram springstof en na al die jaren nog heel goed hadden kunnen exploderen.

Volgens bomexperts zijn de mijnen vermoedelijk gelegd door Duitse troepen die zich aan het eind van de oorlog terugtrokken toen het sovjetleger oprukte. Antitankmijnen gaan gewoonlijk niet af als er een persoon overheen loopt.
http://www.nieuws.nl/269814/Mijnenve...kt_in_Litouwen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Ads door Google
Oud 11-08-2006, 22:58
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Blijkbaar is dat bos niet zo populair om in te wandelen dan die "borstbergen"
Oud 12-08-2006, 15:09
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-08-2006 @ 14:50 :
Angelo Frammartino, a 24 year-old student from Italy who arrived in Israel as a human rights organization activist, was stabbed to death Thursday by an Arab knifeman.
(...)
The website of Italian newspaper Corriere Della Sera reported that Frammartino was working for the setting up of a children's supper camp for Palestinians in Jerusalem's Old City, and was supposed to return to Italy on Friday.
(...)
It is believed that the attack was a nationalistically motivated terror attack, and not an attempted robbery.

http://www.ynetnews.com/articles/0,7...289726,00.html
en
http://ilrestodelcarlino.quotidiano..../08/11/5429785

nationalistische motieven? wat moet ik me hier nu bij voorstellen in dit geval? Ik kan het niet rijmen.
oh wacht. Het moet wel een terrorist zijn!!! Wat mensen geloven interesseert me niet. Wat de waarheid is, wel. Met al dat zinloos gelul kan ik niks. Ook in Palestina heb je criminelen.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 12-08-2006, 15:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Relief schreef op 12-08-2006 @ 15:09 :
oh wacht. Het moet wel een terrorist zijn!!! Wat mensen geloven interesseert me niet. Wat de waarheid is, wel. Met al dat zinloos gelul kan ik niks. Ook in Palestina heb je criminelen.
Het zou vanwege nationalistische motieven zijn niet om iets te jatten.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-08-2006, 17:27
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-08-2006 @ 15:40 :
Het zou vanwege nationalistische motieven zijn niet om iets te jatten.
wie suggereert dat? juist... Zoals je zelf al zegt, het ZOU. Dat neemt niet weg dat deze man een doodgewone crimineel kon zijn.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"

Laatst gewijzigd op 12-08-2006 om 17:29.
Oud 12-08-2006, 17:36
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
What about Israel’s defiance of UN resolutions?
8/10/2006 3:00:00 PM GMT

By: Dr. Steven Harris

In what is becoming a depressingly familiar pattern, the Israeli ‘Defence Forces’ have invaded Lebanon and are causing death and destruction by land, sea and air. What was astonishing to neutral observers was Israeli spokesmen talking about the need for Lebanon to observe UN Security Council Resolution 1559 passed in 2004. This called for a number of steps to happen for Lebanon – which included the call for militias to be disbanded. This Resolution was passed by 9 votes in favour and 6 abstentions – and those who chose to abstain included Russia and China.

The Israelis were displaying their usual ‘chutzpah’ – a Jewish word roughly translated as audacity or effrontery. Israel has the dubious distinction of having had more negative UN Security Council Resolutions passed against it than any other member state. At last count the number was 66 and if the U.S. had not exercised its veto to save Israel the embarrassment of having yet another Resolution to ignore, the number would be 95! In fact, every U.S. veto used since 1986 in the Security Council was to protect Israel.

Israel owes its existence ultimately to a United Nations vote in 1947 and so it is surely ungrateful to ignore all the Resolutions directed at it from that same body.

The first Resolutions to be ignored dealt with an issue which is still one of main sticking points for any future peace in the Middle East; namely the right of Palestinian refugees to return home – UN General Assembly Resolution 194. This stated:

"Resolves that the refugees wishing to return to their homes and live at peace with their neighbors should be permitted to do so at the earliest practicable date, and that compensation should be paid for the property of those choosing not to return and for loss of or damage to property which, under principles of international law or in equity, should be made good by the Governments or authorities responsible."

There then followed the by now famous and most pointedly ignored; Security Council Resolution 242, passed on 22 November 1967 that calls for the withdrawal of Israeli forces from territories occupied in the war that year and;

"The acknowledgment of the sovereignty, territorial integrity and political independence of every state in the area and their right to live in peace within secure and recognized boundaries free from threats or acts of force."

There then followed one in 1979 regarding Israel’s colonial settlements; Security Council Resolution 446, March 22, 1979

"Determines that the policy and practices of Israel in establishing settlements in the Palestinian and other Arab territories occupied since 1967 have no legal validity and constitute a serious obstruction to achieving a comprehensive, just and lasting peace in the Middle East."

In the light of the Resolutions listed below, it might not be a good idea for Israel to remind the world of the need to enforce UN Resolutions. The UN has also suffered directly at the hands of Israel. The recent shelling and death of 4 unarmed UN observers in Lebanon may have been a genuine accident but given Israel’s track record with the UN, even the reticent Kofi Annan was forced to say that the shelling was ‘apparently deliberate’. The US threatened to veto any Resolution condemning Israel. Israel’s contempt and hatred for the UN goes back to its inception. Back in 1948, the UN sent a Special Representative, Count Folke Bernadotte to Palestine/Israel to report on the growing disquiet of Jewish settlers killing and terrorizing the Palestinian population.

On September 17, 1948, four men dressed in Israeli Army uniforms murdered Count Bernadotte. The four killers were never brought to justice.

Israel's founding Prime Minister, David Ben-Gurion, knew who the assassins were: members of the so-called Stern Gang, a Jewish terrorist group of several hundred members founded in 1940. The man who organized the killing of Count Bernadotte was Yitzhak Shamir, who later became Prime Minister of Israel in 1983. The other Israeli terrorist organization operating at the time was Irgun. Many of its leaders were later honoured by the state of Israel and the current Foreign Minister of Israel, Tzipi Livni is the daughter of a prominent Irgun member, Eitan Livni, who was sentenced to 15 years in jail by the British for terrorism.

In meanwhile, as Israel continues to defy worldwide opinion of its activities in relation to its neighbours and most importantly towards the Palestinians; it can rest assured that having ignored so many UN Resolutions in the past, in the unlikely event it is called on to withdraw yet again from Lebanon, it can ignore the call without any threat of sanctions.

The Islamic world can hardly fail to be outraged by the double standards regarding the definition of terrorism and selective memory regarding UN Sanctions. Given the increasingly blatant misuse of the UN, it may not be long before the UN goes the same way as the League of Nations set up between the 2 World Wars but failed to prevent any war, aggression or even to punish. Sound familiar?


1. Resolution 106: The Palestine Question (29 Mar 1955) 'condemns' Israel for Gaza raid.

2. Resolution 107: The Palestine Question (30 Mar)

3. Resolution 108: The Palestine Question (8 Sep)

4. Resolution 111: " . . . 'condemns' Israel for raid on Syria that killed fifty-six people".

5. Resolution 127: " . . . 'recommends' Israel suspends it's 'no-man's zone' in Jerusalem".

6. Resolution 162: " . . . 'urges' Israel to comply with UN decisions".

7. Resolution 171: " . . . determines flagrant violations' by Israel in its attack on Syria".

8. Resolution 228: " . . . 'censures' Israel for its attack on Samu in the West Bank, then under Jordanian control".

9. Resolution 237: " . . . 'urges' Israel to allow return of new 1967 Palestinian refugees".

10. Resolution 242 (November 22, 1967): Termination of all claims or states of belligerency and respect for and acknowledgement of the sovereignty, territorial integrity and political independence of every State in the area. Calls upon Israel to withdraw its forces from land claimed by other parties in 1967 war. Interpreted commonly today as calling for the Land for peace principle as a way to resolve Arab-Israeli conflict.

11. Resolution 248: " . . . 'condemns' Israel for its massive attack on Karameh in Jordan".

12. Resolution 250: " . . . 'calls' on Israel to refrain from holding military parade in Jerusalem".

13. Resolution 251: " . . . 'deeply deplores' Israeli military parade in Jerusalem in defiance of Resolution 250".

14. Resolution 252: " . . . 'declares invalid' Israel's acts to unify Jerusalem as Jewish capital".

15. Resolution 256: " . . . 'condemns' Israeli raids on Jordan as 'flagrant violation".

16. Resolution 259: " . . . 'deplores' Israel's refusal to accept UN mission to probe occupation".

17. Resolution 262: " . . . 'condemns' Israel for attack on Beirut airport".

18. Resolution 265: " . . . 'condemns' Israel for air attacks for Salt in Jordan".

19. Resolution 267: " . . . 'censures' Israel for administrative acts to change the status of Jerusalem".

20. Resolution 270: " . . . 'condemns' Israel for air attacks on villages in southern Lebanon".

21. Resolution 271: " . . . 'condemns' Israel's failure to obey UN resolutions on Jerusalem".

22. Resolution 279: " . . . 'demands' withdrawal of Israeli forces from Lebanon".

23. Resolution 280: " . . . 'condemns' Israeli attacks against Lebanon".

24. Resolution 285: " . . . 'demands' immediate Israeli withdrawal form Lebanon".

25. Resolution 298: " . . . 'deplores' Israel's changing of the status of Jerusalem".

26. Resolution 313: " . . . 'demands' that Israel stop attacks against Lebanon".

27. Resolution 316: " . . . 'condemns' Israel for repeated attacks on Lebanon".

28. Resolution 317: " . . . 'deplores' Israel's refusal to release Arabs abducted in Lebanon".

29. Resolution 332: " . . . 'condemns' Israel's repeated attacks against Lebanon".

30. Resolution 337: " . . . 'condemns' Israel for violating Lebanon's sovereignty".

31. Resolution 338 (October 22, 1973): cease fire in Yom Kippur War

32. Resolution 339 (October 23, 1973): Confirms Res. 338, dispatch UN observers.

33. Resolution 347: " . . . 'condemns' Israeli attacks on Lebanon".

34. Resolution 425 (1978): 'calls' on Israel to withdraw its forces from Lebanon". Israel's withdrawal from Lebanon was completed as of June 16, 2000.

35. Resolution 350 (31 May 1974) established the United Nations Disengagement Observer Force, to monitor the ceasefire between Israel and Syria in the wake of the Yom Kippur War.

36. Resolution 427: " . . . 'calls' on Israel to complete its withdrawal from Lebanon.

37. Resolution 444: " . . . 'deplores' Israel's lack of cooperation with UN peacekeeping forces".

38. Resolution 446 (1979): 'determines' that Israeli settlements are a 'serious obstruction' to peace and calls on Israel to abide by the Fourth Geneva Convention".. Israeli settlements in the occupied territories thus declared illegal.

39. Resolution 450: " . . . 'calls' on Israel to stop attacking Lebanon".

40. Resolution 452: " . . . 'calls' on Israel to cease building settlements in occupied territories".

41. Resolution 465: " . . . 'deplores' Israel's settlements and asks all member states not to assist Israel's settlements program".

42. Resolution 467: " . . . 'strongly deplores' Israel's military intervention in Lebanon".

43. Resolution 468: " . . . 'calls' on Israel to rescind illegal expulsions of two Palestinian mayors and a judge and to facilitate their return".

44. Resolution 469: " . . . 'strongly deplores' Israel's failure to observe the council's order not to deport Palestinians".

45. Resolution 471: " . . . 'expresses deep concern' at Israel's failure to abide by the Fourth Geneva Convention".

46. Resolution 476: " . . . 'reiterates' that Israel's claim to Jerusalem are 'null and void'".

47. Resolution 478 (August 20, 1980): 'censures (Israel) in the strongest terms' for its claim to Jerusalem in its 'Basic Law'.

48. Resolution 484: " . . . 'declares it imperative' that Israel re-admit two deported Palestinian mayors".

49. Resolution 487: " . . . 'strongly condemns' Israel for its attack on Iraq's nuclear facility".

50. Resolution 497 (17 December 1981) decides that Israel's annexation of Syria's Golan Heights is 'null and void' and demands that Israel rescinds its decision forthwith.

51. Resolution 498: " . . . 'calls' on Israel to withdraw from Lebanon".

52. Resolution 501: " . . . 'calls' on Israel to stop attacks against Lebanon and withdraw its troops".

53. Resolution 509: " . . . 'demands' that Israel withdraw its forces forthwith and unconditionally from Lebanon".

54. Resolution 515: " . . . 'demands' that Israel lift its siege of Beirut and allow food supplies to be brought in".

55. Resolution 517: " . . . 'censures' Israel for failing to obey UN resolutions and demands that Israel withdraw its forces from Lebanon".

56. Resolution 518: " . . . 'demands' that Israel cooperate fully with UN forces in Lebanon".

57. Resolution 520: " . . . 'condemns' Israel's attack into West Beirut".

58. Resolution 573: " . . . 'condemns' Israel 'vigorously' for bombing Tunisia in attack on PLO headquarters.

59. Resolution 587: " . . . 'takes note' of previous calls on Israel to withdraw its forces from Lebanon and urges all parties to withdraw".

60. Resolution 592: " . . . 'strongly deplores' the killing of Palestinian students at Bir Zeit University by Israeli troops".

61. Resolution 605: " . . . 'strongly deplores' Israel's policies and practices denying the human rights of Palestinians.

62. Resolution 607: " . . . 'calls' on Israel not to deport Palestinians and strongly requests it to abide by the Fourth Geneva Convention.

63. Resolution 608: " . . . 'deeply regrets' that Israel has defied the United Nations and deported Palestinian civilians".

64. Resolution 636: " . . . 'deeply regrets' Israeli deportation of Palestinian civilians.

65. Resolution 641: " . . . 'deplores' Israel's continuing deportation of Palestinians.

66. Resolution 672: " . . . 'condemns' Israel for violence against Palestinians at the Haram al-Sharif/Temple Mount.

67. Resolution 673: " . . . 'deplores' Israel's refusal to cooperate with the United Nations.

68. Resolution 681: " . . . 'deplores' Israel's resumption of the deportation of Palestinians.

69. Resolution 694: " . . . 'deplores' Israel's deportation of Palestinians and calls on it to ensure their safe and immediate return.

70. Resolution 726: " . . . 'strongly condemns' Israel's deportation of Palestinians.

71. Resolution 799: ". . . 'strongly condemns' Israel's deportation of 413 Palestinians and calls for their immediate return.

Bron: Aljazeera.com
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 12-08-2006, 17:49
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
waren het nu maar bindende resoluties he?

over Israel en de VN gesproken,..

dit is een must-read (ja wikipedia ja):

http://en.wikipedia.org/wiki/Israel_...United_Nations
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-08-2006, 17:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Relief schreef op 12-08-2006 @ 17:27 :
wie suggereert dat? juist... Zoals je zelf al zegt, het ZOU. Dat neemt niet weg dat deze man een doodgewone crimineel kon zijn.
waarschijnlijk vanwege het feit dat er niks gestolen was van die Italiaan.

tis maar een suggestie
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Oud 12-08-2006, 19:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Relief schreef op 12-08-2006 @ 17:36 :
What about Israel’s defiance of UN resolutions?
8/10/2006 3:00:00 PM GMT
Ik word er toch zo fokking moe van dat allerlei zelfbenoemde experts alle VN resoluties van tig jaar in het verleden citeren en dan impliciet stellen dat de Palestijnse terreurorganisaties daarom maar een loopje mogen nemen met elke afspraak.

Een aantal dingen die (zonder de tekst te lezen, dit soort meuk is voorspelbaar) deze Dr Harris vast niet in zijn tekst had staan:
-De eerste VN resolutie werd geschonden door de Arabieren. Toch vochten de Israëli's hun onafhankelijkheidsoorlog zelf, dat deed de VN niet voor hen.
-De huidige situatie kon onstaan doordat noch de VN noch Libanon resolutie 1559 nageleefd heeft.
-De huidige situatie is ontstaan doordat de Hezbollah agressiever dan in de afgelopen jaren opeens een aanval op Israël doet en verwacht ermee weg te komen.
-Van de 7 gedode VN observers komen er vier voor de rekening van Israël, 3 voor de Hezbollah. Verder komen alle gewonden van Unifil tot nu toe voor rekening van de Hezbollah.
-Alle afspraken over het opdoeken van settlements gingen gepaard met afspraken over het terugdringen van de terreur. De Palestijnen hebben die afspraken nooit nageleefd en kregen dus ook de andere afspraken niet van Israël gehonoreerd; een reactie dus.
-In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst; oftewel, opfokken met al die 1946-1949 rotzooi.
-Over die periode; alles dat de Palestijnen hebben gedaan is heel wat verschrikkelijker, als we toch de 'jij-ook' drogreden uit de kast hadden gehaald.

Zo, lees het eens na, ik durf te wedden dat ik die dokter Harris onderuit gehaald heb.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-08-2006, 11:57
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Nieuwe pil lijkt overdracht HIV te beperken
Uitgegeven op zaterdag 12 augustus 2006 om 21:27:05, bijgewerkt om 21:46:33
print in printvriendelijk formaat email dit bericht aan een vriend

(Novum/AP) - Uitzicht op een aids-vaccin is er nog altijd niet, maar een in de Verenigde Staten geteste pil lijkt wel de overdracht van HIV, het virus dat aids veroorzaakt, te bemoeilijken.
Nieuwe pil lijkt overdracht HIV te beperken

Onderzoeken die gefinancierd werden door het Amerikaanse ministerie van volksgezondheid en de Bill Gates Stichting hebben aangetoond dat het middel Viread de kans op een besmetting mogelijk behoorlijk verkleint. De resultaten werden zaterdag bekendgemaakt op de jaarlijkse aids-conferentie, die in het Canadese Toronto wordt gehouden.

Volgens aids-deskundigen zijn grotere onderzoeken nodig om de tot nog toe gedane bevindingen te bevestigen, maar veel deskundigen zeggen dat de eerste resultaten veelbelovend zijn. Als Viread de kans op een besmetting daadwerkelijk aanzienlijk verkleint, is het voor het eerst in de al 25 jaar lange geschiedenis van aids dat in die richting vooruitgang wordt geboekt.

Cocktails van virusremmende middelen lijken effectief om de voortgang van de ziekte te remmen, maar over de resultaten op lange termijn is niets bekend. Campagnes in arme landen om het gebruik van condooms te stimuleren hebben nog niet geleid tot een daling van het aantal besmettingen. Vooral in delen van zwart Afrika dreigt aids grote delen van de bevolking tussen 20 en 50 jaar weg te vagen.

[Copyright 2006, Novum]
http://www.nieuws.nl/270055/Nieuwe_p...IV_te_beperken

Goed nieuws, dacht ik zo.
Hopen maar dat het geen ernstige bijwerkingen heeft.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 13-08-2006, 16:32
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
'Collaborateur' doodgeschoten op Westoever

(Novum/AP) - Een Palestijn is zondag op een plein in het vluchtelingenkamp Jenin op de Westoever voor het oog van honderden toeschouwers door vijf leden van de Islamitische Jihad doodgeschoten, omdat hij informatie zou hebben verschaft aan de Israëlische autoriteiten. Dat hebben getuigen gemeld.

Het slachtoffer was de 22 -jarige Bassem Malah, die volgende week zou trouwen. Volgens de Islamitische Jihad werkte hij voor de Israëlische veiligheidsdienst en doodde het Israëlische leger afgelopen woensdag door zijn toedoen twee militanten.
http://www.nieuws.nl/270149/Collabor...n_op_Westoever
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 13-08-2006, 16:33
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
'Nederland doet het meest voor arme landen'

(Novum) - Nederland doet naar verhouding het meeste om de levens van mensen in ontwikkelingslanden te verbeteren. De BBC publiceerde zondag uit een onderzoek waaruit dat blijkt. Het Amerikaanse Center voor Global Development vergelijkt jaarlijks de 21 rijkste landen ter wereld op het gebied van ontwikkelingshulp. Nederland stond vorig jaar tweede op de lijst, achter Denemarken.

Het onderzoek kijkt naar de relatieve uitgaven aan ontwikkelingshulp en naar de kwaliteit van de hulp. Nederland scoorde vooral goed met de ontwikkelingshulp in relatie tot de grootte van de economie. Wel zijn de importtarieven voor landbouwproducten relatief hoog als gevolg van het Europese beleid. Daardoor is het moeilijk voor ontwikkelingslanden om producten aan Nederland te verkopen.

De VS neemt, ondanks het feit dat het land absoluut het meeste uitgeeft aan ontwikkelingshulp, de laatste plaats in op dat onderdeel. Bovendien moet een groot deel van de Amerikaanse hulp aan armere landen gebruikt worden om Amerikaanse goederen te kopen, waardoor het feitelijk om een verkapte subsidie voor Amerikaanse belangen zou gaan.

De Scandinavische landen Denemarken, Zweden en Noorwegen nemen de tweede tot en met vierde plaats in en Nieuw Zeeland is vijfde. Japan is laatste op de lijst. Het land, dat vorig jaar ook al laatste werd, besteedde weinig aan ontwikkelingshulp en beperkt, volgens het onderzoek, import en migratie uit armere landen.

Uit onderzoek van de Volkskrant bleek deze week dat Nederlanders vorig jaar meer geld hebben uitgegeven aan goede doelen dan in 2004. De donaties aan de twintig grootste goede doelen van het land stegen met 4,3 procent tot 518 miljoen euro. De groei van giften is driemaal zo hoog als de economische groei van anderhalf procent.
http://www.nieuws.nl/270121/Nederlan...or_arme_landen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 13-08-2006, 16:43
Verwijderd
Niet zo verrassend met de rechtse (lees: asociale) wind die de laatste tijd is gaan waaien in Denemarken...
Oud 13-08-2006, 17:10
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-08-2006 @ 16:43 :
Niet zo verrassend met de rechtse (lees: asociale) wind die de laatste tijd is gaan waaien in Denemarken...
Nee, Nederland is links, wil je zeggen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 13-08-2006, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 13-08-2006 @ 17:10 :
Nee, Nederland is links, wil je zeggen
Alles is relatief.
Oud 13-08-2006, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-08-2006 @ 17:14 :
Alles is relatief.
Dat zei een stonede en dronken zwerver ooit tegen me!
Oud 13-08-2006, 20:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-08-2006 @ 16:43 :
Niet zo verrassend met de rechtse (lees: asociale) wind die de laatste tijd is gaan waaien in Denemarken...
Omg no! teh fascists!
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-08-2006, 22:24
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-08-2006 @ 16:43 :
Niet zo verrassend met de rechtse (lees: asociale) wind die de laatste tijd is gaan waaien in Denemarken...
Gut, Denemarken stond vorig jaar op één en nu op twee; het is een grof schandaal dat ze niet hun hele BNP aan ontwikkelingshulp schenken
Waar staan de Verenigde Arabische Emiraten in 't rijtje? Heeft die óók een rechts bewind?
Oud 13-08-2006, 22:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hookee schreef op 13-08-2006 @ 22:24 :

Waar staan de Verenigde Arabische Emiraten in 't rijtje? Heeft die óók een rechts bewind?
Ja Die hebben het te druk om neppe eilanden te bouwen en paleizen aan te leggen

stelletje rechtse egoisten!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Ads door Google
Oud 13-08-2006, 22:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
VAE was niet opgenomen in het onderzoek, btw

Hier is meer info:

http://www.cgdev.org/section/initiat...ctive/_cdi2006
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 14-08-2006, 09:51
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-08-2006 @ 22:35 :
VAE was niet opgenomen in het onderzoek, btw
Hier is meer info:http://www.cgdev.org/section/initiat...ctive/_cdi2006
Gôh, er staat geen enkel moslimland bij, hoe kan dat nou?
Oud 14-08-2006, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 13-08-2006 @ 17:51 :
Dat zei een stonede en dronken zwerver ooit tegen me!
En hij had gelijk!
Oud 14-08-2006, 13:13
Verwijderd
Citaat:
hookee schreef op 14-08-2006 @ 09:51 :
Gôh, er staat geen enkel moslimland bij, hoe kan dat nou?
1. Why are these 21 countries scored?
These 21 countries are the richest, most developed countries in the world, leaving out tiny nations such as Iceland and Luxembourg. Along with Luxembourg, they constitute the full membership of the Organization for Economic Cooperation and Development's Development Assistance Committee (OECD-DAC), which is the official organization of aid donors.
Oud 14-08-2006, 13:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Eraser schreef op 14-08-2006 @ 13:13 :
1. Why are these 21 countries scored?
These 21 countries are the richest, most developed countries in the world, leaving out tiny nations such as Iceland and Luxembourg. Along with Luxembourg, they constitute the full membership of the Organization for Economic Cooperation and Development's Development Assistance Committee (OECD-DAC), which is the official organization of aid donors.
Dus? Wat probeer je te bewijzen? Dat de Arabische landen ondanks het hebben van een booming olie-economie weinig tot niets aan hulp doen, en dat dat vaak nog gebonden hulp is met voorwaarden als het invoeren van de sharia? (Kuweit Fund in Soedan)

Als we toch de moraal van de inrichting van de economie aan het vergelijken zijn, waarom zien we dan dat veel Arabische landen hoog scoren op militaire uitgaven per persoon? Behalve Frankrijk lukt het geen enkele Europese staat om boven de Arabische landen uit te komen in defensieuitgaven, en zelfs Frankrijk moet Qatar, Koeweit en Oman boven zich dulden.

De statistiek voor ontwikkelings hulp per persoon zou je ook moeten zien. Saudi-Arabië is in uitgaven per persoon het hoogst genoteerde land met een geweldige $ 0.00 per persoon, waarin elk Europees land ze voorbij gaat. Alle ontwikkelingshulp van het Midden-Oosten is dus gebonden hulp.

Aldus Nationmaster
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-08-2006, 13:56
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-08-2006 @ 13:29 :
... Alle ontwikkelingshulp van het Midden-Oosten is dus gebonden hulp....[/URL]
Wat mij verbaast, voor zover ik weet vraagt/eist de koran elke moslim om aalmoezen te geven..
Oud 14-08-2006, 14:41
Verwijderd
Citaat:
hookee schreef op 14-08-2006 @ 13:56 :
Wat mij verbaast, voor zover ik weet vraagt/eist de koran elke moslim om aalmoezen te geven..
Oh, dat doen de meeste moslims ook hoor. Wij hebben alleen geen tv-reclames, tv-acties en al die andere onzin nodig, om dat te doen
Oud 14-08-2006, 14:55
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 14-08-2006 @ 13:29 :
Dus? Wat probeer je te bewijzen? Dat de Arabische landen ondanks het hebben van een booming olie-economie weinig tot niets aan hulp doen, en dat dat vaak nog gebonden hulp is met voorwaarden als het invoeren van de sharia? (Kuweit Fund in Soedan)

Als we toch de moraal van de inrichting van de economie aan het vergelijken zijn, waarom zien we dan dat veel Arabische landen hoog scoren op militaire uitgaven per persoon? Behalve Frankrijk lukt het geen enkele Europese staat om boven de Arabische landen uit te komen in defensieuitgaven, en zelfs Frankrijk moet Qatar, Koeweit en Oman boven zich dulden.

De statistiek voor ontwikkelings hulp per persoon zou je ook moeten zien. Saudi-Arabië is in uitgaven per persoon het hoogst genoteerde land met een geweldige $ 0.00 per persoon, waarin elk Europees land ze voorbij gaat. Alle ontwikkelingshulp van het Midden-Oosten is dus gebonden hulp.

Aldus Nationmaster

Ik probeer niets te bewijzen, ik geef enkel antwoord op de vraag waarom er geen 'moslimlanden' tussen staan. Sowieso zijn de meeste zelf ontwikkelingslanden die zelf niet veel te hebben om uit te geven, op sommige olielanden na.
Bullshit, Saudi-Arabië heeft laatst nog een miljardenbedrag toegezegd aan Libanon en Palestina. Dus donder maar op met 0,00 per persoon. En waar mag die link van je naar verwijzen??, ik zie geen uitgaven van ontwikkelingshulp ofzo.
Oud 14-08-2006, 16:07
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dan kijk je even de gebruikte statistieken zelf na. Ik ga echt geen twintig grafieken posten omdat jij niet wilt geloven dat geen enkele Arabische regering een donder geeft om wie dan, behalve als ze er hun imago mee kunnen oppoetsen door met veel media tam-tam geld toe te zeggen. (niet dat dat geld aan zal komen, maar hey)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-08-2006, 16:27
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Eraser schreef op 14-08-2006 @ 14:55 :
... ik geef enkel antwoord op de vraag waarom er geen 'moslimlanden' tussen staan. Sowieso zijn de meeste zelf ontwikkelingslanden die zelf niet veel te hebben om uit te geven, op sommige olielanden na.
Ik doel juist op de stinkend rijke olielanden, het verklaart dus niet waarom de UAE er niet bijstaat..
Mag ik dus gewoon concluderen dat 't een stel egoïstische krenten zijn?
"U wil nog een hotelletje erbij beste Sheik? Ik zal de olieprijs nog een paar cent opkrikken en wat Fillippijnen inslaan..."
Oud 14-08-2006, 16:40
Verwijderd
Citaat:
hookee schreef op 14-08-2006 @ 16:27 :
Eraser schreef op 14-08-2006 @ 14:55 :
... ik geef enkel antwoord op de vraag waarom er geen 'moslimlanden' tussen staan. Sowieso zijn de meeste zelf ontwikkelingslanden die zelf niet veel te hebben om uit te geven, op sommige olielanden na.
Ik doel juist op de stinkend rijke olielanden, het verklaart dus niet waarom de UAE er niet bijstaat..
Mag ik dus gewoon concluderen dat 't een stel egoïstische krenten zijn?
"U wil nog een hotelletje erbij beste Sheik? Ik zal de olieprijs nog een paar cent opkrikken en wat Fillippijnen inslaan..."
Kennelijk zijn de VAE niet rijk genoeg of te klein om mee te tellen, daarom staan ze er niet bij. En afgezien van ontwikkelingshulp is het sowieso elke moslim verplicht om jaarlijks minstens 2,5% van zijn vermogen af te staan aan de armeren. Misschien wordt dat niet meegenomen als officiele ontwikkelingshulp, maar dat doet er niet toe.
Oud 14-08-2006, 16:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Eraser schreef op 14-08-2006 @ 16:40 :
Kennelijk zijn de VAE niet rijk genoeg of te klein om mee te tellen, daarom staan ze er niet bij. En afgezien van ontwikkelingshulp is het sowieso elke moslim verplicht om jaarlijks minstens 2,5% van zijn vermogen af te staan aan de armeren. Misschien wordt dat niet meegenomen als officiele ontwikkelingshulp, maar dat doet er niet toe.
Dat wordt meegeteld. Ondanks dat staan ze er niet tussen en verslaan landen met minder dan 2,5% BNP ze met gemak.

Wat ik al zei: wie hulp wil uit het Midden-Oosten zal verregaand naar hun pijpen moeten dansen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-08-2006, 16:59
Verwijderd
Hoe kom je daarbij, want net riep dat er 0,00 ontwikkelinghulp werd gegeven door Saudi-Arabie en nu zeg je dat die 2,5 % wel meetelt. Dus ergens in die 0,00 zit die 2,5%, maar natuurlijk.

EDIT:

VAE:
since its founding in 1971, the Abu Dhabi Fund for Development has given about $5.2 billion in aid to 56 countries (2004)

Saudi-Arabie:
pledged $100 million in 1993 to fund reconstruction of Lebanon; since 2000, Saudi Arabia has committed $307 million for assistance to the Palestinians; pledged $230 million to development in Afghanistan; pledged $1 billion in export guarantees and soft loans to Iraq; pledged $133 million in direct grant aid, $187 million in concessional loans, and $153 million in export credits for Pakistan earthquake relief

www.cia.gov

Laatst gewijzigd op 14-08-2006 om 17:26.
Oud 14-08-2006, 18:27
Verwijderd
Iraanse president begint blog

Uitgegeven: 13 augustus 2006 22:35
Laatst gewijzigd: 14 augustus 2006 06:46

De conservatieve Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad houdt vanaf nu een blog bij, een dagboek op internet. In zijn eerste bijdrage schrijft Ahmadinejad, wiens regering censuur toepast op het internet, over zijn eenvoudige afkomst.

Ook haalt hij uit naar de Verenigde Staten omdat dat land volgens hem vastbesloten was om de islamitische Iraanse revolutie van 1979 ongedaan te maken, uit angst dat andere landen hetzelfde pad zouden volgen.


Veel van de geestelijken die Ahmadinejad steunen wijzen moderne technologie af, maar andere gebruiken moderne middelen zoals sms-jes om hun religeuze boodschap te verspreiden. De staatstelevisie kondigde zondag het begin van de blog aan en drong er bij de Iraanse bevolking op aan te reageren. De blog is te lezen in het Perzisch, Engels, Frans en Arabisch.


www.ahmadinejad.ir
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 11:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 18:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 13:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 27-11-2005 00:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 01:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 15:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24.